![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen? | |||
| Ja, ook al is het waar. |
|
15 | 15,96% |
| Ja, want het is (grotendeels) nonsens. |
|
26 | 27,66% |
| Neen, want het is waar. |
|
30 | 31,91% |
| Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. |
|
19 | 20,21% |
| Ik weet het niet |
|
4 | 4,26% |
| Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#741 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit prentje van sks is hier ook al een paar keer gepasseert: is dit voor jou fake of echt? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#742 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zo gaat het helemaal niet. We weten dat we heel wat basisnatuurkunde zouden moeten buitenkieperen om gaan uit te leggen dat CO2 NIET tot opwarming leidt, of dat er nog al sterke negatieve feedback mechanismen zouden moeten bestaan om het basis-natuurkundig opwarmen helemaal ongedaan te maken. Bovendien is er een bijzonder sterke aanwijzing dat CO2 (en andere broeikasgassen) wel degelijk voor een sterke opwarming zorgen in 't algemeen: het feit dat de elementaire berekening van Arrhenius van meer dan een eeuw geleden ongeveer de juiste orde van grootte te pakken had van het broeikas effect, en dat een beetje nauwkeuriger berekeningen op basis van zijn idee op een paar graden na de juiste oppervlakte temperatuur aangeven, is bewijs genoeg: een broeikaseffect van om en bij de 30 graden of zo! Dat effect is er, klopt met redelijk elementaire theorie, en is significant. Zonder waren we doodgevroren. In zekere zin hebben we dus zelfs geen metingen nodig om het verband tussen CO2 en opwarming te berekenen: het is simpele fysica. Waar het serieus moeilijker wordt, is om uit te vissen HOE VEEL PRECIES, en HOE SNEL PRECIES, en WAAR PRECIES, want dan komen er heel wat meer details bij kijken. Citaat:
Ik zal U een voorbeeldje geven. Stel dat er een gast komt beweren dat wit ijs en sneeuw voor afkoeling zorgen, want reflecteert meer zichtbaar licht. En dat de vermindering van ijs en sneeuw voor opwarming zorgen. Hij heeft dat gewoon berekend door de albedo-verandering die ermee gepaard gaat, te berekenen. Dat is elementaire optica, he: hoe witter iets is, hoe minder het opwarmt in zonnelicht, en hoe minder wit het is, hoe meer het opwarmt. Simpele fysica. Je stelt dat dat alles behalve bewezen is. Jij komt nu af met een paleologische meting, waaruit blijkt dat de ijs en sneeuw afname van het verleden gebeurt NA opwarming. Dus kom je zeggen: de vermindering van ijs en sneeuw zorgen helemaal niet voor opwarming, want het gebeurde NADIEN. Hoe minder ijs en sneeuw, hoe meer dat voor afkoeling zou zorgen!! Je begrijpt dadelijk het onlogische van die uitspraak, omdat jij (hoop ik) wel degelijk zelf overtuigd bent van de simpele fysica dat witte voorwerpen minder verwarmen in zonnelicht dan donkere. Daar twijfel je niet aan. Het feit dat sneeuw smelt als het warmer wordt, zegt niks over het feit dat witte sneeuw meer licht weerkaatst en dus voor afkoeling zorgt, en dat smeltende sneeuw dus voor opwarming zou zorgen. Je merkt hier alleen dat sneeuw en ijs, via het albedo effect, een positieve feedback zijn voor opwarming: als door een of andere reden er een initiele opwarming is, gaat er wat ijs en sneeuw smelten, en gaat dat op zich weer een verdere opwarming veroorzaken: positieve feedback. Citaat:
En let wel, het gaat niet zozeer direct om "oppervlakte temperatuur" maar om warmteopslag. IJs dat smelt is een heel grote hoeveelheid warmte bij constante temperatuur. Warm en koud oceaanwater dat mengt kan de temperatuur constant houden gedurende een tijdje, maar toch warmteopslag op leveren. Het is pas wanneer je na lange tijd kijkt, en al die transients uitgestorven zijn, dat je oppervlaktetemperatuur de uiteindelijke informatie zal bevatten.
|
|
|
|
#743 |
|
Banneling
|
U vraagt, wij draaien : Ocean Heat Content Based Model By German Scientists Shows Continued Global Cooling Ahead
The water of the lower depths is not sufficiently taken into account by the IPCC models. Should it indeed have an impact, as is indicated here, then it means that CO2 has a significantly lesser impact on the climate than we previously thought. It is likely that CO2 is only 50% of what the IPCC estimates when all natural factors and the impact of the sun are accounted for. With all of the problems with the ocean heat content data, they still indicate the oceans warmed naturally. And the recent plateau was not anticipated by climate modelers, so there is a growing disparity between the ocean heat content observations and models. I’m going to end the post with the summary of an early section, where I quoted Raymond Schmitt of the Woods Hole Oceanographic Institution and Kevin Trenberth of the National Center for Atmospheric Research (NCAR). With ocean heat content data before the ARGO era, the measurements are so sparse we are unable “to observe the motions of thermal anomalies in the mid- and high latitude oceans”, and since the introduction of the ARGO floats, there are “issues of missing and erroneous data and calibration”. Phrased other ways: ocean heat content is not a reliable dataset—and—it’s not a dataset in which we should have confidence. Dus, zoals ik al schreef : de waarde van die modellen ... kloten Gerard ! |
|
|
|
|
|
#744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#745 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, even verderbomen... indien de opwarming CO2 vrijmaakt en deze vrijgekomen CO2 dan nog eens voor extra opwarming zorgt, zou die zogenaamde teruggekoppelde positive feedback dan niet voor een (indrukwekkende versterking in het feedback systeem) snellere en grotere opwarming zorgen? Die nemen we echter niet waar, er klopt iets niet met die vergelijking/dit verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#746 | ||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#747 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Met roken was dat destijds net hetzelfde. Wetenschappelijke rapporten waarin stond dat roken schadelijk was en dat het kanker veroorzaakt, werden door andere wetenschappers, betaalt door producenten van sigaretten, tegengesproken en in twijfel getrokken. De enige beweegreden achter die strategie is hun winsten veilig stellen. Als gevolg daarvan is de publieke opinie verdeeld en weten ze niet meer wat ze moeten geloven. Zelfs met zoiets evident als roken dus. Je moet je dan ook niet afvragen wat dat geeft als het over een complex gegevens als GW gaat, waarvan 99% van de mensen onvoldoende kennis heeft om er iets zinnigs over te zeggen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 augustus 2013 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#748 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#749 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Uit metingen zal je dus nooit eenduidig kunnen opmaken dat CO2 de aarde opwarmt als het niet de verificatiemeting is van een berekening, omdat er altijd veel parameters tegelijkertijd veranderen, en correlaties nooit aangeven in welke zin de causaliteit gaat. Citaat:
En ik zie niet goed in hoe "metingen (van wat ? Van de totale opgeslagen warmte aan het aardoppervlak, inclusief temperatuur, warmte in de oceanen, latente smeltwarmte van ijs....) waar "ruis" op zit dat meerdere graden kan bedragen, een GEMIDDELDE tendens van een paar tienden van een graad zou kunnen ontkrachten. Trouwens, de bewering is dat CO2 een POSITIEVE BIJDRAGE levert aan de oppervlaktetemperatuur, gemiddeld gezien, over gemiddelden die 30 jaar of meer bedragen (maw, "klimaat" en geen "weer"). Maar die positieve bijdrage komt bovenop een "natuurlijke" tendens die best neerwaarts zou kunnen zijn. Als de komende ijstijd iets minder streng is, dan verwacht, dan is die CO2 theorie dus nog altijd waar ! Het is dus niet omdat de totale temperatuur DAALT (mocht het zo zijn, kan je pas weten na tientallen jaren) dat dat die CO2 theorie ontkracht. Daarvoor moet je aantonen dat de temperatuur EVEN VEEL is gedaald dan ze zonder CO2 zou gedaald zijn, en dat kan je enkel maar door een berekeningsmodel op te stellen. De CO2 theorie stelt niet dat de temperatuur ENKEL MAAR verandert door CO2, maar dat de CO2 een positieve bijdrage levert, bovenop alle andere variabiliteit die er is en altijd zal zijn. Als die andere variabiliteit negatief is, en sterker negatief dan de positieve CO2 bijdrage, dan zal de temperatuur dalen, maar is er nog altijd een CO2 effect. Citaat:
En aangezien ik niet op die fiets zit, kan het mij weinig schelen of de precisie voldoende is om over die kam te rijden of niet. Citaat:
Het is niet omdat er een hoge CO2 concentratie is, dat er niks anders is dat sterk kan afkoelen, bijvoorbeeld een flinke vulkaanuitbarsting. Ik zeg maar wat, maar indien daardoor wat afkoeling kwam die wat CO2 vastlegde, daalde de CO2 in de atmosfeer, die op zich een verdere mindere verwarming inhield, en dus een verdere afkoeling, die nog meer ijs en dus CO2 deed opslagen enzovoort. Citaat:
En de ganse discussie gaat dan over de feedback versterking. Is dat een factor 2 of 5 of zo. Als 't een factor 2 is, dan wordt die 1.6 graden, 3.2 graden bij CO2 verdubbeling. Maar op een zeker ogenblik kan je niet meer globaal scalair modeleren, en moet je gelocaliseerde modellen gaan invoeren: weersimulatoren, maw, en die 50 jaar of zoiets laten simuleren. Citaat:
Beschik jij dan over zulke meer geavanceerde simulaties dat je ze 50 jaar voor bent ? Citaat:
|
|
|
|
#750 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De bestudering van het T en CO2 verband in het verleden kijkt naar een dynamisch systeem waar er zowel causaal verband is van T op CO2 als van CO2 op T en dat is dus gewoon een dynamisch geheel. Ga nu echter artificieel CO2 toevoegen, en je gaat een effect krijgen op T. Ga (maar dat is moeilijker!) artificieel T veranderen (kunnen we als mensen nog niet direct, we hebben te weinig artificieel vermogen), en je zal een effect krijgen op de CO2. Citaat:
Citaat:
Zoals ik zegde, de enige manier om waar te nemen dat die feedback er NIET zou zijn, is wanneer de CO2 pas zou beginnen stijgen als de T-stijging AL AFGELOPEN is. Want je kan nu best stellen dat de T-stijging op moment 3 het gevolg is van de CO2 stijging op moment 2 (die zelf het gevolg was van de T stijging op moment 1). Waar heb jij een bewijs dat die verwachte snellere en grotere T-stijging door CO2 feedback NIET waargenomen werd ? Aangezien de verwarmingsbijdrage van CO2 op de temperatuur evident is (eenvoudige natuurkunde), geeft die Vostok kern eigenlijk eerder een vrij erge boodschap, die moelijker theoretisch te voorspellen was: T-stijging geeft een belangrijke CO2 toename. Maw, de Vostok kernen tonen aan dat positieve feedback een feit is: als T stijgt, stijgt ook het CO2 gehalte. Dat had niet gehoeven. Natuurlijk moeten we dat wat relativeren: de CO2 stijging was de natuurlijke CO2 stijging bij een overgang glaciaal-interglaciaal. We zitten nu in een interglaciaal. Misschien is de CO2 feedback nu kleiner, omdat er minder CO2 voorhanden zit omdat er maar weinig ijs is tegenwoordig.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2013 om 20:05. |
|||
|
|
|
|
|
#751 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want er is enerzijds het fenomeen GW bestuderen, modeleren, ..., maw, de echte wetenschappelijke job, en er is anderzijds de politieke keuze om iets eraan te doen. Mijn standpunt is vergelijkbaar met volgende metafoor: Ik denk dat GW reeel is, maar ik ben niet overtuigd dat het een catastrofe inhoudt voor de mens (ttz, het einde van de menselijke beschaving en misschien van de menselijke soort, of zo), hoewel ik die mogelijkheid reeel acht. Dat het serieuze, zelfs gigantische, economische inpakt zal kunnen hebben regionaal gezien (positief en negatief), dat wil ik best geloven. Dat het een catastrofe "voor de planeet" zou zijn is bullshit, al ware het maar dat het concept van "catastrofe voor de planeet" slecht gedefinieerd is. Als dusdanig is het, all else equal, misschien beter (*) om trachten GW in te dijken. Maar daarin heb ik het volgende standpunt: als ik een Leffe wil drinken, en ik kan veel meer GW verminderen door een Grimbergen te drinken en die Leffe te laten, dan vind ik dat het een goed idee is dan maar een Grimbergen te drinken. Ik ben dus voor een "GW mitigatie" als dat een aktie is die ik kan ondernemen. Als het echter inhoudt dat ik geen bier meer mag drinken, dan verkies ik mijn Leffe, en dan wil ik best de GW effecten laten ondergaan door de toekomstige generaties. Maw, als ik zo goed als vrijblijvend voor mijn confort, iets kan doen, denk ik dat het aangewezen is om het te doen, maar als het mijn lekker leventje nadelig beinvloedt, wel dan tant pis voor hen he. De wereld bestaat in de eerste plaats om mij een lekker leventje te gunnen. Als dat lekker leventje de wereld zelf om zeep helpt is dat niet erg, want het doel van de wereld is mij een lekker leven te bezorgen. (*) het zou kunnen zijn dat GW noodzakelijk is om een aangekondigde ijstijd te vermijden. Maar daar maak ik mij geen zorgen over. Mocht een ijstijd zich aankondigen, is het heel gemakkelijk op record tempo aan GW te doen, door met de vleet fossiele brandstoffen gaan op te stoken, die trouwens gezellige warmte geven in de beginnende ijstijd.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2013 om 20:39. |
|
|
|
|
|
|
#752 | |||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 2 augustus 2013 om 21:45. |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
#753 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Of je moet veronderstellen dat het terugkoppelingsmechanisme tot nog toe nauwelijks heeft gewerkt, en dat het steeds sterker zal worden naarmate de temperatuur toeneemt. Maar daar is geen grond voor. |
|
|
|
|
|
|
#754 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#755 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#756 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Do contrails significantly reduce daily temperature range? en Impact of unusually clear weather on United States daily temperature range following 9/11/2001: Travis et al. (2002) produced a calculation suggesting that the lack of contrails during the airline shutdown following the attacks of 11 September 2001 resulted in a substantial rise in the diurnal temperature range across the US. The obvious interpretation is that contrails have a strong impact on surface temperature patterns at the regional scale. However, Travis et al. (2002) did not control for the air-mass conditions across the US that may have been responsible for the observed increase in diurnal temperature range immediately following the attacks. By controlling for the air masses present across the US, we found that the unusual temperatures on 11 and 12 September were a result of a particularly clear weather pattern, not a lack of jet contrails Citaat:
Citaat:
En dan rest de vraag: wat is de opinie waard van een iemand die het met alles en iedereen oneens is, en het zelfs met zichzelf oneens is ? Ik ben er niet van overtuigd dat we hier met een authoriteit te maken hebben. De data laten zien dat er een gestage daling is van zowel de minimum omvang van het arctisch ijs: ![]() als van het volume: Laatst gewijzigd door Jedd : 3 augustus 2013 om 00:42. |
|||
|
|
|
|
|
#757 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag is: stel het CO2 niveau nu constant zou blijven, zou de temperatuur (ten opzichte van de "basislijn" he, die zelf ook kan varieren door zonnevariaties, albedovariaties en weet ik veel) constant blijven ? Of zitten er dingen in met grote tijdsconstantes, zoals het opwarmen van de oceanen ? Vergelijk het met een grote waterketel die je op een klein gasvuurtje zet, en je draait gestaag het vuurtje hoger, en je stelt vast dat de temperatuur stijgt naarmate je het vuurtje hoger draait. Op minuut 1 was het water 20 graden, en het vlammetje 3 mm groot. Op minuut 5 was het water 25 graden, en het vlammetje 6 mm groot. Op minuut 10 was het water 33 graden, en het vlammetje 1 cm groot. Je gaat dus een verband leggen tussen een millimeter vlam, en een temperatuurstoename. Maar dat houdt de hypothese in dat als je het vlammetje dus 1 cm houdt, het water aan 33 graden blijft, wat niet waar zal zijn. Alleen duurt het lang om die waterketel op te warmen.
|
|
|
|
#758 | ||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De berekening van het basis broeikas effect van ongeveer 30 graden is een spectaculair succes, zou ik durven stellen. Citaat:
Let wel, ik heb het niet over eventuele onnauwkeurigheden, he. Ik heb het over totale princiepsfouten, want dat is wat jij schijnt te willen stellen: dat men de principes niet vast heeft die het klimaat bepalen, en dat de principes waarop men zich steunt oftewel totaal fout zouden zijn, oftewel grotendeels irrelevant (ttz, enkel maar voor minuscule effectjes zorgen). Maar als ik jouw redenering nu volg, dan wil jij zeggen: - het is in elk geval onmogelijk om uit metingen alleen duidelijk causale verbanden te vinden in zo een complex ding als het klimaat waar verschillende oorzaken tegelijkertijd veranderen - hoewel berekeningen gebaseerd zijn op gekende elementaire fysica, en zelfs al mochten modellen daarop gebaseerd numeriek heel precies overeenkomen met metingen uit het verleden, dan nog ga ik uit van het idee dat dat geen enkel bewijs is dat die ook maar iets over de toekomst kunnen zeggen Maar dat komt erop neer om te stellen: principieel ga ik ervan uit dat gelijk welke methode die tracht de causale verbanden van de klimaatdynamiek kwantitatief te bepalen, onmogelijk geacht dient te worden. Maw, ik ga uit van het principe dat klimaatswetenschap nooit kwantitatief het klimaat zal kunnen kennen. Zo zijn we tenminste gerust Citaat:
Het is een argument van dezelfde soort als je vorige, dat uitgaat van het principe dat een systeem onkenbaar moet blijven, en dat wat je ook doet, meet, berekent, altijd de vraag zal gesteld worden "hoe weet je dat er niet nog iets anders aan de hand zou kunnen zijn, waar je niet aan gedacht hebt?" Als iemand een vliegtuig bouwt, en afkomt met alle eindige-elementen simulaties van CFD om te toenen hoe het vliegtuig zich aerodynamisch gedraagt in alle mogelijke toestanden, en met berekeningen die aangeven hoe de structuur van het vliegtuig mechanisch belast wordt in al die omstandigheden, en toont dat het in een paar testvluchten de berekeningen ongeveer overeenkomen met de metingen aan het vliegtuig, dan zou ik EVENTUEEL een uiterst ongeruste passagier kunnen begrijpen die zegt: - jamaar hebben jullie rekening gehouden met de trage chemische transformaties in de bouten die de structuur bijeen houden ? Of iets dergelijks. Als hij afkomt met: - zijn jullie zeker dat er niet ergens een of ander principe van aerodynamica is waar jullie totaal niet aan gedacht hebben en die maakt dat uw berekeningen op verkeerde principes berusten ? en nog meer met: - het is toch niet omdat uw berekeningen kloppen met testvluchten, dat ze ook zullen kloppen voor de volgende lijnvlucht ? Dan is het duidelijk dat die gast niet wil vliegen en uitvluchten zoekt. Maar het is veel grappiger: we zitten eerder in een soort situatie waar de berekeningen aantonen dat bij een flinke bocht naar links, de staart van het vliegtuig eraf zou gaan. De mensen die de berekening gemaakt hebben zeggen dat als je te strak naar links draait, de staart eraf lijkt te gaan. En nu kom je af met "zijn die berekeningen wel juist ? Hebben jullie geen aspect vergeten, zoals de cohesie van de verf die gebruikt wordt om de staart te verven ? Het is toch niet omdat tijdens testvluchten we al een van de remkleppen kwijtgeraakt zijn zoals de berekening aangaf, dat we die berekeningen zomaar moeten geloven voor die staart die los zou kunnen komen ? " Komaan mensen, die berekeningen zijn niet te vertrouwen, en ze hebben misschien een aspect zoals de cohesie van de verf niet meegerekend, en ik stel mij serieuze vragen bij de techniek van eindige elementen in elk geval. Dus kan er best een foutenmarge op die berekening zitten die zegt dat er toch een kans is dat die staart blijft zitten: allemaal instappen en een mooie vlucht ! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet totaal niet HOE GROOT het effect zal zijn en zeker nog minder hoe catastrofaal het zal zijn voor de toekomstige menselijke economie (en of het zelfs niet voordelig zou kunnen zijn in sommige aspecten). Maar dat er een belangrijk effect zal zijn is wel zo goed als zeker. "Critici" weten PRECIES hoe groot het effect is, namelijk NUL, met een heel kleine foutenmarge (0.1 graad of zo). Hoe doen ze dat ? Waarom zijn al die argumenten van "we kunnen het niet weten" en "er zijn misschien verborgen effecten waar niemand aan denkt" nu plots niet meer geldig voor die heel accurate voorspelling zonder model en berekening ? Citaat:
GEEN ENKELE modelisering die wat steek houdt, voorspelt een nul-effect van CO2. Of het nu 1 graad, of 2 graden of 6 graden of 12 graden is, daar kan je over praten. Maar dat er een significant effect zal zijn, is nu toch wel heel duidelijk. Citaat:
De echte atmosferische adiabaat in de troposfeer is degene die men ook vindt, en komt overeen met de veranderende samenstelling, en vooral de latente warmte van waterdamp bij condensatie. De adiabaat is de curve die het verband tussen druk en temperatuur geeft bij een isentropische verandering, wat wil zeggen dat er geen warmte uitgewisseld wordt, en dat er geen irreversibele processen zijn. Die neemt slechts een specifieke vorm aan als je ook nog eens de materie gaat beschrijven en je vaste exponent komt enkel van "droog ideaal gas". Om af te wijken van de adiabaat moet er minstens 1 van de twee volgende dingen gebeuren in significante mate: - warmteoverdracht via geleiding of straling die significant is ten opzichte van de warmte inhoud. Welnu, lucht is een te slechte warmtegeleider om dat significant laten te gebeuren als een grote luchtbel opstijgt of daalt. - niet-isentropische processen: de turbulentie is veel te klein om de lucht significant door wrijving op te warmen. Hitte effecten door luchtwrijving gebeuren niet veel met wind. Maar je krijgt natuurlijk ook serieuze afwijkingen van de adiabaat, in lokale weersystemen. Een stormsysteem is zo. De adiabaat is geldig in een redelijk rustige atmosfeer.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2013 om 07:06. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#759 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet "w�*t" iemand vertelt is voor jou belangrijk, maar "wie" het vertelt. Overigens : waar haal je de bewereing dat hij het "met alles en iedereen oneens is" ? Je bedoelt "oneens met de eenzijdige mainstreamers" bij wie je met een zielig enthousiasme je blogartikels gaan cherrypicken. Nu ja, vermits jij enkel oor hebt voor dat clubje mainstreamers zal dat voor JOU inderdaad wel "alles en iedereen zijn". Trek je paardekleppen af. Dank u. |
|
|
|
|