Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2013, 16:54   #81
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat in een groot bedrijf aan de afdeling HR gevraagd wordt om een nieuwe CEO te zoeken? Jesus, jij ijlt jongen.

Natuurlijk denk ik dat niet, en al helemaal niet als het gaat om zo'n bedrijf als BPost.

Wat weet zo'n afdeling HR trouwens?

Dat wordt meestal toch maar bevolkt door de losers uit de softies-sector, ook wel bekend als 'humane' wetenschappen.

Humaan? Hahahahaha!

Alleen geld, de juiste lange arm, de juiste relaties, en de juiste grote muil tellen.

Weg met het plebs, weg met alles dat de taal van het grote kapitaal niet verstaat en dus ook niet kan spreken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:01   #82
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Natuurlijk en dan sta je met vijf man rond een machine waarvoor slechts 1 operator nodig is ... De NMBS all over again.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als er bij de NMBS al volk te veel zit, moet je ze zeker niet bij het 'lager' personeel gaan zoeken maar bij de 'hoge' directies. (zoek eens SOBEMAP-raport op van de jaren 80, daar kwam men al tot dat besluit; Nu is de top alleen nog maar zwaarder geworden met een hoop veelverdieners.)
Klopt; het zal eerder zijn dat er maar één operator bij die machine staat, en daarrond vijf managers die er geen bal van kennen die hem vertellen wat hij moet doen.

Laatst gewijzigd door HRobin : 25 augustus 2013 om 17:01.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:06   #83
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Waar is jouw waarheid dan?
Dat is het juist, ik spreek niet over 'mijn waarheid'. Ik geef mijn mening gebaseerd op wat ik zie en weet. Iemand populisme verwijten is een dure manier (uitgevonden door de traditionele partijen en hun bedienden= journalisten) om iemand te zeggen dat ze hem/haar een dommekloot vinden. Meestal als hun 'argumenten' op zijn.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:07   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Klopt; het zal eerder zijn dat er maar één operator bij die machine staat, en daarrond vijf managers die er geen bal van kennen die hem vertellen wat hij moet doen.
U wilt die mensen toch niet tot de werkloosheid/bedelstaf veroordelen?

Begrijpt u dan wérkelijk niets van de 'trickle down'-economie?

Oud 25 augustus 2013, 17:18   #85
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat is volledig hoe het er bij de NMBS aan toe gaat.
Oud 25 augustus 2013, 17:21   #86
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is volledig hoe het er bij de NMBS aan toe gaat.
Met de prachtige structuur, nietwaar.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:30   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen geld, de juiste lange arm, de juiste relaties, en de juiste grote muil tellen.
Zo is het.

Het was een VLD-er die mij ooit corrigeerde toen ik me inbeeldde dat kennis macht was. Volgens de man was het niet "kennis en macht", maar KenisSEN en macht. Zes "kennissen" op de juiste plaats volstonden volgens hem om letterlijk alles "geregeld" te krijgen. De man deed ervaring op bij Belgacom en verdiende er ook een dik belegde boterham. Zijn vrouw is de dochter van een architect die aan belangrijke opdrachten werd geholpen door Steve Stevaert. Hij sprak dus uit ervaring....

Mijn dochter is, net als Johnny Thijs, als handelsingenieur afgestudeerd aan dezelfde hogeschool. Als 12-jarige werd haar IQ in Gasthuisberg Leuven gemeten. Ik herinner mij nog dat dochterlief zich ervoor schaamde dat ze niet alle proeven had kunnen afwerken. Toch bleek dat ze een IQ had van 143.
Ze heeft dus nooit één herexamen gehad, studeerde met grote onderscheiding af, en had haar diploma van handelsingenieur en bedrijfsinformatica op zak vóór ze 22 jaar oud werd. Ze begon onmiddellijk te werken op de boekhoudkundige afdeling van een groot Amerikaans bedrijf en verwierf tegelijkertijd het nodige aggregaat om les te kunnen geven aan een hogeschool. Wat ze na 9 jaar voor het Amerikaans bedrijf te hebben gewerkt ook deed.

Mijn dochter heeft dus j�*ren ervaring, zowel in de privé als in het onderwijs. Van een pree waar Johnny Thijs zijn neus voor optrekt zal ze echter alleen maar kunnen dromen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 augustus 2013 om 17:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:38   #88
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

En 't klootjevolk kijkt vol ontzag en bewondering toe.

Want dat is het échte verhaal natuurlijk. Niet dat we graaiers hebben, maar dat massa's mensen daadwerkelijk geloven dat deze graaiers verdienen wat ze krijgen.

Tot zover de superioriteit van ons onderwijs systeem.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:47   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Want dat is het échte verhaal natuurlijk. Niet dat we graaiers hebben, maar dat massa's mensen daadwerkelijk geloven dat deze graaiers verdienen wat ze krijgen.

Niet het klootjesvolk kijkt vol ontzag en bewondering toe maar zijn politieke "vertegenwoordigers". Voor het klootjesvolk zijn het allemaal dezelfde zakkenvullers die het belastinggeld NIET verdienen dat ze zichzelf toe-eigenen, en dat ze hun politieke vriendjes toestoppen.
Oud 25 augustus 2013, 18:01   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Ik heb evenwel niet de indruk dat 'het klootjesvolk' in/van andere landen met een fundamenteel andere ingesteldheid/situatie opgezadeld zit.

Het is dus best mogelijk dat dergelijke beschamende toestanden niet onmiddellijk aan 'ons' onderwijs-systeem te wijten zijn.

Oud 25 augustus 2013, 18:34   #91
spabert
Banneling

Standaard

België is een heel moeilijk land.
logisch en gerechtvaardigd dus dat Johnny Thys en Didier bellens iets meer vergoed worden dan hun peers in Frankrijk en Duitsland.
Alexander en Elio de croo begrijpen dat.
de spa van Bruno Tobback ook.

spabert

Laatst gewijzigd door spabert : 25 augustus 2013 om 18:40.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 18:47   #92
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het juist, ik spreek niet over 'mijn waarheid'. Ik geef mijn mening gebaseerd op wat ik zie en weet.
Want jij ben de enige die ziet en weet?

Citaat:
Iemand populisme verwijten is een dure manier (uitgevonden door de traditionele partijen en hun bedienden= journalisten) om iemand te zeggen dat ze hem/haar een dommekloot vinden. Meestal als hun 'argumenten' op zijn.
Argumenten heb je in een topic als deze niet nodig. Het bestaat toch enkel uit rabiate tegenstanders die nooit van gedacht gaan veranderen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 23:16   #93
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hang dan ook zo het viswijf niet uit.

Wil je meer verdienen, doe er dan iets aan ipv in een hoekje te gaan zitten janken dat een ander meer verdient.

Over wat voor een loon iemand krijgt, zijn er maar twee partijen die daar iets zinvol over te zeggen hebben: diegene die het betaalt en diegene die het krijgt. Al de rest heeft daar geen enkel uitstaans mee.
En degene die het betaalt zijn wij, de belastingbetaler dus.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 23:36   #94
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb evenwel niet de indruk dat 'het klootjesvolk' in/van andere landen met een fundamenteel andere ingesteldheid/situatie opgezadeld zit.

.....
Er zijn toch al aardig wat landen met een redelijk serieuze ''salary-cap'' voor (semi) overheidsbanen.
Er zijn zélfs landen waar meneren van banken lange gevangenisstraffen mogen uitzitten.

Ik kan niet uitsluiten dat beter onderwijs daar iets mee te maken zou kunnen hebben gehad.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 09:34   #95
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Argumenten heb je in een topic als deze niet nodig. Het bestaat toch enkel uit rabiate tegenstanders die nooit van gedacht gaan veranderen.
Dus dan maar schelden, duidelijk jouw manier om iemand van gedachten te doen veranderen...
Oud 26 augustus 2013, 10:22   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
België is een heel moeilijk land.
logisch en gerechtvaardigd dus dat Johnny Thys en Didier bellens iets meer vergoed worden dan hun peers in Frankrijk en Duitsland.
Alexander en Elio de croo begrijpen dat.
de spa van Bruno Tobback ook.

spabert
Ge gaat wel ruzie krijgen met uwe maat, De Leeuw, koning van notionele intrestaftrek en vakbond.

Edit:
Oeps, even vergeten dat jij verdacht wordt van geen linkse te zijn, maar een blokker die zich handig voordoet als een linkse.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 augustus 2013 om 10:22.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 10:37   #97
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge gaat wel ruzie krijgen met uwe maat, De Leeuw, koning van notionele intrestaftrek en vakbond.

Edit:
Oeps, even vergeten dat jij verdacht wordt van geen linkse te zijn, maar een blokker die zich handig voordoet als een linkse.

.
Het is gewoon onze kleine met een handpoppetje.
Ik blijf het schitterend vinden wanneer er idioten tegen het poppetje beginnen te kreften.

Onze kleine blijft echter hopen dat zijn doelpubliek het spelletje meespeelt...

Helaas...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 10:44   #98
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En degene die het betaalt zijn wij, de belastingbetaler dus.
De Post is geen zuiver overheidsbedrijf... 't Zal dus ook niet aan de politiek zijn om op hun eentje de beslissing te forceren (tenzij ze natuurlijk rekenen op een terugtrekking van CVC)
Oud 26 augustus 2013, 10:46   #99
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus dan maar schelden, duidelijk jouw manier om iemand van gedachten te doen veranderen...
Als dat al schelden voor je is, dan moet je dringend eens buiten komen

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Of leef je anders bij demods uit met de rapporteringsknop. Big deal.
Oud 27 augustus 2013, 17:47   #100
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is het.

Het was een VLD-er die mij ooit corrigeerde toen ik me inbeeldde dat kennis macht was. Volgens de man was het niet "kennis en macht", maar KenisSEN en macht. Zes "kennissen" op de juiste plaats volstonden volgens hem om letterlijk alles "geregeld" te krijgen. De man deed ervaring op bij Belgacom en verdiende er ook een dik belegde boterham. Zijn vrouw is de dochter van een architect die aan belangrijke opdrachten werd geholpen door Steve Stevaert. Hij sprak dus uit ervaring....

Mijn dochter is, net als Johnny Thijs, als handelsingenieur afgestudeerd aan dezelfde hogeschool. Als 12-jarige werd haar IQ in Gasthuisberg Leuven gemeten. Ik herinner mij nog dat dochterlief zich ervoor schaamde dat ze niet alle proeven had kunnen afwerken. Toch bleek dat ze een IQ had van 143.
Ze heeft dus nooit één herexamen gehad, studeerde met grote onderscheiding af, en had haar diploma van handelsingenieur en bedrijfsinformatica op zak vóór ze 22 jaar oud werd. Ze begon onmiddellijk te werken op de boekhoudkundige afdeling van een groot Amerikaans bedrijf en verwierf tegelijkertijd het nodige aggregaat om les te kunnen geven aan een hogeschool. Wat ze na 9 jaar voor het Amerikaans bedrijf te hebben gewerkt ook deed.

Mijn dochter heeft dus j�*ren ervaring, zowel in de privé als in het onderwijs. Van een pree waar Johnny Thijs zijn neus voor optrekt zal ze echter alleen maar kunnen dromen.
Voor VLD en eigenlijk ook NVA geldt de opmerking dat ze dergelijke hoge verdiensten bij overheidspersoneel (dat zijn die CEO's van overheidsbedrijven toch) normaal vinden en zelfs verdedigen. Anderzijds klagen ze de hoge belastingen aan, die ondermeer dienen om die hoge overheidsmanagers te betalen...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be