![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten tweede, kan men geen keelkanker krijgen van het feit dat iemand anders met zijn partner of tijdelijke vlam orale seks heeft. Beperk die opmerkingen daarover dan maar tot die andere draad. Plaatsen waar kinderen veel komen, plaatsen waar kinderen spelen ... moeten zeker en vast rookvrij worden gemaakt. Verder mogen andere plaatsen ook rookvrij gemaakt worden, in het belang van de algemene volksgezondheid, omdat hoe minder er gerookt wordt, hoe beter dit is in de strijd tegen kanker. Dus: wat blijft er over om tegen deze anti-rook-maatregelen te kankeren ? Antwoord: niets. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#822 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan huren ze maar waar ze mogen roken. |
|
|
|
|
|
|
#823 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je het echt niet kan uithouden, stop dan een twijg zoethout in je mond maar steek de schuld niet op anderen... |
|
|
|
|
|
|
#824 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik, schoofzak, steek wel de schuld van de stank die het roken veroorzaakt in mijn neus en in mijn kleren .., op de rokers. Het wordt trouwens ook dringend tijd dat roken in de auto verboden wordt. Zowel voor de chauffeur als voor de medepassagiers. Ter verbetering van de verkeersveiligheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#825 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Rokers bieden niet-rokers flinke voordelen.
- Ze gaan 5 jaar eerder dood . Voordeel voor niet-rokers: AOW en pensioen - De vervanging van de F16 kost hen geen cent In Nederlandse cijfers: - 30% van de bevolking rookt. Opbrengst: €2,7 miljard per jaar - Investering F35: €4,5 miljard - In 2 jaar afbetaald door 30% van de bevolking en wordt er nog geld overgehouden ook Nu wordt de F35 afbetaald in 10 jaar (€4,5 miljard). Zelfde termijn brengen rokers op: €27 miljard F35: 40 jaar in gebruik. Rokers brengen in 40 jaar op: €108 miljard (geen inflatie gerekend) |
|
|
|
|
|
#826 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar ge moet dat wel juist interpreteren: - ik wil geen enkele roker iets kwaad doen; - ik wil enkel geen hinder van tabaksrook. Ik ben dus niet tegen de mens-roker, wel tegen het gevolg van wat hij doet. In die zin vind ik het onmenselijk van jou om rookgedrag ergens te vergoelijken, omdat het financieel opbrengt. Dit gezegd zijnde, moet natuurlijk de taks op tabak nogmaals en stevig verhoogd worden. Niet omwille van de opbrengst, maar wel om niet-rokers te beschermen èn nog liefst van al om rokers af te brengen van het roken (hetgeen de meest efficiënte vorm van bescherming van de huidige niet-rokers is). .
|
|
|
|
|
|
#827 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Feit is echter dat die gezonde leefstijl heel erg duur gaat worden. Maar uiteindelijk zijn het allemaal drogredeneringen om een calvinistische afkeer van hedonisme en een ziekelijke bemoeizucht uit te venten. Jij hebt je domineesneigingen totaal niet onder controle. |
|
|
|
|
|
|
#828 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en niet voor de andere hedonistische zaken die dominees hun ogen doen rollen. .
|
|
|
|
|
|
#829 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#830 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En een ander zegt weer dat je je hele leven rauwe groente moet knagen met een ijzeren regelmaat. Dit is niks anders hoor. Laatst gewijzigd door Coldwave : 25 juli 2013 om 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#831 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
In deze draad gaat het over onhoffelijke tabaksverslaafden. .
||
|
|
|
|
|
#832 | |
|
|
Citaat:
De niet-roker heeft een vrije keus wel -/of niet naar een café te gaan waar gerookt wordt. Evengoed kan men een café uitbater in dat geval het verbieden alcohol te verkopen. |
|
|
|
|
|
|
#833 |
|
Gouverneur
|
Nee, over ongebreidelde bemoeizucht van christelijke proporties. Dus of het nu over tabak of iets anders gaat maakt niet uit, het zijn steeds dezelfde belachelijke smoesjes die gebruikt worden om iets te verbieden.
|
|
|
|
|
|
#834 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tabaksverslaafden? Tabaksliefhebbers zijn er ook hoor...
Maar hoofdzakelijk gaat deze draad over bemoeienissen van gefrustreerde ex-rokers die snakken naar een safje die het privéleven van anderen willen controleren... |
|
|
|
|
|
#835 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ken jij nog één Westers land waar roken in café's toegelaten is ? Heb jij in deze draad gelezen hoe ver men gaat, bijvoorbeeld in New York ? Welke de plannen zijn in Nieuw-Zeeland ? Voel jij niet aan je water, welke richting het uitgaat, in verband met inperkingen van roken ? .
|
|
|
|
|
|
#836 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"we mogen niks meer tegenwoordig, niet meer snel rijden met de auto, geen pint meer drinken met de auto, geen vuur meer stoken in den hof, een wijf niet meer in haar bil knijpen gelijk die coureur op de Ronde van Vlaanderen ... ze zijn allemaal zot aan het worden ..." Maar toch wil ik in deze draad liefst over roken en de gevolgen daarvan bespreken en erover zeveren, en in andere draden over de precieze zaken die jullie na aan het hart liggen. .
|
|
|
|
|
|
#837 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#838 | |
|
|
Citaat:
En de mensen die levend verbranden en have en goed verloren zijn omdat een pipo met zijn sigaret in slaap gevallen is, zullen er ook wel ergens nadeel van ondervinden. |
|
|
|
|
|
|
#839 | |
|
|
Citaat:
bier meer mag schenken, of wat men maar mee aan mocht willen komen. Een restaurant zou verplicht kunnen worden andere producten te moeten gebruiken (hoge vetpercentages van de bevolking), ofwel bijvoorbeeld geen boter etc. Ook een sigarensociëteit/vereniging, opgericht in de 19e eeuw, kan met dit beleid verboden worden. Zie het probleem ook niet, een cafe, restaurant kan uitgebaat worden in een rokers en niet-rokers deel. Thuis bepaalt u het zelf en een roker zal in dat geval heus geen sigaret opsteken |
|
|
|
|
|
|
#840 | |
|
|
Citaat:
Zou wat zijn als alle rokers, over zouden gaan op zwarte tabak. Kan DiRuppo naar nog een kleine 2 á 3 miljard gaan zoeken |
|
|
|
|