![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet van de indruk ontmaken dat de voorstanders van drugs allemaal wel ergens wonen waar men nog nooit een drugsverslaafde aan het werk gezien heeft. Eentje die aan geld wilde geraken voor zijn rommel? Link ![]() De Maya's voorspelden zelfvernietiging niet het einde van de wereld.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heb jij last van als ik aan insider trading zou doen? Waar heb jij last van als ik iets steel in een supermarkt? Waar heb jij last van als ik te snel rijd? Met dat soort kleuterredeneringen gaan we er niet komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Uruguay hebben ze alvast het licht gezien en marihuana compleet (bezit, gebruik, verkoop) gelegaliseerd afgelopen week. Een vriend in Oslo maakte me dat duidelijk toen ik een aalmoes aan een bedelaar gaf. "Never give money to beggers, they are dropped of with busses to come and beg here. If you want to donate, give it to a junkie, then he does not have to steal that day."
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 augustus 2013 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weg ermee met dat drugvolkje!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij legalisering van drugs valt de verantwoordelijkheid bij de gebruiker maar in een officieel circuit. Bij het "legaliseren" van pedophilie blijven er slachtoffers vallen omdat er kinderen bij betrokken worden. Je vergelijking houdt geen steek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij een verhoogde populatie van junks onder de maatschappij gaan we er ook op achteruit (meer marginaliteit, meer werkloosheid, ...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kijk maar naar 3de wereldland USA.
Gevangenissen zitten vol, hele generaties verwoest door de "war on drugs". Men zou toch al moeten begrijpen dat dit zinloos is en volledig contraproductief. Legaliseren en taxeren (kijk maar naar Californië bv.) Harvard studie over de budgettaire impact van de War http://www.cato.org/sites/cato.org/f...hibitionWP.pdf Laatst gewijzigd door Fiscoman : 24 augustus 2013 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon je standpunt herhalen en argumenten negeren is echt wel een zwaktebod hoor. Doet me vermoeden dat uw standpunt nergens op gebaseerd is.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 augustus 2013 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Statistieken van de drie landen waarin softdrugs werden gelegaliseerd bewijzen dat de populatie junks verminderd.
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Uit de eerder aangehaalde Harvard studie;
Geschatte inkomsten indien taxatie in 2008 15.583,33 miljoen dollar inkomsten (in de US welteverstaan) totale impact "The total impact of drug legalization on government budgets would be approximately $88 billion per year" Laatst gewijzigd door Fiscoman : 24 augustus 2013 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kennen er niets van, ze geloven nog dat als iemand een jointje rookt dat die dan morgen heroïne gaat spuiten. Roepen in de woestijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke keer als ik Rotterdam of Amsterdam kom hangt er rond quasi elk terras een geur van marihuana en je ziet ook mensen van alle generaties het roken op straat. Ik hecht geen geloof aan die statistieken, drugsgebruik is iets wat mensen in hun persoonlijk leven doen en geen prijs van een huis waar je betrouwbare metingen kan doen.Een collega van me werkt sinds een paar maanden in Eindhoven en hij vertelt me steeds hoe hallucinant het drugsgebruik er is. Het is er overal, net zoals je hier in België gewone rokers hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet ook geen drugsverslaafde zijn om er een mening over te hebben. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende keer dat hij in Nederland is dan komt hij misschien geen enkele druggebruiker tegen, we zullen daar dan uit besluiten dat iedereen gestopt is met gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mond aan mond reclame van vrienden valt inderdaad te verkiezen hierboven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Die zijn er, dus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit allemaal is maatschappelijk gezien onwenselijk. Nogmaals, wat is het probleem met een opsteken van een jointje? |
|
![]() |
![]() |