![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() Washington:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Rusland droegen bijna alle vrouwen op het platteland een hoofddoek onder het tsarisme en tot de jaren 30. Toen de levensstandaard sterk verbeterde vanaf de jaren 50, en mensen minder gelovig werden, werd het minder(in Rusland, maar ook in Azerbaidjan, etc.), en nu, vanaf de jaren 70, enkel nog de grootmoeders. Wie een kerk wil bezoeken moet wel nog een hoofddoek dragen, dat is gebleven. Ik heb op zich niets tegen hoofddoeken, maar het is wel een teken dat die vrouwen religie belangrijk vinden, OF dat hun omgeving vindt dat vrouwen zonder hoofddoeken hoeren zijn. (bvb. sommige delen van Molenbeek; Anneesens, etc. ...) Als het een eigen keuze is, geen probleem, maar er mag geen sociale druk ontstaan op meisjes die weigeren een hoofddoek te dragen, daarom ben ik voorstander van een verbod op scholen die bekend staan als concentratiescholen. (ik ben zowie zo tegen concentratiescholen en concentratiewijken, er moet door de overheid gezorgd worden voor een gezonde mix, desnoods door quota op te stellen en de vrije keuze te beperken. ) Laatst gewijzigd door tomm : 22 augustus 2013 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zelfs criminele mannen die een burka dragen om onherkenbaar te blijven, schijnt veel voor te komen. En mijn Marokkaanse vriendin droeg lang een hoofddoek als ze naar huis ging, om niet lastig gevallen te worden door "makkakken" (in haar eigen woorden)
Laatst gewijzigd door tomm : 22 augustus 2013 om 01:50. |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou goed zijn voor de palestijnse zaal als die niet langer gegijzeld zou worden door Hamas, en geassocieerd met moslimfundamentalisme. Laatst gewijzigd door tomm : 22 augustus 2013 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens las ik vandaag een interessant artikel over hamas: ze willen terug de banden aanhalen met Iran, missen "hun historische vrienden" (lees: de miljarden aan cash en wapens). Ik hoop, en het ziet ernaar uit, dat Iran het verraad van hamas niet zal vergeven en vergeten. Vanaf nu staan ze er alleen voor, dat komt ervan als je je vrienden en donors een mes in de rug steekt...
|
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet begrijpen dat de Arabische wereld niet Latijns Amerika is, het gaat er harder aan toe. Als de moslimbroeders deze krachtmeting winnen, volgt een religieus regime, voor vele decennia, "het Kalifaat". |
|
![]() |
![]() |
#510 | |
Banneling
|
![]() De domme gebruikte, wegwerp Tamarod liberaaltjes zijn de volgende die gevild worden. Baradei mag naar de liberale rechtbank.
![]() Egypt's ElBaradei faces court for 'betrayal of trust' Citaat:
Laatst gewijzigd door Salah : 22 augustus 2013 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
#511 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wij zijn anders dan jullie. zoals de baarden eb de kleden, een deel zijn van hun uniform |
|
![]() |
![]() |
#512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#513 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
neen ze tonen hun anders zijn met deze attributen. zoals wij een bouton dragen op onze revers om aan te tonen waar we bij horen. |
|
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() leer lezen wil je...
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
#515 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#516 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
#517 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Toch is het feit dat vrouwen in Rusland niet meer gesluierd lopen, een teken van vooruitgang, en gevolg van industrialisatie en urbanisatie, toch in Rusland. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#518 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat zal jij niet weten, want je hebt nog nooit met een meid met hoofddoek gesproken die een ander discours hanteert dan het jouwe. En als je het andere discours ooit gehoord hebt, dan heb je het niet opgenomen, maar gewoon een etiket "vijand" of "radicaal" geplakt op de ander.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
#519 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
Anderzijds is het wel de stijl van bepaalde straatjongeren in Brussel om meisjes na te roepen, voor hoer uit te maken, te bespuwen of bepotelen, en dat heb ik zelf al veel gezien. Citaat:
Stel nu eens dat het omgekeerd zou zijn, dat een Marokkaans meisje trouwt met een Belg en zich tot het christendom bekeert. Natuurlijk is dat al gebeurd, maar als ik de vraag stel aan m'n Marokkaanse collega's antwoordt meer dan de helft "dan wel ik haar nooit meer zien". Dus ik versta het onbehagen van veel Belgen wel. |
|||
![]() |
![]() |
#520 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke planeet leef jij?
![]() http://www.saphirnews.com/Suede-tout...es_a17419.html http://www.islamophobie.net/articles...menace-couteau http://www.islamophobie.net/articles...gues-au-bureau http://www.islamophobie.net/articles...une-inconnue-q
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 augustus 2013 om 15:45. |
||||||
![]() |