![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen jammer dat je om de haverklap uit je (pa)radijs wordt buitengegooid...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit gebeurd. Wat wèl bijzonder jammerlijk is (voor jou dan toch), is hoe jij je te kakken laat zetten door mij. Keer op keer...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vive die Raf te kakken zet: Citaat:
Citaat:
![]() Gelukkig heb ik u geleerd dat je op een link moet klikken. ![]() Raf met zijn broek op de enkels: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 juli 2013 om 12:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ironie? Het plaatsen van een niet-werkende link is ironisch? Weet jij eigenlijk wel wat "ironie" betekent?
Nog altijd niet begrepen wat "pars pro toto" betekent? Wie staat er hier weer met zijn broek om zijn enkels, Flupke? ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 13 juli 2013 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Arme Raf. Klein klein kleuterken, ga hier maar gauw vandaan. Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 juli 2013 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trololol
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ze verwijzen hier dikwijls naar andere landen, maar ga maar is kijken in die landen wat daar het privépensioen is, het is niet het ambtenarenpensioen dat naar beneden moet, maar het privépensioen dat omhoog moet , en dat moet je de werknemers van de overheid niet verwijten ,maar wel de opeenvolgende regeringen die jaren te weinig gedaan hebben om fondsen opzij te zetten voor iedere gepensioneerde! Ik gruw van mensen die doen zoals demonen en ook u ja, en ik vind dat het nu maar is moet stoppen, gij kunt een ander zijn rekening niet maken en ge weet ook niet hoe hard iemand moet werken en wat zijn prestaties zijn! Trouwens is men volop bezig om contractuelen de standaard te maken bij de overheid(Bogaert cd&v)
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dag echter dat de OCMW's geen geld meer gaan hebben om de uitkeringen te betalen, zullen al die ambtenaren op rust de schuld weer op diezelfde partijen schuiven als de massa's uitkeringsgerechtigden de boel afbreken en het geld gaan halen waar het zit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jij nu écht gelooft dat die massa er ook maar één moer om geeft dat die ambtenarenpensioenen dan aan banden zouden worden gelegd, dan ben je wel heel goedgelovig. Het is inderdaad gewoon een kwestie van durf. De partij die dat aandurft zal meer voor België doen dan welke andere ook.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand heeft nog het recht om de verworvenheden uit het verleden te betonneren. In tijden als deze moet de overheid het aandurven om alles te herbekijken en heilige huisjes desnoods met bulldozers te lijf gaan. Zeker die van de ambtenaren, zeker die!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De oude statutairen zitten daar gewoon vergenoegzaamd te lachen met de jonge contractuelen die hun cijfers moeten halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk zal hij betalen, maar om nu zo te zwelgen in vergenoegzaamheid...
Betalen zal hij, maar hoeveel zal het nog zijn? De druk neemt toe. En er zijn veel niet-ambtenaren die stilaan hun oren beginnen te spitsen...
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel dat ze dan alles aanrekenen, belastingdiensten nodig oke bellen maar ,maar voor die prestatie betalen meneer ,mevrouw ,idem dito voor alle openbare diensten en gratis papiertjes of doorslagjes, idem dito voor onderwijs ,hoe kunnen scholen nu ooit winst maken als alles gratis is, wat zou je er van denken dat alle overheidsdiensten winst zouden maken, en met die winst dan de privépensioenen omhoog zouden gaan, leuk toch of toch niet want dan moet je voor alles betalen he beste vriend! Wel dat is wat zou kunnen gebeuren als je de overheid privatiseert en op wie ga je dan zagen, en wat met de veiligheid, de controle op banken, zou je het pure kapitalisme die aan de basis ligt van de crisis zo maar de vrije hand geven, ja natuurlijk wel want anders kunnen we niet meer zeuren op de ambtenaren!
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Rafke een ambtenaar is die steen en been klaagt over zijn huidige wedde en helemaal niet toegeeft dat de huidige weddes zelfs beter zijn dan in de privé. Daarbuiten ook nog: 2. Ik Bogaert alleen maar kan aanmoedigen om prestatie gebonden beloningen in te voeren. 3. Een ambtenaar die minder verdient, zeker een statutaire. Dat is niet meer dan juist want die loopt geen enkel risico op ontslag. In de privé heb je om de zoveel tijd herstructureringen. Zo heb ik er zelf een 5 tal meegemaakt, waaronder 2 redelijk grote. Een groter inkomen is dan een soort van risico premie. Als werknemer kan je immers het risico niet spreiden zoals beleggers dat wel kunnen. 4. Als u toegeeft dat de pensioenen in de privé te laag zijn, dan geeft u inherent toe dat de pensioenen van de overheid te hoog zijn. Het zijn wel de mensen van de privé die dat allemaal moeten bekostigen he. Het is niet meer dan normaal dat die daarop reageren. Een simpel rekensommeke leert ons dat die pensioenen in zijn totaliteit onbetaalbaar zijn. 5. Wat u niet schijnt te begrijpen is dat als er veel ambtenaren zijn, zowel werkende als gepensioneerden. Dat die betaalt moeten worden via de sociale zekerheid die gevoed wordt uit de privé. De mensen uit de privé, die worden betaalt door hun werkgever. Dus die werkgever kan dat allemaal ophoesten. Die werkgever, die vindt dat een werknemer enorm duur is. En die gaat dus alles doen om die werknemer zo efficient mogelijk te laten werken. Nogal wiedes. Met andere woorden, de werkdruk is ongemeen hoog. Die werkgever, die gaat ook de produktiviteit in de gaten houden. En oudere mensen, zo van om en bij de 50, die door de ouderdom niet zo snel meer nieuwe dingen kunnen leren en dergelijke en waarvan hij 'denkt' dat ze minder presteren. Die gaan de laan uitgestuurd worden. Vanaf dat moment betaalt die werknemer het gelag van die grote loonkost. Erger wordt het als die werkgever gaat vergelijken met het buitenland. Want als die werkgever beslist om zijn hele fabriek naar het buitenland te verkassen dan zijn dat plots een hele hoop werknemers minder, waarvoor die werkgever, dan een (ex)werkgever, plots geen bijdragen meer betaalt, en wie zien dat die bijdragen vervangen worden door werkloosheidsvergoedingen. Met andere woorden de kosten voor de overheid stijgen nog meer. Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 juli 2013 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar Griekenland. Zo'n zaken kunnen hier ook gebeuren en dan zijn we allemaal de klos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan moet je wel een collectie pot hebben met de rest van de straat om die te verlichten en te voorzien van infrastructuur en dies meer. En zo kan je nog lang doorgaan. De vraag is: Van alle belastingen die we in zijn totaliteit aan de overheid betalen, krijgen we daarvoor waar voor ons geld ? Voor mij is het overduidelijke antwoord neen! |
|
![]() |
![]() |