Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2013, 15:50   #101
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het enige wat we hiertegen kunnen doen is mensen sensibiliseren geweld steeds aan te geven.
Ja, zo kan het ook ... goede raad geven kan iedereen, maar effectief iets doen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 15:57   #102
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Op vraag van verschillende forumleden ben ik een nieuwe draad begonnen over een nevendiscussie in de draad 'Gent heft hoofddoekverbod op'.

Hier gaat ie dan:
De moslims staan hier bij ons te roepen en tieren om overal de hoofddoek te laten dragen, Imams willen dat de meisjes en vrouwen ze altijd en overal dragen, en in vele moslimlanden worden vrouwen zelfs gestraft wanneer ze het aandurven zonder hoofddoek rond te lopen.
Maar dit is een fenomeen dat vroeger totaal niet bestond. Meer nog, vroeger was zoiets ondenkbaar, zelf in de moslimlanden.

Een interessant document uit de jaren '50:

De toenmalige President van Egypte, de charismatische en ontzettend populaire Gamal Abdel Nasser, vertelt in dit filmpje wat hij de leider van de Moslim Broeders had geantwoord toen deze laatste hem vroeg om alle vrouwen te verplichten een hoofddoek te dragen.
Frappant is te merken dat wanneer hij het voorstel van de leider van de Moslim Broeders aanhaalt, de ganse zaal begint te lachen. Nasser zelf ligt in een deuk.

Vandaag is het spijtig genoeg schering en inslag in de moslimwereld de vrouw te verplichten zich te verlagen tot dat middeleeuws gedoe. De moslimwereld is er duidelijk op achteruit gegaan...

Klik hier om het filmpje (met Engelse vertaling) te zien.

Ter informatie : Nasser was President van Egypte van 1954 tot aan zijn dood in 1970 en wordt door vele Arabieren gezien als een van de belangrijkste Arabische leiders in de geschiedenis.
Dat is me wat al die "geloven' in de wereld.....Maar....er is nog nooit in de wereldgeschiedenis één teruggekeerd die zegt dat het inderdaad allemaal waar is hierboven of onder ......één zaak is zeker vaste waarheid ,dat er reeds miljoenen mensen gedood zijn in naam van "ALLE" geloven......!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 23 augustus 2013 om 15:58.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 15:59   #103
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ja, zo kan het ook ... goede raad geven kan iedereen, maar effectief iets doen
Ik geef niks raad, leef uw leven zoals gij dat wilt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 16:00   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben benieuwd wat de reactie zou zijn als "de (R)overheid" morgen een wet stemt dat alle moslima's de hoofdoek MOETEN dragen.
Oud 23 augustus 2013, 16:03   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef niks raad, leef uw leven zoals gij dat wilt.
dat sommigen gedwongen worden om een bepaald leven te leiden, deert u blijkbaar niet.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 16:04   #106
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslima's van België komen op voor hun rechten. Gedaan met de onderdrukking, stop burka en niqab verbod NU!
http://www.youtube.com/watch?v=2XHmlPTFSdI
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 16:06   #107
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat sommigen gedwongen worden om een bepaald leven te leiden, deert u blijkbaar niet.
Hier in België niet, neen.
Ik kan het me niet aantrekken als mensen bewust en vrijwillig kiezen voor een slavenbestaan.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 augustus 2013 om 16:09.
Oud 23 augustus 2013, 16:08   #108
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier in België niet, neen.
deert er u eigenlijk nog wel iets anders dan jezelf ??

Citaat:
Oud 23 augustus 2013, 16:09   #109
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Op vraag van verschillende forumleden ben ik een nieuwe draad begonnen over een nevendiscussie in de draad 'Gent heft hoofddoekverbod op'.

Hier gaat ie dan:
De moslims staan hier bij ons te roepen en tieren om overal de hoofddoek te laten dragen, Imams willen dat de meisjes en vrouwen ze altijd en overal dragen, en in vele moslimlanden worden vrouwen zelfs gestraft wanneer ze het aandurven zonder hoofddoek rond te lopen.
Maar dit is een fenomeen dat vroeger totaal niet bestond. Meer nog, vroeger was zoiets ondenkbaar, zelf in de moslimlanden.

Een interessant document uit de jaren '50:

De toenmalige President van Egypte, de charismatische en ontzettend populaire Gamal Abdel Nasser, vertelt in dit filmpje wat hij de leider van de Moslim Broeders had geantwoord toen deze laatste hem vroeg om alle vrouwen te verplichten een hoofddoek te dragen.
Frappant is te merken dat wanneer hij het voorstel van de leider van de Moslim Broeders aanhaalt, de ganse zaal begint te lachen. Nasser zelf ligt in een deuk.

Vandaag is het spijtig genoeg schering en inslag in de moslimwereld de vrouw te verplichten zich te verlagen tot dat middeleeuws gedoe. De moslimwereld is er duidelijk op achteruit gegaan...

Klik hier om het filmpje (met Engelse vertaling) te zien.

Ter informatie : Nasser was President van Egypte van 1954 tot aan zijn dood in 1970 en wordt door vele Arabieren gezien als een van de belangrijkste Arabische leiders in de geschiedenis.
We zijn wel op meer zaken achteruit gegaan sinds de jaren 50 volgens mij.
In zowat alles.
In elk geval, die Nasser zou zich wel in zijn graf omdraaien moest hij kunnen zien wat er van Egypte en de rest van de wereld terecht gekomen is.
Het is enkel wanneer we mensen bezighoren van pakweg 30 of 40 jaar geleden, zowel moslims als westerse mensen trouwens, dat we ten volle beseffen hoe waanzinnig het er vandaag wel aan toe gaat.
Laat dit filmke eens bekijken aan de Borgerhoutse " jongeren ", zij die bij gevaarlijke idioten als sharia4belgium aanschurken. Benieuwd wat die er over zouden zeggen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 16:10   #110
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Met het verspreiden van dergelijke zaken ga je enkel je eigen geloofsgroep nog wat meer in de marginaliteit duwen...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 16:11   #111
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In 'mijnen tijd' in 't leger kregen wij de vrijdag geen vlees, maar vis.

De kaloten vonden dat dat goed was voor henzelf èn voor iedereen. Dat ging helpen om te voorkomen dat de wereld ging vergaan.

Wel, we zijn daar van af.
Ten eerste is er niemand nog die het gelooft;
en ten tweede, sedert niemand er zich nog één kloot van aantrekt .... vinden de kaloten-immams dat ook ineens ongeloofwaardig.

Nu plots duikt echter het halal-voedsel op.
Naast de hoofddoeken.

Ik moet van al dien brol niet weten.

En als ik het filmpje van Nasser in Egypte bekijk, dan acht ik het mogelijk dat de moslims zelfs hier bij ons er in gaan lukken om iedere vrouw onder de hoofddoek te krijgen, om iedereen enkel halal-fret te laten binnenspelen, om wetgeving te laten inspireren door de sharia, enz.

Daar moet toch iets aan gedaan worden.
Geen kruistocht of zo.
Neen, simpelweg wat duidelijkheid stellen. Te beginnen met: geen hoofddoeken in openbare functies; geen halal-eten in scholen en publieke zaken; geen halal-eten in de winkels tenzij dit zeer duidelijk aangegeven staat ( ik bedoel: als ik ergens gewoon vlees koop, dan mag dit niet halal zijn, dan moet het geslacht zijn enz. op Westerse wijze. Ook voor geïmporteerd voedsel !!)

.
100 % akkoord.
Oud 23 augustus 2013, 16:12   #112
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
deert er u eigenlijk nog wel iets anders dan jezelf ??
Wel, ik vind dat een humane maatschappij eerst thuis wordt opgebouwd.
Ik moet wel zeggen dat ik zwaar ontroerd door de plotse uitbarstingen van medeleven voor arme onderdrukte moslima's.

Ik denk nochtans dat de sleutel in de eerste plaats bij hen ligt.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 augustus 2013 om 16:16.
Oud 23 augustus 2013, 16:12   #113
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Met het verspreiden van dergelijke zaken ga je enkel je eigen geloofsgroep nog wat meer in de marginaliteit duwen...
Als ge ziet dat de migratie van moslims (bijna) vijftig jaar bezig is, moet je niet meer hopen, dat ze nog uit die marginaliteit geraken. Als het hen zelfs na vijftig jaar nog niet lukt......

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 augustus 2013 om 16:13.
Oud 23 augustus 2013, 16:13   #114
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
De leiding over de wereld ? Wat zouden ze, ze kunnen nog voor zichzelf niet eens zorgen.
Zo van, zij geven orders, en wij doen alles hé.
Oud 23 augustus 2013, 16:15   #115
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
We zijn wel op meer zaken achteruit gegaan sinds de jaren 50 volgens mij.
In zowat alles.
In elk geval, die Nasser zou zich wel in zijn graf omdraaien moest hij kunnen zien wat er van Egypte en de rest van de wereld terecht gekomen is.
Het is enkel wanneer we mensen bezighoren van pakweg 30 of 40 jaar geleden, zowel moslims als westerse mensen trouwens, dat we ten volle beseffen hoe waanzinnig het er vandaag wel aan toe gaat.
Laat dit filmke eens bekijken aan de Borgerhoutse " jongeren ", zij die bij gevaarlijke idioten als sharia4belgium aanschurken. Benieuwd wat die er over zouden zeggen.
Had Nasser en nazaten concreet iets gedaan aan het analfabetisme en de algemene welvaart, waren de moslimbroeders nooit zo groot geworden...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 augustus 2013 om 16:16.
Oud 23 augustus 2013, 16:15   #116
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw conclusies zijn kort door de bocht. Ik juich deze dictator helemaal niet toe.

Ik stel alleen maar vast dat een immens populaire Arabische leider, want dat was hij onder de Arabieren, een halve eeuw geleden stond te lachen met de gedachte dat men alle vrouwen zou willen verplichten om de hoofddoek te dragen. De ganse zaal lachte mee met zo'n onnozel gedachte.

En kijk, 60 jaar later is dat schering en inslag in de moslimwereld. Zowel in hun eigen landen als bij de moslims die zich in onze landen zijn komen installeren.

Vreselijk eigenlijk.
Dat is omdat de onnozelaars die ginderachter buitengelachen werden, bij ons kwamen wonen. En hier meende men respect te moeten hebben voor hun gebruiken. Gebruiken die bij hun thuis niet meer toegepast werden.
Oud 23 augustus 2013, 16:17   #117
Salah
Banneling

Standaard

Moslima’s dragen hoofddoek uit vrije wil

Citaat:
Moslima’s beginnen gemiddeld op hun negentiende een hoofddoek te dragen. Zij hebben zeker 34 exemplaren in hun kast hangen, maar vrouwen met meer dan honderd exemplaren zijn geen uitzondering. Slechts 15 procent draagt de hoofddoek om haar aantrekkelijkheid te verbergen. Een op de drie ziet de hoofddoek als mode-item. De meerderheid vindt daarnaast het dragen van skinny jeans, hoge hakken en make-up geen bezwaar.

Van de niet-draagsters zegt 18 procent in het verleden wel een hoofddoek te hebben gedragen. Een derde geeft aan zich prettiger te voelen zonder. 41 procent heeft de hoofddoek afgedaan om haar kansen op een baan te vergroten. Ook discriminatie in het algemeen is een reden om niet langer het haar te bedekken.

Bijna de helft van de Nederlanders heeft helemaal geen problemen met de hoofddoek, blijkt uit het Motivaction-onderzoek. Hoe jonger, hoe toleranter, want dit geldt zelfs voor 63 procent van de vrouwen tot 35 jaar.

Het onderzoek is uitgevoerd als onderdeel van het project Hoofdboek. Dat verschijnt als magazine op 23 november. Er hoort ook een rondreizende foto-expositie bij. Die is tot en met 24 februari te zien in het Centraal Museum in Utrecht.
http://www.opzij.nl/Nieuws-Opinie/Ni...-vrije-wil.htm

Laatst gewijzigd door Salah : 23 augustus 2013 om 16:17.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 16:19   #118
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is net hetgeen mij somber stemt : de extremistische moslimgek Erdogan is dat aan het veranderen. Het begon met een 'versoepeling' van het verbod.
De bewuste politiek van 'slippery slope' gaat onvermijdelijk over naar het opheven van het verbod, om daarna op bepaalde plaatsen een verplichting in te voeren, etc....
Erdogan zou wel eens kunnen Vliegen binnenkort. In navolging van de moslimbroeders in Egypte. Er is duidelijk een groot deel van de bevolking die van die mensen niets meer moet hebben.
Wat de kop ingedrukt moet worden is elke vorm van godsdienstig extremisme. Alhoewel, de moslims maken daar zelf werk van. Fanatieke sjieten tegen even fanatieke soennieten...
Oud 23 augustus 2013, 16:21   #119
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Had Nasser en nazaten concreet iets gedaan aan het analfabetisme en de algemene welvaart, waren de moslimbroeders nooit zo groot geworden...
Daar heb je geen ongelijk in.
Oud 23 augustus 2013, 16:22   #120
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Erdogan zou wel eens kunnen Vliegen binnenkort. In navolging van de moslimbroeders in Egypte. Er is duidelijk een groot deel van de bevolking die van die mensen niets meer moet hebben.
Wat de kop ingedrukt moet worden is elke vorm van godsdienstig extremisme. Alhoewel, de moslims maken daar zelf werk van. Fanatieke sjieten tegen even fanatieke soennieten...
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be