![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die zit.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch eigenaardig dat het die nieuwe generatie is die zoveel lawaai maakt dat men de 'oudjes' maar op hun 60 moet afmaken.
Die nieuwe generatie klagers? Zijn dat niet diegenen met een mooi huis, minstens 2 wagens voor de deur, die wel 5 keer op reis gaan op een jaar, die een prima job hebben al dan niet gekregen of gestolen waarvoor ze in veel gevallen een loon krijgen om een hele dag op FB, Twitter en andere (A)sociale media te zitten om dan in veel gevallen rond 16u aan iedereen te laten weten op die fora dat ze huiswaarts keren en goed gewerkt hebben die dag??? Die in de meeste gevallen hun diploma gekregen of gestolen hebben ... Ik denk dat er veel 'oudere' mensen zullen zijn/komen (niet alleen zieken) die uiteindelijk zelf zullen kiezen voor euthanasie daar ze zich in deze huidige maatschappij/wereld niet echt meer thuis voelen om zo niet meer tot last te zijn van familie en die O! zo fantastische nieuwe garde ... Uiteraard moet dat hun eigen keuze zijn en blijven. Citaat:
Dat men dan alvast stopt met gelden te laten 'wegvloeien' naar landen waar we niets aan hebben ... Dat men dan alvast stopt met gevangenissen bij te bouwen ... Dat men dan alvast stopt met het volkje dat op de reuk van de fritjes en de beefsteaks onze landen komt bezetten te betalen ... Dat men dan alvast stopt met nutteloze bouwwerken op te zetten ... Dat men dan alvast stopt met Politici die 13.000 euro en meer op de maand verdienen om wat lucht te staan verkopen ... Dat men alvast start met het innen van boetes van snelheidsovertreders uit omliggende landen ... Dat men alvast start met een péage op bepaalde autostrades ... Een ellenlange lijst ... ![]() Mocht u denken, die is zelf zo oud als de straat dan moet ik u teleurstellen want ik ben nog verre van mijn pensioengerechtigde leeftijd. Graag reactie ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2013 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() Spijtig dat de denkpiste van Cassiman betreffende het opzetten van behandelingen bij terminale hoogbejaarden, zo snel afgeschoten werd. Al lijkt het idee toch verder te leven.
Anderzijds gingen er aan het begin van dit millennium ballonnetjes op om iedereen jaarlijks een volledige bodyscan te laten ondergaan "ter preventie"; dus eenmaal er terug centen zij zullen we ze weer zwierig uitgeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat heel die generatie SLECHTE MENSEN zijn, ik zeg dat ze zware fouten begingen, waar de volgende generatie's, waaronder inderdaad ook de mijne, de gevolgen van moeten dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ga niet een héle generatie verantwoordelijk stellen voor de daden van enkelingen.. En zégt u niet dat die babyboomers allemaal voor deze politici hebben gekozen... Of moeten we héél uw generatie die wij als babyboomers hebben grootgebracht dan maar gemakshalve onderbrengen onder de noemer "die liever klagen én krijgen dan te werken om hetzelfde doel te bereiken als onze generatie"... Volgens mij hadden we uw generatie een pak minder liefde én aandacht moeten geven,en gelijktijdig een pak méér slaag,net zoals wij destijds hebben gekregen... En nu zwijgen én werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat krijgen we,stank voor dank vanwege een misnoegde generatie die niet eens meer wéét dat werken de enig manier is om vooruit te komen... We hebben ze rot verwend,onze eigen fout uiteraard... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe wil je in dergelijke omstandigheden iets afdwingen van de overheid ? Gaan kiezen ? Voor wie, voor wat ? t'Zijn allemaal bedriegers. Revolutie ? Met wie , met wat ? Met drie man en een paardenkop, die eigenlijk liever aan electronische spelletjes doen, dan op een barricade te kruipen met een geweer ? Onze samenleving is klemgereden, is volledig in handen van obscure financiele grootmachten. En d�*t is de schuld van die babyboomer generatie. Die hebben dat allemaal toegelaten, ze hebben er zelfs actief aan meegewerkt, en van geprofiteerd, van dat korte-termijn-profijt. Op lange termijn terugbetalen, dat is onze erfenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trek de pellen van je ogen man : jullie hebt er een boeltje van gemaakt, het trekt op niets. Alles failliet overal, de banken hebben jullie in de zak gezet van men kan niet meer, de straten lopen vol vreemden, het land verloedert totaal... Zelfs je ontvoogden van België en de koningsbende zijn jullie niet in staat geweest. Van mij krijgen de babyboomers een dikke 0 op 10. En ga nu zélf maar werken, de pensioenkas is LEEG, en van mij ga je niks krijgen. Laatst gewijzigd door meneer : 4 augustus 2013 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat heel jouw generatie slecht is, ik zeg enkel dat deze generatie voor het grootste deel verwende egoïsten zijn, die denken dat hen alles in de schoot moet vallen. Die er zelfs niet aan denken dat ze wel alle voordelen van een systeem willen hebben, maar de nadelen dan maar op de kap van iemand anders schuiven. Jouw generatie is de poef generatie. Hebben we niet genoeg, dan lenen we het wel. Waar we uitkomen zien we later wel. Spaar eerst en koop dan. Dan spaar je de intresten al uit. Hetzelfde voor het opstarten van een eigen zaak, gebruik je eigen geld om te starten en breid uit met je winst in plaats van met leningen. Verder, wat je niet consumeert moet je ook niet verdienen en kan je gebruiken om te sparen of om je hobby uit te oefenen. Het leven kan zelfs nu nog gemakkelijk zijn. Zeker als die ouderen door hun spaarzaamheid je ook nog wat te erven achterlaten. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet nu éénmaal iets doen voor mijn ouwe dag, en in dit apenland gaat dat niet. Om een bende egoïstische ouwe zakken te onderhouden voel ik mij ook te goed, dus daar doe ik niet meer aan mee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik héb gespaard, niet om hier in dit strontland een huis te kopen of iets dergelijks, maar om het af te stappen. ![]() Van mijn ouders heb ik niets gekregen, en ik ben gaan werken op mijn 16 jaar. Ik ben aan niemand iets schuldig, en al zeker niet aan onbekende en dikwijls onverdraagzame Belgische gepensioneerde ouwe zakken en alles wat ik heb heb ik zélf verdiend. Méér van mijn energie ga ik aan jullie niet meer besteden, jullie hangen al te lang aan mijne zak zoals schaamluizen, mijn bloed te zuigen. Schaamte is jullie vreemd, julie hebben het land in het verderf gestort en opgezadeld met torenhoge, onbetaalbare schulden, dus kom niet lesjes geven over spaarzaam zijn en geen leningen aangaan, dit is wel het meest ongehoorde lef dat iemand kan hebben ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() wat zit ge te zijken egoist ,je hebt genoeg kunnen sparen om in een ander land te rentenieren ,dus zo erg zal het niet geweest zijn wat de babyboom generatie achter gelaten heeft ,aangezien je een hoop geld hebt kunnen sparen,mijn vader die slechte egoistische mens heeft tot zijn 65 zijn kloten afgedraaid aan de dokken om sujetten zoals jij een beter leven te laten lijden/ (nee die ij is geen fout)de mens is eenmaal op verlof geweest in de jaren 40,dwangarbeid in nazi duitsland ,en op zulke mensen zit gij te schijten
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 4 augustus 2013 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik ben zelf geen baby-boomer,wegens te jong.Mijn ouders zijn het ook niet,te oud.Wat wel opvalt is dat die baby-boomers een rotverwende generatie op de wereld hebben gezet.De merkkledij met 2 auto's,2 x per jaar met het vliegtuig op reis-generatie,die zich afvraagt waar al het geld heen is.Wel voor een groot stuk uitgegeven aan die "ik begin niet direct te werken na mijn studies"-generatie.Tja ik moest mij jobstudentenloon niet uitgeven op Ibiza en kreeg niet zoals" iedereen" een autootje om te starten.De baby-boomers hebben het verkloot,hun kinderen mee geprofiteerd,en die beginnen nu te klagen dat ze het op te grote voet leven niet meer kunnen betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil je komen uitwuiven, maar nu ga ik van jouw zweet lekker eten en een Duveltje drinken, kwestie van wat energie op te doen, om aan jou te verspillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik heb het hier niet over de generatie die in nazi Duitsland in een kamp zat, hele slimme, maar wel over die hun kinderen : jouw generatie dus. Jouw generatie heeft van de na-oorlogse situatie kunnen genieten : werk overal, Marshall plan, goede lonen afgedwongen door de vakbonden, sociale zekerheid... Maar dat was niet genoeg : jullie kinderen moesten allen naar de universiteit, en voor het " vuile werk " moesten maar vreemdelingen naar hier gehaald worden...Inplaats van het zélf te doen en het beter te betalen, dommerikken ! Kinderen werden er niet meer gemaakt, of amper. Want dat is lastig, dan kunnen we geen 2 of 3 keer per jaar op congee. Want dat is duur en wij kopen liever een nieuwe auto alle twee jaar, of we laten een villa bouwen... Dat die vreemdelingen maar kinderen maken, dan kunnen die later het vuile werk doen, als hun ouders te oud zijn... Je ziet wat er van gekomen is... De waarheid is dat jullie boven jullie stand geleefd hebben gedurende een dikke 30 jaar, en dat er nu voor jullie kinderen, waar je zogezegd zo voor gezwoegd hebt, en die je zo graag ziet, enkel een schrikwekkende berg schulden achterblijven...Een land op de rand van de afgrond, onder de voet gelopen door vreemdelingen, waar jullie nazaten gen kans meer hebben een redelijk bestaan op te bouwen. Laatst gewijzigd door meneer : 4 augustus 2013 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |