![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op hoeveel vlakken ben jij dan "abnormaal"? Citaat:
Hoe weet jij dat nu niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist wel. Hoe kan ik nu een "zonde" begaan wanneer zoiets als "zonde" helemaal niet bestaat buiten een of andere marginale sekte?
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel, en ik ben er trots op. Daar gaat het niet om, blijf bij de kwestie. Probeer je te focussen, denk niet te veel aan leuters of wat je ook afleidt. Citaat:
Tja, de norm, wat doe je eraan? Je verwart de situatie zoals die is met het begrip 'norm'. Bekijk daarvoor gewoon je biologie eens. Ik ben geen pedoseksueel en hypocriet?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 juli 2013 om 19:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoera. Citaat:
Je bent voor zover ik begrepen heb ook geen homoseksueel, maar dat lijkt je er niet van te weerhouden er allerlei onzin over neer te schrijven.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Mooi zo, de Paus is dus geen hypocriet.
Hoewel dat niet echt een term is die onmiddelijk in wetenschappelijke literatuur zal opduiken, zal elke bioloog, incl. mezelf, het eens zijn dat 2 armen en 2 benen is de 'norm' is. Citaat:
Als jij beweren wilt dat dat voor homo's anders is, hou ik je nergens tegen. Dat spreekt echter niet echt in je voordeel.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is hij wel, zoals ik hierboven al aantoonde.
Citaat:
Dat is helemaal niet wat ik wil beweren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wist niet dat de natuur met normen en quota werkte. Maar blijkbaar wel, dus ik leer hier weeral bij.
Roodharige mensen vormen minder dan 1 procent van de wereldbevolking. Heel erg onder de "norm" dus. Weg ermee, zou ik zo zeggen. Hetzelfde voor mensen die bloedgroep AB- hebben. Die vormen amper een percent van de bevolking, en slagen dus ook niet voor het examen. Tegen de muur ermee. Geef toe, wat ben je met zo een mensen ? Anarchisten vormen trouwens ook een absolute minderheid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wa's da nu voor zever ?
Zoals ik al zegde, ik heb meer zin in moord dan in seks. Maar als ik ga moorden ga ik teveel ambras hebben, en seks is plezant en daar krijg ik geen ambras mee. Dus ga ik voor de seks ![]() Maw, ik kan wel degelijk zonder mijn moordlustige bevrediging. En dat ik toevallig aan mijn seksuele bevrediging kom, komt mij goed uit, maar indien niet, dan is dat ook geen onoverkomelijk probleem. Wat de paus dus stelde was dat als je volgens de dogmas wil leven van de katholieke kerk, en je toevallig homoseksueel geaard bent, wel dan moet je in onthouding leven, of toch maar tegen je goesting met het andere geslacht neuken. En dat is natuurlijk vervelend, maar best doenbaar. Op dezelfde manier dat de wetgever mij stelt dat ik niet mag gaan moorden, ondanks mijn grote zin om te moorden. En in tegenstelling tot een religieus dogma, laat de wetgever mij zelfs niet toe om "dan maar in zonde te leven". En hoewel het frustrerend is, leg ik mij daar bij neer, en ga braaf, niet-moordend door het leven. Op dezelfde manier kan een homoseksueel braaf, niet homo-neukend, door het leven gaan als-ie verkiest van het katholieke dogma te aanvaarden. Ik kan mij best een religie indenken waar heteroseks verboden is volgens de dogmas. Als ik dus per se wil kiezen om een aanhanger van die religie te zijn, dan moet ik er dus mee ophouden om vrouwen te bespringen. Misschien een beetje frustrerend, maar kom. Of mij dat zal inspireren om mannen te bespringen, of kamelen, weet ik nog niet. Maar ik kan mij best indenken om verder te leven zonder vrouwen te bespringen. Da's voor mij het einde niet, hoor. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2013 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de paus doet is niks anders dan uitleggen welke de dogmatiek van de katholieke leer is. Voor mijn part stelde hij dat ademen een zonde is, volgens die leer. Ik zou zeggen, als je homo bent, moet je maar een oen zijn om per se katholiek willen te zijn he ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lusten. Prikkels. Sensaties. Genot.
En of je beslist van tot actie over te gaan of niet. Daar gaat het hier over. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2013 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Het voortplantingsmechanisme is zo'n logica. Dat mechanisme bedient zich van een aantal 'instrumenten', zoals - bij mensen - de geslachtsorganen van mannen enerzijds en vrouwen anderzijds, gekoppeld aan een motiefje in de hersenen dat de ene in de richting stuwt van de andere. Zonder dat motiefje kom je nergens. De haarkleur of de bloedgroep zijn voor dat en andere overlevingsmechanismen van de menselijke soort weinig relevant. Net zo min is de politieke overtuiging relevant, gesteld dat die al genetisch gevormd wordt. Op die domeinen kan dus een relatief onschadelijke diversiteit ontstaan, waarbij je niet echt kunt spreken in termen van biologische defecten of handicaps. Homoseksualiteit daarentegen is een duidelijke anomalie, aangezien de betrokkenen beschikken over alle instrumenten om zich voort te planten, behalve het hersenmotiefje dat hen naar de andere seks "leidt". Als homoseksualiteit een variante zou zijn evenwaardig aan heteroseksualiteit, valt het niet te verklaren waarom het seksuele instrumentarium niet aan de homoseksuele gemeenschap is aangepast. Waarom zijn homoseksuele mannen bijvoorbeeld vruchtbaar? Waarom hebben zich geen specifieke homoseksuele geslachtsorganen gevormd waarmee zij zich wél onder elkaar zouden kunnen voortplanten? Homoseksualiteit is derhalve een biologisch defect, wat overigens niet hoeft te betekenen dat het ook maatschappelijk onwenselijk zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
De Kerk heeft nooit echt een opinie gehad over zoiets als homoseksuele geaardheid, te meer daar die notie van een wezenlijke geaardheid eigenlijk vrij modern is. Ze heeft wel altijd negatieve opvattingen gekoesterd t.a.v. seksuele daden die niet op voortplanting gericht waren: seks tussen mannen of tussen vrouwen, masturbatie, coïtus interruptus, etc. (enfin, eigenlijk t.a.v. seks in het algemeen, maar voor de voortplanting was het nu eenmaal een noodzakelijk kwaad). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister
|
![]() Veel priesters die van macht, geld, prestige (etc) houden. Mogen we daarom niet zeggen dat priesters dat niet horen te hebben? Het is trouwens een minderheid die aan pedofilie heeft gedaan en die groep is niet groter dan in de rest van de samenleving. Een minderheid bij wie het fout loopt is geen reden om te zeggen dat het in principe niet mogelijk is. Celibatair leven is gewoon mogelijk, dat zegt Vermeersch ook, en hij kan het weten. En het zich niet houden aan de beloften van kuisheid leidt doorgaans ook niet tot pedofilie...
Laatst gewijzigd door respublica : 31 juli 2013 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou echt niet weten waarom een vrouw of een kind mij niet zouden kunnen bevredigen, tenzij ze werkelijk spuuglelijk of verschrikkelijk onhandig zijn. Of ik er even veel plezier aan zal beleven is natuurlijk een andere zaak. Je onderscheid tussen een parafilie en een "normale" geaardheid lijkt me eerder op wenselijkheid dan op feiten te berusten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() [QUOte anarchoChristophe;6736596]En zonde is een inbreuk op de wil van God. DIe omvat wel meer dan 'berokken anderen geen schade'.[/quote]
Met zondes of inbreuken op de wil van God/de wereldse realiteit, berokkent men in de eerste plaats zichzelf schade. God heeft het beste voor met Zijn schepping en de mensen. Als Hij zegt dat iets niet goed voor u is, dan is dat menens. Mensen dienen zich ver van grote zonden te houden. Mensen dienen oprecht berouw te tonen voor hun zondes en ze afzweren opdat ze een beter mens kunnen worden. God heeft de mens zwak geschapen en iedereen zal wel op een manier zondigen, maar Hij houdt niet van mensen die zich niet willen beteren. Ik begrijp ook niet hoe sommige mensen zich blijven vastklampen aan vuile, verwerpelijke en eerloze zaken. En ja het weze duidelijk dat sodomie een gruwelijke, grote zonde is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |