![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk hoor " Zoveel Kwp aan marktprijs= voordeel in natura" En dan is het gewoon knip en plakwerk met de bestaande wet en regelgeving. En onze (r)overheid weet prima hoeveel Kwp u op uw dak heeft liggen, daar U subsidies heeft aangevraagd daarvoor. En wat betreft die windmolen, de subsidieruif is leeggemaakt door DiRupo I, zelfs al zou U een bouwvergunning krijgen (dan moet U redelijk uniek wonen), dan nog is de kans op centjes klein. En "accumulator". Gaat U stroom rechtstreeks opslaan -zoals in uw Tesla- of gaat U warmte in het een of ander pompen?
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 augustus 2013 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten dan eerst waterstof maken. Met electriciteit alleen is dat dus electrolyse. Dan heb je in het beste geval 2.6 kw nodig om waterstof te maken waar je 1 kw uit kan halen met een brandstofcel. Maar met electrolyse heb je waterstof in pure gasvorm op atmosferische druk. Oftewel een enorme tank. Om dan genoeg capaciteit te hebben, zit je aan te hikken tegen een tank die meer lijkt op zo'n gasbol uit de Antwerpse haven. Ergo, compresseren die handel. Lap, nog een kilowatt per 10 opgeslagen kilowatts, en dan blijft de tank nog groot. Wil je cryogeen gaan, dan is het 1 kilowatt per kilowatt opgeslagen. Maar dan kan je met een koelkastgrote tank een paar dozijn kilowatt opslaan. Ik gok een paar keer de Tesla vullen. En mijn voornaamste punt, veiligheid. Waterstofgas heeft zijn andere naam niet gestolen, knalgas. Neen, dan lijkt me een deftige vorklift accu in de kelder een gemakkelijkere, veiligere (vergeet geen ventilatie en waterstofalarm) optie. En als uiteindelijke bakup, een kleine dieselgroep die op slaolie kan lopen.
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Best jezelf eerst eens informeren voor je reageert. Ik herhaal dus : als ze het bont maken, gaan ze er af. Bovendien stel ik vast dat er nogal wat huichelarij is. Enerzijds vervloekt men de zonnepanelen, maar als de eigenaars ze dreigen eraf te gooien is het kot ook te klein...je moet wel weten wat je wil. Laatst gewijzigd door Stingray : 20 augustus 2013 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of anders, een zo lange leidensweg om alle papierwerk te doorworstelen om aan te tonen dat de panelen verwijderd zijn, dat ze toch al vervangen hadden moeten worden. We weten allemaal hoe snel de bureaucratische molens maaien. En ondertussen mag U wel betalen. Als ik al mogelijkheden zie, dan zal vadertje staat toch ook wel ideën kunnen genereren.
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal mij in geen geval tegenhouden. Maar ik wil nog altijd weten waarom men eerst zit te lullen dat iedereen teveel moet betalen als men zonnepanelen heeft om dan vervolgens zitten te lullen als ze terug van het dak gehaald worden. Hypocrisie misschien ? Laatst gewijzigd door Stingray : 21 augustus 2013 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat indien je panelen hebt zonder dat je subsidies hebt aangevraagd? Hoe gaan ze dat komen opmeten? Vanop straat een schatting maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen zal die hier niet worden opgewekt, maar in de woestijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar. Ik heb weet van Howest dat ze in samenwerking met Eandis een grid opstellen waarbij het energieverbruik in kaart wordt gebracht. Via de zogenoemde 'slimme metertoestellen'. Dus de overheid krijgt inzage in persoonlijke gegevens. En niemand reageert daarop. Er is ook geen manier om dat te doen. Een weldenkend mens noemt zoiets gewoon ordinaire afpersing. Gesteld zonder subsidies: je wekt stroom op voor eigen gebruik. Je bent onafhankelijk ( we gaan nu even het opslagprobleem inzake zonne-energie terzijde laten ). Je kost dus niks aan een bedrijf of overheid en toch moet je daarop betalen. Als ik mijn buurvrouw die 2 taarten bakt voor eigen gebruik, overval en haar taarten steel dan vlieg ik in de bak wegens diefstal en eventuele geweldpleging. Waarom is moorden niet legaal? Laatst gewijzigd door Ill Duce : 21 augustus 2013 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze overheid moord?
Kijk, ik praat bepaalde daden van de overheid helemaal niet goed. Integendeel, ik ben alles behalve pro-overheid. Ik vind dat ze zich met zo min mogelijk zaken moeten bemoeien. Alleen het gaan vergelijken met "moorden" is gewoon paniekzaaien. Het niveau a la relnicht. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 21 augustus 2013 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Desalniettemin hebben ze die meters niet nodig. Als je vorig jaar 3000 kWh verbruikte en dit jaar 0, dan staan ze de dag erna aan je deur om eerst en vooral je meter te controleren en vragen te stellen. Je moet het dan ook slim spelen. Als je zonnepanelen hebt gehad is je verbruik meestal nul. Je verwijdert ze om te vermijden dat je geen belastingen moet betalen en direct daarna installeer je 70% van je panelen terug. Ze hebben geen vergelijkingspunt meer, omdat je in al die jaren voordien niets verbruikte. Wanneer je die 70% terug installeert, blijft er nog maar 900 kWh te betalen... en geen belastingen. Er zijn nog andere mogelijkheden : je hebt een bestaande installatie op je dak liggen van bijvoorbeeld 3000 kWh. Je hebt dus een nulverbruik. Ze belasten je op die 3000 kWh die op je dak liggen. Je gooit je stookolie -of gasinstallatie buiten en verwarmt nog uitsluitend met electriciteit. Je legt zonder aan te geven voldoende panelen om het electriciteitsverbruik van die verwarming te dekken bij en klaar is kees. Veel electriciteitsverbruik en weinig belastingen. Alles hangt natuurlijk af van de prijs van die installatie versus de return ervan. MAAR je kan tegenwoordig al zonnepanelen kopen van een faillissement en lekker goedkoop. Your pick. Als een overheid in de zeik gezet wordt hebben ze dat vooral aan zichzelf te danken. Laatst gewijzigd door Stingray : 21 augustus 2013 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in theorie gaat de (R)overheid dan niks doen met het feit u zonnepanelen hebt, want voor hen zijn die er dan niet. Citaat:
Wat de ambtenaren in kwestie kunnen doen, is vanop een luchtfoto de hoeveelheid m² en de efficientie qua positionering bepalen, en dan eerst proberen met de hoogste schatting de "illegale gebruiker" een kost aan zijn broek te lappen. Als die "illegale" gebruiker dan niet moeilijk doet is het lekker meegenomen. * Toen mijn vrouw de woning overnam van haar moeder, kregen de dames een zeer vervelende brief van de desbetreffende dienst in de bus. De woning was woning voor de helft in't zwart verkocht, daar er in dezelfde straat een kleinere woning met minder onderhouden gevel voor een hogere prijs was verkocht. Dus mochten de 2 dames meer ophoesten qua registratie en dergelijke. Ze hebben dan de emo-toer gedaan, en de dood van de echtgenoot alswel de verouderde keuken, badkamer enzo aangehaald voor de lage prijs. Ipv 800 000BEF extra op tafel te moeten leggen werd het maar 100 000BEF....
![]() |
![]() |
#317 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat weten ze dan? Dat U op vrijdagavond 21u 35 een 15W draadbekrachtigde Tarzan hebt gestart, of een reeks ledlampjes aandeed? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Raar maar waar, er zijn zelfs overheden die dat feit erkennen, en de doodstraf uit de strafwet hebben gehaald.
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niemand heeft daar zaken mee hoeveel ik nu wel of niet verbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U zelfvoorzienend bent, zonder aansluitingen, is er geen enkel wettelijk mechanisme om uw verbruik te controleren
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |