Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2013, 11:26   #161
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
www.ijzerwake.org

Ik kan enkel en alleen maar volmondig eens zijn met deze tekst.

Op 25 augustus het hoogtepunt van het politieke jaar, ik kijk er nu al naar uit. Hier kunnen we nog eens onszelf zijn.

Hopelijk is toekomstig NVA voorzitter Ben Weyts ook aanwezig.
Die twee woordjes in het Frans "Et alors", est-ce l'amour de la partie?
Oud 22 augustus 2013, 11:27   #162
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hopelijk is toekomstig NVA voorzitter Ben Weyts ook aanwezig.
Leuk toch, alle fascistjes bijeen.
Oud 22 augustus 2013, 11:31   #163
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet om ultra-nationalistisch zijn (wat is dat trouwens?) maar wel om het feit dat er veel van die 'nationalisten' nogal graag mekkeren en alles op heel de wereld steken (van de Walen over de sossen tot de Moslims die de arme Vlaming blijkbaar met harde hand onderdrukken) maar verder niks organiseren.
Straffe toebak. Nu mogen we al de waalse arrogantie, gedomineerd door de PS-staat, waarin vriendjespolitiek, fraude en corruptie eerder de regel is dan de uitzondering, niet meer aanklagen. Bolleke is er namelijk tegen. Gelukkig heb je niks te zeggen. Wat de moslims betreft besef je blijkbaar het gevaar niet van de standpunten die ze voorstaan. In welke droomwereld leef je feitelijk?

Citaat:
Nu als je denkt dat ik een ultra-nationalist ben, dan vergis je je wel. De Vlaamse onafhankelijkheidsfetisj ben ik al lang voorbij, als ze komt zal ik dat mee vieren maar voor mijn part valt het Nederlands leger gewoon binnen en annexeert die de boel, daar zal ik even blij mee zijn.
Nederland valt België binnen. Wat een giller!

Citaat:
Hey voor mijn part verdwijnt Belgique en komt er helemaal niks in de plaats, dat is ook een verbetering
De enige stelling die een beetje redelijk is. De rest daarentegen...

Laatst gewijzigd door robert t : 22 augustus 2013 om 11:33.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 12:38   #164
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je bedoelt dat we beter niet zeggen dat de meeste Vlamen luie, dikgeworden, angstige, volgevreten, cultuurloze, sjoemelende kantoorslaven zonder enig historisch besef zijn geworden?
Indien je crapuleuze beweringen correct zouden zijn zouden veel Vlamingen zich schamen over hun identiteit. Gelukkig is je haatpraat op niets gebaseerd, gebakken lucht. Ik heb je berichten geanalyseerd. Dat je beweert in Dilbeek te wonen bewijst niets. Feitelijk ben je geen overtuigde Vlaming, wel een beroepsleugenaar, een bedrieger en een manipulator.
Oud 22 augustus 2013, 12:52   #165
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
We hebben gezien hoe demokratisch het er aan toegaat bij de Vlaamse beweging waar de N-Va toch een exponent van is.
Indertijd probeerde een goedmenende lokale N-Va figuur om toenadering te zoeken met het VB om de Vlaamse krachten te bundelen.
Op een haar na werd hij uit de partij geflikkerd omwille van zijn démarche.
Is dat het soort Vlaamse demokratie waarnaar je refereert?
Het gaat hier over de Ijzerwake, niet bepaald een N-VA bijeenkomst. Natuurlijk bestaan er geen twee Vlaamse bewegingen, er worden wel verschillende klemtonen gelegd. In de belgicistische actiegroepen is het niet anders. Betreffende mijn persoonlijke ervaringen met de N-VA heb je gelijk maar voor mij is dit boekje gelezen.
Oud 22 augustus 2013, 13:10   #166
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Principieel ben ik tegen iedere vorm van geweld. Maar voor superbelgen die denken dat ze ongestraft een radicale Vlaams-nationale bijeenkomst kunnen verstoren maak ik een uitzondering. De twee onnozelaars werden beschermd door de eigen ordediensten van de Ijzerwake wat meteen bewijst dat échte democratie ook zijn plaats heeft bij de radicale Vlaamse Beweging. Maar d�*t weet ik al lang.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch respect heb voor die BUB'ers...

Met twee in het hol van de leeuw een (bovendien vreedzame, maar toch wel spectaculaire) actie doen, daar heb je ballen voor nodig.

En uiteindelijk doen wij nationalisten toch iets gelijkaardigs wanneer we het Te Deum met affiches bestormen, wanneer we de koning bij zijn Blijde Intredes een "warm welkom" geven, wanneer we Di Rupo op een taart trakteren, etc. Het enige verschil is misschien dat wij niet met 2 maar met 20 zijn.

Zonder zo'n ludieke acties zou de belze politiek maar een zoutloos gebeuren blijven.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 22 augustus 2013 om 13:11.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 13:45   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Leuk toch, alle fascistjes bijeen.
Een zwaar scheldwoord, een zware belediging.
Voor een vertegenwoordiger van een groepering die "proper" wilt ageren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 14:11   #168
De Brabander
Minister-President

Standaard

Leg eens uit, Schoofje.
Oud 22 augustus 2013, 14:47   #169
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Tja, gewoon alles laten zoals het is. Daar zou ik héél blij mee wezen.
Helaas, de federale kassen zijn helemaal leeg. Het wordt nooit meer zoals het was.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 14:52   #170
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Tja, gewoon alles laten zoals het is. Daar zou ik héél blij mee wezen.
Dat lijkt me net het worst case scenario.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 14:56   #171
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Straffe toebak. Nu mogen we al de waalse arrogantie, gedomineerd door de PS-staat, waarin vriendjespolitiek, fraude en corruptie eerder de regel is dan de uitzondering, niet meer aanklagen.
Zeg, ik heb nergens iets gezegd over de PS staat, alleen iets over de Walen.

Voor de rest wordt het hoog tijd dat je eens op je taalgebruik gaat letten makker want je leest als het stereotype van de verzuurde blokker. Het soort idioten waar ik liever geen tijd in steek want ze komen niet verder dan dom racistisch gezeik.
Oud 22 augustus 2013, 14:56   #172
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Helaas, de federale kassen zijn helemaal leeg. Het wordt nooit meer zoals het was.
Tijd voor een Europees bail-outje?
Oud 22 augustus 2013, 14:59   #173
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat de lege federale kassen betreft: de Vlaamse regering heeft ons met het soberheidspact een quasi ongelimiteerde financiële transfer van Vlaanderen naar Wallonië cadeau gegeven:

Citaat:
https://www.facebook.com/constituante.be?ref=stream

De discussie over de bijdrage van de gewesten aan de besparingen doen nogmaals vragen rijzen over de zogenaamde grondwettelijke bevoegdheid van de deelstaten om het Europese Soberheidsverdrag goed te keuren.

Deze bevoegdheid installeert namelijk een belangenconflict tussen de Belgische gefedereerde entiteiten dat 100 keer zwaarder en belangrijker is dan het belangenconflict over BHV.

De 1ste Minister heeft op 2 maart 2012 verklaard dat ALLE Belgische parlementen het Verdrag moeten ratificeren, zoals ook het geval was voor het Verdrag van Lissabon. Wanneer alle parlementen het verdrag effectief goedkeuren dan moeten de nieuwe budgettaire normen nog omgezet worden in Belgische wetgeving. De Raad van State adviseert om de schuld- en begrotingsnormen uit dit verdrag om te zetten in Belgisch recht via solidariteitsakkoorden tussen de regio’s.

Maar er bestaat in België GEEN ENKEL juridisch middel om een Regio te verplichten om zo’n akkoord af te sluiten en zich te onderwerpen aan de normen die worden opgelegd door de EU. De Regio’s zijn soeverein voor wat betreft hun eigen budget. De Belgische staat daarentegen moet zich als geheel wel aan de normen houden wanneer alle parlementen het Verdrag goedkeuren.

Nu is het zo dat de verschillende regeringen in ons land, zowel in Wallonië, Brussel als Vlaanderen het Verdrag willen aanpassen.

Bijvoorbeeld in Brussel en Wallonië om er sociale en ecologische normen aan te koppelen of om het gebruik van schulden voor duurzame investeringen te introduceren. Of zoals in Vlaanderen om een Vlaamse ratificatie van het ESM te eisen, en op die manier de Belgische schuld te splitsen. Wat op zijn beurt weer dient als hefboom voor de splitsing van de fiscaliteit en de sociale zekerheid in het debat over de financieringswet binnen de 6de evenals binnen de 7de staatshervorming (na de verkiezingen van 2014).

Een parlement kan zijn bijdrage aan de budgettaire en schulden-normen weigeren. Maar wanneer het Verdrag is goedgekeurd dan kan dit enkel TEN KOSTE van de andere regio’s.

De ratificatie opent met andere woorden een “belangenconflict”. Oorzaak is dat er geen enkele wet bestaat die de parlementen verplicht om onderling een solidariteitsakkoord af te sluiten om de Europese budgettaire normen toe te passen.

De belangrijkste vraag die we hierbij moeten opwerpen is waar de burger staat in dit alles. Het wordt tijd dat de verkozenen die het Soberheidsverdrag goedkeuren met de verklaring dat de burger aan de andere kant bepaalde voordelen zal ontvangen, hun “kaarten op tafel leggen” en het publieke debat aangaan zodat de burgers een oordeel kunnen vellen voor of tegen.

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Oud 22 augustus 2013, 16:16   #174
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wat moeten we dan met witte geiten doen?Ze eerst kleuren voordat we er sokken van maken?
Uiteraard. En dan verkopen aan Groen. Ik denk trouwens niet dat die extremisten in hun korte broek en witte sokken daar op die weide heel grote liefhebbers zijn van geitenwollensokken. (tenzij het vlaamse geiten zijn, misschien)
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 16:18   #175
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We hebben gezien hoe demokratisch het er aan toegaat bij de Vlaamse beweging waar de N-Va toch een exponent van is.
Indertijd probeerde een goedmenende lokale N-Va figuur om toenadering te zoeken met het VB om de Vlaamse krachten te bundelen.
Op een haar na werd hij uit de partij geflikkerd omwille van zijn démarche.
Is dat het soort Vlaamse demokratie waarnaar je refereert?
schuinsmarsjeerders die de partijbeslissingen niet uitvoeren, of zelfs actief tegenwerken krijgen de wind van voren in elke partij. Niet meer dan normaal.
Oud 22 augustus 2013, 16:22   #176
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
schuinsmarsjeerders die de partijbeslissingen niet uitvoeren, of zelfs actief tegenwerken krijgen de wind van voren in elke partij. Niet meer dan normaal.
Volkomen waar.
Een partij hoeft niet demokratisch gestructureerd te zijn, want niemand is verplicht er lid van te worden.

Als je je niet kan vinden in het beleid van de partijtop, of de grooooote leider, dan stuur je je lidkaart gewoon terug, en beëindig je je doorlopende opdracht.

Maar stop dan aub met politieke partijen het epitheton 'demokratisch' toe te kennen: zo bestaat er geen enkele.
Oud 22 augustus 2013, 16:29   #177
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volkomen waar.
Een partij hoeft niet demokratisch gestructureerd te zijn, want niemand is verplicht er lid van te worden.

Als je je niet kan vinden in het beleid van de partijtop, of de grooooote leider, dan stuur je je lidkaart gewoon terug, en beëindig je je doorlopende opdracht.

Maar stop dan aub met politieke partijen het epitheton 'demokratisch' toe te kennen: zo bestaat er geen enkele.

je kunt een heel logisch klinkend antwoord geven, dat zelfs goed inspeelt op het onderbuikgevoel van veel mensen die graag voor de underdog kiezen. Maar dat maakt het nog niet juist dat een individueel lid van een partij de officiële partijlijn mag aan zijn laars lappen. Het zal je niet onbekend zijn dat n-va het cordon volgt. Dan kun je niet toelaten dat een Johny Local als een Don Quichote het politieke landschap even gaat herschrijven door wel afspraken met blokkers te maken. Als een door een partij aangenomen beslissing er eenmaal is, telt die voor iedereen. Wie zich daar niet meer goed bij voelt moet het intern proberen te laten wijzigen of het afbollen. Maar er mordicus tegen ingaan heeft niets met democratie of een gebrek daaraan te maken. Wel met loyaliteit versus opportunisme.
Lees mijn antwoord als geldig voor alle partijen.
Oud 22 augustus 2013, 16:35   #178
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
je kunt een heel logisch klinkend antwoord geven, dat zelfs goed inspeelt op het onderbuikgevoel van veel mensen die graag voor de underdog kiezen. Maar dat maakt het nog niet juist dat een individueel lid van een partij de officiële partijlijn mag aan zijn laars lappen. Het zal je niet onbekend zijn dat n-va het cordon volgt. Dan kun je niet toelaten dat een Johny Local als een Don Quichote het politieke landschap even gaat herschrijven door wel afspraken met blokkers te maken. Als een door een partij aangenomen beslissing er eenmaal is, telt die voor iedereen. Wie zich daar niet meer goed bij voelt moet het intern proberen te laten wijzigen of het afbollen. Maar er mordicus tegen ingaan heeft niets met democratie of een gebrek daaraan te maken. Wel met loyaliteit versus opportunisme.
Lees mijn antwoord als geldig voor alle partijen.
Wat 'juist' of 'niet juist' bevonden wordt speelt in een partij geen rol, zelfs niet als je daarbinnen een meerderheid aan je kant hebt.

Ik zie echter niet in waarom partijleden niet zouden mogen ingaan tegen het bestuur.
Ze moeten dan wel de gevolgen dragen: eventueel eruitvliegen of het uiteenvallen van de partij op hun kerfstok meesleuren.
Oud 22 augustus 2013, 16:40   #179
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een zwaar scheldwoord, een zware belediging.
Voor een vertegenwoordiger van een groepering die "proper" wilt ageren.

.

ALTE KAMERADEN dan,Schoof? Toch proper?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 16:47   #180
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat lijkt me net het worst case scenario.

Dergelijke scenario's zijn al dikwijls voorspeld,Bolleke.

Echt voor elk wat wils.

En de boer....? Hij..............Ja toch?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be