Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2013, 12:44   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Indiër ?
Reincarnatie van Freddy Mercury? (nee, die was in feite van origine een Iranier, waarna zijn ouders als zoroasters zijn gevlucht naar Zanzibar waarna ze weer moesten vluchten naar Engeland).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 augustus 2013 om 12:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 15:09   #102
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Ter verduidelijking : ik werk als vrijwilliger aan "tweespraak" dat is een systeem waarbij een vlaamstalige conversaties voert met een anderstalige die Nederlands leert ten einde zijn taalvaardigheid te ontwikkelen. Ik zit dus niet met de aanzienlijke cliché vooroordelen van en deel van de forumgangers.
Zeer bewonderingswaardig. Of hebt u gewoon veel vrije tijd? De meeste mensen willen niet veel met allochtone nieuwkomers te maken hebben, laat staan ze vrijwillig "helpen" inburgeren.
Citaat:
Hier ben je echter zelf de bestaand vooroordelen flink aan het voeden. In een eerder bericht stelde je dat de belgische staat ervoor verantwoordelijk is dat je oudrs zich niet aan de "westerse" maatschappij konden aanpassen.
Nu haal je zelf iemand naar België "die zichzelf zal moeten aanpassen" -
Wie is er nu verantwoordelijk voor het aanpassen ? De immigrerende of het immigratieland ?
U heeft me verkeerd begrepen. Ik bedoelde dat hij zich zal moeten aanpassen aan mij en dit land, en niet omgekeerd. Maar ik denk niet dat hij daar veel problemen mee zal hebben: er is hier meer welvaart, men kan meer genieten en activiteiten doen, meer verdienen voor hetzelfde werk, meer vrijheid, enz...
Wat betreft m'n ouders: die hebben nooit inburgeringstrajecten moeten volgen of begeleiding gekregen als nieuwkomers. Mijn moeder heeft in '81 de Britse nationaliteit gewoon cadeau gekregen, op voorstel van de Britse autoriteiten (ze had zelf niets aangevraagd) omdat ze getrouwd was met een Brit. Ze moesten niets van taal of cultuur kennen, en hebben weinig moeite gedaan om dat zelf te doen. Ze hadden ook geen tijd, hoor: mijn vader werkte twee jobs, m'n moeder moest voor de kinderen zorgen. Ik zou het daarop houden: geen tijd (gemaakt) voor de westerse cultuur. Misschien heeft niemand daaraan schuld maar ik zit er gewoon soms mee.
Citaat:
Het is zoals in een huwelijk weet je : men past zich aan elkaar aan & dat is geen specifiek "marokkaans" of "europees" verschijnsel, dat is overal zo bij alle mensen in alle maatschappijen. Ik heb de indruk dat je heel goed hebt nagedacht over jouw "eisen", de aspiraties van jouw echtgenoot interesseren je veel minder. Blijkbaar is dat jouw erfenis van de traditionele ingesteldheid van je ouders : in de Noord-Afrikaanse maatschappij hebben mannen en vrouwen nogal gescheiden levens.. een alerte antwerpenaar kan dit ook hier waarnemen : je ziet groepen noordafrikaanse vrouwen of groepen nooredafrikaanse mannen, slechts zeer zelden zie je "gemengde" groepen. Vandaar de truc van sommige dancings om discriminerende regels te vermijden : ze laten slechts gemengde gezelschappen toe, dan blijven de noordafrikanen vanzelf weg, althans de "niet-geïntegreerde".
Wat ik niet weet, zoals de aspiraties van m'n echtgenoot (buiten willen trouwen en meer verdienen), kan ik moeilijk wakker van liggen.
Voor de rest ben ik niet zo zeker van uw observeringen. Waarschijnlijk doen autochtone koppels vaak meer dingen samen omdat ze als het ware "een eilandje" op zich worden in de maatschappij. Bij allochtonen is er veel meer contact tussen familie/vrienden en die gaan graag ook eens samen weg.
En die dancings willen eerder amok vermijden: een groepje allochtone mannen kan blijkbaar wel eens leiden tot ruzie. Ieder z'n mening, zeker?
Citaat:
Ik wens je evenwel veel geluk met je huwelijk en moge je vele zonen baren ! Maar let wel op : het feit dat je tegen de traditie in niet bij je schoonouders bent gaan inwonen en dus je man samen met zijn fami,lie & dan nog wel als vrouw degradeerde dreigt wel gevolgen te hebben. Indien je echtgenoot (anders dan jouw ouders) zich voldoende integreert (assimileren is onnodig)o.a. je gelijkwaardigheid als mens respecteert, kan de liefde nog wel komen. Gearrangeerde huwelijken hebben even veel kans dan andere.
Bedankt voor de gelukwensen. En mijn schoonfamilie voelt zich (nog) niet voor het hoofd gestoten. Ik ga hun zoonlief nl. van het wilde, vrije westen laten proeven. Voorlopig lijkt hij ook wel aardig te zijn... maar hij kent mijn karakter nog niet echt. We zullen zien hoe het loopt.

Laatst gewijzigd door Laynee : 5 augustus 2013 om 15:09.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 15:11   #103
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Reincarnatie van Freddy Mercury? (nee, die was in feite van origine een Iranier, waarna zijn ouders als zoroasters zijn gevlucht naar Zanzibar waarna ze weer moesten vluchten naar Engeland).
Zeg, kan het wat romantischer? Ik dacht meer aan Bollywood-acteurs: Arjun Rampal, Ajay Devgan,...
Oud 5 augustus 2013, 15:11   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bent u zich bewust van vers 4.34 ? En hoe denkt u dat uw nieuwe echtgenoot dat vers interpreteert?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 augustus 2013, 15:16   #105
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u zich bewust van vers 4.34 ? En hoe denkt u dat uw nieuwe echtgenoot dat vers interpreteert?
Die heeft daar geen problemen mee.
Oud 5 augustus 2013, 15:18   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Die heeft daar geen problemen mee.
natuurlijk hebben MANNEN daar nooit problemen mee. Het legitimeert het afkloppen van hun vrouwen als ze niet onderdanig genoeg zijn.....

ben jij trouwens een inpakmodel? of ga je je maar inpakken als hij hier is geraakt?

Laatst gewijzigd door circe : 5 augustus 2013 om 15:19.
Oud 5 augustus 2013, 15:34   #107
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk hebben MANNEN daar nooit problemen mee. Het legitimeert het afkloppen van hun vrouwen als ze niet onderdanig genoeg zijn.....

ben jij trouwens een inpakmodel? of ga je je maar inpakken als hij hier is geraakt?
Indiërs zijn daar niet zo strikt in. Die mensen hebben nog een eigen cultuur en kleding (niet zo Arabisch). Ik denk niet dat hij verwacht dat ik me extreem ga inpakken, zelfs geen hoofddoek, zijn zussen doen dat ook niet. Maar ik denk dat hij wel iets tegen strakke jeansbroeken gaat hebben, typisch aan Aziatische moslims. Tant pis, want ik draag wat ik wil
Oud 5 augustus 2013, 15:38   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Indiërs zijn daar niet zo strikt in. Die mensen hebben nog een eigen cultuur en kleding (niet zo Arabisch). Ik denk niet dat hij verwacht dat ik me extreem ga inpakken, zelfs geen hoofddoek, zijn zussen doen dat ook niet. Maar ik denk dat hij wel iets tegen strakke jeansbroeken gaat hebben, typisch aan Aziatische moslims. Tant pis, want ik draag wat ik wil
Tof, maar ik moet toegeven, als ik dan toch een groep indiërs als "sympathiek" moet bestempelen, geef mij de Sikh maar.
Oud 5 augustus 2013, 15:58   #109
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, kan het wat romantischer? Ik dacht meer aan Bollywood-acteurs: Arjun Rampal, Ajay Devgan,...
ge vraagt romantiek, maar trouwt wel met iemand die je nauwelijks kent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 16:18   #110
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Even mini poll, kwestie van de naïviteit op dit forum te polsen,

Wie gelooft het verhaal van OP?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 16:21   #111
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 16:47   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht

niemand denk ik.

Ze is door de mand gevallen met die 35 euro. Dat zouden er minstens 35000 moeten zijn, met Belgische papieren inbegrepen.

Oud 5 augustus 2013, 16:53   #113
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niemand denk ik.

Ze is door de mand gevallen met die 35 euro. Dat zouden er minstens 35000 moeten zijn, met Belgische papieren inbegrepen.
Hoe?
En 'k ben just langs den bankautomaat geweest om 100 euro af te halen met 't gedacht da'k dan ook effe een bruid koop...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 16:54   #114
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indiër ?
Ne Pakistaanse pastinaakverkoper...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 18:14   #115
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:

kijk eens naar de reacties,dan weet je het antwoord toch
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 18:17   #116
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is helaas maar al te waar.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 18:32   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is helaas maar al te waar.
en hoe weet jij dat het waar is?

Dat het in vele gevallen zo is, d�*t is natuurlijk maar al te waar. Maar specifiek voor Laynee?

Oud 5 augustus 2013, 18:53   #118
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet het natuurlijk niet zeker, mijn vermoeden was van in het begin dat Laynee niet haar eigen verhaal vertelt maar dat van een vriendin of een nichtje of zo. En dat ze gewoon nieuwsgierig is hoe wij op zulke situaties reageren. Ik vermoed dat ze niet alle details kent en daarom het verhaal verder op zichzelf projecteert, zij is Westers georiënteerd vandaar sommige kordate antwoorden, anderzijds moet zij ook rekening houden met wat de echte bruid zou kunnen antwoorden.
Oud 5 augustus 2013, 19:03   #119
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen reden om dat niet te geloven, ik heb al vreemdere huwelijksverhalen meegemaakt. In den tijd van Patrick Janssens is een bevriend Jain koppel van mij daardoor nog uit een promotievideo van de stad Antwerpen geknipt

Ondanks het risico hier als naiveling af te gaan, toch mijn gelukwensen.
Oud 5 augustus 2013, 20:00   #120
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

[GRAPJE]
Citaat:
laynee is dubbelnick v circe denk ik

.
Euh .... is
[/GRAPJE]

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be