Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 19 augustus 2013, 16:49   #721
Belask0
Banneling

Standaard

Belask0 is offline  
Oud 19 augustus 2013, 19:01   #722
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Is she a whore or an angel?

harriechristus is offline  
Oud 19 augustus 2013, 19:29   #723
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Om als basis te dienen voor een toekomstig macroheelal.
Zoals ook in de microkosmos heel veel atomen zijn.
In ons heelal al zo'n 10^80 stuks.
Ik kan mijn atoomtheorie zeer goed bewijzen, want zit veel beter in elkaar dan wat de wetenschap vertelt, ook veel logischer bovendien en ik kan er veel meer mee verklaren.
Ok bewijs het eens. En ik wil feiten zien he.
Citaat:
Dus als de wetenschap haar atoommodel bewezen acht, hoeveel des te meer die van mij.
Is dat zo? Waaro zou jou theorie bewezen zijn als ze niet eens bewezen hebben waaruit atomen bestaan xD String theorie?

Citaat:
En waar komt dat dan vandaan?
Teruggaande naar steeds minder (wat de wetenschap doet) moet je uiteindelijk op Niets uit komen.
Wie zegt dat we uit het niets komen?
Als je een stuk ijzer smelt, maak je ook een soort van nieuw universum van atomen?

Citaat:
Dan zit mijn atoomtheorie toch heel wat beter in elkaar.
Er moet ook een grote eenheid zijn in het heelal.
Onze aarde draait ook steeds maar weer het zelfde rondje en niemand heb ik daar ooit over horen klagen.
Verder bewegen de fotonen weer anders dan de elektronen.
En zullen er ook kleinere privé ruimteschepen zijn met vrije beweging
Er is verschil tussen massa en een intelligent wezen met een doel...

Citaat:
En levende wezens zijn iets anders, want dat zijn de microwezentjes die een zeer grote bewegingsvrijheid hebben, veel groter die van ons.
Wezentjes zijn geen microwezentjes en deze microwezentjes hebben een grotere bezwegingsvrijheid terwijl ze ter plaatse blijven draaien?

Harrie, volgens mij ben jij gewoon de grootste troll die ooit op deze aarde heeft rondgelopen en nog altijd rondloopt. Je hele leven mesen proberen te trollen met een theorie die kant nog wal raakt. Chapeau!
openeye is offline  
Oud 20 augustus 2013, 09:35   #724
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Ok bewijs het eens. En ik wil feiten zien he.
Heb je dan ooit de Oerknal gezien?

Wetenschap is weten in de eerste plaats en begin dan maar eens met het feit te willen "zien" (is begrijpen), dat de microkosmos een ingewikkeldere wereld is dan die van ons.
Een hogere wereld dus, die dan een ruimtevaartcultuur moet zijn, die immers ook een hogere wereld is, en dan komt het heelal als een logisch systeem in elkaar te zitten.

HET ATOOM IS INGEWIKKELDER

1 - je kunt zo zien dat bijvoorbeeld een uranium-atoom ingewikkelder is dan een zonnestelsel met zijn vele kerndeeltjes: positieve protonen en neutrale neutronen en negatieve elektronen die om de kern heen draaien. Verder zijn de protonen en neutronen weer opgebouwd uit quarks in 6 soorten.
2 - Daar komen ook nog de hogere natuurwetten bij van het elektro-magnetisme, de kwantummechanica en de snarentheorie.
3 - Denk verder ook aan de grotere krachten van de kern-energie en anderen.
(De microkosmos heeft 3 extra krachten, namelijk het elektromagnetisme en de sterke en zwakke kernkracht en ook de zwaartekracht berust naar alle waarschijnlijkheid op deeltjes in de microkosmos, zoals met name de nog hypothetische gravitonen of als nieuwste: de Higgsbosonen die de zwaartekracht zouden verzorgen..)
4 - Voor het atoom heb je dan ook nog het systeem van Mendeljeff voor ongeveer 113 verschillende soorten atomen.

De microkosmos is ingewikkelder dan de macrokosmos en het is mijns inziens ook een hogere wereld.
Het is een wereld die verder ontwikkeld is en een verder ontwikkelde wereld is mijns inziens een
ruimtevaartcultuur.
Hoger niet alleen omwille van hogere natuurkundige eigenschappen, maar dus ook hoger in die zin dat de microkosmos het product is van levende wezens.
Oud 20 augustus 2013, 09:38   #725
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Waaro zou jou theorie bewezen zijn als ze niet eens bewezen hebben waaruit atomen bestaan xD String theorie?
Ik heb bewezen dat atomen uit ruimteschepen moeten bestaan en wat de Stringtheorie betreft die is zelf nog niet door de wetenschap bewezen en is nog slechts theorie.

En voor zover ik daarvan iets weet moet dat de nog veel kleinere wereld van de mini-microkosmos zijn.
Oud 20 augustus 2013, 09:45   #726
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie zegt dat we uit het niets komen?
Dat zeg ik niet, maar de wetenschappelijke methode leidt daar naar toe het heelal uit steeds minder te willen verklaren.

Zo niet, waar komt dan die zogenaamde Singulariteit vandaan?

Dat is toch pure hocus pocus dat de wetenschap daar zomaar mee begint.

Overigens heeft de filosoof Hegel wel een mooie logische verklaring uit het Niets.
Maar als alles uit het Niets kan komen is het Niets niet werkelijk Niets, maar alles wat daar uit tevoorschijn komt.
Dat is dan het eeuwige en oneindige heelal van mijn atoomtheorie in een eeuwige evolutie van microkosmos naar macrokosmos.

Dat is dan de ware zogenaamde Singulariteit.

Citaat:
Als je een stuk ijzer smelt, maak je ook een soort van nieuw universum van atomen?
daar maak je geen nieuw universum mee, want het enige wat dan gebeurt is dat de atomen die eerst aan elkaar vast zaten, nu losser komen te zitten tot vloeibaarheid.
Oud 20 augustus 2013, 09:49   #727
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is verschil tussen massa en een intelligent wezen met een doel...

Zeker en als iemand dat weet ben ik het wel, want ons doel is het heelal om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur.
Waarmede ook alle massa aan dat doel ondergeschikt wordt gemaakt, dus tot ruimteschepen gemaakt.

Terwijl volgens de wetenschap het heelal doelloos is, onder gaat (Big Rip) en de mensheid dus ook.
Oud 20 augustus 2013, 09:54   #728
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wezentjes zijn geen microwezentjes
zeker wel, want daar gaat het hier over.
Citaat:
en deze microwezentjes hebben een grotere bezwegingsvrijheid terwijl ze ter plaatse blijven draaien?
Ze kunnen ook reizen net als wij.
En het is daarbij ook goed om een vaste verblijfplaats te hebben, ook net als wij.
Onze aarde draait ook maar steeds hetzelfde rondje (wat ik je al had gezegd).
Citaat:

Harrie, volgens mij ben jij gewoon de grootste troll die ooit op deze aarde heeft rondgelopen en nog altijd rondloopt. Je hele leven mesen proberen te trollen met een theorie die kant nog wal raakt. Chapeau!
Schelden is zo gemakkelijk, maar mijn atoomtheorie begrijpen heel wat moeilijker.

Laat eens zien dat je er ook maar iets van begrijpt.

Nogmaals: mijn atoomtheorie zit veel beter in elkaar dan wat de wetenschap beweert.

En een goed tegenargument heb ik nog nooit van iemand gehoord en jouw vragen heb ik allen beantwoord.
Oud 20 augustus 2013, 09:55   #729
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want dat gebeurt niet door toeval, of door de primitieve natuurwetten, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

hartelijke groeten van harriechristus
Oud 20 augustus 2013, 10:00   #730
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb bewezen dat atomen uit ruimteschepen moeten bestaan en wat de Stringtheorie betreft die is zelf nog niet door de wetenschap bewezen en is nog slechts theorie.

En voor zover ik daarvan iets weet moet dat de nog veel kleinere wereld van de mini-microkosmos zijn.
En waar zijn jou bewijzen dat atomen ruimteschepen zijn?
Fotos, wiskundige berekingen...?
openeye is offline  
Oud 20 augustus 2013, 10:06   #731
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat het lichtje in je ijskast uit als je de deur sluit?
manta is offline  
Oud 20 augustus 2013, 10:13   #732
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Gaat het lichtje in je ijskast uit als je de deur sluit?
Natuurlijk. Waarom zou het blijven branden als de deur dicht is? Voor de kaas die geilt op menne salami?
openeye is offline  
Oud 20 augustus 2013, 10:14   #733
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Waarom zou het blijven branden als de deur dicht is? Voor de kaas die geilt op menne salami?
En daar ben je wel zeker van?
manta is offline  
Oud 20 augustus 2013, 10:15   #734
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En daar ben je wel zeker van?
natuurlijk. Er is geen enkele dwaas die een a energie certificaat gaat mislopen omdat het lampje moet blijven branden binnenin de koelkast...

Laatst gewijzigd door openeye : 20 augustus 2013 om 10:15.
openeye is offline  
Oud 20 augustus 2013, 10:21   #735
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk. Er is geen enkele dwaas die een a energie certificaat gaat mislopen omdat het lampje moet blijven branden binnenin de koelkast...
Dat neem je dan wel zomaar aan. Raar...
manta is offline  
Oud 20 augustus 2013, 11:20   #736
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
filosofie:

1 - de microkosmos is een hogere wereld.

2 - de ruimtevaart en de toekomst in het heelal.

3 - conclusie: atomen moeten ruimteschepen zijn, dan komt het heelal als een logisch systeem in elkaar te zitten, veel en veel beter dan het gammele heelal van de wetenschap.
Oud 20 augustus 2013, 11:21   #737
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het is een logische conclusie, zoals ook mijn atoomtheorie.
Oud 20 augustus 2013, 11:23   #738
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
filosofie:

1 - de microkosmos is een hogere wereld.

2 - de ruimtevaart en de toekomst in het heelal.

3 - conclusie: atomen moeten ruimteschepen zijn, dan komt het heelal als een logisch systeem in elkaar te zitten, veel en veel beter dan het gammele heelal van de wetenschap.
Dus conclusie komt van een filosofie zonder enig vorm van bewijs als waargenomen en bewezen feit.

Laatst gewijzigd door openeye : 20 augustus 2013 om 11:25.
openeye is offline  
Oud 20 augustus 2013, 11:23   #739
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het herzien van de oude dogma's.

Verder zie ik het al mijn taak de dogma's van de katholieke kerk vanuit het nieuwe inzicht der atoomtheorie te herzien.
Dit om alsnog het verleden van het leven van Jezus te kunnen integreren in dat van mijn eigen leven een leer.
Een verzoening met de oude Jezus dus.

Ten eerste dan de drie-eenheid, die moet luiden: de Vader en de Moeder en Jezus als zijnde de Heilige Geest.
Waarbij de Vader gewoon Jozef is geweest en de goddelijke vader in hem de microwezentjes, maar Jozef ook zelf God is geweest.
Evenals Maria dus.

Dit vormt dan een eenheid met de zogenaamde twee naturenleer, dat Jezus God was en mens.
Nu dat geldt in principe voor iedereen: mens en God te zijn, en met name dus voor Jozef en Maria.

En wat de gelijkwaardigheid van Vader en Zoon betreft is de zoon hoger dan de vader, omdat het een ontwikkeling betreft.
Vandaar dat het christendom zich ook hoger acht dat het jodendom.
En Jezus is dan ook door zijn dood en wedergeboorte tot de heilige geest geworden.

Dan de zogenaamde lichamelijke verrijzenis. Dat is dan bijgeloof, evenals de zogenaamde maagdelijke geboorte en allerlei wonderen die Jezus zou hebben verricht.
Dat is dan de mythologische kant van het leven van Jezus, die dan ook wel wezenlijk is, maar dan als mythe moet worden aanvaard, niet als iets dan werkelijk (uiterlijk dus) bestaan zou hebben.

Het probleem is dan wel dat we van de werkelijke Jezus hoegenaamd niets afweten.
Alleen de ossuaria van de familie van Jezus zijn gevonden.
Oud 20 augustus 2013, 11:28   #740
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus conclusie komt zonder enig vorm van bewijs als waargenomen en bewijzen feit.
Nogmaals: ook de Oerknal heeft nog nooit iemand waargenomen.

Het is dus een logische conclusie uit het feit van de ruimtevaart en dat de microkosmos een hogere (ingewikkeldere wereld) is.

Wetenschap is in de eerste plaats weten en begrijpen en het feitelijk waarnemen is slechts zeer beperkt.

Zo heeft ook nog nooit iemand waar kunnen nemen dat het heelal zoveel miljard lichtjaar groot zou zijn.
Ook het hele verleden der evolutie heeft nog nooit iemand feitelijk waargenomen.
Ook de zogenaamde quarks niet.
Ook de toekomst niet.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be