Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 11:36   #321
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Fruit aflikken, goed idee... Dit moet onderdeel zijn van de cursus "Hoe uw man de fruithandelaar verleiden".

De training rustig beginnen met een trosje bosbessen, kwestie van de rug niet te belasten...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 11:54   #322
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, hoe zet een moslimman de bloemetjes buiten op een halal manier? De volgende kop thee? Misschien kan U me dat eens verduidelijken.
Niet.
Citaat:
Omdat een varken van een vent haar gedumpt heeft zonder te taleq'en, ze zou voor minder door de grond zakken van schaamte. Mare, zelfmoord, is dat niet extreem haram? Maakt ten andere niet uit voor een vrouw, de kans dat die in de hemel terechtkomt is uiterst klein.
Hij had haar niet gedumpt, scheiden is ook een familieschande, maar ging vreemd.
Zelfmoord is inderdaad extreem haram. De vrouw had geduld moeten uitoefenen, bidden voor beterschap. Ik denk dat ze heel naïef was of dom en weinig met religie bezig (net als haar man). Uiteindelijk was ze er inshAllah wel bovenop gekomen - met of zonder hem.

Citaat:
En dat is een teken van beschaving en/of religieuze hoogstandjes?
Het kan prima zijn dat ze geen geoeie interne huishouding had, waardoor haar vruchtbaarheid niet ok is. Dat komt hier ook voor.
Maar het moet al een schoft van een vent zijn daar geen begrip voor op te kunnen brengen. Mare, natuurlijk, Allah heeft haar gestraft voor haar zonden. En die man heeft alle reden om haar gruwelijk te dumpen en een niet gestraft, vruchtbaar exemplaar in zijn harem op te nemen.
Misschien was haar man inderdaad een schoft. Hij heeft weinig bereikt in het leven: de zaak die zijn vader voor hem opstartte, heeft hij failliet doen gaan, naar de hoeren en zich met drugs bezig gehouden, hepatitis opgelopen, enz...
Nu lijkt hij zich wel te hebben gebeterd. Maar geen enkel mens wil nog met hem trouwen.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 11:56   #323
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

De training rustig beginnen met een trosje bosbessen, kwestie van de rug niet te belasten...

Tweede les Lingonberries ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 11:58   #324
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Allah bestaat niet
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 12:00   #325
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar geen enkel mens wil nog met hem trouwen.
Wij hebben daar een oplossing voor.

Orval zoekt volk.
Moet zich dan wel bekeren.
Oud 13 augustus 2013, 12:01   #326
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Laynee by the way, je zou de perfecte Imam zijn !

Waarom mag dat eigenlijk niet ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 13 augustus 2013 om 12:02.
Oud 13 augustus 2013, 12:05   #327
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Allee, een beest van een vent die te ongevoelig is om zijn vrouw wat steun te geven in haar verdriet maar liever op een ander gaat.
En da's een broer van uw man? Geen reclame, me dunkt
Moeten nu al de broers boeten voor de fouten van een broer? De 2e broer, waarmee ik getrouwd ben, is anders. Hij werkt hard in zijn zaak, doet veel voor z'n ouders, broers en zussen, enz... vult wellicht alle tekortkomingen van de oudere broer op. In dat soort samenlevingen met een hoge sociale controle, weet iedereen wat je doet - blijft weinig verborgen. Er is geen smet op zijn naam.
Oud 13 augustus 2013, 12:07   #328
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten nu al de broers boeten voor de fouten van een broer? De 2e broer, waarmee ik getrouwd ben, is anders. Hij werkt hard in zijn zaak, doet veel voor z'n ouders, broers en zussen, enz... vult wellicht alle tekortkomingen van de oudere broer op. In dat soort samenlevingen met een hoge sociale controle, weet iedereen wat je doet - blijft weinig verborgen. Er is geen smet op zijn naam.
En gij wilt die daar weghalen?
Lap, die winkel dicht, familie zonder inkomen en zo...
Oud 13 augustus 2013, 12:48   #329
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Niet.
Dus een moslimman kan de bloemetjes niet buiten zetten, of het is geen moslim meer.
Ben ik blij dat ik zonder mijn vrouw nog buiten mag, een kroeg overvallen en de nodige geestrijke vochten tot mij nemen. Zelfs lol trappen en naar andere vrouwen kijken (aankomen is een ander verhaal, daar heb ik een belofte voor gemaakt).
Citaat:
Hij had haar niet gedumpt, scheiden is ook een familieschande, maar ging vreemd.
Ah, hoe gaat een moslimman vreemd? Verleid die moslima's die getrouwd zijn met andere mannen? Of is het neuken van wat de rechterhand bezit ook al vreemd gaan. Niet vergeten, slavinnetjes kan je huren van de eigenaar.
Citaat:
Zelfmoord is inderdaad extreem haram.
da's niet anders dan in de andere abramistische geloven. Maar, wat van mijn hel opmerking? Maakt het voor een vrouw eigenlijk uit? Hoeveel keer kan je branden tot in de eeuwigheid?
Citaat:
De vrouw had geduld moeten uitoefenen, bidden voor beterschap. Ik denk dat ze heel naïef was of dom en weinig met religie bezig (net als haar man). Uiteindelijk was ze er inshAllah wel bovenop gekomen - met of zonder hem.
Meer bidden en gehoorzamer zijn aan haar echtgenoot gaat een vruchtbaarheidprobleem oplossen en een buitendepotpisser trouw maken.
Zalig zijn de simpelen van geest zou ik durven beweren.
Citaat:
Misschien was haar man inderdaad een schoft. Hij heeft weinig bereikt in het leven: de zaak die zijn vader voor hem opstartte, heeft hij failliet doen gaan, naar de hoeren en zich met drugs bezig gehouden, hepatitis opgelopen, enz...
Nu lijkt hij zich wel te hebben gebeterd. Maar geen enkel mens wil nog met hem trouwen.
En voor hoeveel had die schoft uw schoonzus zaliger "gebruidschat" van uw schoonouders?
Geeft maar aan hoe goed ouders de toekomst van hun nageslacht kunnen inschatten....
Oud 14 augustus 2013, 01:00   #330
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nochtans ... een sappig pruimeke is bij tijd en wijlen niet te versmaden.
Ik heb liever verse mosseltjes in natuursap

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 06:24   #331
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Hier hadden we kloosters om zo'n meisje nog uitzicht te geven.

Tegenwoordig een reserve aan eeuwige singles met spijt rond hun 50.

.
Ik ken vooral singles van 50 die o zo blij zijn dat ze gelukkig gescheiden zijn en er niet aan denken hun leuke leventje achter zich te laten om zich te wijden aan het wassen van zijn onderbroeken!

We hebben hier helemaal geen kloosters meer nodig om zo'n meisje uitzicht te geven. Hier kunnen vrouwen gerust voor zichzelf zorgen zonder zich verplicht afhankelijk te moeten maken van een echtgenoot of een klooster om dan gratis en voorde niks het huishouden te doen en voor de kinderen te zorgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 06:28   #332
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kreeg problemen met haar man na een paar miskramen. Hij zette hierna graag de bloemetjes buiten... zonder haar. Ik denk dat ze oprecht van hem hield en dit niet kon verdragen. Ze maakte ruzie met hem en is dan terug bij haar ouders gaan wonen. Het feit dat hij haar niet kwam halen is wellicht de druppel geweest en toen heeft ze zelfmoord gepleegd. De kans dat een (armere) vrouw ginder kan hertrouwen is erg klein. Misschien dacht ze ook dat er iets mis was met haar (cfr miskramen), enz enz...Ik denk dat ze haar toekomst uitzichtloos zag.
Citaat:
En dus heeft schoonmama haar andere zoon opgedragen om voor 35 euro zo snel mogelijk een nieuwe baarmoeder te kopen, zodat haar nageslacht alsnog ter wereld komt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2013 om 06:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 09:43   #333
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En dus heeft schoonmama haar andere zoon opgedragen om voor 35 euro zo snel mogelijk een nieuwe baarmoeder te kopen, zodat haar nageslacht alsnog ter wereld komt?
Circe toch, mijn baarmoeder is niet te koop. En je maakt je meer zorgen om die 35 euro dan mijn vader, of beter ex-voogd.
Alé, ik vervolledig: er was een "Nikah Ceremony", geen "Wedding Ceremony". Bij het 1ste wordt enkel het islamitisch huwelijkscontract getekend in intiem gezelschap. Er was geen groot huwelijksfeest, dat moet normaal nog komen volgende keer dat ik ginder ben.
Ik heb meer dan die 35 euro gekregen maar enkel dat bedrag werd opgenomen in het contract. D.w.z. dat er bij problemen, zoals een scheiding, hij enkel dat bedrag van me kan terug eisen.

Wat ik tot nu toe nog heb gekregen, zonder huwelijksfeest:
- een gouden ring, waarde 200€
- kleding en schoeisel, waarde 100 €
- enveloppekes met geld van de aanwezige familie/vrienden: 300€ (die heb ik belegd in een gouden halsketting)

Gaat het nu een beetje beter met je?
Oud 14 augustus 2013, 09:48   #334
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij wilt die daar weghalen?
Lap, die winkel dicht, familie zonder inkomen en zo...
Maak u toch niet zoveel zorgen. De familie zal het wel overleven: vader trekt pensioen, oudere ongetrouwde broer werkt, ongetrouwde zus verdient bij met kleding te maken en desnoods neemt de ongetrouwde jongere broer wel de winkel over.
Mijn man kan met een gerust hart naar hier vertrekken.
Oud 14 augustus 2013, 10:05   #335
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
erfzonde is geen goed idee.

maar toch wordt genetische (of is het opvoeding,ervaring) invloed ivm hoe relationeel in de wereld staan meer en meer erkend ...

met natuurlijk (maar mss slechts tijdelijk?) ook de optie van net af te zetten tegen die eigen (jeugdige)ervaring ...

toch maar blijven opletten en liefst op voorhand uw ogen openhouden

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 augustus 2013 om 10:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 10:14   #336
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Circe toch, mijn baarmoeder is niet te koop.
Ga je die dan niet gebruiken? Kwestie, het is uw man die beslist.
Oud 14 augustus 2013, 10:17   #337
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe toch, mijn baarmoeder is niet te koop. En je maakt je meer zorgen om die 35 euro dan mijn vader, of beter ex-voogd.
Alé, ik vervolledig: er was een "Nikah Ceremony", geen "Wedding Ceremony". Bij het 1ste wordt enkel het islamitisch huwelijkscontract getekend in intiem gezelschap. Er was geen groot huwelijksfeest, dat moet normaal nog komen volgende keer dat ik ginder ben.
Ik heb meer dan die 35 euro gekregen maar enkel dat bedrag werd opgenomen in het contract. D.w.z. dat er bij problemen, zoals een scheiding, hij enkel dat bedrag van me kan terug eisen.

Wat ik tot nu toe nog heb gekregen, zonder huwelijksfeest:
- een gouden ring, waarde 200€
- kleding en schoeisel, waarde 100 €
- enveloppekes met geld van de aanwezige familie/vrienden: 300€ (die heb ik belegd in een gouden halsketting)

Gaat het nu een beetje beter met je?
Ik hoop dat u nog wat kadokes krijgt ter gelegenheid van het "groot huwelijksfeest" want eerlijk gezegd, 600 € alles samen vind ik gene vette.
Oud 14 augustus 2013, 10:18   #338
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak u toch niet zoveel zorgen. De familie zal het wel overleven: vader trekt pensioen, oudere ongetrouwde broer werkt, ongetrouwde zus verdient bij met kleding te maken en desnoods neemt de ongetrouwde jongere broer wel de winkel over.
Mijn man kan met een gerust hart naar hier vertrekken.
30 euro voor een half uur plezier.

Laatst gewijzigd door openeye : 14 augustus 2013 om 10:18.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 10:20   #339
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik hoop dat u nog wat kadokes krijgt ter gelegenheid van het "groot huwelijksfeest" want eerlijk gezegd, 600 € alles samen vind ik gene vette.
Wat zou zowat de prijs zijn voor een goei vrouw? Pas op, een goei hé, niet zo'n flairgeval dat heelder dagen naar mooi en meedogenloos zit te gapen...
Oud 14 augustus 2013, 10:26   #340
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou zowat de prijs zijn voor een goei vrouw? Pas op, een goei hé, niet zo'n flairgeval dat heelder dagen naar mooi en meedogenloos zit te gapen...
Een goede vrouw is onbetaalbaar!
Wat moet een man doen om een goede vrouw te verdienen?
- Haar in de watten leggen.
- Haar op handen dragen.
- Iedere wens die ze heeft op voorhand raden en vervullen.
- Haar dezelfde vrijheid gunnen als hij zichzelf gunt.
- Haar verzorgen als ze ziek is.
- Zich laten bemoederen als hij zelf ziek is.
Enzoverder, enzovoort
Begin er maar aan

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be