Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2013, 19:59   #101
spabert
Banneling

Standaard

Als we nu de rechtbanken eens afschaften. Wat een geweldige besparing zou dat zijn.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 21:08   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
De schoofzak zijn filosofie lijkt zich ettelijke km ter rechterzijde van het vlaams belang of (ewuivalent) links vd pvda te situeren.
Ben ik warm of heet schoof?
Je mankeert de verhouding die er is tussen de Xeno en ikzelf;
en je bekijkt de links-rechts verhouding ook te eng.

Maar laat je mijn visie vooral niet weerhouden om je hier op dit forum te smijten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 18:37   #103
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Je kan het ook anders bekijken
Wie is het hoofd van de politie ?
De burgemeester
Mits wat aanpassingen en besluiten en stemmingen verhuurt de politie deze wagens aan een prik aan het schepencollege.
Geen aankopen meer van dure wagens, onze schepenen zijn tevreden en hebben dan nog regelmatig de laatste nieuwe modellen.
Zo zou dit wel een goede oplossing zijn.
En de alzo gemiste steekpenningen, al aan gedacht?
Oud 28 juli 2013, 18:49   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mankeert de verhouding die er is tussen de Xeno en ikzelf;
en je bekijkt de links-rechts verhouding ook te eng.

Maar laat je mijn visie vooral niet weerhouden om je hier op dit forum te smijten.

.
Bert heeft gelijk schoof, vergeleken met u zijn de meeste VB'ers links.
Oud 29 juli 2013, 19:24   #105
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nog eens, je zit opgesloten zonder dat je veroordeeld bent, en de staat lapt de basisrechten van de verdediging aan haar laars. En jij zegt dan, ja dat is goed ik zit graag een jaartje onterecht opgesloten...

Ik weet niet goed wat je wil bewijzen met uw getuigen en bewijzen bij de vleet, je ziet de eerste jaren geen rechter die zich daarover kan uitspreken.

En als ik me goed herinner, de cijfers die het OM heeft gegeven over het % vrijspraken van de mensen in voorarrest in 2005 bedroeg 38% vrijspraak. we hebben het dan over plus minus 2000 mensen die gratis en voor niets een aantal maand - jaar onschuldig vastzitten.
Nog eens: men krijgt je te pakken terwijl je drugs verkoopt op straat, en thuis heb je 5 kg cocaïne liggen.
Of: Je maakt ruzie op straat en je steekt in bijzijn van meerdere mensen 2 mensen dood.
Het zal me worst wezen dat ze die kerel opsluiten "terwijl hij nog niet veroordeeld is"! Wat voor een probleem kun je daarbij hebben?????
Ook al duurt het een paar jaar.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 19:34   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nog eens: men krijgt je te pakken terwijl je drugs verkoopt op straat, en thuis heb je 5 kg cocaïne liggen.
Of: Je maakt ruzie op straat en je steekt in bijzijn van meerdere mensen 2 mensen dood.
Het zal me worst wezen dat ze die kerel opsluiten "terwijl hij nog niet veroordeeld is"! Wat voor een probleem kun je daarbij hebben?????
Ook al duurt het een paar jaar.
Of: je belt met een kameraad en je zegt, "breng nog eens een bak Jupiller mee, want ik denk niet dat we anders vanavond toekomen." En de politie steekt je in voorarrest wegens drughandel, want volgens hen is "een bak Jupiller" codetaal voor drugs.
Soms is een bak Jupiller een bak Jupiller, en dan duren die zes maanden in voorarrest tamelijk lang alvorens ze je vrijlaten. En weer die job kwijt want opgesloten in de gevangenis.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 juli 2013 om 19:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 00:26   #107
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Of: je belt met een kameraad en je zegt, "breng nog eens een bak Jupiller mee, want ik denk niet dat we anders vanavond toekomen." En de politie steekt je in voorarrest wegens drughandel, want volgens hen is "een bak Jupiller" codetaal voor drugs.
Soms is een bak Jupiller een bak Jupiller, en dan duren die zes maanden in voorarrest tamelijk lang alvorens ze je vrijlaten. En weer die job kwijt want opgesloten in de gevangenis.
En wie betaalt uw huishuur al die tijd dat je opgesloten zit ? En als ze je vrijlaten want onschuldig bevonden, betalen ze dan de opgelopen schade terug ( de misgelopen salarissen, de huishuur enz enz) ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 07:58   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht er zo voor iedere bak jupiler die verhandeld wordt, iemand in den bak gedraaid worden, dan zou er ècht plaats tekort zijn in die hotelketen.

Ik denk dat er nog maar weinig renners zijn die geschorst werden voor de koers, omdat ze gepakt werden toen ze met een zak pistoleetjes buiten kwamen bij hun bakker;
maar die ene heeft het wel aan zijn rekker, met zijn gesneden brood.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 09:57   #109
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Veel advocaten lopen met een vergrootglas rond om toch maar ergens een foutje op te sporen. Dit heeft niets meer met rechtspraak te maken. Hoog tijd dat de wetgeving ivm procedurefouten aangepast wordt.
Ja we zouden vooral niet willen dat de (R)overheid teruggefloten kan worden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 11:34   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En wie betaalt uw huishuur al die tijd dat je opgesloten zit ? En als ze je vrijlaten want onschuldig bevonden, betalen ze dan de opgelopen schade terug ( de misgelopen salarissen, de huishuur enz enz) ?
Ze betalen schadevergoeding als je kan bewijzen dat je onschuldig bent opgesloten door een fout van het parket.

Maar wees gerust, het parket heeft een anonieme tig gehad waarop ze u hebben opgesloten, de schuld ligt dan bij de anonieme tipgever en - voel je het komen, niet bij het parket, dus je kan fluiten naar je schadevergoeding.
Oud 30 juli 2013, 11:36   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht er zo voor iedere bak jupiler die verhandeld wordt, iemand in den bak gedraaid worden, dan zou er ècht plaats tekort zijn in die hotelketen.

Ik denk dat er nog maar weinig renners zijn die geschorst werden voor de koers, omdat ze gepakt werden toen ze met een zak pistoleetjes buiten kwamen bij hun bakker;
maar die ene heeft het wel aan zijn rekker, met zijn gesneden brood.

.
Spijtig dat zeveren geen olympische discipline is, je zou voor Belgie om de vier jaar goud halen.
Oud 30 juli 2013, 11:41   #112
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ook al duurt het een paar jaar
.
En jij vind dit normaal voor een democratische rechtstraat? Creepy ventje ben jij!

Laatst gewijzigd door giserke : 30 juli 2013 om 11:41.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 11:43   #113
giserke
Banneling

Standaard

Ik zal het kort houden, zonder veroordeling moet de staat zijn fikken van jou spullen houden. Zo simpel is het!

Zo niet hebben we te maken met fascistische rotzakken!

Laatst gewijzigd door giserke : 30 juli 2013 om 11:43.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 22:09   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

mag niet dromen dat mijn aangeslagen cayenne effe bekogeld wordt
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...outhalen.dhtml
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be