Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 09:29   #2501
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het belgisch ge-recht is krom²
Daar ben ik het niet mee eens (wat niet wegneemt dat er wel fouten worden gemaakt). Optreden tegen wat er op een website wordt gepubliceerd is moeilijk, omdat er zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting. En wanneer daartegen wordt opgetreden bots je al snel tegen de grenzen van censuur. Nu ik vind wel dat er tegen haatspraak mag en moet opgetreden worden, maar dat mag niet lichtzinnig gebeuren. En dat moet dan ook coherent gebeuren. Niet selectief bij één groep.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:30   #2502
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nationaal in Belgie haalde het VB nooit meer dan 11 %. 89 % van de Belgen keurde dus moslim immigratie goed. Of vonden het onbelangrijk.
Zelfs op een lagere school kom je dit soort rekenfouten niet tegen. Zo kan je evengoed stemmen dat 95% van de Belgen tegen Groen! stemde of 70% tegen de PS stemde en dus tegen migratie. Met zo'n simplistische telfoutjes gaan we er niet komen.

Citaat:
NVA is pro immigratie. Ze hebben menig islamitisch raadslid, schepen en kaderlid.
Het abjecte aan de NVA is haar neoliberalisme. Op immigratiegebied zijn ze gewoon mainstream.
Neoliberalisme

Ze zijn gewoon gematigd (rechts)liberaal. Niets bijzonders daaraan, maar wel nog altijd het beste alternatief voor iemand die een liberaal rechts getint beleid wilt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:42   #2503
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen heeft deze affaire nu ook geleid tot het ontslag van Frank Noten, de directeur van het Stedelijk Onderwijs (al was het enkel de druppel die de emmer deed overlopen). Hoewel het schoolteam gesteund door Noten maandag een rustige start wou (zie ook de open brief daarover), wil Marinower die dag per se een bezoek brengen aan de school met de pers. En dat was dus de druppel die Noten heeft doen opstappen. Maar de oorzaken liggen dieper. Er wordt Marinower een gebrek aan interesse voor onderwijs verweten. En eerlijk gezegd heeft hij mij ook al enkele malen de wenkbrauwen doen fronsen.
Oud 30 augustus 2013, 09:44   #2504
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De man is aangehouden.
Wat willen jullie nog meer?
Dat de oorzaak wordt aangepakt en niet enkel de symptomen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:55   #2505
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Dat is sociologenvoer.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:15   #2506
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat jij daar niet vroeger over geïnformeerd was, is niet de fout van de pers, maar wel van jezelf. Het IS namelijk uitgebreid aan bod gekomen in de pers en ook hier in deze draad. Er staan hier zelfs verschillende links naar de bewuste website. Dit is zijn laatste schrijfsel.

Ik begrijp in dit geval ook niet waarom er niet vroeger is opgetreden. Maar het gerecht was al wel langer bezig met deze zaak en ik denk dat de arrestatie er nu is gekomen omwille van rechtstreekse bedreigingen aan het adres van de juffrouwen via hun facebookpagina en niet omwille van wat hij op zijn blog schreef.
walgelijk, wat die kerel op zijn blog durft schrijven.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:20   #2507
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wen er alvast maar aan, want men is hier overtuigd dat de islam een plaats in onze samenleving verdient.
We zullen dit soort fraaie proza dus nog vaak mogen lezen en horen in de toekomst.
Oud 30 augustus 2013, 10:21   #2508
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat iedereen dezelfde mening heeft over wat de oorzaak is, dus je zal toch een beetje concreter moeten zijn.
Oud 30 augustus 2013, 10:23   #2509
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wen er alvast maar aan, want men is hier overtuigd dat de islam een plaats in onze samenleving verdient.
We zullen dit soort fraaie proza dus nog vaak mogen lezen en horen in de toekomst.
Ik lees vergelijkbare fraaie proza bij niet-moslims. Meer zelfs, ik lees vergelijkbare fraaie proza wel eens op dit forum.

Anderzijds ken ik alvast geen moslims die dat soort fraaie proza waarderen. Waarom denk je dat er amper leerlingen van de Bokkendoos van school zijn veranderd?
Oud 30 augustus 2013, 10:26   #2510
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hebben ze nu al vervanging voor de juf gevonden? Met het tekort aan leerkrachten zal het een moeilijke zoektocht geweest zijn...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:29   #2511
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hebben ze nu al vervanging voor de juf gevonden? Met het tekort aan leerkrachten zal het een moeilijke zoektocht geweest zijn...

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 augustus 2013 om 10:30.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:00   #2512
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Islam heeft al jaaaa...ren een plaats in onze samenleving. Of ze die verdient of niet, doet er niet toe. Moslims maken deel uit van onze samenleving.

Maar alle moslims als extremistische Sharia4Belgium aanhangers en terroristen afschilderen getuigt van hetzelfde niveau als sommige Franstaligen die alle Vlamingen als neo-nazi's bestempelen: niveau 0,0.

Citaat:
Net zoals we hier en daar op internet rechts extremistische onzin lezen; daarvoor gaan we toch ook niet alle blanken hier buitensmijten?

Begrijp me niet verkeerd; dat Sharia4Belgium uitschot is uitschot, maar insinueren dat zulk uitschot representatief is voor "de" moslim, is contraproductief. Daarmee vergroot je de tegenstellingen alleen maar en krijg je alleen maar meer extremisme.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 30 augustus 2013 om 12:01.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:25   #2513
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zelfs op een lagere school kom je dit soort rekenfouten niet tegen. Zo kan je evengoed stemmen dat 95% van de Belgen tegen Groen! stemde of 70% tegen de PS stemde en dus tegen migratie. Met zo'n simplistische telfoutjes gaan we er niet komen.
Er is maar 1 partij in Belgie die tegen (moslim) immigratie is. Die partij haalt minder dan 5 % in Belgie. En wordt elke keer kleiner.

Wat snap je daar niet aan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting...............het zou verboden moeten worden. Toch?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:28   #2514
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lees je de links die hier boven staan ?

Ik lees daar in (in de gva):

Wat voor pers hebben wij, als wij daar niet vroeger over geïnformeerd worden ?
Wat voor gerecht hebben wij, als daar niet vroeger tegen op getreden wordt ?

Dat onze politiekers een beetje minder van hun gat maken als schorremorrie wil vertrekken naar Syrië, en wat meer aandacht voor onze eigen schoolkes.

.
Wij hebben die site hier al een hele tijd geleden gepubliceerd. Misschien hebben wij wel de pliesie op het goede spoor gezet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:34   #2515
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
"Niet vatbaar voor publicatie". Ik zou graag zelf eens lezen wat die man daar schrijft, maar een citaat vind ik niet terug in de gva, noch een link naar die blog.

Wanneer ik via google Sharia4Belgium+Kamal+Blokkendoos zoek, vind ik alleen maar links naar verontwaardigde artikels daarover, maar niet de blog zelf.

Is die offline gehaald misschien? Zoniet, dan is het toch een obscuur en goed verstopt geval.

Wat voor pers hebben wij anno 2013 als er nog geen links naar die blog worden gepubliceerd. Mogen we zelf niet eens kijken en oordelen?

Waarmee ik niet wil ontkennen dat zulk uitschot zeker en vast bestaat, maar ik zou het toch ook graag met eigen ogen zien i.p.v. de voorgekauwde van horen zeggen versie.

Zoniet zou een mens gaan denken dat het verband tussen een obscure en bijna onvindbare website en het walgelijke gedrag van die ouders van een even grote graad van belachelijkheid is als het verband tussen Grand Theft Auto en massamoordenaar zoveel.
zie hier de vorige pagina's de link werd hier verschillende malen geplaatst, de tekst zelf ook.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 augustus 2013, 12:37   #2516
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens (wat niet wegneemt dat er wel fouten worden gemaakt). Optreden tegen wat er op een website wordt gepubliceerd is moeilijk, omdat er zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting. En wanneer daartegen wordt opgetreden bots je al snel tegen de grenzen van censuur. Nu ik vind wel dat er tegen haatspraak mag en moet opgetreden worden, maar dat mag niet lichtzinnig gebeuren. En dat moet dan ook coherent gebeuren. Niet selectief bij één groep.
ik stel voor dat je gelijkaardige posten gaat maken onder de naam "filip de winter" en dan eens gaat zien hoe lang het zal blijven staan onder de norm "vrijheid van meningsuiting".

Wanneer begin je als stand-up comedian?

Oud 30 augustus 2013, 12:41   #2517
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen heeft deze affaire nu ook geleid tot het ontslag van Frank Noten, de directeur van het Stedelijk Onderwijs (al was het enkel de druppel die de emmer deed overlopen). Hoewel het schoolteam gesteund door Noten maandag een rustige start wou (zie ook de open brief daarover), wil Marinower die dag per se een bezoek brengen aan de school met de pers. En dat was dus de druppel die Noten heeft doen opstappen. Maar de oorzaken liggen dieper. Er wordt Marinower een gebrek aan interesse voor onderwijs verweten. En eerlijk gezegd heeft hij mij ook al enkele malen de wenkbrauwen doen fronsen.
wil je nu eens specifieren waarom die mijnheer Noten zelf ontslag heeft genomen? Bij mijn weten heeft hij de reden nergens vermeld.

Uit uw postje leid ik af dat hij a) ontslagen werd b) dat het kwam omwille van de Blokkendoos affaire en c) omwille van het feit dat de joodse schepen van onderwijs, de heer Marinower te weinig interesse heeft in onderwijs?

Blijkbaar weet jij meer dat wat de heer Noten kwijt wil.

Citaat:
Noten stond in de vuurlinie bij de recente heisa rond kleuter- en basisschool De Blokkendoos, tegenover ouders die schreeuwden dat hun kind seksueel misbruikt werd door een kleuterjuf. “Het is te ver gezocht om te stellen dat het daar iets mee te maken heeft”, zegt schepen van Onderwijs Claude Marinower (Open Vld) daarover in de krant, zonder verder te willen uitweiden. Ook Noten zelf wou zijn beslissing niet toelichten aan de krant.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130830_00714833

Oud 30 augustus 2013, 12:44   #2518
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Er is maar 1 partij in Belgie die tegen (moslim) immigratie is. Die partij haalt minder dan 5 % in Belgie. En wordt elke keer kleiner.

Wat snap je daar niet aan?

Vrijheid van meningsuiting...............het zou verboden moeten worden. Toch?
Véél mensen stemmen op de nv-a met de ijdele hoop dat de nv-a de standpunten van het VB gaat uitvoeren... Niet dus, de burgers zouden beter volle bak op het VB stemmen.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:46   #2519
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik lees vergelijkbare fraaie proza bij niet-moslims. Meer zelfs, ik lees vergelijkbare fraaie proza wel eens op dit forum.
Kun je daar mss een linkje van geven want ik heb die passages over plasseks met kleuters op dit forum blijkbaar gemist.

Citaat:
Anderzijds ken ik alvast geen moslims die dat soort fraaie proza waarderen.
Het gaat er niet om welke moslims jij al dan niet persoonlijk kent.
Het gaat erom dat dit soort waanzin toeneemt met het aantal moslims in ons land.
Oud 30 augustus 2013, 12:47   #2520
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat iedereen dezelfde mening heeft over wat de oorzaak is, dus je zal toch een beetje concreter moeten zijn.
Ik denk dat de oorzaak de haat voor ongelovigen en het heerszuchtige karakter van de islam is.
Wat denk jij?

Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 30 augustus 2013 om 13:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be