Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 15:39   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Feiten spreken je tegen.
Natuurlijk, we zien het dagelijks op het nieuws
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:39   #102
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het antwoord 'geen' brengt een oplossing echter niet dichterbij.
Tja, je kan een bevolking ook niet opdringen iets te aanvaarden wat ze diep vanbinnen met achteruitgang vereenzelvigen. Zolang een moslim de islam niet vrijwillig en oprecht afzweert zullen we jammer genoeg te maken hebben met een gespleten en verdeelde samenleving.
Het was jammer genoeg niet het idee van het volk om massaal moslims hier binnen te laten; maar toch is het gebeurd. Daarom gaat het volk niet meteen enige vorm van de Islam gaan aanvaarden. Je kan ten hoogste mensen dingen die ze slecht vinden laten gedogen. Alle andere zaken zijn niet oprecht. Ideeën en ook religies zullen altijd botsen wanneer ze tegen elkaar indruisen.

Soms is er geen oplossing dan dat de enige de andere doet verdwijnen of betekenisloos maakt. Het Christendom in Europa heeft dat lot ondergaan en dat is niet omdat men zocht naar een manier om het in één of andere vorm aan de samenleving op te dringen, het feit dat velen van onze instuten nog steeds de benaming 'katholiek' met zich dragen ten spijt. Nee, men moest gewoon niets hebben van het Katholicisme en bekritiseerde het in alle eerlijk- en oprechtheid. Het Katholicisme kreeg geen gratis respect dat het niet verdiende toen men het aanviel.

Het feit dat onze voorouders geen moslims waren en dat de meeste moslims afstammen van 'vreemden' en bovendien een andere huidskleur hebben, vrijwaart hun religie, die toch meent universalistisch te willen zijn, niet van kritiek van ons.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 augustus 2013 om 15:49.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:40   #103
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Die website kan intussen wel niet verhinderen dat de Oeigoeren en Peking nu ook niet bepaald dikke vrienden zijn...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:42   #104
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjarelgulden Bekijk bericht
Allez, en den Vloamink weurd ni gediscrimineird zeikers! Mor ja, de Vloamink bleft voertpluugn.
"Den Vloaminck" is in de meerderheid in "den Belgiek". Het wordt tijd dat "den Vloaminck" zich van die kracht bewust wordt, i.p.v. te blijven proteststemmen op de partij van de NaVo-Alliantie die het principe "Nooit meer oorlog" schaamteloos verraadt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NAVO Propagandabureau, excuseer N-VA
Ook in dit land worden we geconfronteerd met problemen die elders in de wereld zijn ontstaan, bijvoorbeeld via de media, aan de brandstofpomp of in de supermarkt. We zijn een schakel in de internationale gemeenschap en kunnen niet zomaar onze ogen sluiten voor deze problemen. Als trouw lid van verschillende internationale organisaties (VN, NAVO, EU,…), die als doel hebben de vrede en veiligheid in de wereld te bewaren, moeten we onze verantwoordelijkheid kunnen en durven blijven nemen bij internationale conflicten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:53   #105
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind het best bizar dat Amnesty International tegenwoordig zulke lage criteria legt aan de 'schending der mensenrechten'. Moeilijker om die organisatie ernstig te nemen, ondanks het feit dat ik wel sympathiseer met hen.
Oud 26 augustus 2013, 15:54   #106
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En vermits mensen slechts bestaan in interactie met anderen, gaat het ook over de vraag welke relaties tussen moslims en andere groepen in de samenleving willen we in Europa? Het is de kwaliteit van die relaties die zullen uitmaken welk soort moslims in Europa zullen zijn.
Er hoeft helemaal geen relatie te zijn.
Ieder heeft recht op zijn levensbeschouwing, hoe onbegrijpelijk die ook mogen overkomen, maar verder heeft niemand zaken met die levensbeschouwing.
Geloof is iets persoonlijks.
Interactie met andere geloofsovertuigingen draait, zeker in het geval van de islam, toch alleen maar uit op het proberen te winnen van zoveel mogelijk zieltjes van naïevelingen die hun plaats niet vinden.

Wat het kan het nu iemand interresseren wat een ander gelooft. Een dergelijke vraagstelling van iemand die ervan overtuigd is dat zijn eigen visie de juiste is komt alleen maar voort uit de drang om de ander te bekeren.
Nooit om de ander te begrijpen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 26 augustus 2013, 15:57   #107
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan Europa ZELF wat aan doen. Maar het smeert liever stoop om de mond van Moslimstrekkingen die door extremistische regimes zoals Saoudi Arabië gesteund en gefinancierd worden omwille van kortzichtige geo-stategische belangen. Alzo hebben de Europese leiders mijns inziens voor een groot deel schuld aan het soort van Islam dat Europa kenmerkt en zal kenmerken in de toekomst. Een zinvolle vraag lijkt me te zijn: Welk soort van Islam willen we in Europa? Het antwoord 'geen' brengt een oplossing echter niet dichterbij.
Liefst geen, uiteraard. Het maximale aanvaardbare is een islam die absoluut GEEN INVLOED OF IMPACT kan hebben op ons dagelijks leven.
Een beetje zoals het katholiscisme nu dus ; bestaat nog wel, maar de macht en/of invloed is zo goed als volledig geneutraliseerd.
Dus geen "halal-gedoe", geen hoofddoeken op publieke functies en scholen, geen jaarlijkse massa-schapenslachten (zoiets kan symbolisch ook), geen aparte zwemuren voor moslima's in publieke zwembaden, geen boerka's, geen bourkini's....etc. En voor wie wil bidden, er staan om en bij de 400 moskeeën in België.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 augustus 2013 om 16:20.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:59   #108
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik vind het best bizar dat Amnesty International tegenwoordig zulke lage criteria legt aan de 'schending der mensenrechten'. Moeilijker om die organisatie ernstig te nemen, ondanks het feit dat ik wel sympathiseer met hen.
Amnesty Intl. zou beter eens de "mensenrechten" (van oa de minderheden) gaan evalueren in moslimlanden zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:01   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ga morgen naar de bank om mijn permanente opdracht ten gunste van Amnesty International te laten schrappen.

Dat ze van mij verwachten dat ik zo'n walgelijk onding als de boerka ga aanvaarden is er voor mij toch wel een beetje (véél) over.
ik verschiet niet van hun houding. Ik heb mijn bijdrage al bijna 10 jaar geleden geschrapt. Toen reeds waren ze pro-islamitische propaganda aan het verkopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:02   #110
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die website kan intussen wel niet verhinderen dat de Oeigoeren en Peking nu ook niet bepaald dikke vrienden zijn...
Ben je dan weer met je Oeighoeren? De anti-Peking-activisten onder de Oeighoeren worden gesteund en gefinancierd door Washington en Tokyo. Een van die activistes was onlangs nog te zien bij het bezoek van een denkmaal voor Japanse oorlogsmisdadigers.

Het gaat hier om etnisch-nationale spanningen die bewust worden aangewakkerd door buitenlandse machten en die niets, maar dan ook niets met de islam te maken hebben, daar de meerderheid van de Chinese moslims geen Oeighoeren zijn, maar Hui, etnische Han die alleen qua religie van de rest van de Han-Chinezen verschillen. De Hui zijn sinds eeuwen perfect geïntegreerd in de Chinese samenleving en verschillende belangrijke Chinese generaals kwamen voort uit deze minderheid. Ook de belangrijke Chinese ontdekkingsreiziger Zeng He was een moslim.

De Chinese overheid financiert mannelijke, maar ook vrouwelijke imams en moskeeën.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 26 augustus 2013, 16:02   #111
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Amnesty Intl. zou beter eens de "mensenrechten" (van oa de minderheden) gaan evalueren in moslimlanden zelf.
Wat ze overigens ook doen, trouwens.

Toch, een niqaab verbieden wordt al discriminatie genoemd volgens de geitenwollensokkentak van hun organisatie. De Islam (die ik verder geen autoriteit wil toekennen) verplicht zelfs geen niqaab en een vrouw die haar gezicht absoluut niet wil tonen is gewoon een aansteller, net zoals die puber die geen piercing mag van haar ouders.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 augustus 2013 om 16:05.
Oud 26 augustus 2013, 16:05   #112
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er hoeft helemaal geen relatie te zijn.
Er is sowieso een relatie. Als jij reageert op mijn post, treed je willens nillens in relatie met mij. Dat is voor een monade misschien moeilijk te begrijpen, maar het is wel zo.

Net als het moeilijk te begrijpen is dat "je est un autre", dat je maar kunt worden wie je bent in relatie tot anderen en dat je buiten dit gelaat van de ander eenvoudigweg niet bestaat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 26 augustus 2013, 16:08   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Feiten spreken je tegen.
Welke feiten? Geef eens een voorbeeld, dan kunnen we met z'n allen daarheen verhuizen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 augustus 2013, 16:11   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dhimmi-statuut is onverholen racistisch.
Daar moet niet over gediscussieerd worden.
Zelfs in het zogezegde vredige Andalusië moesten niet-moslims merktekens dragen op hun kledij. Dat moesten Hindoe's in Afghanistan onder de Taliban ook doen.
Die houding tegenover ongelovigen is inherent aan de islam.
U realiseert zich toch dat Dolfje d�*�*r de inspiratie voor de joodse ster heeft gehaald?

zou Bertje Anciaux dit gegeven ook als strafbare islamofobie beschouwen?

Oud 26 augustus 2013, 16:15   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hypocrisie in de islam is enorm.

Enkele jaren geleden zond men op Canvas een reportage uit over een jonge cineast uit - ik dacht - Libanon die was moeten vluchten omdat ie homo was.

Op een gegeven moment prostitueerde hij zich in één van de Golfstaten, volgens hem zijn er enorm veel van zo'n schandknapen in de Golfstaten, en kwam er een steenrijke Saoediër bij hem.
De man was getrouwd en had kinderen maar wou seks met de mannelijke prostituee.

Vooraleer de jongeman met hem naar bed ging, vroeg hij zijn gast of deze een glaasje alcohol wou.

Waarop de Saoediër beleefde weigerde: "Alcohol is haram".

Die anekdote was de jongeman bijgebleven omdat hij zo typerend is voor de schizofrene islamitische samenleving...
Is normaal. Het is niet de sex die haram is, het is het gepenetreerd worden. Die getrouwde vader penetreerde de prostituee, dus kon het geen kwaad. Daarom dat pederasterie in die landen zo'n hoogtij viert: jongens zonder schaamhaar zijn nog geen man, en mogen dus gerust gepenetreerd worden. Eenmaal schaamhaar moeten ze van plaats veranderen en zelf penetreren (of hun vrouw(en) penetreren).

Oud 26 augustus 2013, 16:17   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de onverdraagzaamheid naar andersgelovigen is eigen aan vele religies. Maar het lijkt dat de Abrahamische religies er vooral last van hebben. Dat het Christendom in hetzelfde bedje ziek is merkt men niet zo ten dele omwille van de secularisering in de maatschappij.

Binnen elke religie heb je stromingen die min of meer extremistisch zijn en overtuigd van hun superioriteit die racistische kenmerken heeft. Het inherente racisme aanwezig in religies dient evenzeer aangeklaagd te worden als de discriminatie tegen religies.
kan je me dan even het equivalent van het christelijke dhimmie-statuut aantonen aub?

De christelijke opdracht tot jihad en het kelen van ongelovigen? Het kelen van andersgelovigen?

En voor het geval U met de Spaanse Inquisitie wil gaan schermen: die is gebaseerd op de islamitische rechtspraak.

Oud 26 augustus 2013, 16:18   #117
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is sowieso een relatie. Als jij reageert op mijn post, treed je willens nillens in relatie met mij. Dat is voor een monade misschien moeilijk te begrijpen, maar het is wel zo.

Net als het moeilijk te begrijpen is dat "je est un autre", dat je maar kunt worden wie je bent in relatie tot anderen en dat je buiten dit gelaat van de ander eenvoudigweg niet bestaat.
We hebben het over religie.
Het is niet omdat ik op een post van je reageer, dat ik zoiets persoonlijks als je levensovertuiging hoef te weten.

Oud 26 augustus 2013, 16:20   #118
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ben je dan weer met je Oeighoeren? De anti-Peking-activisten onder de Oeighoeren worden gesteund en gefinancierd door Washington en Tokyo. Een van die activistes was onlangs nog te zien bij het bezoek van een denkmaal voor Japanse oorlogsmisdadigers.

Het gaat hier om etnisch-nationale spanningen die bewust worden aangewakkerd door buitenlandse machten en die niets, maar dan ook niets met de islam te maken hebben, daar de meerderheid van de Chinese moslims geen Oeighoeren zijn, maar Hui, etnische Han die alleen qua religie van de rest van de Han-Chinezen verschillen. De Hui zijn sinds eeuwen perfect geïntegreerd in de Chinese samenleving en verschillende belangrijke Chinese generaals kwamen voort uit deze minderheid. Ook de belangrijke Chinese ontdekkingsreiziger Zeng He was een moslim.

De Chinese overheid financiert mannelijke, maar ook vrouwelijke imams en moskeeën.
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet herinneren al ooit met jou over Oeigoeren te hebben gesproken.

Oud 26 augustus 2013, 16:20   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Maar gij begint wat teveel op mijn en op anderen hun zenuwen te werken met uw moslimpropaganda, alsof de meeste forumgangers dat nog niet door hebben.
soms denk ik dat Salah een undercover trol is die op deze manier de islam wil ontbloten ... maar ik vrees dat hij het dus allemaal meent.

Oud 26 augustus 2013, 16:32   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Inderdaad. En vermits mensen slechts bestaan in interactie met anderen, gaat het ook over de vraag welke relaties tussen moslims en andere groepen in de samenleving willen we in Europa? Het is de kwaliteit van die relaties die zullen uitmaken welk soort moslims in Europa zullen zijn.

Zolang men echter dictatoriale regimes als Saoedi-Arabië en hun perfide, leugenachtige propaganda steunt, zullen er problemen zijn.
me dunkt is het het regime uit Saudi dat hier in het geniept en het zwart de moskeeën van voldoende oliedollars én de nodige haatpraat voorziet.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be