![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De conclusie is n�*et dat de publieke sector beter betaalt dan de private, benadrukt Decroos. ‘Integendeel, na een aantal jaren wordt de voorsprong van de privé redelijk groot."
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kijk naar de grafiek.
Ambtenaren verdienen meer gedurende het begin van hun carriere (inclusief VAA). Je kan wel zien dat fin-de-carriere ambetenaren dan iets midner verdienen door deze VAA. ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 14 augustus 2013 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sorry dubbel... Mn pc is ambetant aant doen
Laatst gewijzigd door Perzik : 14 augustus 2013 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, je ziet dit anders of ja dit is gerechtvaardigd?
Je antwoord is nogal kort. Kan je hier wat verder over uitweiden waarom dit dat gerechtvaardigd is? Zijn er specifieke redenen buiten het verschil van 100 EUR in loon op het einde van de loopbaan (waar er een verschil is in het voordeel van de ambtenaren in het begin van de loopbaan)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
OP je tweede punt: als we gem pensioenen met gem lonen vergelijken is er op je tweede punt toch geen probleem. Maar indien deze cijfers kloppen deel je mijn analyse wel? Laatst gewijzigd door Perzik : 14 augustus 2013 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een ambtenaar werkelijk minder zou verdienen bij de overheid tov de privé, wat nog steeds door u niet aangetoond is, integendeel ik heb je al rond de oren geslagen met legio voorbeelden van functies die de overheid beduidend meer betaalt. Verschillen van 600 a 800 euro bruto. Maar stel dat dit toch zo zou zijn dat die ambtenaar tot zijn 65 werkt en minder verdient dan in de privé voor een gelijkaardige functie. En stel dat die arme kerel sterft op zijn 65. Dan heeft die kerel ook globaal te weinig gekregen. Darentegen staat dat als die kerel 100 jaar zou worden, hij gedurende 35 jaar een groter pensioen krijgt dat beduidend groter is dan de man in de privé. Afhankelijk van het verschil gaat er dan een omslagpunt zijn waarbij de ambtenaar de privé persoon inhaalt of niet kan inhalen als het verschil te groot zou blijken. Maar nu komt de aap uit de mouw. Ik wil gerust erkennen dat een ambtenaar vroeger beduidend minder verdiende dan in de privé. Maar dat is nu verre van het geval. Er zijn nu statutaire ambtenaren die een wedde hebben die veel groter is dan een gelijkaardige functie in de privé. Dat is zeker zo voor de knelpunt beroepen zoals bvb informaticus(aangetoond op het forum), maar de kuisvrouw verdient ook meer bij de overheid dan in de privé. (Aangetoond op het forum). Dat betekent simpelweg dat die ambtenaar zelfs tijdens zijn loopbaan al meer verdient, en als hij op pensioen gaat is het verschil door de discriminerende berekeningswijze nog eens zo groot. Als het hof geoordeeld heeft dat het verschil tussen arbeider en bediende discriminerend is, dan lijkt het me logisch dat het verschil tussen statutaire ambtenaren en al de rest dat ook is. Het is natuurlijk ook logisch dat iemand die een voordeel heeft dat niet graag afgeeft. Mijn ancienniteit gaat in de toekomst veel minder wegen dan volgens de vroegere regeling van kracht was. Elk jaar gewerkt betekende een maand extra ontslagvergoeding. Dat wordt nu een week. Bedienden gaan achteruit met die regeling en arbeiders gaan vooruit. Globaal gezien denk ik dat dit inderdaad eerlijker is. Maar voor mezelf had ik toch liever de vroegere regeling. Het punt is dat vanaf er een verschillende regeling is voor de ene groep tov een andere groep, het zelfs amper ter zake doet wie er in het voordeel is. Er is dan sowieso sprake van discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |