Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2013, 16:13   #81
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Mijn avatar ook een windhaan?
Fixed.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 16:33   #82
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fixed
Zeg, moeialleke, stop daar eens mee. Ik heb je er reeds voor gewaarschuwd. Een echte Waal is een doodeerlijk iemand. Geen schriftvervalser.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 17:08   #83
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Aangezien deze draad over Carnaval Aalst gaat, gaf ik het voorbeeld van een carnavalsgroep in Aalst. Het is er aan te zien dat jij de interne keuken van zo'n carnavalsgroep niet kent want anders zou je weten dat die daar kweeniehoeveel tijd én geld van zichzelf insteken, maar ook proberen dat spel gesponsord te krijgen. En het eindresultaat is inderdaad ... feesten .... carnavalfeesten. Dat mag je inderdaad zeggen....da's nu eenmaal de bedoeling.
Als je wil weten hoe het er aan toe gaat in andere verenigingen zal je het aan iemand anders moeten vragen.....
Mijn vraag was hoeveel het mij als lid kost om in het (carnavals)verengingsleven te stappen. Niet hoeveel het kost om deel te nemen aan een stoet. Dat komt niet uit de geldzak van de leden. Ik weet hoeveel tijd en geld ik er ooit heb ingestoken, als lid ve vrije groep, later als lid van de carnavalsgroep (Oisjt-Ninof en the best of all; Halle). Goedkoop gesteld voor een gans jaar 'plezier' noem ik dat. 't is verleden tijd, misschien is het nu allemaal anders en ben ik niet meer op de hoogte, ge kunt gelijk hebben!

Getverdamme, toen wij vorig jaar een MTB clubke wensten op te richten was het eerste dat mijn brocom makelaar me zei: 'manneken, wat zijt ge van plan met dat rekeningnummer, leden, organisatorisch etc...' alles over feitelijke ver, vzw's, vereisten, procedures werd uit de doeken gedaan, spontaan. En de andere would be leden hun bakkes viel open en 't was al niet meer nodig om iets op te richten. We zullen 'zo' wel verder doen, gewoon samen mtb'en.. en gelijk had'm/hadden ze he. En die van 't stad weten dat zelfs niet... is dat vrijwillig misschien? Om te lachen soms.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 17:54   #84
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Het zou een éénzaat als Paulus sieren eens op te zoeken wat solidariteit betekent. En ook te de rest van het artikel te lezen : de burgemeester organiseert een gespreksronde met de verzekeringen om het ontij proberen te keren. Dat noem ik nu eens goed werk van een burgemeester. Ongeacht zijn partij .
Ja, het was zeker zijn bedoeling niet dat dit breed werd uitgesmeerd in de pers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 18:39   #85
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bij mijn weten zal er geen gemeenschapsgeld gebruikt worden?

Er zal vanalles georganiseerd worden ten voordele van die carnavalisten, zoals het in Aalst betaamd en de stad zal meehelpen om dat te organiseren, maar rechtstreeks geld zal er niet naar die mensen gaan hoor.
Ik hoor het U graag zeggen.....We spreken hier wel over 1.500.000 € dat ze met 30 man moeten ophoesten.
Reken dat ze maximum 15.000 € overhouden aan een benefiet BBQ, dan mogen ze er wel 100 organiseren....voor midden augustus.
Veel succes en de wind van achter...
""Vanalles" is koeiestront" zou men bij ons zeggen....allemaal beloften, maar niets echt concreet.
Al hoop ik echt wel dat er een oplossing uit de bus komt, want tenslotte zijn er geen "schuldigen" of "onschuldigen" in deze zaak....enkel slachtoffers.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 18:57   #86
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

stomme computer GVD.....
(edit)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 juli 2013 om 19:03.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 19:02   #87
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Mijn vraag was hoeveel het mij als lid kost om in het (carnavals)verengingsleven te stappen. Niet hoeveel het kost om deel te nemen aan een stoet. Dat komt niet uit de geldzak van de leden. Ik weet hoeveel tijd en geld ik er ooit heb ingestoken, als lid ve vrije groep, later als lid van de carnavalsgroep (Oisjt-Ninof en the best of all; Halle). Goedkoop gesteld voor een gans jaar 'plezier' noem ik dat. 't is verleden tijd, misschien is het nu allemaal anders en ben ik niet meer op de hoogte, ge kunt gelijk hebben!

Getverdamme, toen wij vorig jaar een MTB clubke wensten op te richten was het eerste dat mijn brocom makelaar me zei: 'manneken, wat zijt ge van plan met dat rekeningnummer, leden, organisatorisch etc...' alles over feitelijke ver, vzw's, vereisten, procedures werd uit de doeken gedaan, spontaan. En de andere would be leden hun bakkes viel open en 't was al niet meer nodig om iets op te richten. We zullen 'zo' wel verder doen, gewoon samen mtb'en.. en gelijk had'm/hadden ze he. En die van 't stad weten dat zelfs niet... is dat vrijwillig misschien? Om te lachen soms.
"""hoeveel het mij als lid kost om in het (carnavals)verengingsleven te stappen.""" Niet meer dan de pinten die je drinkt en de frieten die je eet.....
Als je echter beweert dat het aan de leden niks kost om in die stoet (in Aalst) met een wagen enz. mee te draaien, dan moet het wreed lang geleden zijn dat je nog aan die festiviteiten daar hebt meegedaan..... Niet alles kan door sponsoring worden betaald, hoor....
Wat dat regelgedoe i.v.m. verenigingen betreft......dit feit waarover we het hier hebben toont toch aan dat dat niet altijd overbodig is ?????
Die van 't stad hadden dus meegeholpen met de verzekering tijdens de stoet...wat er achteraf gebeurt...moeten ze daar ook voor instaan ???? En dan kunnen 'ze' weer klagen dat 't stadsbestuur 't geld door deuren en vensters smijt.... 't Is toch ook nooit goed....
Oud 17 juli 2013, 19:03   #88
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, het was zeker zijn bedoeling niet dat dit breed werd uitgesmeerd in de pers.
Hoe geraak je anders aan solidaire steungevers, windhaan ?
Oud 17 juli 2013, 19:05   #89
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Al hoop ik echt wel dat er een oplossing uit de bus komt, want tenslotte zijn er geen "schuldigen" of "onschuldigen" in deze zaak....enkel slachtoffers.
Verzekeraars zijn parasieten. Met de bonussen die dit jaar aan de Aalsterse makelaars en agenten alleen al uitbetaald werd was die schade al lang vergoed. Je houdt niet voor mogelijk wat die schrapers binnenrijven.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 juli 2013 om 19:09.
Oud 17 juli 2013, 19:48   #90
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Steeds opnieuw stel ik vast dat de regering er alles aan doet om verzekeringen te promoten ( zacht uitgedrukt).

We worden verplicht verzekeringen te nemen voor brand, huis, auto, hospitalisatie enz.

Nu stellen de verzekeraars al voor dat de gemeenschap bijlegt als gepensioneerden een auto verzekering hebben.

Om dat zij beweren dat die ongeval gevaarlijk zijn. Risico is eigen aan verzekering.

Alleen stellen de verzekeraars contracten op die op alle mogelijke en onmogelijke manieren te interpreteren zijn.

Op een fles water moet duidelijk staan wat de inhoud is.

Verzekeraars daarin tegen waren tot 1990 zelfs niet gerechtelijk vervolgbaar. Nu is het veranderd, …….De verzekeraar mag zijn centen op spenderen aan pressen.

Persoonlijk had ik een 'gewaarborgd inkomen'. Dat met meer dan voel doende bewijs. Zoals zelfs veranderd en beschadigt DNA bewijs. Zodat uitbetaald moest worden na invaliditeit na kanker behandeling.

De verzekeraar trekt de zaak in prossen. De verzekering nemer mag al de rechtskosten voorschieten. Als invalide proberen overleven.

Om uit eindelijk vast te stellen dat tenslotte bij hoger beroep gesteld word dat de verzekeraar niet aan zijn contractuele verplichtingen moet voldoen omdat er reeds voordien een uitspraak was dat ze dat niet moesten doen.

Al erkend de rechtbank dat de uitspraak fout was en moest ik de rechtskosten daarom niet betalen. Hypocriet. Ondertussen leef ik wel als invalide met levensminimum daar door. ( en weetertje, getuigenis, niet bedoelt om te klagen)

Conclusie corrupt boeltje.

Het is dan ook zeldzaam en wonderbaarlijk dat van uit en stad hulp en steun geboden word aan die mensen die ook hier in de zak gezet worden voor eigenbelang van een verzekeraar.

En dat heeft niets met politieke bewegingen te maken. Maar met hulp aan mensen in nood die door soort gelijke gemanipuleerde gerechtelijke beslissingen voor de rest van hun leven, het leven ontnomen worden. Als zij moeten opdraaien voor die brand.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 19:52   #91
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe geraak je anders aan solidaire steungevers, windhaan ?
door je onbaatzuchtig in te zetten.
De publieke uitspraak "we gaan er onze politieke schouders eens onder zetten", brengt vooral hem (en zijn partij) op, niet zozeer die carnavalgroep.
Wat een held eh, die meneer d'Haese ??

Citaat:
Oud 17 juli 2013, 19:54   #92
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De publieke uitspraak "we gaan er onze politieke schouders eens onder zetten", brengt vooral hem (en zijn partij) op, niet zozeer die carnavalgroep.
Wat een held eh, die meneer d'Haese ??
Inderdaad had ik niet van hem verwacht.
Oud 17 juli 2013, 20:13   #93
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou een éénzaat als Paulus sieren eens op te zoeken wat solidariteit betekent.
Wat begrijp ik daar niet aan volgens jou?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 20:23   #94
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus, als een CD&V-burgemeester een oproep doet om met de verzekeringen te overleggen en eventueel een steunfonds op te richten, dan is dat OK. Als een NVA-burgemeester dat doet niet ? Zoek eens evenwicht in je leven, hé, windhaan !

PS : ik heb niks vandoen met NVA. IK ben een Vivanter in hart en nieren en volgende keer stem ik voor LDD, bij gebrek aan Vivant. Die hebben tenminste kloten onder hun lijf in plaats van kwal(f)szwezeriken.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 juli 2013 om 20:26.
Oud 17 juli 2013, 21:03   #95
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, als een CD&V-burgemeester een oproep doet om met de verzekeringen te overleggen en eventueel een steunfonds op te richten, dan is dat OK. Als een NVA-burgemeester dat doet niet ? Zoek eens evenwicht in je leven, hé, windleeuw !

PS : ik heb niks vandoen met NVA. IK ben een Vivanter in hart en nieren en volgende keer stem ik voor LDD, bij gebrek aan Vivant. Die hebben tenminste kloten onder hun lijf in plaats van kwal(f)szwezeriken.
fixed
Oud 17 juli 2013, 21:06   #96
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
fixed
Kleuter.
Oud 17 juli 2013, 21:23   #97
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, als een CD&V-burgemeester een oproep doet om met de verzekeringen te overleggen en eventueel een steunfonds op te richten, dan is dat OK. Als een NVA-burgemeester dat doet niet ? Zoek eens evenwicht in je leven, hé, windhaan !

Voor zover je kan lezen (gaat dat al een beetje ??), speelt de partij in deze voor mij geen rol. Een burgemeester mag wat mij betreft, overleggen met zoveel verzekeringen als hij wil. Er is wat mij betreft wel een serieus reukje aan, als zijn wil om die carnavalsgroep te helpen, in het lang en in het breed uitgesmeerd is in de pers. En zoiets heet nog altijd politieke recuperatie. Snap je het zo een beetje, of wil je een tekening ?

Citaat:
Oud 17 juli 2013, 21:47   #98
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor zover je kan lezen (gaat dat al een beetje ??), speelt de partij in deze voor mij geen rol. Een burgemeester mag wat mij betreft, overleggen met zoveel verzekeringen als hij wil. Er is wat mij betreft wel een serieus reukje aan, als zijn wil om die carnavalsgroep te helpen, in het lang en in het breed uitgesmeerd is in de pers. En zoiets heet nog altijd politieke recuperatie. Snap je het zo een beetje, of wil je een tekening ?
Je riekt en je tekent zoals je wil. wees echter indachig dat de lezer leest wat hij leest. Wat jouw strapatsen betreft : piepend en kriepend onder het minimum. Een beetje windolie misschien ?
Oud 17 juli 2013, 21:55   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je riekt en je tekent zoals je wil. wees echter indachig dat de lezer leest wat hij leest. Wat jouw strapatsen betreft : piepend en kriepend onder het minimum. Een beetje windolie misschien ?
je mag ook inhoudelijk reageren, hoor.

Citaat:
Oud 18 juli 2013, 03:41   #100
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht

Op een fles water moet duidelijk staan wat de inhoud is.

Verzekeraars daarin tegen waren tot 1990 zelfs niet gerechtelijk vervolgbaar. Nu is het veranderd, …….De verzekeraar mag zijn centen op spenderen aan pressen.
Sorry , fout De verzekeraar mag zijn centen op spenderen aan prossen.
moest zijn de verzekeringnemer....mag zijn centen op spenderen aan prossen.

Het geld moet rollen hé, toch voor de advocaten.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be