![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus wordt het tijd dat men een geboortepolitiek voert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze maken van de immigranten hun bondgenoten om finaal de Nederlandstaligheid te minoriseren. En ach ja, de Franstalige Brusselaar zal dan geen Brusseleir meer zijn en een beetje bruiner maar wel iemand die zal behoren tot de Francité. En als het dat is wat ze willen zijn ze aardig op weg om het te bereiken!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is de situatie in werkelijkheid complexer en is er een adder onder het gras bijgekomen. Brussel wordt per maand duurder, gentrificeert in snel tempo, ziet steeds meer hoogopgeleide Europese immigranten verschijnen en de lagere inkomensgroepen worden de stad uitgedrukt. En zo zien we overal in de Rand (en zelfs verder) , vooral in de West en Noord zones, ex-Brusselse migranten opduiken. Indirect kan Vlaanderen zo profiteren van de Brusselse immigratie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
EN een politiek van Vlaamsnationale ruimtelijke ordening die erop gericht is dat Nederlandstaligen niet langer meer in Wallonië gaan kleine Waaltjes maken met Vlaamse namen. Zie de Balk van Beel in Leuven. http://www.balkvanbeel.be/#gallery Waarom heeft die maar vier verdiepingen in de plaats van pakweg acht ? ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juli 2013 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je iets minder met je kinderen knuffelen en iets meer kijken wat er op dit moment gebeurt in Brussel. Juist de Franstalige cultuur komt steeds meer in migrantenhanden. Muziek, theater, comedy, tv. Je ziet en hoort het overal in Brussel. Het meest beluisterde recente Franstalig liedje ooit, wereldhit zelfs, werd gemaakt door een Franstalige Brusselaar (Vlaamse moeder + Ruandese papa) http://www.youtube.com/watch?v=7pKrVB5f2W0 Stromae - Alors on danse (80.300.000 hits) Niet zo gek deze ontwikkeling, want in landen als Nederland en Frankrijk zien we al jaren dat een aantal culturele sectoren worden ''overgenomen'' door een nieuwe dynamische risiconemende groep. Migranten dus. Waarom jij denkt dat dat nu net in Brussel anders zou verlopen is me een raadsel. Citaat:
De FR bonzen zien het vertrek van ''hun'' Brusselaars met lede ogen aan. Vooral omdat men tot voor 5 jaar nog dacht dat zij de blijde boodschap van de francité wel zouden verspreiden over Vlaanderen. Maar daar nu een stuk minder zeker van is. Omdat mocro's en Congolezen verdomd snel op het Nederlands lijken over te springen, eens uit BXL. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 juli 2013 om 23:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prof. Etienne Vermeersch houdt al een tijdje pleidooien in deze richting. Ooit zal het ervan komen.
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor U is het geen winst omdat ze zich niet integreren in "het klassieke (Franstalige) weefsel" omdat het bijvb. moslims zijn. Maar dat is een ander onderwerp. Het zullen wél Franstalige moslims zijn en geen NL-moslims. Ik denk louter in NL/F termen. Gij bekijkt dat blijkbaar ruimer in algemeen kultureel en raciaal opzicht en komt dan zodoende uit bij een pyrrhusoverwinning. IK heb liever een Brussel van Nederlandstalige bruine moslims dan van Franstalige christelijke blanken om het op zijn scherpst te stellen. Bij U is dat misschien omgekeerd ? Nogmaals, men moet weten wat men wil en wat men daarvoor wil betalen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 juli 2013 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, al mogen het wat mij betreft ook Franstalige christelijke bruinen, zwarten of gelen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed dat er dan ook steeds minder kinderen geboren worden, hè. In De meeste Europese landen zitten we ondertussen al ver onder het vervangingsniveau.
![]() |
#115 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wereldwijde schrijnende armoede, welig tierende ziektes, gebrek aan drinkwater en medische zorgen, massale werkloosheid? Allemaal geen probleem volgens de Van Den Berghes van deze wereld. Blijven kweken is de boodschap.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juli 2013 om 06:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Ojee, binnen 87 jaar, als de temperatuur 3° gestegen is en de zeespiegel een meter of 2
ik stel voor dat we collectief zelfmoord plegen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dan had zijn moeder hem naar de NL-school moeten sturen in de plaats van de F-school. EN dat deed ze misschien niet omdat er geen Nl-school in de buurt was. En er was geen in de buurt omdat die verdomde Vlaamse Gemeenschap weigert van daarin massaal te investeren alhoewel ze dat zou kunnen zonder dat ook maar één Franstalige dat zou kunnen tegenhouden. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Franstalige bruinen zijn blijkbaar niet zo taalmilitant dan de Franstalige blanke bourgeois. Vandaar waarschijnlijk ook dat het FDF achteruit boert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Op de zeer lange termijn zie ik echter die moslims minder radikaal worden en zich aanpassen, dwz buitenkerkelijk worden zoals de meeste blanke "Kristenen". Intussen zijn het echter dank zij nu nét wél de langetermijn strategie van de Brusselse Francité echter wel lekker Franstaligen geworden...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 juli 2013 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |