![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#5441 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#5442 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ok, ik heb nog eens gekeken en je ziet en hoort gevechten in de wijk daarachter, dan moeten daar toch ook rebellen zitten die schieten op het leger denk ik dan. Wat ik zie is beschietingen met licht kaliber kanonnen en handwapens, geen leger die binnen valt en burgers uitmoord. Als ze dit filmen kan de schietpartij nadien ook wel gefilmd worden, dit zou het begin zijn van het bloedbad in Houla, waar zijn die beelden? Ooggetuige, "ze waren met 11, de tank stond buiten, een deel in militaire kledij, een deel in burger, ze dode de mannen en nadien vrouw en kinderen, ze waren kaal met lange baarden.". Dit zijn volgens mij rebellen of pro Assad burger milities maar niet het leger, ze gingen de huizen binnen om inwoners te executeren. Eerst de mannen en als die niet wilden meewerken moordde ze het huis uit, dat lijken me eerder AQ rebellen die al bewezen hebben daar geen probleem van te maken. http://youtu.be/ksXS53N6mwI "rebellen achter bloedbad in Houla met de bedoeling een burgeroorlog uit te lokken" (wat ze ook gelukt is) http://www.youtube.com/watch?v=p4PQ7CT51Mo Harde beelden van de slachtoffers, duidelijk executies van kinderen op korte afstand. Belangrijk detail, ik zie maar weinig vrouwelijke slachtoffers met sluier. Toeval natuurlijk. http://www.youtube.com/watch?v=jffUNQw8Fl8 Krijgsgevangenen bij de Nusra rebellen ![]() Laatst gewijzigd door BonBon : 1 september 2013 om 11:56. |
|
|
|
|
|
#5443 |
|
Banneling
|
Kritische stem van een Syrische inwoner (zonder sluier), oa beelden van de militairen een week voordien in Houla. Een dorp verder zouden tegelijk ook 2 gezinnen zijn geëxecuteerd door onbekenden.
http://youtu.be/ngUJsfr5rrA Laatst gewijzigd door BonBon : 1 september 2013 om 12:05. |
|
|
|
|
#5444 |
|
Banneling
|
Eventjes Salah voor zijn.
Leugens! |
|
|
|
|
#5445 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of zijn tweelingbroer Julien.
|
|
#5446 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En natuurlijk zitten daar ook rebellen. |
|
|
|
|
|
#5447 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#5448 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een beetje flauw is dat wel. 2: Ontken ik dat? 3: Munitie zat, dus dat kan het probleem niet zijn. Maar onlogisch is het niet, het is eigenlijk geniaal. Deze quote legt het goed uit. "Obama wants to see Assad go, but he is terrified that, if it happens too fast, a vacuum could open up—like the one in Baghdad in 2003—and be filled by Islamist extremists. Indeed, Assad appears to be encouraging this outcome; by shelling civilian areas that have been taken over by the rebels, he has rendered them ungovernable. “It’s brutal, but it’s ingenious,” Joseph Holliday, the former Army intelligence officer, told me. “If you’re a civilian in Syria, and the rebels take over, then Assad’s guys roll in and bombard your neighborhood, and you are forced to leave your home and go to another neighborhood—and then, when that neighborhood gets bombarded, you move again. Your life is totally miserable. The result is that, in some places, like in Hama, where the government has come back in, people have said, Thank God they’re back.” http://www.newyorker.com/reporting/2...e=all&mobify=0 Deze tactiek is niet nieuw. De nazi's deden het bijvoorbeeld in Polen, en de Sovjets in Afghanistan. Officieren van Assad hebben training gehad van de Sovjet-Unie, dus ik denk dat ze het daar hebben geleerd. 4: Relevantie? |
|
|
|
|
|
#5449 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Houla:Timeline http://acloserlookonsyria.shoutwiki....Houla:Timeline Als je de gevechten bekijkt lijkt het dat de rebellen de legerposten hebben overvallen, dan al de lijken naar de moskee gesleurd om dan te filmen en de pers uit te nodigen. "Rebels occupy southern district of Taldou and kill Alawite families, then took all bodies to the mosque. (anonymous)" Lijkt te kloppen want de vrouwen waren meestal niet gesluierd of anders islamitisch gekleed. Mannen zonder baarden, kogel door het hoofd of met een mes de keel doorgesneden. Laatst gewijzigd door BonBon : 1 september 2013 om 12:19. |
|
|
|
|
|
#5450 | |
|
Banneling
|
http://www.moonofalabama.org/2012/06...-massacre.html
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5451 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#5452 |
|
Vreemdeling
|
ik denk als Obama aanvalt dan is zijn carrière voorbij.
reden : wie deed wat ? niemand weet dit. iedereen gokt er maar op. dat ze een die 2 leiders tegen over elkaar zetten, en Obama als scheidsrechter lol. in plaats van onschuldige mensen te vermoorden. klinkt waanzin he, wel een oorlog is ook waanzin. precies 2 die vechten voor ne ballon. was ik een god dan zou eens mijn vuist op de wereld zetten en zeggen nu is het gedaan. en al hun stom vernietigend speelgoed afpakken. ik kan maar een ding zeggen, geen enkele leider is het waard leider te zijn. vechten voor iets wat niet tot ze behoord. de wereld is van niemand en zal altijd zo blijven. dus vecht er niet voor. maar leef ervoor als dank. |
|
|
|
|
#5453 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=S--5_2EpsPc Wel indrukwekkende beelden |
|
|
|
|
|
#5454 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#5455 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5456 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat is een erg nihilistische maar ook immorele gedachtengang. Bepaalde dingen kunnen gewoon niet. Zo moeten meisjes/vrouwen besnijdenissen hoe dan ook bestreden worden. |
|
|
|
|
|
#5457 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Russian journalist Marat Musin, claims that the entire massacred families were pro-government families and the killers were part mercenaries and professional killers operating under the Free Syrian Army (FSA).[ Later, on June 27, the council published a report on rights violations in Syria where it tempered its previous position on the culpability of the Syrian government in the attacks. There it states that "with the available evidence" the Commission of Inquiry could not rule out any of three possible perpetrators. Lavrov also stated that the rebels shared the blame for the killings, noting that some victims had been killed at close range in a district controlled by the opposition fighters.[99] Later, Alexei Pushkin, a foreign affairs committee chair in the Russian government, took this rhetoric further, saying that "We have very strong doubts that those people who were shot at point-blank [range] and were stabbed, that this was the action of forces loyal to President Assad... The shelling was probably...the troops of Mr Assad, but the stabbing and point-blank firing was definitely from the other side."[100] http://en.wikipedia.org/wiki/Houla_massacre |
|
|
|
|
|
#5458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De "flits" kan men "verstoppen" door de lading onder de grond te laten ontploffen. Maar dan had de vuurbal er heel anders uitgezien. Meer zoals dit of dit. En dan hadden nu alle groene jongens aan't het brullen geweest.... want zo'n grondniveau bom brengt een hoop fall out in de lucht , die zelfs in Japan gemeten zou kunnen worden. Wat me wel opvalt, in al die filmkes zijn er wel een paar onnozelaars die constant allah snackbar blijven zeiken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 september 2013 om 13:25. |
|
|
|
|
|
#5459 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kallikles
Citaat:
Assad heeft al meerdere keren verklaard dat hij besprekingen wil met de oppositie en wil komen tot een meerpartijen systeem, waar de kiezer beslist. Blijkbaar heeft hij er vertrouwen in dat de Syriërs voor hem zullen kiezen. Het is de oppositie die weigerde naar Génève te komen... Citaat:
Citaat:
In Iran ben ik al geweest, en hoewel ik geen voorstander ben van het regime, is het wel een beschaafd land en in de verste verte niet te vergelijken met Afghanistan of Pakistan. ] |
|||
|
|
|
|
#5460 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik moet altijd het geluid uitzetten want 100 keer allah snackbar per minuut is om zenuwachtig van te worden. Blijkbaar kennen die eikels niets anders. |
|
|
|