Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2004, 16:38   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard Vanuit onverdachte hoek

Het Vlaams Blok klaagt al jaren aan dat nieuwe immigratie (die voornamelijk plaatsvindt in het kader van de wet op de gezinshereniging) het reeds mank lopende integratieproces van hier reeds verblijvende allochtonen nog bemoeilijkt.

Vandaag zegt ook Selahattin Kocak, SP.A-schepen van Turkse origine in Beringen, in Het Laatste Nieuws dat de aangroei van migranten door gezinshereniging praktische problemen schept: "Voor alle honderd allochtonen die nog moeten geïntegreerd worden, komen er elk jaar nog eens twintig bij. Wiskundig gezien is het onmogelijk om een integratiebeleid uit te stippelen omdat de aangroei te groot is."

Over de overkomst van ouders van hier verblijvende allochtonen, waarover Mie Vogels vorige week reeds een wijd openstaande deur intrapte, stelt hij dat zij het integratieproces afremmen: "Met de kinderen in het gezin waar ze terechtkomen, gaan ze Turks spreken in plaats van Nederlands en ze gaan Turkse zenders bekijken op televisie in plaats van Vlaamse."

We kunnen Kocak niet tegenspreken.

http://vlaamsblok.be/index.shtml
Oud 22 september 2004, 23:56   #2
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf
Het Verdrag van de Rechten van de Mens is ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst
seg Wolf, geldt dat ook voor de EVRM?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 11:51   #3
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Gisteren nog gesproken met iemand die verliefd was geworden op een Libanees, na 2 jaar op haar kap te leven komt hij aandraven met scheidingspapieren en blijkt alles opgezet spel te zijn, die gast gaat nu trouwen met een Libanees meisje dat braafjes luistert en komt daarmee dan hier wonen als Belg.

Als die gast nu nog zou gaan werken, kan ik er nog mee lachen, maar gezien zijn gewoonte hier om op andermans kap te leven, gaat mijn bloed toch koken hoor. En het blijkt wel vaker te gebeuren ook!

Ik ben niet voor het blindelings buitensmijten van onze simpele forumbezoekers, maar wel voor strengere controles, en het weer afnemen van de nationaliteit in gevallen als bovenstaande. En dan buitensmijten.
Oud 23 september 2004, 13:42   #4
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Gisteren nog gesproken met iemand die verliefd was geworden op een Libanees, na 2 jaar op haar kap te leven komt hij aandraven met scheidingspapieren en blijkt alles opgezet spel te zijn, die gast gaat nu trouwen met een Libanees meisje dat braafjes luistert en komt daarmee dan hier wonen als Belg.
Ik ben niet voor het blindelings buitensmijten van onze simpele forumbezoekers, maar wel voor strengere controles, en het weer afnemen van de nationaliteit in gevallen als bovenstaande. En dan buitensmijten.
miljaarde VlaamseBelg, als ik u goed begrijp is die meid dus 2 jaar lang (en tijd voordat ze trouwde) voor de gek gehouden? Kl*te van die Libanees en zijn import-madam (Libanon is anders duur en speciaal land) maar nog kl*teriger voor dat Belgisch meiske...
Schijnhuwelijken zijn fraude, maar had die dan echt niks door?
Oud 23 september 2004, 13:47   #5
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
miljaarde VlaamseBelg, als ik u goed begrijp is die meid dus 2 jaar lang (en tijd voordat ze trouwde) voor de gek gehouden? Kl*te van die Libanees en zijn import-madam (Libanon is anders duur en speciaal land) maar nog kl*teriger voor dat Belgisch meiske...
Schijnhuwelijken zijn fraude, maar had die dan echt niks door?
Ik ken haar nog niet zo goed maar ik ga ervan uit van niet, het is een intelligente zelfzekere vrouw, zeker geen wanhopige die met gelijk wie zou trouwen.
Oud 23 september 2004, 16:49   #6
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ik ken haar nog niet zo goed maar ik ga ervan uit van niet, het is een intelligente zelfzekere vrouw, zeker geen wanhopige die met gelijk wie zou trouwen.
iedereen kan zich laten oplichten, maar sommige mensen ietske eerder dan anderen en tsja, liefde maakt blind hé.
Blijft even goed erg spijtig.
Oud 23 september 2004, 16:54   #7
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
seg Wolf, geldt dat ook voor de EVRM?
Zeer zeker! Welke waarde kan er gehecht worden aan een overeenkomst wanneer de meerderheid van de ondertekenaars die rechten zelf niet respecteren?
Oud 23 september 2004, 17:17   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Zeer zeker! Welke waarde kan er gehecht worden aan een overeenkomst wanneer de meerderheid van de ondertekenaars die rechten zelf niet respecteren?
mogen we dan aannemen dat het VB niet naar het EHRM stapt na een veroordeling in Cassatie, of zijn we toch niet zo consequent?

Laatst gewijzigd door Seba : 23 september 2004 om 17:17.
Oud 23 september 2004, 18:07   #9
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
mogen we dan aannemen dat het VB niet naar het EHRM stapt na een veroordeling in Cassatie, of zijn we toch niet zo consequent?
Ben ik het Vlaams Blok?
Oud 23 september 2004, 18:47   #10
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ben ik het Vlaams Blok?
Filip de Winter bv. is bij mijn weten ook fel tegenstander van de EVRM, toch zal hij die wss gebruiken in Straatsburg voor zijn recht op vrije meningsuiting...
Oud 23 september 2004, 19:09   #11
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Filip de Winter bv. is bij mijn weten ook fel tegenstander van de EVRM, toch zal hij die wss gebruiken in Straatsburg voor zijn recht op vrije meningsuiting...
Als die wetten bestaan kunnen ze er evengoed gebruik van maken. Zie het maar als een test.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be