Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2013, 14:04   #101
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Bij het minste dat iemand een scheet laat, staan de vakbonden al te roepen en voert minister X het zoveelste jaag-de-ondernemer-naar-het-buitenland regel in.

Liberale staat mijn gat.
Wat een onzin. De vakbond heeft het verdrag van Lissabon niet tegen kunnen houden, noch al de andere Europese dictaten die ons privatiseringen en besparingen opdringen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 14:06   #102
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, die "verloren" arbeidsplaatsen worden niet gecompenseerd door randgebeurtenissen. Die arbeidsplaatsen worden ingevuld door mensen die die willen invullen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag eh. Toon me aan dat al die negen verloren gegane arbeidsplaatsen werden gecompenseerd door evenveel nieuwe in leuke dingen zoals onderwijs , theater/opera/ballet, musea, mode en zelfs onderzoek en vrijetijdbestedingen ...

Citaat:
Anders hadden we geen hogere werkloosheid dan in een jager-verzamelaars samenleving. Nu kunnen we zulk doodgewicht meeslepen. Alleen, de rek is uit't systeem uit.
Dank u om mijn stelling te bewijzen.

Citaat:
Dat is een waanbeeld, wat gaan mensen doen in die vrijgekomen tijd? Als ze "jong en dynamisch"zijn, gaan ze meer werken om meer middelen ter beschikking te hebben.
Wat ben je met €1200 voor je 12 dagen per maand, als je buiten woning en eten niks anders meer kan doen.
Lees je wel? De productiviteit blijft dezelfde. Dat is nu net de goede kant van automatisering: er is minder werk nodig om dezelfde hoeveelheid welvaart te scheppen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:50   #103
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De crisis begon daar voor al, onder andere met de autosector. De vastgoedbubbel is gewoon het vervolg daarop, speculanten zochten andere oorden.
Wat op zich eigenlijk voortvloeide uit de energiecrisis in de petroleumsector. Maar we weten nog steeds niet waarom automatisatie hier zo de boeman was.

Citaat:
Het gaat nochtans exact om het vervangen van mensen door programma's.
Wat dus al iets helemaal anders is dan het veel bredere "rationaliseren van productieprocessen".

Citaat:
Nee, de sterke staat is het logische gevolg van liberalisme.
De sterke staat is juist het tegenovergestelde van liberalisme.

Citaat:
De vrijheid van de vos in het kippenhok kan enkel leiden tot ofwel de dictatuur van die vos, ofwel de dictatuur van de kippen die terugslaan.
Liberalisme pleit niet voor de vrijheid van de vos. Je bent het weeral aan het verwarren met libertarisme of anarchie. Het is alsof jij een probleem hebt met appels, en daarom maar aanval na aanval lanceert tegen bananen omwille van hun gepercipieerd klokhuis.

Citaat:
De maffia is trouwens het beste voorbeeld van liberalisme in z'n consequenties.
Bullshit. Dit is intussen al weerlegd.

Citaat:
Liberalisme is inderdaad iets minder utopisch, liberalen beseffen maar al te goed dat ze een staat nodig hebben, om te beletten "de markt" zichzelf opvreet.
Ik snap het niet meer. Eerst beweer je dat liberalen de totale vrijheid nastreven, wat bullshit is. En vervolgens zeg je zelf dat ze NIET de totale vrijheid nastreven. Maar dan op een toontje alsof ze hebben moeten inbinden, terwijl liberalen nooit de totale vrijheid hebben nagestreefd.

Is uw haat zo diep?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 24 augustus 2013 om 16:53.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:55   #104
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. De vakbond heeft het verdrag van Lissabon niet tegen kunnen houden, noch al de andere Europese dictaten die ons privatiseringen en besparingen opdringen.
1. Het is veelzeggend dat je al naar het Europese niveau moet grijpen om de macht van de vakbonden te kunnen minimaliseren.

2. Je zegt het zelf: Europese dictaten. Niet bepaal liberaald te noemen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 16:57   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag eh. Toon me aan dat al die negen verloren gegane arbeidsplaatsen werden gecompenseerd door evenveel nieuwe in leuke dingen zoals onderwijs , theater/opera/ballet, musea, mode en zelfs onderzoek en vrijetijdbestedingen ...
Ik dacht dat ik duidelijk was. NEEN, die 9 verloren plaatsen worden momenteel niet gecompenseerd door randgebeurtenissen

Citaat:
Dank u om mijn stelling te bewijzen.
Als U dat gelooft is dat voor u de waarheid.

Citaat:
Lees je wel? De productiviteit blijft dezelfde. Dat is nu net de goede kant van automatisering: er is minder werk nodig om dezelfde hoeveelheid welvaart te scheppen.
Dacht de paleolitische jager die met lede ogen zijn compaan een vuurstenen punt aan zijn speer zag binden. Mijn houten speer vraagt minder werk, en doet hetzelfde.

Zoals ik schreef, vele mensen willen niet dezelfde hoeveelheid welvaart, die willen meer.
Denk maar aan die arme Indische boer die nu kan rondrijden met een 50 cc scootertje.... of die Chinees met zijn eerste autootje, een derdehands tjingtjangtietenhang copie van een Renauld 4.
Oud 25 augustus 2013, 14:51   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Kan jij mij eens vertellen of de markt effectief zo vrij is? denk je niet dat een etentje de contracten niet verdeelt?
Of ik kan uitsluiten dat er geen corrupte politiekers/ambtenaren bestaan ? Nee. Maar deze zullen telkens tot gevolg hebben dat de prijs hoger is dan normaal. Een niet corrupte ambtenaar/politieker moet dit dan maar opvolgen, en aan de noodrem trekken.
Het wordt pas echt een probleem er geen concurentie meer is in de privé, maw als eventuele corruptie vrij spel krijgt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 21:49   #107
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Of ik kan uitsluiten dat er geen corrupte politiekers/ambtenaren bestaan ? Nee. Maar deze zullen telkens tot gevolg hebben dat de prijs hoger is dan normaal. Een niet corrupte ambtenaar/politieker moet dit dan maar opvolgen, en aan de noodrem trekken.
Het wordt pas echt een probleem er geen concurentie meer is in de privé, maw als eventuele corruptie vrij spel krijgt.
Corruptie bestaat pas als je kan spelen met geld. In de prive kan dat, maar in zulke diensten niet. Want elke cent moet 2 keer bekeken worden door de gemeentelijke verantwoordelijke, die dan de boeken moet voorleggen.
Vanzodra dat je het prive uitgeeft hoeft dat bedrijf niets meer te verantwoorden en kan de prijs opjagen.
Wat ik niet snap is dat je zo meegaat in dat geprivatiseerde spelleke, terwijl in voordien aangegeven bronnen duidelijk voorkomt dat geprivatiseerde dienstverlening slechter en duurder wordt.
Dat is in elk land zo waar overheidsdiensten worden verkocht aan de prive.
Of kan je mij 1 voorbeeld geven waar een geprivatiseerde dienst beter en goedkoper is geworden omdat het privaat uitgebaad is?
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 04:54   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Corruptie bestaat pas als je kan spelen met geld. In de prive kan dat, maar in zulke diensten niet. Want elke cent moet 2 keer bekeken worden door de gemeentelijke verantwoordelijke, die dan de boeken moet voorleggen.
Vanzodra dat je het prive uitgeeft hoeft dat bedrijf niets meer te verantwoorden en kan de prijs opjagen.
Wat ik niet snap is dat je zo meegaat in dat geprivatiseerde spelleke, terwijl in voordien aangegeven bronnen duidelijk voorkomt dat geprivatiseerde dienstverlening slechter en duurder wordt.
Dat is in elk land zo waar overheidsdiensten worden verkocht aan de prive.
Of kan je mij 1 voorbeeld geven waar een geprivatiseerde dienst beter en goedkoper is geworden omdat het privaat uitgebaat is?
Belgacom.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 06:25   #109
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Belgacom.
Vertel me eens hoe goedkoop die hun producten zijn geworden na hun privatisatie? En Belgacom is niet eens volledig geprivatiseerd
Oud 26 augustus 2013, 08:12   #110
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel me eens hoe goedkoop die hun producten zijn geworden na hun privatisatie? En Belgacom is niet eens volledig geprivatiseerd
Vergelijk dezelfde diensten in Nederland, Frankrijk, Duitsland, en U weet in 1 keer dat Belgacom de prijs zet in België en dat de anderen in hun handen wrijven, omdat ze schandalige winsten kunnen maken, doordat Belgacom als bureaucratisch wangedrocht de "Belg" heeft voorbereid op woekerprijzen.
Oud 26 augustus 2013, 08:16   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met mijn leeftijd heb ik het oude belgacom meegemaakt. Ook de RTT en aanverwanten.
In dat licht, is jouw vraag een lachsalvo van twee uren waard.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 08:20   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan geen Europese dictaten.

Alles wat Europees beslist wordt, is onze eigen keuze geweest. Een hele bewuste keuze zelfs.

Inderdaad:
eerst een 'contract' afsluiten met de andere landen, om daar dik voordeel uit te halen voor elk land, met daarbij voorzien hoe de arbitrage gebeurt in geval van betwistingen. En daarna trachten de boel te belazeren, dat is niet proper.

Eigenlijk is de grootste schuldige van deze verkeerde indruk die men wekt, de politieker zelf. Want die ontbreekt het de moed om zelf te verantwoorden waarom sommige beslissingen genomen moeten worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 augustus 2013, 08:29   #113
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met mijn leeftijd heb ik het oude belgacom meegemaakt. Ook de RTT en aanverwanten.
In dat licht, is jouw vraag een lachsalvo van twee uren waard.

.
Meer details? Wat was er slechter en duurder?

Citaat:
Vergelijk dezelfde diensten in Nederland, Frankrijk, Duitsland, en U weet in 1 keer dat Belgacom de prijs zet in België en dat de anderen in hun handen wrijven, omdat ze schandalige winsten kunnen maken, doordat Belgacom als bureaucratisch wangedrocht de "Belg" heeft voorbereid op woekerprijzen.
is totaal naast de kwestie.
Het is omdat deze geprivatiseerd is en dus ipv dat de mensen beginnen op de kap te zitten van de overheid, kunnen ze het in de naam van profit doen. Prive is namelijk toegelaten om woekerwinsten te maken.
Oud 26 augustus 2013, 08:56   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer details? Wat was er slechter en duurder?

...
Verkeerd geraden.

Het was veeeeeel slechter. De dienstverlening deed niet onder voor Oost-Europese communistische toestanden.

En het was veeeeel duurder.

.

Oud 26 augustus 2013, 08:58   #115
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verkeerd geraden.

Het was veeeeeel slechter. De dienstverlening deed niet onder voor Oost-Europese communistische toestanden.

En het was veeeeel duurder.

.
Hmm, dan is dit blijkbaar het eerste wat ik zie van geprivatiseerde bedrijven die het beter doen.
Oud 26 augustus 2013, 09:45   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is totaal naast de kwestie.
Met anderen woorden, het komt u niet goed uit

Citaat:
Het is omdat deze geprivatiseerd is en dus ipv dat de mensen beginnen op de kap te zitten van de overheid, kunnen ze het in de naam van profit doen. Prive is namelijk toegelaten om woekerwinsten te maken.
Geprivatiseerd , op papier misschien wel, maar de topecholons zijn nog steeds voorzien van de juiste partijkaarten.

En in de privé zijn woekerwinsten beperkt toegelaten. Maak teveel winst en (R)overheid vind wel extra taksen en lasten uit, vraag dat maar aan Suez/Electrabel.
Oud 26 augustus 2013, 09:54   #117
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Met anderen woorden, het komt u niet goed uit
Totaal niet, maar we zijn bezig over de plaatsing en verandering van kosten tegenover het verleden van Belgacom. Wat de prijs is naar het buitenland toe is is totaal irrelevant.

Citaat:
Geprivatiseerd , op papier misschien wel, maar de topecholons zijn nog steeds voorzien van de juiste partijkaarten.
Natuurlijk, dat is hoe het hier in België moet gaan om iets groters te kunnen beheren. Ze gaan echt geen onafhankelijke mind daar gaan installeren met de kans dat deze tegen de haren gaat instrijken.

Citaat:
En in de privé zijn woekerwinsten beperkt toegelaten. Maak teveel winst en (R)overheid vind wel extra taksen en lasten uit, vraag dat maar aan Suez/Electrabel.
Bwa, die taksen zijn taksen naar de mensen toe waar Suez/Electrabel aan meewerken. Wij betalen evengoed die kosten/taksen.
Oud 26 augustus 2013, 10:28   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, dan is dit blijkbaar het eerste wat ik zie van geprivatiseerde bedrijven die het beter doen.
Noem eens een ander geprivatiseerd bedrijf, en ik zal er mijn mening over geven.

Ge moet niet afkomen met de RMT.

.

Oud 26 augustus 2013, 10:44   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal niet, maar we zijn bezig over de plaatsing en verandering van kosten tegenover het verleden van Belgacom. Wat de prijs is naar het buitenland toe is is totaal irrelevant.
We waren eigenlijk bezig over staat-bedrijven vs privatisering.
Ik kan alleen maar de Sovjet Unie aanhalen.

Citaat:
Natuurlijk, dat is hoe het hier in België moet gaan om iets groters te kunnen beheren. Ze gaan echt geen onafhankelijke mind daar gaan installeren met de kans dat deze tegen de haren gaat instrijken.
Schitterende privatisering.

Citaat:
Bwa, die taksen zijn taksen naar de mensen toe waar Suez/Electrabel aan meewerken. Wij betalen evengoed die kosten/taksen.
De privatisering van de electriciteitsmarkt binnen België was dus een methode om meer taksen te kunnen heffen, en dus een privatisering een maat voor niks te maken.
Oud 26 augustus 2013, 10:46   #120
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Noem eens een ander geprivatiseerd bedrijf, en ik zal er mijn mening over geven.

Ge moet niet afkomen met de RMT.

.
interelectra naar telenet?

Citaat:
We waren eigenlijk bezig over staat-bedrijven vs privatisering.
Ik kan alleen maar de Sovjet Unie aanhalen.
Hoe bedoel je?

Citaat:
Schitterende privatisering.
Privatisering, wat denk je dat dat eigenlijk is? Dat is gewoon het bedrijf verkopen naar mensen met het geld om dat te kopen. En wie denk je dat dat geld heeft?

Citaat:
De privatisering van de electriciteitsmarkt binnen België was dus een methode om meer taksen te kunnen heffen, en dus een privatisering een maat voor niks te maken.
Ja deuh, privatisatie heeft toch geen enkele voordeel dan de mensen die het besturen en de mogelijkheid om de prijzen te verhogen?
Wat anders is privatisatie?

Laatst gewijzigd door openeye : 26 augustus 2013 om 10:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be