![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen? | |||
| Ja, ook al is het waar. |
|
15 | 15,96% |
| Ja, want het is (grotendeels) nonsens. |
|
26 | 27,66% |
| Neen, want het is waar. |
|
30 | 31,91% |
| Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. |
|
19 | 20,21% |
| Ik weet het niet |
|
4 | 4,26% |
| Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1182 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan gaan onze achterkleinkinderen absoluut gegarandeerd geen enkel probleem hebben.
|
|
|
|
#1184 |
|
Banneling
|
Daarom gaf ik de link mee. Ik hou niet van uitgesponnen quotes van quotes van quotes. Overigens bevestigt de rest wat beknopt werd weergegeven : de broeikasgassen zorgen voor een evenwicht. Niet voor de pieken !
|
|
|
|
|
|
#1185 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ikzelf heb mij ook decennialang door petra-aantallen rekennota's en cijfers geworsteld, waarbij ik als rechtlijnig ingenieur honderden keren op het punt stond om moord en brand te schreeuwen. Gelukkig erfde ik van mijn vader (zaliger) en mijn mentale betoverovergrootvader (René) de gave om het in zijn werkelijk perspectief te zien. Over alle witte & zwarte anekdotische bochten in het parkoers. Ergens bestond namelijk een grijze tussenweg die veel korter naar de finish leidde. Het heeft allemaal te maken met het begrip "evenwicht". |
|
|
|
|
|
|
#1186 |
|
Europees Commissaris
|
Goddank voor verlichte geesten
|
|
|
#1187 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Niet een heel indrukwekkend effect zou ik zo zeggen. Was het ooit significant meer, bv een miljoen of miljard jaar geleden?
|
|
|
|
#1188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voila, we zijn er.En zeer gezond kan dat paniekerig gedoe (inconvenient lies) rondom de wraak van moeder Gaia voor de kinderen niet zijn. We gaan in de toekomst opnieuw een paar gefrustreerde Dolfkes etc... zien. Men mag minstens grote ladingen gefrustreerde ecofascisten en verraders (papa neemt te lange stortbaden, laat het licht snachts branden, papa eet echte hamburgers op een BBQ...) verwachten... damn, soortgelijke zaken zien we nu reeds. Bedank alvast het IPPC en Al Goor met hun gruwelijke filmpjes voor de kinderen. Freddy Krueger verbleekt bij de CO2, BBQ en meat is murder angst... Video - Scary global warming propaganda video shown at the Copenhagen Climate Meeting - 7 Dec. 2009 Laatst gewijzigd door zonbron : 13 augustus 2013 om 23:14. |
|
|
|
|
|
|
#1189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Damn! Wat nu?
CNS News - What Global Warming? 2012 Data Confirms Earth In Cooling Trend - NOAA: Antarctic Sea Ice Hits 'Record High' - AP Retracts 'Unusually Warm Period' Claim 13 augustus 2013 - (CNSNews.com) – The National Oceanic and Atmospheric Administration recently released its “State of the Climate in 2012” report, which states that “worldwide, 2012 was among the 10 warmest years on record.” |
|
|
|
|
|
#1190 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een miljoen jaar geleden zal dat hetzelfde geweest zijn ; een miljard jaar geleden kan het iets meer zijn. Er zijn twee bijdragen bij die warmte: nog ontsnappende warmte van toen de aarde gevormd werd, en radioactief verval. Beiden moeten tijdsconstanten hebben in de honderden miljoenen, of miljarden jaren. Hoeveel precies, weet ik niet.
|
|
|
#1191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat heeft allemaal niks met klimaatwetenschap te maken he. Een warmer klimaat, dat lijkt dan eerder op wat je gesimuleerd ziet in van die leuke dinosaurus filmpjes gemaakt door de BBC destijds dan op een Martiaans landschap. En nee, dat is niet voor binnen een eeuw Maar, omdat je (terecht) geschoffeerd bent over die propagandistische kornuitenstreken, moet je ook het evidente niet gaan negeren zoals dat CO2 voor opwarming zorgt. Het is niet omdat iemand een filmpje zou maken over hoe de aarde een grote meteoorinslag zou kunnen ondergaan, dat je moet gaan ontkennen dat de aarde rond de zon draait, he. Ik stel de slogan voor: "climate change is real, but it is not serious"
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2013 om 06:29. |
|
|
|
|
|
|
#1192 | |
|
Europees Commissaris
|
AdrianHealey begon deze draad met een vraag over de ernst van GW. Zou het uit de pers verdwijnen?
Citaat:
Deze waarheid zal er langzamerhand ook wel voor zorgen dat de hysterie verdwijnt. |
|
|
|
|
|
|
#1193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar of men daarbij de CO2-taksen en -koehandel terug zal afschaffen is de grote vraag. Die vormen immers een structurele ondersteuning van de verkwistende begrotingen en de poenpakkers van deze aarde. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 14 augustus 2013 om 08:32. |
|
|
|
|
|
|
#1194 |
|
Banneling
|
![]() Groene energie : als daar maar geen GW van komt ! |
|
|
|
|
|
#1195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar die cooling zal er wel niet komen van antropogene Co2 zulle ...
|
|
|
#1196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1197 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 14 augustus 2013 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#1198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) zelfs in de ergste scenarios (die ik met moeite kan aannemen) het gros van de eventuele onaangenaamheden voor na mijn dood zal zijn. Wat voor na mijn dood is, is geen serieus probleem voor mij. Geen enkele van de personen die zich nu die vraag zouden stellen, zullen daarvan ernstige invloeden ondergaan! We hebben het over potentiele problemen voor mensen die nog niet eens bestaan. Ik kan mij geen zorgen maken over problemen van mensen die niet bestaan. 2) het hem gaat om een VERANDERING, en niet een degradatie: er is leven geweest in warmere situaties, grote stukken van de aarde zullen leefbaar blijven of zelfs worden ; dat is dus geen serieus probleem ook niet. Als verandering een serieus probleem is, dan heb je pas een serieus probleem, want alles verandert, door technologie, door mentaliteit, door sociale transformaties..., en veel sneller dan gelijk welke klimaatsvoorspelling voorschrijft. Het leven zelf is gebaseerd op irreversiebele transformaties. Leer ermee te leven. 3) we in de 100 jaar die komen wel veel andere katten te geselen zullen hebben. Het is wel een van de laatste van onze problemen. Het is dus niet erg serieus om daar nu over wakker te liggen, terwijl er veel ergere en dringender dingen te doen zijn om het morgen plezant te maken. Dat sluit aan bij puntje 1), maar het is totaal aberrant om aan de fun van ongeboren mensen binnen 100 jaar te denken, en je eigen fun voor binnen 20 jaar daarvoor op de helling te zetten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 augustus 2013 om 12:15. |
|
|
|
|
|
|
#1199 |
|
Europees Commissaris
|
God, patrick, wat ben je goed in vorm. Je lijkt Johan Cruijff wel.
Natuurlijk is je argumentatie over onvermijdelijke veranderingen op zijn plaats. Panta rhei, zoals een klassieke Griek ooit opmerkte. Leer er idd mee te leven. Laatst gewijzigd door Sjaax : 14 augustus 2013 om 13:30. |
|
|
|
|
|
#1200 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|