Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen?
Ja, ook al is het waar. 15 15,96%
Ja, want het is (grotendeels) nonsens. 26 27,66%
Neen, want het is waar. 30 31,91%
Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. 19 20,21%
Ik weet het niet 4 4,26%
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 21:07   #1181
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Da's gekend he. Dat is de koolstof cyclus.
Heb je de link bekeken die ik je gaf ? Die gaat daarover.

En volgt daaruit dat vanaf een zeker CO2 niveau, dat voor KOELING gaat zorgen (uw synthetische rode draad) ? Of volgt daaruit dat het CO2 niveau artificieel verhogen, geen noemenswaardig klimaatseffect heeft ?

De koolstof cyclus is inderdaad een heel trage CO2 gebaseerde thermostaat, maar niet zoals je die voorstelt. Die REGELT het CO2 niveau als functie van de temperatuur (bij hogere temperatuur gaat de CO2 meer met silicaten reageren tot carbonaten, die worden dan geologisch begraven, hierdoor DAALT het CO2 niveau in de atmosfeer, en door het door jou ontkende effect van CO2 op het klimaat (oa. door de water feedback) koelt het dan weer af. Omgekeerd, door het verstoken van die carbonaten in de diepere lagen, komt CO2 vrij via vulkanen en dergelijke, en als het te koud is wordt dat niet gecompenseerd door verwering van gebergten, en bouwt de CO2 dus op in de atmosfeer die op die manier de door jou ontkende klimaatsverwarming gaat veroorzaken.
Dat is een cyclus die honderden duizenden jaren duurt, maar wel toelaat om het langzaam toenemende vermogen van de zon tegen te werken.

Dus: 1) het werkt niet zoals je zegt, doordat "veel CO2 op den duur voor afkoeling gaat zorgen"

2) het is op tijdschalen die niks te maken hebben met het veel directere effect van menselijke CO2 uitstoot.

3) elk beetje mens die wat van klimaatkunde kent, heeft van de carbon cyclus gehoord, dus dat is geen grote ontdekking die verborgen moet worden door die onnozelaars van wetenschappers.
Niet kwaad worden hé, patrickske. We spreken dezelfde taal. Alleen verlustig jij je in schermutselingen achter haag en heg (waar je inderdaad terechte successen haalt en de Romeinse helmen opstapelt �* la Obelix) terwijl het front van den grooten oorlog al lang 100 km meer westwaarts gevoerd wordt (�* la Julius Caesar). Maar goed. Fortissimi sunt Belgae ! We gaan nog zien waar ons heelal heen gaat. Zelfs op dat vlak zijn er Belgen die een synthese konden maken (Lemaître)
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 21:10   #1182
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Luiaard. 3 minuten gescrold (buiten de pubs en de ad's). Duitse referentie (Engelstalig gaat altijd voor bij Google) maar de synthese (begrijp je dat woord ?) is voor jou gelukkig in het Engels.

Through weathering feedbacks, this “geologic CO2 cycle” has the ability to accelerate whenever climate gets hotter, withdrawing more CO2, and slowing down if temperatures fall, or if less CO2 is available. Through this “thermostat” weathering stabilises climate over the 100 thousand year time scale

http://ebooks.gfz-potsdam.de/pubman/...=escidoc:65135
Trouwens wel grappig dat je de rest niet citeert:

Citaat:
Silicate weathering will, eventually, reduce the anthropogenic CO2 peak to pre-industrial levels. But the time required to do so is some hundred thousand years. The much faster fluxes of carbon into the Earth’s biomass and oceans dominate changes in greenhouse gas concentrations over the human time scale, but they would not do this effectively without the geologic thermostat roughly stabilising temperature in the background.
Oud 13 augustus 2013, 21:16   #1183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook zijn er zeer velen "zo humaan" dat ze zelfs hun achterkleinkinderen wille beschermen van iets wat eigenlijk toch buiten onze huidige macht ligt.
De beste manier om te zorgen dat onze achterkleinkinderen nooit problemen zullen hebben, is dat we morgen om 5 uur in de namiddag allemaal, maar dan ook allemaal, zelfmoord plegen.

Dan gaan onze achterkleinkinderen absoluut gegarandeerd geen enkel probleem hebben.
Oud 13 augustus 2013, 21:20   #1184
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens wel grappig dat je de rest niet citeert:
Daarom gaf ik de link mee. Ik hou niet van uitgesponnen quotes van quotes van quotes. Overigens bevestigt de rest wat beknopt werd weergegeven : de broeikasgassen zorgen voor een evenwicht. Niet voor de pieken !
Oud 13 augustus 2013, 21:28   #1185
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
De beste manier om te zorgen dat onze achterkleinkinderen nooit problemen zullen hebben, is dat we morgen om 5 uur in de namiddag allemaal, maar dan ook allemaal, zelfmoord plegen.

Dan gaan onze achterkleinkinderen absoluut gegarandeerd geen enkel probleem hebben.
Da's inderdaad het motto achter de hele GW-waanzin. Ondersteund door paardeklep-klimatologen die geen beetje verstand hebben van relativeren.

Ikzelf heb mij ook decennialang door petra-aantallen rekennota's en cijfers geworsteld, waarbij ik als rechtlijnig ingenieur honderden keren op het punt stond om moord en brand te schreeuwen. Gelukkig erfde ik van mijn vader (zaliger) en mijn mentale betoverovergrootvader (René) de gave om het in zijn werkelijk perspectief te zien. Over alle witte & zwarte anekdotische bochten in het parkoers. Ergens bestond namelijk een grijze tussenweg die veel korter naar de finish leidde.

Het heeft allemaal te maken met het begrip "evenwicht".
Oud 13 augustus 2013, 21:33   #1186
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Goddank voor verlichte geesten
Oud 13 augustus 2013, 22:55   #1187
che20
Schepen

Standaard

Citaat:
Volgens wiki, 0.087 W gemiddeld over de aarde genomen (het meeste in de oceanen).
Dankjewel, en ook dank aan Jedd.

Niet een heel indrukwekkend effect zou ik zo zeggen. Was het ooit significant meer, bv een miljoen of miljard jaar geleden?
Oud 13 augustus 2013, 22:56   #1188
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar de essensie van die "antropogene global change" is gewoon de massa in angst te laten leven. Niet de situatie aanpakken, niet de gevolgen temperen, neen, angst kweken, want bange mensen die een wortel aan een stokje kunnen volgen zijn nu eenmaal gemakkelijker uit te buiten dan mensen die recht in hun schoenen staan.

Een deel van het mensdom loopt in't gareel uit angst voor de wraak van een onzichtbaar vriendje, een ander deel uit angst voor zijn eigen leiders, en de rest probeerd men nu te strikken met "global climate change".

Dat er pechvogels zijn die in de 3 groepen een plaats hebben, maakt het niet beter.
Voila, we zijn er.

En zeer gezond kan dat paniekerig gedoe (inconvenient lies) rondom de wraak van moeder Gaia voor de kinderen niet zijn. We gaan in de toekomst opnieuw een paar gefrustreerde Dolfkes etc... zien. Men mag minstens grote ladingen gefrustreerde ecofascisten en verraders (papa neemt te lange stortbaden, laat het licht snachts branden, papa eet echte hamburgers op een BBQ...) verwachten... damn, soortgelijke zaken zien we nu reeds.

Bedank alvast het IPPC en Al Goor met hun gruwelijke filmpjes voor de kinderen. Freddy Krueger verbleekt bij de CO2, BBQ en meat is murder angst...

Video - Scary global warming propaganda video shown at the Copenhagen Climate Meeting - 7 Dec. 2009
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 augustus 2013 om 23:14.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 23:43   #1189
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard AGW CO2 Global warming klimaatverandering het wordt kouder meer ijs 13 augustus 2013

Damn! Wat nu?

CNS News - What Global Warming? 2012 Data Confirms Earth In Cooling Trend - NOAA: Antarctic Sea Ice Hits 'Record High' - AP Retracts 'Unusually Warm Period' Claim
13 augustus 2013 - (CNSNews.com) – The National Oceanic and Atmospheric Administration recently released its “State of the Climate in 2012” report, which states that “worldwide, 2012 was among the 10 warmest years on record.”

But the report “fails to mention [2012] was one of the coolest of the decade, and thus confirms the cooling trend,” according to an analysis by climate blogger Pierre Gosselin.

“To no one’s surprise, the report gives the reader the impression that warming is galloping ahead out of control,” writes Gosselin. “But their data shows just the opposite.”

Although the NOAA report noted that in 2012, “the Arctic continues to warm” with “sea ice reaching record lows,” it also stated that the Antarctica sea ice “reached a record high of 7.51 million square miles” on Sept. 26, 2012.

And the latest figures for this year show that there’s been a slowdown of melting in the Arctic this summer as well, with temperatures at the North Pole well below normal for this time of year. Meteorologist Joe Bastardi calls it “the coldest ever recorded.”

The Associated Press had to retract a photo it released on July 27 with the caption, “The shallow meltwater lake is occurring due to an unusually warm period.”

“In fact, the water accumulates in this way every summer,” AP admitted in a note to editors, adding that the photo was doubly misleading because “the camera used by the North Pole Environment Observatory has drifted hundreds of miles from its original position, which was a few dozen miles from the pole.”

NOAA also reported that the “average lower strastospheric temperature, about six to ten miles above the Earth’s surface, for 2012 was record or near-record cold, depending on the dataset” even while the concentrations of greenhouse gases, including carbon dioxide, continued to increase.

"Even with all this data manipulation, the trend is down as shown by this Hadley global plot," writes Joseph D'Aleo, former director of meteorology at The Weather Channel.

...

“If you think scientists just couldn’t get any more incompetent, then think again. NOAA scientists even appear to believe that cold events are now signs of warming,” Gosselin points out.

“When one carefully reads the report, we find that the NOAA findings actually do confirm precisely what the skeptics have been claiming all along:

1. The Earth has stopped warming.

2. The climate models exaggerated future warming [caused by] CO2 climate sensitivity is much lower than we first thought.

“That’s the real issue at hand,” he added.

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 05:21   #1190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che20 Bekijk bericht
Dankjewel, en ook dank aan Jedd.

Niet een heel indrukwekkend effect zou ik zo zeggen. Was het ooit significant meer, bv een miljoen of miljard jaar geleden?
Een miljoen jaar geleden zal dat hetzelfde geweest zijn ; een miljard jaar geleden kan het iets meer zijn. Er zijn twee bijdragen bij die warmte: nog ontsnappende warmte van toen de aarde gevormd werd, en radioactief verval. Beiden moeten tijdsconstanten hebben in de honderden miljoenen, of miljarden jaren. Hoeveel precies, weet ik niet.
Oud 14 augustus 2013, 06:28   #1191
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Men mag minstens grote ladingen gefrustreerde ecofascisten en verraders (papa neemt te lange stortbaden, laat het licht snachts branden, papa eet echte hamburgers op een BBQ...) verwachten... damn, soortgelijke zaken zien we nu reeds.

Bedank alvast het IPPC en Al Goor met hun gruwelijke filmpjes voor de kinderen. Freddy Krueger verbleekt bij de CO2, BBQ en meat is murder angst...

Video - Scary global warming propaganda video shown at the Copenhagen Climate Meeting - 7 Dec. 2009
Haha, ja, dat dat dikke zever is, is natuurlijk een feit. Gore is een windbuil die nogal surft (of gesurft heeft) op een politieke speculatiebubbel. Het "save the children" argument is er altijd. Red de kinderen van den Jood, red de kinderen van den Kommunist, red de kinderen van den Kapitalist.

Maar dat heeft allemaal niks met klimaatwetenschap te maken he. Een warmer klimaat, dat lijkt dan eerder op wat je gesimuleerd ziet in van die leuke dinosaurus filmpjes gemaakt door de BBC destijds dan op een Martiaans landschap. En nee, dat is niet voor binnen een eeuw

Maar, omdat je (terecht) geschoffeerd bent over die propagandistische kornuitenstreken, moet je ook het evidente niet gaan negeren zoals dat CO2 voor opwarming zorgt. Het is niet omdat iemand een filmpje zou maken over hoe de aarde een grote meteoorinslag zou kunnen ondergaan, dat je moet gaan ontkennen dat de aarde rond de zon draait, he.

Ik stel de slogan voor: "climate change is real, but it is not serious"

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2013 om 06:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 07:18   #1192
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

AdrianHealey begon deze draad met een vraag over de ernst van GW. Zou het uit de pers verdwijnen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik zet 'hysterie' tussen aanhalingstekens, omdat ik daar iets specifiek mee bedoel, dat ik niet beter kan benadrukken.
Wat ik wil vragen, is wat jullie denken wat er met het probleem van GW gaat gebeuren? Gaat het 'verdwijnen' uit de pers - zoals er de facto gebeurd is met zure regen, alhoewel dat dat nog steeds een probleem is - of zal dat het nieuws blijven domineren?
Patrickve heeft een antwoord schoon geformuleerd.

Citaat:
Deze waarheid zal er langzamerhand ook wel voor zorgen dat de hysterie verdwijnt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 08:32   #1193
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
100% akkoord. Wat dan weer niet uitsluit dat die "warming" wel eens eens vroeg of laat een "cooling" zou kunnen worden.

Maar of men daarbij de CO2-taksen en -koehandel terug zal afschaffen is de grote vraag. Die vormen immers een structurele ondersteuning van de verkwistende begrotingen en de poenpakkers van deze aarde.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 14 augustus 2013 om 08:32.
Oud 14 augustus 2013, 09:12   #1194
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Groene energie : als daar maar geen GW van komt !
Oud 14 augustus 2013, 09:19   #1195
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100% akkoord. Wat dan weer niet uitsluit dat die "warming" wel eens eens vroeg of laat een "cooling" zou kunnen worden.
Maar die cooling zal er wel niet komen van antropogene Co2 zulle ...
Oud 14 augustus 2013, 09:19   #1196
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Climate change is real, it's happening for 4 billion years
Oud 14 augustus 2013, 09:42   #1197
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar die cooling zal er wel niet komen van antropogene Co2 zulle ...
Heb ik ook nergens gezegd. Het maakt deel uit van de natuurlijke klimaatcyclus. Net zoals het leeuwenaandeel van de opwarming.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 14 augustus 2013 om 09:42.
Oud 14 augustus 2013, 12:15   #1198
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het maakt deel uit van de natuurlijke klimaatcyclus. Net zoals het leeuwenaandeel van de opwarming.
Ik blijf er van overtuigd dat er een significante bijdrage tot de relatieve opwarming zal komen door de antropogene invloed. Mijn punt is dat dat geen serieus probleem is, omdat:

1) zelfs in de ergste scenarios (die ik met moeite kan aannemen) het gros van de eventuele onaangenaamheden voor na mijn dood zal zijn. Wat voor na mijn dood is, is geen serieus probleem voor mij.
Geen enkele van de personen die zich nu die vraag zouden stellen, zullen daarvan ernstige invloeden ondergaan! We hebben het over potentiele problemen voor mensen die nog niet eens bestaan. Ik kan mij geen zorgen maken over problemen van mensen die niet bestaan.

2) het hem gaat om een VERANDERING, en niet een degradatie: er is leven geweest in warmere situaties, grote stukken van de aarde zullen leefbaar blijven of zelfs worden ; dat is dus geen serieus probleem ook niet. Als verandering een serieus probleem is, dan heb je pas een serieus probleem, want alles verandert, door technologie, door mentaliteit, door sociale transformaties..., en veel sneller dan gelijk welke klimaatsvoorspelling voorschrijft. Het leven zelf is gebaseerd op irreversiebele transformaties. Leer ermee te leven.

3) we in de 100 jaar die komen wel veel andere katten te geselen zullen hebben. Het is wel een van de laatste van onze problemen. Het is dus niet erg serieus om daar nu over wakker te liggen, terwijl er veel ergere en dringender dingen te doen zijn om het morgen plezant te maken. Dat sluit aan bij puntje 1), maar het is totaal aberrant om aan de fun van ongeboren mensen binnen 100 jaar te denken, en je eigen fun voor binnen 20 jaar daarvoor op de helling te zetten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2013 om 12:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 13:23   #1199
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

God, patrick, wat ben je goed in vorm. Je lijkt Johan Cruijff wel.

Citaat:
Als verandering een serieus probleem is, dan heb je pas een serieus probleem.
Natuurlijk is je argumentatie over onvermijdelijke veranderingen op zijn plaats. Panta rhei, zoals een klassieke Griek ooit opmerkte. Leer er idd mee te leven.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 14 augustus 2013 om 13:30.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 13:35   #1200
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
God, patrick, wat ben je goed in vorm. Je lijkt Johan Cruijff wel.
Nu niet grof worden ook niet he !

Citaat:
Natuurlijk is je argumentatie over onvermijdelijke veranderingen op zijn plaats. Panta rhei, zoals een klassieke Griek ooit opmerkte. Leer er idd mee te leven.
Niet alleen onvermijdbare veranderingen. Maar de vraag is maar of een antropogene klimaatswijzinging onvermijdbaar is. Dat is volgens mij even onvermijdbaar als trachten te vermijden dat er nog godsdiensten zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be