Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2013, 14:42   #661
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Omdat er mense n deze gegevens zouden kunnen misbruiken en omdat er hier nieand wat aan heeft. Wat gaat een ander op dit forum met deze gegeevens doen?
Protest is nodig zodat onze kinderen en diens kinderen meer zouden zijn dan een tandwieltje in een sociale machine. Vrijheid dient ten allen tijde verdedigd te worden of men verliest ze. Uw blind vertrouwen in de staat lijkt me erg on-Amerikaans.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juli 2013 om 14:42.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 15:00   #662
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er mense n deze gegevens zouden kunnen misbruiken en omdat er hier nieand wat aan heeft. Wat gaat een ander op dit forum met deze gegeevens doen?
Welk misbruik zouden mensen dan met deze gegevens kunnen uitvoeren?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 16:30   #663
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Protest is nodig zodat onze kinderen en diens kinderen meer zouden zijn dan een tandwieltje in een sociale machine. Vrijheid dient ten allen tijde verdedigd te worden of men verliest ze. Uw blind vertrouwen in de staat lijkt me erg on-Amerikaans.
Die is raak.
Oud 22 juli 2013, 17:13   #664
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn al lang een tandwieltje in deze machine. Staat het je niet aan...trek de natuur in.
Welke vrijheid heb jij nu al verloren dan?
Ik vertrouw niemand blindelings. Ik zeg gewoon dat zij met onze gegevens niet gaan bezighouden. Niemand heeft hier ook maar 1 vorm van mogelijk misbruik kunnen geven. Niemand vind het belangrijk genoeg om het internet te weren. Tja, waar hebben we het dan nog over?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 17:14   #665
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Welk misbruik zouden mensen dan met deze gegevens kunnen uitvoeren?
Zij kunnen adhv mijn naam, schade berokkenen aan mijn bedrijf bv.
Er lopen gekken genoeg rond die misschien omwille van mijn uitspraken mij of mijn familie iets willen aandoen?

Laatst gewijzigd door illwill : 22 juli 2013 om 17:15.
Oud 22 juli 2013, 17:16   #666
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Die is raak.
Ben niet echt onder de indruk
Oud 22 juli 2013, 17:20   #667
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gevraagd welke soort van prive gegevens er bestaan. Ik vroeg welke misbruiken de nsa of de vs dus kunnen uitvoeren met deze gegevens.
Hier hebt u het antwoord:

Citaat:
Zij kunnen adhv mijn naam, schade berokkenen aan mijn bedrijf bv.
Er lopen gekken genoeg rond die misschien omwille van mijn uitspraken mij of mijn familie iets willen aandoen?

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 22 juli 2013, 17:35   #668
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed gezien.
Is idd eerder iets voor mensen in Noord Korea.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 juli 2013 om 17:36.
Oud 22 juli 2013, 18:29   #669
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog een oscar durven geven aan een Duitse anti Stasi film of tegelijkertijd China 'verontwaardigd' te beschuldigen van spionage terwijl je het zelf in veel grotere mate doet. Het is het totale gebrek aan ethiek dat voor walging doet zorgen. De systematische leugens en bedrog van zowat de hele wereld, om over de veroveringsoorlogen nog maar te zwijgen. Dit imperium verdient een plaats in de geschiedenis, niet in de actualiteit.

Als de bevolking zich niet weert is de evolutie duidelijk. Verplichte identiteitskaarten met ingebouwde GPS kan ik me perfect voorstellen in de toekomst. Cynisch is dat het 'the land of the (zelfverklaarde) free' is dat hier het voortouw voert. Vrij...my ass.
2!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2013, 18:34   #670
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zijn al lang een tandwieltje in deze machine. Staat het je niet aan...trek de natuur in.
Welke vrijheid heb jij nu al verloren dan?
Ik vertrouw niemand blindelings. Ik zeg gewoon dat zij met onze gegevens niet gaan bezighouden. Niemand heeft hier ook maar 1 vorm van mogelijk misbruik kunnen geven. Niemand vind het belangrijk genoeg om het internet te weren. Tja, waar hebben we het dan nog over?
Om te beginnen is datamining big biz. Cross-referencing van databases is een normale praktijk.

De nieuwe Obamacare database belooft zelfs nog erger te worden (zijn) dan de NSA-spionage.

Ze houden zich niet bezig met onze gegevens. What a joke... Bent U reeds op de hoogte van het IRS-targetting schandaaltje? Slechts het puntje van de iceberg....
HIER
Oud 22 juli 2013, 18:41   #671
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gezien.
Is idd eerder iets voor mensen in Noord Korea.
Inderdaad.
Oud 22 juli 2013, 22:39   #672
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier hebt u het antwoord:
Onzin, waarom zouden ze dat doen? Denk je nu echt dat zij miljoenen gaan uitgeven om toevallig en willekuerig buitenlandse bedrijven gaan aanvallen? En op welke manier dan wel?
Oud 22 juli 2013, 22:41   #673
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Om te beginnen is datamining big biz. Cross-referencing van databases is een normale praktijk.

De nieuwe Obamacare database belooft zelfs nog erger te worden (zijn) dan de NSA-spionage.

Ze houden zich niet bezig met onze gegevens. What a joke... Bent U reeds op de hoogte van het IRS-targetting schandaaltje? Slechts het puntje van de iceberg....
Jaja, je kan wel wat termen opsommen. Maar kan je een voorbeeld geven op welke manier de vs overheid jouw gegevens zal gaan misbruiken? Wat gaan zij eruit halen?
Oud 22 juli 2013, 23:46   #674
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, je kan wel wat termen opsommen. Maar kan je een voorbeeld geven op welke manier de vs overheid jouw gegevens zal gaan misbruiken? Wat gaan zij eruit halen?
Stop met huichelen.
Oud 23 juli 2013, 11:51   #675
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop met huichelen.
Dat is het antwoord op welke vraag precies?
Oud 23 juli 2013, 18:15   #676
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom blijf je ze dan nog steeds dagdagelijks vrijwillig af te geven?
Oud 23 juli 2013, 19:37   #677
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een Belgische NSA ofzo ? Linkje graag.
Als er niet ingebonden wordt zijn er uiteraard tegenmaatregelen nodig.
Oud 23 juli 2013, 19:55   #678
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meneer @illwill, met veel interesse en aandacht heb ik Uw schrijfsel mbt. dit onderwerp gelezen.

Met de bedoeling U op het juiste spoor te zetten heb ik U twee essentiële onderdelen uit de moderne gegevensverwerking vernoemd. Aan een zijde de acquisitie van data, heden in al zijn vormen kunnen we deze als data-mining omschrijven en de andere kant het filteren of destileren van nuttige gegevens uit deze massa informatie mbv. cross-referencing of kruisreferenties zo U wilt.

Deze laatste techniek verwijst naar een praktische en vooral snelle methode om uit de bekomen 'big data' toch op een efficiënte wijze bruikbare en vooral betrouwbare gegevens te herkennen. De cross-reference methode is voor deze doeleinde het instrument bij uitstek.

Er wacht ons een toekomst waarin de geautomatiseerde kruisreferenties ons een vergaand inzicht geven in bruikbare patronen aanwezig in deze gegevensbestanden en uiterst betrouwbaar wordt.

Meer zelfs, big data op zich zal uiteindelijk een service worden. Eens juridische problemen van de baan zijn zal software-as-a-service and data-as-a-service de norm worden en een zeer lucratieve sector worden.

Nieuwe vormen van innovatief kruisreferenties aanwenden in de verwerking van grote massa's data zullen kunnen helpen bij de kosteneffectiviteit van bvb. financiële bedrijven en instellingen zodat deze hun concurrentiële positie kunnen behouden of zelfs drastisch verbeteren.

Dat laatste leidt ons waarschijnlijk een beetje te ver in deze topic, maar ik beschouwde dat toch als een vermeldenswaardig voorbeeld. Jawel, data-mining en kruisreferenties zijn heel wat meer dan simpelweg een opsomming van terminologie, beschouwt U deze eerder als een sleutel naar een nieuw en onontgonnen werkgebied in de analyse en verwerking van data.

Veronderstellen dat de door het NSA aldanniet legaal verkregen data van internetgebruikers en anderen niet op diezelfde wijze zal aangewend worden lijkt me ronduit naïef vertrouwen. Meer zelfs, eens juridische problemen van de baan zijn zal software-as-a-service and data-as-a-service de norm worden en een zeer lucratieve sector worden.

Ook Uw data en privacy worden op dat moment big biz, een nieuwe sector met virtueel eindeloze mogelijkheden en toepassingen voor zij welke over de nodige middelen en toestemming beschikken om deze 'innovatieve service' naar hartelust te benutten.

Of dit uiteindelijk in het voordeel speelt van de virtuele jan met de pet is maar zeer de vraag. Zonder twijfel uiteindelijk toch een prangende vraagstelling, niet beste @illwill?
HIER
Oud 23 juli 2013, 20:04   #679
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Meneer @illwill, met veel interesse en aandacht heb ik Uw schrijfsel mbt. dit onderwerp gelezen.

Met de bedoeling U op het juiste spoor te zetten heb ik U twee essentiële onderdelen uit de moderne gegevensverwerking vernoemd. Aan een zijde de acquisitie van data, heden in al zijn vormen kunnen we deze als data-mining omschrijven en de andere kant het filteren of destileren van nuttige gegevens uit deze massa informatie mbv. cross-referencing of kruisreferenties zo U wilt.

Deze laatste techniek verwijst naar een praktische en vooral snelle methode om uit de bekomen 'big data' toch op een efficiënte wijze bruikbare en vooral betrouwbare gegevens te herkennen. De cross-reference methode is voor deze doeleinde het instrument bij uitstek.

Er wacht ons een toekomst waarin de geautomatiseerde kruisreferenties ons een vergaand inzicht geven in bruikbare patronen aanwezig in deze gegevensbestanden en uiterst betrouwbaar wordt.

Meer zelfs, big data op zich zal uiteindelijk een service worden. Eens juridische problemen van de baan zijn zal software-as-a-service and data-as-a-service de norm worden en een zeer lucratieve sector worden.

Nieuwe vormen van innovatief kruisreferenties aanwenden in de verwerking van grote massa's data zullen kunnen helpen bij de kosteneffectiviteit van bvb. financiële bedrijven en instellingen zodat deze hun concurrentiële positie kunnen behouden of zelfs drastisch verbeteren.

Dat laatste leidt ons waarschijnlijk een beetje te ver in deze topic, maar ik beschouwde dat toch als een vermeldenswaardig voorbeeld. Jawel, data-mining en kruisreferenties zijn heel wat meer dan simpelweg een opsomming van terminologie, beschouwt U deze eerder als een sleutel naar een nieuw en onontgonnen werkgebied in de analyse en verwerking van data.

Veronderstellen dat de door het NSA aldanniet legaal verkregen data van internetgebruikers en anderen niet op diezelfde wijze zal aangewend worden lijkt me ronduit naïef vertrouwen. Meer zelfs, eens juridische problemen van de baan zijn zal software-as-a-service and data-as-a-service de norm worden en een zeer lucratieve sector worden.

Ook Uw data en privacy worden op dat moment big biz, een nieuwe sector met virtueel eindeloze mogelijkheden en toepassingen voor zij welke over de nodige middelen en toestemming beschikken om deze 'innovatieve service' naar hartelust te benutten.

Of dit uiteindelijk in het voordeel speelt van de virtuele jan met de pet is maar zeer de vraag. Zonder twijfel uiteindelijk toch een prangende vraagstelling, niet beste @illwill?
Idd.

Maar met welke soort data zijn bedrijven iets? Je koopgedrag? Interesses in bepaalde producten?
Financiele instellingen hebben deze data al. Supermarkten hebben deze data al...
Daar gaat de NSA zich niet mee bezig houden. En who cares dat men weet waar ik van hou? Kzal het echt toch zelf in mijn winkelkarretje leggen. En als ik het echt niet wil kopen zal ik het ook niet kopen. Jij wel?

Of bedoel je nu weer iets anders?

We hebben het toch vooral over priva mails ed. niet? Je mails die naar maitresses gaan ofzo. Weet ik veel wat. Daar gaat de NSA echt niets aan hebben.

Laatst gewijzigd door illwill : 23 juli 2013 om 20:05.
Oud 23 juli 2013, 20:08   #680
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er niet ingebonden wordt zijn er uiteraard tegenmaatregelen nodig.
2!

Dat is juist, indien het wettelijk kader inzake datagaring deze vorm van data verzamelen niet inperkt en meer zelfs, uiteindelijk eerder een vlotte samenwerking aanbiedt aan deze dataverzamelaars dringen tegenmaatregelen zich op.

In dat geval voorzie ik ook in de sector van het beveiligen van data, privacy, websites, services, IT-bedrijven etc. een nieuwe zeer lucratieve sector ontstaan. Het interessante aan zo'n ontwikkeling is dat ook deze nieuwe succesvolle bedrijven hun invloed op de wetgeving inzake data-mining en bvb. data-als-service zullen kunnen uitoefenen.
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be