![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Burgemeester
|
![]() => Alvast mijn excuses voor dit bombardement aan dezelfde berichten, maar tijdens het formuleren van mijn relaas word ik soms uitgelogd.
Wanneer ik nadien op 'antwoorden' klik, verschijnt mijn bericht steeds dubbel/driedubbel. Geen idee waarom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hoeft zich niet te verontschuldigen, en zeker niet tegenover iemand zoals Hollande. Want grote waarheden mogen dikwijls herhaald worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn koetervlaams sloeg hier alles. Gelukkig is hij tot inkeer gekomen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 juli 2013 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 2 juli 2013 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Voor u is dat dus “oppositie, niets méér of minder”…..
Voor mij is verwrongen logica, of die gehanteerd wordt door de oppositie of door de meerderheid, niets méér of minder dan verwrongen logica. En voor mij is een aperte leugen, of die verkondigd wordt door de oppositie of door de meerderheid, niets méér of minder dan een aperte leugen. Eén voorbeeldje : Ik lees dat uw federale regering andermaal enkele honderden miljoenen moet “besparen”, en in dat kader een aantal “besparingsmaatregelen” afkondigt. Stel dat u gemiddeld 100 euro per dag uitgeeft, maar vaststelt dat uw inkomen daartoe ontoereikend is, en dat u derhalve constant méér en méér schulden maakt, die u gezien uw uitgavenpatroon nooit zult kunnen terugbetalen. De oplossing : u zult uw uitgavenpatroon aanpassen zodat u beduidend minder dan 100 euro per dag uitgeeft, en op het einde van de maand nog iets overhoudt zodat uw inkomen niet enkel volstaat om uw uitgaven te dekken, maar u bovendien op het einde van elke maand iets overhoudt om uw schulden af te betalen. Dat heet “besparen”. Een andere oplossing zou kunnen zijn dat U probeert om wat meer inkomen te verwerven. OK, maar zoiets heet – zelfs in het Nederlands – niet “besparen”, en het verhogen van uw inkomen is geen “besparingsmaatregel” maar niets méér of minder dan het verwerven van méér inkomen, nietwaar. Het enkel feit van – om welke reden ook - beide oplossingen voor te stellen als “besparingsmaatregelen” is op zich reeds een aperte leugen. Nochtans is dat iets wat uw federale regering blijkt te doen, het weze rechtstreeks of via haar regimepers. Immers, op bestuursniveau komt het verwerven van meer inkomen in de regel neer op het verhogen van belastingen en/of op het invoeren van nieuwe belastingen. De realiteit in deze is dus duidelijk niet dat uw federale regering “bespaart”, maar dat de bevolking en/of de bedrijven moeten opdraaien voor nieuwe belastingen en/of belastingsverhogingen. Maar het gaat zelfs nog verder… Zo lees ik bijvoorbeeld dat één van de nieuwe belastingen bestaat uit een belasting van 25% (BTW) die zal moeten betaald worden op de door advocaten geleverde diensten. Zoals het in uw regimepers wordt voorgesteld wil men welhaast tersluiks doen geloven dat het zowat “de advocaten” zijn die de 25% zullen betalen : dat klinkt al snel voor eenieder aanvaardbaar, want advocaten worden nu eenmaal zonder uitzondering – zij het volkomen onterecht – gezien als rijke smeerlappen, voor wie wat méér fiscale druk geen bezwaar mag zijn. De realiteit is volkomen anders : het zijn niet de advocaten die bedoelde nieuwe belasting ad. 25% moeten betalen, maar zij aan wie de advocaten een dienst leveren. Gaat dat om BTW-plichtige bedrijven, dan is die door de advocaat aangerekende 25% BTW aftrekbaar ; gaat het evenwel om niet-BTW-plichtige particulieren, dan betalen die particulieren de 25% nieuwe belasting. Overigens is het BTW-plichtig worden voor de advocaten zelve in wezen per saldo een fiscaal voordeel, vermits de nu door hen voor beroepskosten betaalde BTW aftrekbaar wordt, hetgeen voorheen niet het geval was. Ergo : de invoering van bedoelde 25% BTW is helemaal geen “besparingsmaatregel” van uw federale regering, maar niets méér of minder dan een nieuwe belasting die uiteindelijk enkel door particulieren (meer algemeen “de bevolking”) zal worden betaald, hetgeen vanzelfsprekend als bijkomend gevolg heeft dat aldus de toegangsdrempel voor rechtszoekenden nog wordt verhoogd en men van een voor de democratie uiterst nefast “justitie voor de rijken”-effect kan spreken. Zoiets voorstellen als “een besparingsmaatregel van de federale regering” vind ik een klinkklare leugen, zelfs als u het ongetwijfeld zult vergoelijken als “de meerderheid, niets méér of minder”… |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Discussieren met iemand die liegen in zijn DNA heeft kan je doen tot je een ons weegt
Laatst gewijzigd door Scheefpoeper : 2 juli 2013 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Ge vervuilt dit forum.
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Terzijde : ik merk nu pas dat de in mijn post 69 vermelde 25% BTW uiteraard 21% moet zijn. Op zich wijzigt het vanzelfsprekend niets aan mijn stelling, maar niettemin mijn excuses.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder zijn avatar staat als locatie " De Verenigde Nederlanden" wat een duidelijke wijzing is naar een samensmelting met Nederland. Maar pas op heé, die zijn niet te vertrouwen zenne Broodje kroket, zwijg maar al |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |