Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2013, 03:16   #41
OilOnFire_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Reduceer de kritiek nu niet tot louter het aanklagen van de link met praktijken uit eerdere episoden uit de geschiedenis.

Het gaat om de maatregel op zich.

1) Die maakt een vrouw en kinderen afhankelijk van voedselbanken om te overleven en van tehuizen voor daklozen om een dak boven hun hoofd te hebben.

2) De redenering dat de rest van een familie gestraft mag worden voor de daden van een familielid doet met deze maatregel zijn herintrede in de Noord-West-Europese politiek. Het is een erg gevaarlijk precedent van een erg gevaarlijk gedachtegoed, ongeacht wie in de geschiedenis nog meer zo'n gedachtegoed had.
Met zulke theorie streeft men regelrecht af naar een aanzuigeffect. Zeker niet uit al die ontelbare 'Soudanese', 'Angolese' en andere zwart Afrikaanse streken, waar al die zieke, ondervoede en doodarme stakkerds de kracht niet meer hebben om hun rechten als mens op te eisen.

Van egoïsme en discriminatie op Wereldvlak gesproken????

Ochot, Ja 't is juist = 'Moslims (Marokkanen en Turken op kop) hebben het nu eenmaal tot onze traditionele uitzuigers gebracht: die mogen dat en niemand anders hé
Oud 19 augustus 2013, 03:35   #42
OilOnFire_
Vreemdeling

Standaard

En we zijn de circel rond: Zij (moslims) komen naar hier om een bezettingsleger te kweken. Wegens strategisch moedwillig wangedrag, word hun wapen productie afgenomen en voor verdere ontwikkeling aan Belgen toevertrouwt.

Die worden er dan nog voor betaalt ook , met de centen van de belastingbetaler uiteraard!

Wedden dat ze het zullen halen, om hun buitenhuis opgebrachte kroost, Moslimscholen te laten lopen, waar ze uiteraard goed zullen worden geïnformeerd, hoe ze te werk moeten gaan om ons het leven verder te besmeuren et te verzieken!!!!

Zulke ideeën verdienen beslist: Een 'cordon sanitair!' - niet?
Oud 19 augustus 2013, 04:05   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Wel ik heb ook dat gevoel.

Het is niet omdat ze in het Midden Oosten niet al te slim zijn en elkaar de kop inslaan wegens religie, dat ze daar de mensenrechten schenden DAT ER NU OOK EEN PIPO IN ANTWERPEN HETZELFDE MOET DOEN.

Ik hoop echt dat dat burgemeesterke met grootheidswaanzin eens op zijn plaats gezet wordt.

Want als die zo doorgaat hebben we een tweede Hitler. Die is ook zo zoetjes aan begonnen om mensen, met name de Joden, de Zigeuners, de straatlopers, de invaliden in strafkampen te steken.

Dat is een heel gevaarlijk precedent dat de rechterlijke macht moet stoppen.

Draai of keer het. Het is een inbreuk tegen de mensenrechten, de rechten van het kind EN onze grondwet dat een menswaardig leven garandeert.

Iemand zonder geld zetten is schandalig.
Vergeet toch maar niet dat de collaborators van vorige eeuw en hun familie niet alleen "zonder geld werden gezet" maar zelfs hun burgerrechten werd ontnomen. Inplaats van hun nazaten bijna een eeuw later met Hitler te vergelijken kan je beter je eigen hypocrisie eens onder de loupe nemen en met een gelijkaardige maat beginnen te meten waarmee het belgisch regime voor de Vlaamse "vrijheidsstrijders" van vorige eeuw heeft gemeten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 augustus 2013 om 04:06.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 04:29   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vergeet toch maar niet dat de collaborators van vorige eeuw en hun familie niet alleen "zonder geld werden gezet" maar zelfs hun burgerrechten werd ontnomen. Inplaats van hun nazaten bijna een eeuw later met Hitler te vergelijken kan je beter je eigen hypocrisie eens onder de loupe nemen en met een gelijkaardige maat beginnen te meten waarmee het belgisch regime voor de Vlaamse "vrijheidsstrijders" van vorige eeuw heeft gemeten.
Inderdaad, deze mensen kregen levenslang en soms zelfs de doodstraf.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 04:53   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vrouwen en kinderen van Oostfrontstrijders waren niet de minste zorg van het belgisch regime. Geen sociale woningen, geen uitkeringen en 0,0 sociale of andere rechten kregen die families. Integendeel. Bijna een eeuw later worden hun nazaten, bij elke mogelijke en onmogelijke gelegenheid in het nazihoekje geduwd. Ik heb mensen die ouder zijn dan ik horen vertellen hoe ze als kind werden opgevangen bij hun nonkels en tantes omdat de belgische politieke machthebbers niet alleen hun vaders, maar ook hen, alle MOGELIJKHEDEN op een menswaardig leven ontnam. Ik ken jongere mensen dan ik die een verbitterde grootvader hadden omdat hij ONTERECHT voor collaboratie veroordeeld werd. Die schijnen er immers OOK te zijn geweest. Vlaasmgezind zijn volstaat zo te zien tot op de dag van vandaag om als nazi-collaborateur gebrandmerkt te worden.

De sharia-collaborateurs van de 21ste eeuw daarentegen hebben van de huidige BELGISCHE machthebbers niets te vrezen. Milquet bezorgt haar familie en vriendjes eenvoudigweg een inkomen door een 50ste "werkgroep" in het leven te roepen. Resultaten zullen we, evenmin als van haar andere werkgroepen, ooit zien. Haar soort, en dat van haar PS-collaborators hebben het moslimcrapuul enkel uit electorale overwegingen, en hoofdzakelijk op Vlaamse kosten, binnengehaald. Uit die hoek zullen we dus NIETS, rien de knots, hoeven te verwachten.
Oud 19 augustus 2013, 06:07   #46
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn de linkse partijen dan werkelijk de enigen met nog een beetje fatsoen?
Ik vind het eerder onfatsoenlijk om, terwijl er nog steeds echte armoede bestaat in Vlaanderen, iemand elke maand zomaar 1000 euro te geven die:

- Aangeeft geen werk te willen zoeken
- Aangeeft het Nederlands niet te willen leren (en na 6 jaar verblijf nog geen woord spreekt)
- Niet de voorgestelde noodzakelijke juridische procedure wil starten om onderhoudsgeld te verkrijgen van haar man die in Syrie soldaatje speelt
- Waarschijnlijk reeds stiekem geld krijgt van bepaalde groeperingen

Hoe zou jij zoiets uitleggen aan mensen die amper rondkomen maar die zich wel inzetten om vooruit te komen in de maatschappij?

Laatst gewijzigd door Visjnu : 19 augustus 2013 om 06:08.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 06:14   #47
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Hee Jurgen, zomaar uit nieuwsgierigheid. Kan je ook teksten schrijven zonder te 'schreeuwen'?
Oud 19 augustus 2013, 06:41   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sekte, ik denk dat je waanvoorstellingen hebt.
Ik ben Christen.

En ik weet als Christen dat je geen moeder en kinderen zonder geld zet
of op straat schot.

En ik weet als Westerling in een zogenaamd modern land dat er mensenrechten zijn, rechten van het kind en de grondwet.
Ik weet dat mijn vader steeds opkwam voor zijn gezin.
Hij werkte bij een baas en had daarbij een boerderijke.

De nieuwe "vlamingen" moeten dit blijkbaar niet, zij trappen het af en schuiven de gezinslast af op de maatschappij.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 07:16   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
de grondwet staan.

ARTIKEL 23 IS DUIDELIJK:
Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.

Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.

Die rechten omvatten inzonderheid :
...
Ik wou eerst al schrijven dat het nodig blijkt te zijn om de grondwet te wijzigen, indien het zo zou zijn dat zomaar iedereen ten allen tijde onvoorwaardelijk een leefloon zou moeten krijgen.

Maar ik herlas even de tekst van de grondwet, zoals de Jurgen hierboven hem quootte.

En de tekst van de grondwet zit toch goed.
Want er is een veiligheidsmarge ingebouwd, die inderdaad erg nodig is.

Rekening houdend met de plichten ....

Het is in mijn visie maar zeer normaal dat iedere inwoner moet streven om zijn/haar bijdrage aan de maatschappij te kunnen leveren zodat hij/zij niet onnodig moet teren op anderen, zodat hij/zij geen onnodige overlast legt op zijn/haar medeburgers, zodat hij/zij indien daartoe de minste mogelijkheid bestaat, mee helpt om solidarteit te kunnen organiseren voor zij die het echt nodig hebben.

Proficiat dus voor het nva-stadsbestuur van Antwerpen.

Die proficiat wordt gedeeld door de sos-burgemeester van Vilvoorde, en door de sos-minister Monica De Coninck.

Zie De Standaard van vandaag:

Citaat:
Minister van Werk Monica De
Coninck (SP.A) staat achter die
aanpak. ‘Ook met mij als OCMWvoorzitter
was het: of je zoekt
werk, of je studeert bij, of geen
geld’, zo zei ze gisteren fel. Ze beklemtoont
tevens dat ook via de
VDAB Syriëstrijders
hun uitkering
kan worden afgenomen. ‘De
VDAB moet werkzoekenden, die
zich altijd beschikbaar moeten
houden voor de arbeidsmarkt, van
nabij opvolgen. Als iemand nooit
opdaagt voor gesprekken of sollicitaties,
om de simpele reden dat
hij in Syrië zit, moet dat meteen
worden doorgegeven aan de RVA,
die de uitkering kan schrappen.’
Ik stel dus, in dezelfde gazet, een schisma vast bij de sossen:

Citaat:
YASMINE KHERBACHE (SP.A) :
‘Hiermee beschadigt ze de stad’
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 07:19   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waar zit de link met de Duitse bezetters?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 07:25   #51
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me maar het ware gelaat van wijlen VOLKSUNIE...

Niemand die zegt dat je die sukkelaar niet in uw huis mag nemen en hem eten geven.
Maar dan betaal je zelf en da's er net over, zeker ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 07:27   #52
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die is er niet wegens niet vindbaar.
Duisters worden er te pas en te onpas bijgehaald.
Beter een dom argument dan géén argument.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 07:30   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In het hoofd van de draadopstarter.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 07:34   #54
pinophai
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wel ik heb ook dat gevoel.

Het is niet omdat ze in het Midden Oosten niet al te slim zijn en elkaar de kop inslaan wegens religie, dat ze daar de mensenrechten schenden DAT ER NU OOK EEN PIPO IN ANTWERPEN HETZELFDE MOET DOEN.

Ik hoop echt dat dat burgemeesterke met grootheidswaanzin eens op zijn plaats gezet wordt.

Want als die zo doorgaat hebben we een tweede Hitler. Die is ook zo zoetjes aan begonnen om mensen, met name de Joden, de Zigeuners, de straatlopers, de invaliden in strafkampen te steken.

Dat is een heel gevaarlijk precedent dat de rechterlijke macht moet stoppen.

Draai of keer het. Het is een inbreuk tegen de mensenrechten, de rechten van het kind EN onze grondwet dat een menswaardig leven garandeert.

Iemand zonder geld zetten is schandalig.
Inderdaad, ze moeten die hare man in de bak steken wegens verwaarlozing van zijn gezin. Wie laat nu zijn kinderen achter om een godsdiensoorlogje te gaan uitvechten? Ah ja, de moslims. Sorry voor de vraag.
Dan moet de belastingbetaler daar maar voor zorgen...en hopelijk wordt hij bij eventuele terugkomst, hopelijk niet, behandeld als een oud-strijder.
Oud 19 augustus 2013, 08:06   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me maar het ware gelaat van wijlen VOLKSUNIE
dat pro-Duits gezind was toont zijn masker.

Na decenia een schijnheilig masker op te houden blijkt
het nu toch te vallen.

Verdraagzaamheid is ver zoek alsmede lijkt het mij dat
de mensenrechten, de grondwet en de rechten van het kind
worden geschonden door Antwerpen.

Immers hoor ik in het nieuws dat een Belgische vrouw
met drie kinderen, getrouwd met een Belg, die nu
moslimstrijder is in Syrie zonder leefloon wordt gesteld,
mede doordat haar man in het buitenland
zit te vechten, anderzijds omdat ze alle vormen van
het RECHT OP MAATSCHAPPELIJKE INTEGRATIE (LEES: RECHT)
weigert. Ze heeft een sociale woonst.
Als voor de Syrië-strijders een parallel wil trekken naar WO II, dan zal ik u even helpen om het correct te maken:

De Syrië-strijders zijn Belgen die in het leger van een vreemde mogendheid gaan vechten.
Dat is dus mutatis mutandis hetzelfde als de Oostfrontstrijders uit WOII.
Dat waren eveneens Belgen die in een ander land onder Duits bevel tekeer gingen.

Ik vermoed dat je nog wel weet hoe die Oostfrontstrijders en hun familie bij thuiskomst behandeld werden.
Ze werden allesbehalve verwelkomd met een leefloon en een rits sociale voordelen.
In plaats van gepamperd en in de watten gelegd, werden ze de doos ingedraaid als collaborateur, en verloren ze niet enkel eventuele uitkeringen, maar zelfs hun jobs, en hun burgerrechten.

We gaan de discussie niet voeren of dit (on)terecht was, maar de vergelijking is wel duidelijk.
Als ik het goed begrijp pleit jij ervoor om de Oostfronters in eer te herstellen, en hun schadevergoedingen voor gederfde uitkeringen etc. toe te kennen, want dat is toch wat jij die Syrië-vechtjassen wilt gunnen, niet?

Je merkt het hopelijk zelf: referenties naar wereldoorlog II zijn vaak al een heel zwak argument, maar nu schiet ge er echt in eigen voet mee.
Oud 19 augustus 2013, 08:12   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. De uitkering op naam van de vrouw zetten lost het probleem niet op. We lezen verder:

"Zo heeft het Antwerpse OCMW het leefloon geschorst van een echtgenote van een berucht Syrië-strijder, schrijft Het Nieuwsblad."

De echtgenotes en daarmee ook de kinderen worden geviseerd en gestraft voor de daden van de vader des huizes. Zo'n gedachtegoed mag niet doorbreken.
Zo erg is dat niet hoor.
Huurlingen en hun gezin kunnen heel royaal leven van wat ze verdienen in het land waarvoor ze gaan vechten.
Op die som betalen ze ook geen belasting, dus als ik de fiscus was, ik zou dat gezin een fraaie aanslagbrief sturen en mocht ik van de RSZ zijn ook teruggave eisen van ten onrechte verkregen uitkeringen terwijl manlief geld verdiende als militair.
Oud 19 augustus 2013, 08:24   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het probleem is dat het niet meer voorradig is, maar ze het wel nog steeds opdoen. Resultaat: onze schuldenberg is weer boven de 100% van ons BBP en blijft stijgen...
Onze totale schuldenberg vergroot ELKE SEKONDE met 507 € !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 08:27   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als voor de Syrië-strijders een parallel wil trekken naar WO II, dan zal ik u even helpen om het correct te maken:

De Syrië-strijders zijn Belgen die in het leger van een vreemde mogendheid gaan vechten.
Dat is dus mutatis mutandis hetzelfde als de Oostfrontstrijders uit WOII.
Dat waren eveneens Belgen die in een ander land onder Duits bevel tekeer gingen.

Ik vermoed dat je nog wel weet hoe die Oostfrontstrijders en hun familie bij thuiskomst behandeld werden.
Ze werden allesbehalve verwelkomd met een leefloon en een rits sociale voordelen.
In plaats van gepamperd en in de watten gelegd, werden ze de doos ingedraaid als collaborateur, en verloren ze niet enkel eventuele uitkeringen, maar zelfs hun jobs, en hun burgerrechten.

We gaan de discussie niet voeren of dit (on)terecht was, maar de vergelijking is wel duidelijk.
Als ik het goed begrijp pleit jij ervoor om de Oostfronters in eer te herstellen, en hun schadevergoedingen voor gederfde uitkeringen etc. toe te kennen, want dat is toch wat jij die Syrië-vechtjassen wilt gunnen, niet?

Je merkt het hopelijk zelf: referenties naar wereldoorlog II zijn vaak al een heel zwak argument, maar nu schiet ge er echt in eigen voet mee.
Goed zo, Staaf!

Wrijf de waarheid er maar eens goed in!
Hopelijk doet het meer pijn als ze de harde waarheid uit de mond van een belgisch-nationalist horen dan uit die van een Vlaams-nationalist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 augustus 2013 om 08:28.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 08:27   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik vind het eerder onfatsoenlijk om, terwijl er nog steeds echte armoede bestaat in Vlaanderen, iemand elke maand zomaar 1000 euro te geven die:

- Aangeeft het Nederlands niet te willen leren (en na 6 jaar verblijf nog geen woord spreekt)
- Niet de voorgestelde noodzakelijke juridische procedure wil starten om onderhoudsgeld te verkrijgen van haar man die in Syrie soldaatje speelt

Hoe zou jij zoiets uitleggen aan mensen die amper rondkomen maar die zich wel inzetten om vooruit te komen in de maatschappij?
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 08:33   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht

Probeer dat maar eens uit te leggen aan kleine zelfstandigen die LANG GEEN 1000 euro per maand pensioen krijgen "omdat ze niet genoeg hebben afgedragen".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be