Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2013, 11:02   #2061
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
BDW is ook een gevoelsmens, als je ziet welke schade sommigen willen berokkenen met hun lastercampagne tov van de school, dan kan je niet neutraal blijven smoezen met 'laat het gerecht zijn werk maar doen' dan moet een burgervader ingrijpen..
Zo werkt het niet meer in de huidige virale maatschappij....

Ongeruste ouders die zijn opgefokt door extremisten overtuig je maar op één manier, dat is de extremisten ontmaskeren..
Zo werkt het net niet. De uitspraken van De Wever zal voor vele ongeruste ouders de beschuldigingen van partijdigheid en van een niet behoorlijk gevoerd onderzoek alleen maar waarschijnlijker maken. Hij bereikt er dus precies het tegenovergestelde mee. De beste manier om de extremisten in deze zaak de pas af te snijden was om erover te zwijgen tot het parket zijn onderzoek had afgerond en zelf met de resultaten ervan had bekend gemaakt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 11:03   #2062
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zo werkt het net niet.
voor de normale moderne mens wel, tja...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 11:09   #2063
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo werkt het net niet. De uitspraken van De Wever zal voor vele ongeruste ouders de beschuldigingen van partijdigheid en van een niet behoorlijk gevoerd onderzoek alleen maar waarschijnlijker maken. Hij bereikt er dus precies het tegenovergestelde mee. De beste manier om de extremisten in deze zaak de pas af te snijden was om erover te zwijgen tot het parket zijn onderzoek had afgerond en zelf met de resultaten ervan had bekend gemaakt.
Onzin...tot er een van de ouders over de rooie gaat door al die laster en zelf eens orde op zaken wil stellen...

Niet de Wever heeft gezorgd voor wantrouwen tov het parket in deze zaak maar de ranzige extremisten met hun vulgaire laster en hun wij/zij racisme..stop toch eens eindelijk met die mensen de hand boven het hoofd te houden...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 11:18   #2064
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien in het vervolg toch maar afgaan op de persberichten ipv op de interpretatie daarvan door journalisten.

Er wordt hem (mi terecht) verweten dat hij het wij/zij-verhaal niet heeft rechtgezet en daardoor de polarisatie in stand houdt/versterkt. Er wordt hem dus niet verweten dat hij dat verhaal ervan heeft gemaakt. Daarvoor wordt verwezen naar de ophitsers.
En waarin is dat anders dan wat ik zei over Piryns???
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 12:32   #2065
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien in het vervolg toch maar afgaan op de persberichten ipv op de interpretatie daarvan door journalisten.

Er wordt hem (mi terecht) verweten dat hij het wij/zij-verhaal niet heeft rechtgezet en daardoor de polarisatie in stand houdt/versterkt. Er wordt hem dus niet verweten dat hij dat verhaal ervan heeft gemaakt. Daarvoor wordt verwezen naar de ophitsers.
Wat had Dewever moeten zeggen? Er stonden een heel contingent Chinezen aan de schoolpoort die beweerden dat de muzelmaanse kleuterjuf haar spleetje had laten zien aan het zoontje van mijnheer Lap Tjang?

Mevrouw Pireyns is m.i. al een serieus stuk doorgeschoten als ze het Dewever al begint te verwijten dat hij de realiteit verwoordt. Het mag zo geweest zijn onder het linkse en extreem linkse bestuur van de Pètrick dat de realiteit niet mocht gezegd worden op straffe van onmiddellijk ontslag van de melder(*), maar nu is dat dus niet meer het geval blijkbaar.

(*) men vergeet hier gemakkelijk het feit dat de gevaarlijke opkomst van de extremistische fundamentalisten zowel in Boom als in Antwerpen door de bevoegde straathoekwerkers onmiddellijk en uitgebreid werd vermeld aan de bevoegde diensten; Beiden werden voor hun ijver ontslagen!
Deze era ligt gelukkig achter ons, de keizer heeft effektief GEEN kleren aan: het was een horde kopvodden die autochtone leerkrachten stonden te belasteren en belagen! De gevolgen zullen we maar weer dragen. De belasterde kleuterjuf van 22 dankt U.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2013 om 12:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 12:34   #2066
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Citaat:
Maar uw analyse van wie in deze zaak polariseert is wel heel anders dan de mijne. U legt de schuld voor de polarisatie bij Bart De Wever (via één of andere gedachtekronkel die ik niet kan volgen).
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 12:36   #2067
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen dit geraaskal maar aan de warmte wijten zeker?

Maar grappig is het wel, nu kunnen we je hypocrisie ivm amnestie toevoegen aan het lijstje van je hypocrisie ivm iemand veroordelen voordat hij schuldig is bevonden, heksenjachten organiseren en het het veroordelen van haatspraak.
blij dat u begrepen heb waar de hypocrisie zit. Freya zou met alle plezier haar eigen grootvader dus aan de galg praten.
Dit was wat ik even wou duidelijk maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2013 om 12:36.
Oud 18 juli 2013, 12:41   #2068
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
De beste manier om de extremisten in deze zaak de pas af te snijden was om erover te zwijgen tot het parket zijn onderzoek had afgerond en zelf met de resultaten ervan had bekend gemaakt.
Dat denk ik niet, de marro's denken namelijk dat hun klachten in de doofpot belanden omdat deze behandeld worden in de zwarte doos van het blanke gerecht. Het ware misschien beter geweest de ouders ervan te verzekeren dat ze op de hoogte gehouden werden over elke stap in het onderzoek of iets dergelijks? Als ik het me een beetje herinner was dat ook de klacht van de ouders in de zaak Dutroux: zij mochten van niets weten en konden dus ook niet weten of het gerecht het onderzoek wel correct voerde etcetera. Volgens mij was dat de reden van de Witte Mars indertijd...

Wat BDW nu gedaan heeft was aan die ouders zeggen: "maak u geen zorgen het wordt onderzocht" en ondertussen zijn eigen kiespubliek paaien met uitspraken �* la "als uitkomt dat het extremistische leugenaars zijn slepen we ze voor de rechter!". Zeer naar de zin van de autochtonen, zeer tegen de zin van de allochtonen. Aangezien Groen graag partij van de marro's is kaartten zij dit aan.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 18 juli 2013 om 12:44.
Oud 18 juli 2013, 12:42   #2069
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In elk geval komt Piryns op geen enkele wijze op de voor de juf in kwestie. Wel stelt ze de motivering van het lid van sharia4Belguim in vraag.

Mooi is dat!
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 12:44   #2070
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dat denk ik niet, de marro's denken namelijk dat hun klachten in de doofpot belanden omdat deze behandeld worden in de zwarte doos van het blanke gerecht. Het ware misschien beter geweest de ouders ervan te verzekeren dat ze op de hoogte gehouden werden over elke stap in het onderzoek of iets dergelijks? Als ik het me een beetje herinner was dat ook de klacht van de ouders in de zaak Dutroux: zij mochten van niets weten en konden dus ook niet weten of het gerecht het onderzoek wel correct voerde etcetera. Volgens mij was dat de reden van de Witte Mars indertijd...
²

En toen waren er geen extremistische racistjes bezig met achter de schermen de boel nog eens op te jutten of zelfs in gang te zetten.

Het wordt tijd dat sommigen eens luidop durven zeggen dat racisten en extremisten ook in het andere kamp zitten..

Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 18 juli 2013 om 12:45.
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 13:22   #2071
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
²

En toen waren er geen extremistische racistjes bezig met achter de schermen de boel nog eens op te jutten of zelfs in gang te zetten.

Het wordt tijd dat sommigen eens luidop durven zeggen dat racisten en extremisten ook in het andere kamp zitten..
Dat er in het andere kamp extremisme is durft men nog wel zeggen, over de omvang hiervan houdt men het potje liever gedekt met riedeltjes zoals “het gaat slechts om een minderheid”.
Wanneer ik naar het grotere geheel kijkt dan stel ik me toch echt de vraag wat de omvang is van die minderheid en of we eigenlijk wel dezelfde criteria hanteren zoals we voor andere extremen doen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2013, 13:48   #2072
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beweerde dat Piryns de oorsprong van het wij/zij-verhaal bij De Wever legde.
Oud 18 juli 2013, 13:54   #2073
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beweerde dat Piryns de oorsprong van het wij/zij-verhaal bij De Wever legde.
even lezen:

Citaat:
Groen Antwerpen betreurt dan ook de verregaande culturele invulling die gegeven wordt aan wat er gebeurd is, en dit van beide kanten. Piryns: “Wij hebben vertrouwen in de school en het gerecht en verzetten ons tegen degenen die op voorhand beweren dat het onderzoek niet ernstig werd gevoerd. Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is aan het gerecht om het onderzoek te voeren en de rol van verschillende betrokkenen daarin grondig te onderzoeken. Nu verdere uitspraken doen verhoogt enkel de polarisering.”

Een lid van Sharia 4 Belgium zou mee de polarisering tussen verschillende bevolkingsgroepen hebben opgehitst. Was het voor zijn eigen eer en glorie? Was het uit eigen belang en om het samenleven onmogelijk te maken? In ieder geval heeft hij daarmee niet alleen de school gestigmatiseerd maar heeft hij ook honderden kinderen rechtstreeks getroffen.

Maar ook burgemeester Bart De Wever speelt een belangrijke rol in dit moeilijke verhaal. “Onze burgemeester heeft zich veel te lang afzijdig gehouden. Hij heeft geen stappen ondernomen om de foute publieke opinie bij te sturen. Nu leeft er een sterk allochtonen versus autochtonen-verhaal. Alsof de ouders alleen allochtonen waren en de leerkrachten alleen autochtonen, maar dat beeld klopt niet,” betreurt Piryns. “Reageren doe je niet alleen door te zwaaien met PV’s. Het wij-zijdenken dat hij als burgervader van alle Antwerpenaren weigert te corrigeren, is nefast voor het samenleven van verschillende bevolkingsgroepen in een stad.”
in feite had BDW dus de TV beelden moeten laten censureren, maar wat bovendien nog dramatischer is, hij had die politiek correcte commentaren moeten censureren die van in het begin het riedeltje van sociale achterstand kwamen declameren.....
Zou Freya het daarop hebben?

Oud 18 juli 2013, 13:57   #2074
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik vind het redelijk onnozel hier de islam als motief bij te gaan slepen.
Ik heb vroeger ook bitchen van medestudentes gekend, die hun slechte punten dachten om te buigen door de leerkracht van aanranding te beschuldigen.
Toch leuk om af en toe eens wat quotes te herhalen......

Oud 18 juli 2013, 13:59   #2075
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
(*) men vergeet hier gemakkelijk het feit dat de gevaarlijke opkomst van de extremistische fundamentalisten zowel in Boom als in Antwerpen door de bevoegde straathoekwerkers onmiddellijk en uitgebreid werd vermeld aan de bevoegde diensten; Beiden werden voor hun ijver ontslagen!
Nu je daar toch zelf over begint, heeft de arbeidsrechtbank zich daar ondertussen dan al over uitgesproken of is dat weer één van de beschuldigingen zonder dat het tegendeel is bewezen waar je nochtans in deze zaak plots problemen mee had?
Oud 18 juli 2013, 14:08   #2076
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
blij dat u begrepen heb waar de hypocrisie zit. Freya zou met alle plezier haar eigen grootvader dus aan de galg praten.
Dit was wat ik even wou duidelijk maken.
Dat wou u helemaal niet duidelijk maken en het slaat natuurlijk nergens op, maar ik begrijp dat je je idiote gebazel van gisteren probeert recht te trekken. U wou gewoon wat totaal ongefundeerde giftige laster richting Piryns spuien.

Ondertussen mag je er trouwens fier op zijn dat die laster is overgenomen door de blog van het Islamic News Agency. Zij denken over Piryns namelijk vreemd genoeg precies hetzelfde. Niet veronderlijk natuurlijk want extremisten vinden elkaar wel vaker in hun ideeën.

Citaat:
Groen-gemeenteraadslid Freya Piryns zou haar beter niet mengen in deze gruwelzaak. Want is dit de Vlaamse nationalist Remi Piryns, grootvader van Freya Piryns (Groen) soms niet op deze foto? Neen toch niet maar tijdens de repressie zat hij wel in het Concentratiekamp van Lokeren en mensen zaten daar voor zaken als het bezit van een VNV lidkaart of voor het verklikken van Joden en Verzetslieden. Wat Piryns eergisteren deed was hervallen in een oud zeer. Door Moslimextremisten te verklikken aan de fascisten (N-VA en Vlaams Blok) in de Senaat.
Oud 18 juli 2013, 14:16   #2077
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat BDW nu gedaan heeft was aan die ouders zeggen: "maak u geen zorgen het wordt onderzocht" en ondertussen zijn eigen kiespubliek paaien met uitspraken �* la "als uitkomt dat het extremistische leugenaars zijn slepen we ze voor de rechter!". Zeer naar de zin van de autochtonen, zeer tegen de zin van de allochtonen. Aangezien Groen graag partij van de marro's is kaartten zij dit aan.
Ik had het over zwijgen in de pers. Natuurlijk moeten die ouders op de hoogte gehouden worden van de stappen in het onderzoek. Maar de burgemeester moet daar in de media geen uitspraken over doen vooraleer het onderzoek is afgerond. Hij zou wel de verschillende partijen persoonlijk kunnen contacteren, maar misschien heeft hij dat wel gedaan. Ik hoop het alleszins. Een burgemeester moet vooral proberen verzoenen in zaken als deze.
Oud 18 juli 2013, 14:20   #2078
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
...wat quotes...
Bedankt Klein Licht. Inderdaad exact hetzelfde. Ik zeg dat Piryns heeft gezegd dat Bart De Wever de polarisatie versterkt/in stand houdt en Edina ontkracht deze bewering met een quote waarin Piryns exact dat zegt wat ik beweer. Begrijpe wie begrijpen kan.
Oud 18 juli 2013, 14:21   #2079
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik had het over zwijgen in de pers. Natuurlijk moeten die ouders op de hoogte gehouden worden van de stappen in het onderzoek. Maar de burgemeester moet daar in de media geen uitspraken over doen vooraleer het onderzoek is afgerond. Hij zou wel de verschillende partijen persoonlijk kunnen contacteren, maar misschien heeft hij dat wel gedaan. Ik hoop het alleszins. Een burgemeester moet vooral proberen verzoenen in zaken als deze.
Maak u vooral niet teveel wijs. De burgemeester en schepen Marinower hebben vooral dat gedaan wat u wou dat ze doen: de verschillende partijen discreet en persoonlijk contacteren en bij elkaar brengen.
Oud 18 juli 2013, 14:26   #2080
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ondertussen mag je er trouwens fier op zijn dat die laster is overgenomen door de blog van het Islamic News Agency. Zij denken over Piryns namelijk vreemd genoeg precies hetzelfde.
Zou het kunnen... Circe en Kamal A., één en dezelfde? De maskers beginnen te vallen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be