![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaan mensen die met hun bewustzijn bepaalde lichaamsprocessen kunnen sturen (en dus zichzelf een bewuste placebo toedienen) maar dat zijn dan toch wel extreme uitzonderingen. Misschien 1 op 1 miljoen als het al zoveel is. Bij de overgrote meerderheid van ons, de 999 999 andere mensen dus, is het brein het controle-centrum dat uiteraard lichaamsprocessen meet en reguleert. De overgrote meerderheid onbewust, door chemische media zoals dopamine en adreanline bvb. Een placebo is dan ook niets meer dan een middel of toestand dat/die door het onbewuste brein wordt omgezet in een chemische respons, waardoor bijvoorbeeld een pijn-sensatie, sterk kan gereduceerd worden. Ik daag u uit om dat eens bewust te proberen doen. ![]() ![]() Het bestaan van het placebo-effect is dus eens te meer bewijs dat we onze hersenen zijn en dat dat alle verklaring is die er nodig is. Bijkomende fantasie-verhaaltjes zijn volledig uit de lucht gegrepen uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
U discussietechnieken staan ook nog niet op punt he. Tussen 100% betrouwbaar en 100% onbetrouwbaar, ligt een grote speelruimte. Wist je dat niet? Kijk, u leert wellicht veel bij. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door meneer : 15 juli 2013 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle mediums van enige naam en faam werken met cold reading en hot reading. In de shows die ze geven, werken ze zelfs met zendertjes en oortjes. Kaarten voor hun optredens dienen immers vooraf besteld te worden met vermelding van naam en adres van de bezoeker. Google doet de rest. Moeilijk he. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
|
![]() Citaat:
2. Niet alleen dat, ik zou die zever dan nog zelf moeten betalen ! Dan geef ik mijn geld liever aan een clochard, die kan er eens goed mee gaan eten. 3. Er is nooit een kwantificeerbaar effect van reiki aangetoond. Jammer maar helaas. 4. Ik vind het aandoenlijk om te constateren hoe overtuigd je bent dat, éénmaal een scepticus behandeld is door een reikitherapeut, deze scepticus plotseling "het licht zal zien". Andere scenario's komen blijkbaar niet in je op. Nou ja, het kan, maar de kans is véél groter dat ik mijn geld zal terugeisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
|
![]() En nu zou ik toch eens graag de mening van Parcifal lezen over dit artikel:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...eneesbaar.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discussiëren met u is niet mogelijk, u staat enkel open voor uw kleine wereldje en loopt voortdurend met oogkleppen zodat u niet hoeft te zien dat er buiten dat kleine wereldje nog een grote wereld is die u echter niet kent en die u niet wilt kennen. Tja, u zegt dat mijn discussietechnieken niet op punt staan ... Ik zou zeggen : steek de hand in eigen boezem ![]()
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een schoon figuur: Dr. Hamer werd trouwens ook veroordeeld en belandde in de gevangenis. In de laatste decennia flakkerde af en toe deze leer terug op en dat is nu blijkbaar terug het geval in onze streken.
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wordt een levensgevaarlijke ‘filosofie’ gepredikt, die stelt dat kanker eigenlijk geen echte ziekte zou zijn maar het oplossen van een emotioneel conflict. Volgens deze leer hoeft een behandeling voor kanker niet, alleen de angst loslaten zou voldoende zijn om te genezen. - See more at: http://www.kanker.be/de-gevaarlijke-theorie
http://www.kanker.be/de-gevaarlijke-...n-van-dr-hamer dat is gewoon een massamoordenaar
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jong toch.
![]() |
![]() |
#396 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yep, daar ga ik nu echt eens mijn tijd insteken om daar een gefundeerde mening over te geven zie : een criminele gek, die een gevaar is voor de volksgezondheid. Point final. Was dat nu een provocatie van jou of wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
|
![]() Citaat:
"In 1997 werd dr. Hamer gearresteerd en veroordeeld tot 19 maanden gevangenis omdat hij drie mensen, zonder artsenvergunning, gratis medische informatie had gegeven. Echter, Victor Emanuel van Savoye werd in 1991, dertien jaar nadat hij Dirk Hamer had gedood, slechts veroordeeld tot 6 maanden voorwaardelijk voor illegaal wapenbezit. Toen dr. Hamer werd gearresteerd doorzocht de politie zijn patiëntendossiers. Naderhand was een officier van justitie tijdens de rechtszaak gedwongen toe te geven dat er, na MEER DAN vijf jaar, van 6.500 patiënten met grotendeels ‘terminale’ kanker, 6.000 nog leefden. En zo waren het, ironisch genoeg, zijn tegenstanders, die de actuele statistieken leverden, die het opvallende succes van de Germaanse Nieuwe Geneeskunde bevestigden. Maar tot op heden (zie document 12 maart 2008) weigert de Universiteit Tübingen, ondanks uitspraken van de rechtbank in 1986 en 1994, om dr. Hamer’s wetenschappelijke werk te toetsen. Evenzo weigert de reguliere geneeskunde om de Germaanse Nieuwe Geneeskunde te bevestigen, ondanks vele verificaties door zowel artsen als beroepsverenigingen." http://learninggnm.com/documents/Bio...0-%20Dutch.pdf Als artsenverenigingen zijn gelijk zouden toegeven, staan ze ntl zelf dik voor aap en plegen dus liever karaktermoord, dan voorrang te geven aan volksgezondheid. Wie gaat anders voor de centjes van hun 2 buitenverblijven, 3 luxe-spaarboekjes en cash-in aandelen in 4 farmabedrijven zorgen ? Droom rustig voort, Dixie en sponsor gerust de kwakzalvers van de farmamulti's voor de rest van je leven. Ze zien je zeer graag komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Banneling
|
![]() en ook
|
![]() |
![]() |
![]() |