Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2013, 18:48   #2641
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Ik neem aan dat u weet dat de moorse beschaving in Al-Andalus zeer vooruitstrevend voor zijn tijd was met een voor die tijd ongekende tolerantie tegenover andere geloofsovertuigingen? Wetenschap, kunst en cultuur bloeiden toen onder de Moren.
Als die fameuze 'moorse beschaving' half zo belangrijk en 'tolerant' was als ze door de poco's hevig kwijlend wordt voorgesteld zal het veel zijn.
De moren hebben vooral van de Grieken (Europeanen dus) gestolen.

Wat is er trouwens nog van die fameuze moorse tolerantie en beschaving te bespeuren bij de huidige islamieten in Europa?
Over manke vergelijkingen gesproken...

Citaat:
U weet dat de katholieken in die periode intolerante zwijnen waren?
Omdat ze hun land heroverd hebben?
Of nee wacht, op je voorvaders spuwen is voor links wat in bomen klimmen voor eekhoorns is.

Citaat:
Er bestaat niet één oorzaak voor de val van het Romeinse Rijk. De val van het Romeinse Rijk kent vele oorzaken en is ook niet van vandaag op morgen gebeurd. Beweren dat het Romeinse Rijk uitsluitend ten onder gegaan is aan migratie, is incorrect. Het was ongetwijfeld één van de oorzaken, maar je moet alle oorzaken als een samenhangend geheel zien.
Precies.
Andere oorzaken waren het opgeven van de Romeinse waarden en normen en het verdwijnen van de strijdlust.
In plaats daarvan kwamen er decadentie, hedonisme en cultuurrelativisme.
We zullen maar geen vervelende vergelijkingen met onze tijd maken zeker.

Citaat:
Dat we ermee moeten samenleven, of we dat nu leuk vinden of niet.
Wij moeten helemaal niks.
Willen zij trouwens wel samenleven?
Er start morgen een 'Marokkaanse school' in Borgerhout.
Apartheid op basis van afkomst zowaar.
Samen-leven zei je toch hé?

Citaat:
Ik zeg net dat wij als mens nog niet zover geëvolueerd zijn. Vermits ik een mens ben, sta ik ook niet open voor alles. Denkt u dat ik me prettig voel als ik in m'n eentje pakweg op de metro sta te wachten en er komt zo'n groepje luidruchtige allochtone jongeren aan? Maar op basis van dat buikgevoel, kan je geen beleid voeren.
Er wordt nochtans al jaren beleid gevoerd op basis van het linkse buikgevoel dat de multiculturele utopie zal werken.

Citaat:
U moet het fenomeen migratie leren te aanvaarden zoals u ook regen en zonneschijn aanvaardt. Je mag doen wat je wil, migratie zal altijd plaatsvinden.
Misschien moet u leren aanvaarden dat er mensen zijn die de etno-culturele eigenheid van hun land willen behouden.
Wat dacht je daarvan?

Citaat:
Omdat ik op een bepaald ogenblik op een bepaalde plaats uit een bepaalde vagina ben gefloept.
Geërfd van je voorouders dus.
Maar dan met extra veel eerbied voor je moeder geformuleerd.

Citaat:
Vermengen is trouwens het beste;
Ah ja?
Als je een trekpaard met een renpaard kruist, krijg je dan een beter renpaard of een beter trekpaard?

Citaat:
hoe meer variatie in de genenpoel, hoe meer kans dat onze soort blijft voorbestaan.
Er is meer dan genoeg variatie in de Europese genenpoel.

Citaat:
Het zit hem in de genen ja.
In wat anders?
In de ontbijtgranen?

Citaat:
Achter dat dunne laagje beschaving en ondanks al onze tablets, smartphones, internet en dies meer, zijn we nog steeds ongeveer dezelfde als onze in holen levende voorvaderen.
Precies.
Al leefden onze voorvaders natuurlijk niet in holen, want hier zijn nauwelijks holen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:49   #2642
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is niet nieuw hoor. Dat werd al vermeld toen bleek dat mevrouw reeds een veroordeling voor gelijkaardige feiten had lopen in Nederland
Yep, was een antwoord op een vraag van...
Oud 1 september 2013, 19:40   #2643
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dezelfde mensen die denken dat ze Waals spreken in Brussel en Oostenrijks in Oostenrijk.

Die domoren heb je ja. Wat wilde je daarmee zeggen?
er zijn domoren die een nederlandse lijst eerst willen laten doorgaan voor een Vlaamse om dan wanneer hun fopsus ontmaskert wordt doodgewoon beweren dat Vlaams niet bestaat. Met zulke domoren (om de term paljassen niet te gebruiken) heeft een discussie voeren geen enkele zin enkel een (langdurende)opname in een psychiatrische instelling zou enige verlichting kunnen bieden
Oud 2 september 2013, 08:39   #2644
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Als die fameuze 'moorse beschaving' half zo belangrijk en 'tolerant' was als ze door de poco's hevig kwijlend wordt voorgesteld zal het veel zijn.
De moren hebben vooral van de Grieken (Europeanen dus) gestolen.

Wat is er trouwens nog van die fameuze moorse tolerantie en beschaving te bespeuren bij de huidige islamieten in Europa?
Over manke vergelijkingen gesproken...
U heeft de Reconquista en Al-Andalus in de discussie gebracht, niet ik.

Citaat:
Omdat ze hun land heroverd hebben?
Och, ik weet niet. Brandstapels, inquisitie, kruistochten misschien?

Vanuit het gezichtspunt van de Moren was het hun land.

U weet dat de Reconquista een tijdje geduurd heeft voor hij volledig was?

Maar goed, als land dat honderden jaren geleden werd afgepakt, terugpakken het voorbeeld is dat moet gevolgd worden, zal u er geen bezwaar tegen hebben dat, laat eens kijken, de Spanjaarden, de Nederlanders, de Fransen en de Duitsers ons land komen heroveren? Begin maar al zout en suiker te hamsteren in de plaatselijke supermarkt.

Citaat:
Of nee wacht, op je voorvaders spuwen is voor links wat in bomen klimmen voor eekhoorns is.
Mijn voorvaders waren waarschijnlijk door hun heersers leeggezogen eenvoudige boeren, niet de machtsgeile vorsten en vorstinnen die uit een onverzadigbare drang naar meer territorium en macht oorlog na oorlog uitvochten. Op dat uitschot spuw ik inderdaad. En dan komen ze er goedkoop vanaf.

Citaat:
Precies.
Andere oorzaken waren het opgeven van de Romeinse waarden en normen en het verdwijnen van de strijdlust.
In plaats daarvan kwamen er decadentie, hedonisme en cultuurrelativisme.
We zullen maar geen vervelende vergelijkingen met onze tijd maken zeker.
De val van het Romeinse Rijk was in de eerste plaats de schuld van de Romeinen zelf.

Of misschien was het niemands' schuld en is de opkomst en de val van rijken en beschavingen de gewone gang van zaken.

Citaat:
Wij moeten helemaal niks.
Alsof u de keuze heeft.

Citaat:
Willen zij trouwens wel samenleven?
Er start morgen een 'Marokkaanse school' in Borgerhout.
Apartheid op basis van afkomst zowaar.
Samen-leven zei je toch hé?
Hoeveel "witte" scholen zijn er in België? En hoeveel "zwarte"? Hoeveel ouders vechten voor een plaatsje in die school waar hoogstens 5 % allochtonen zitten? En hoeveel allochtonen zitten op een school waar met moeite een autochtoon te zien is?

Daar klaagt niemand over, maar o wee als er een "Marokkaanse" school wordt opgericht. En ik dacht dat iedereen welkom was in die "Marokkaanse" school, net zoals in andere scholen?

Citaat:
Er wordt nochtans al jaren beleid gevoerd op basis van het linkse buikgevoel dat de multiculturele utopie zal werken.
Dat ga ik niet tegenspreken.

Citaat:
Misschien moet u leren aanvaarden dat er mensen zijn die de etno-culturele eigenheid van hun land willen behouden.
Wat dacht je daarvan?
En wat mag die "etno-culturele" eigenheid dan wel zijn?

Doe uw oogkleppen af: net zoals vroeger, verandert ook vandaag de wereld constant. Klamp u niet té fel vast aan uw "eigenheid", want die bestaat voor een groot deel uit een vergankelijke illusie.

Citaat:
Geërfd van je voorouders dus.
Neen. Dit is mijn land door toeval.

Citaat:
Ah ja?
Als je een trekpaard met een renpaard kruist, krijg je dan een beter renpaard of een beter trekpaard?
U heeft destijds blijkbaar niet goed opgelet in de les biologie.

Citaat:
Er is meer dan genoeg variatie in de Europese genenpoel.
Er kan nooit genoeg variatie zijn.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 2 september 2013 om 08:41.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 08:52   #2645
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Er zijn nieuwe feiten aan het licht gekomen,
http://forum.politics.be/showthread.php?t=191095
Dat zijn niet alleen geen nieuwe feiten, ze werden ondertussen door het gerecht al gecatalogeerd als gerucht waarvoor geen enkele aanwijzing bestaat. Maar feiten zijn hier bijzaak, dat weten we al langer.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 10:19   #2646
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat zijn niet alleen geen nieuwe feiten, ze werden ondertussen door het gerecht al gecatalogeerd als gerucht waarvoor geen enkele aanwijzing bestaat. Maar feiten zijn hier bijzaak, dat weten we al langer.
Over welke feiten heb je het? Heb jij dan al FEITEN gevonden in deze onverkwikkelijke zaak?
Buiten het feit dat madam in Nederland reeds werd veroordeeld en haar kinderen onder toezicht van de jeugdbescherming stonden, heb ik geen weet van enig ander feit.

Gelieve ons dus even op de hoogte te brengen o alwetende Pythia.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 16:09   #2647
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt als een zwerende vinger.
Bij mijn weten zijn er helemaal geen feiten bekend in die zaak, alleen geruchten.
Maar feiten zijn hier inderdaad bijzaak voor sommigen.
Feiten waren helemaal niet nodig om de juf te veroordelen.
Toen heb ik u helemaal niet behoord.
Raar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 17:19   #2648
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof zo'n massahysterische reacties enkel bij moslims voorkomen. Ik heb een filmtip voor jou, Demper: Jagten.

Maakt het daarom niet minder erg. Alles wijst er inderdaad op dat er niets is gebeurd en dat ouders geschrokken zijn van verder doodnormaal kleutergedrag. Ik zou niet graag in de juf haar schoenen staan...
Mss kan men gewoon voorlichting geven aan die ouders...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 17:33   #2649
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien moet men de volgende keer dat krijsende opgefokte moslims aan de schoolpoort staan boel te zoeken gewoon de brandweer opbellen en ze twee straten verder spuiten...
Staat het deze onbeschaamde profiteurs niet aan, dat ze naar hun islamparadijzen ophoepelen waar ze het voor hen aangepaste "onderwijs" kunnen gebruiken. Ze zijn al lang geen discussie meer waard!
Met wat komen ze straks weer in de kijker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 17:41   #2650
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Spanje word weer islamitisch.
De pest is weer in het land.
En moeten we nu hoera roepen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 20:07   #2651
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Och, ik weet niet. Brandstapels, inquisitie, kruistochten misschien?

Vanuit het gezichtspunt van de Moren was het hun land.

Maar goed, als land dat honderden jaren geleden werd afgepakt, terugpakken het voorbeeld is dat moet gevolgd worden, zal u er geen bezwaar tegen hebben dat, laat eens kijken, de Spanjaarden, de Nederlanders, de Fransen en de Duitsers ons land komen heroveren? Begin maar al zout en suiker te hamsteren in de plaatselijke supermarkt.

Mijn voorvaders waren waarschijnlijk door hun heersers leeggezogen eenvoudige boeren, niet de machtsgeile vorsten en vorstinnen die uit een onverzadigbare drang naar meer territorium en macht oorlog na oorlog uitvochten. Op dat uitschot spuw ik inderdaad. En dan komen ze er goedkoop vanaf.

De val van het Romeinse Rijk was in de eerste plaats de schuld van de Romeinen zelf.

Of misschien was het niemands' schuld en is de opkomst en de val van rijken en beschavingen de gewone gang van zaken.

Alsof u de keuze heeft.

Hoeveel "witte" scholen zijn er in België? En hoeveel "zwarte"? Hoeveel ouders vechten voor een plaatsje in die school waar hoogstens 5 % allochtonen zitten? En hoeveel allochtonen zitten op een school waar met moeite een autochtoon te zien is?

Daar klaagt niemand over, maar o wee als er een "Marokkaanse" school wordt opgericht. En ik dacht dat iedereen welkom was in die "Marokkaanse" school, net zoals in andere scholen?

Dat ga ik niet tegenspreken.

Doe uw oogkleppen af: net zoals vroeger, verandert ook vandaag de wereld constant. Klamp u niet té fel vast aan uw "eigenheid", want die bestaat voor een groot deel uit een vergankelijke illusie.

U heeft destijds blijkbaar niet goed opgelet in de les biologie.

Er kan nooit genoeg variatie zijn.
Pure Eigen Volk Hater Propaganda. Goebbels in't omgekeerd.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 20:09   #2652
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien moet men de volgende keer dat krijsende opgefokte moslims aan de schoolpoort staan boel te zoeken gewoon de brandweer opbellen en ze twee straten verder spuiten...
Staat het deze onbeschaamde profiteurs niet aan, dat ze naar hun islamparadijzen ophoepelen waar ze het voor hen aangepaste "onderwijs" kunnen gebruiken. Ze zijn al lang geen discussie meer waard!
Met wat komen ze straks weer in de kijker?
Dat ze naar Pakistan trekken en hun jong in de madrassa's dumpen, zien of ze het daar beter zullen hebben als in die Blokkendoos.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 22:02   #2653
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U beweerde dat je moslims niet kunt wegkrijgen, ik toonde gewoon het tegendeel aan.

Citaat:
kruistochten misschien?
De kruistochten waren een volkomen terechte reactie op de eeuwenlange islamitische agressie jegens de christenheid die eraan vooraf ging en op de islamitische agressie jegens christenen in Jeruzalem.

Citaat:
Ja.

Citaat:
Een moreel oordeel vellen vanuit het perspectief van de vijand, het summum van de linkse moral high ground!

Citaat:
Mijn voorvaders waren waarschijnlijk door hun heersers leeggezogen eenvoudige boeren,
Oei, ineens geen 'achterlijke intolerante katholieke zwijnen' meer?

Citaat:
niet de machtsgeile vorsten en vorstinnen die uit een onverzadigbare drang naar meer territorium en macht oorlog na oorlog uitvochten. Op dat uitschot spuw ik inderdaad. En dan komen ze er goedkoop vanaf.
U mag dat uitschot wel eens bedanken voor hun territoriumdrift.
Anders leefde u nu in een land zoals die heerlijke vooruitstrevende, vrije Noord-Afrikaanse landen waar ze die islam niét hebben buitengebonjoerd.

Citaat:
Juist.
Net zoals de ondergang van het moderne Europa de schuld van Europeanen zoals u zal zijn: Degenen die geen zier meer geven om het behoud van eigen land, volk en cultuur.

Citaat:
Alsof u de keuze heeft.
Dingen gebeuren meestal omdat je ze laat gebeuren.

Citaat:
Oei.
Wil de multiculturele samenleving niet zo goed lukken, of wat wil je zeggen?

Citaat:
En ik dacht dat iedereen welkom was in die "Marokkaanse" school, net zoals in andere scholen?
Waarom heet het dan een 'Marokkaanse' school?

Citaat:
Ongeveer hoe Europa eruit zag voor de 2de wereldoorlog.

Citaat:
Doe uw oogkleppen af: net zoals vroeger, verandert ook vandaag de wereld constant.
Juist.
Het kan veranderen in de door jouw gewenste richting, maar het kan ook weer omslaan en veranderen in de door jouw niet gewenste richting.

Citaat:
Klamp u niet té fel vast aan uw "eigenheid", want die bestaat voor een groot deel uit een vergankelijke illusie.
Zijn jouw voorouders en cultuur voor jou een illusie?

Citaat:
Dat is jouw mening. Voor mij zijn de verwezenlijkingen van mijn voorouders geen toeval maar het resultaat van hun harde werk en strijdlust.
Maar stel dat we jouw logica even volgen.
Voel je dan dat je daardoor iets verschuldigd bent aan mensen die 'per toeval' in een arm land geboren werden?
Want dat is dan toch niet eerlijk hé.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 08:22   #2654
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Pure Eigen Volk Hater Propaganda. Goebbels in't omgekeerd.
Bedankt voor uw met stevige argumenten onderbouwde reactie, ontsproten aan een ongetwijfeld geniaal brein.
Oud 3 september 2013, 08:26   #2655
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is het schooljaar in dat bepaald schoolke toch rustig kunnen aanvangen.
Er zouden 26 kinderen minder naar dat schoolke gaan, zonder dat de directie weet waarom.
Tot daartoe.

Maar nu zijn er twee mogelijkheden:
gerecht en politiek laten de zaak ondersneeuwen; 't is gepasseerd, zand er over;

of gerecht en politiek zoeken tenminste wie bepaalde verantwoordelijkheden moet opnemen wegens het toebrengen van schade aan de kinderen (en hun ouders), de onderwijzenden, het onderwijs in het algemeen. Veel mensen hebben angstig moeten leven in gans die periode, tot en met nu met de nieuwe start.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 08:52   #2656
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
U beweerde dat je moslims niet kunt wegkrijgen, ik toonde gewoon het tegendeel aan.
Dwing hen zich te bekeren of jaag ze over de kling.

Fameuze oplossing. En dan maar verontwaardigd zijn wanneer "redelijk" rechts wordt vergeleken met onfrisse regimes uit het verleden.

Citaat:
De kruistochten waren een volkomen terechte reactie op de eeuwenlange islamitische agressie jegens de christenheid die eraan vooraf ging en op de islamitische agressie jegens christenen in Jeruzalem.
Ronduit belachelijk.

De kruistochten tegen de Albigenzen waren ook een reactie op islamitische agressie zeker?

En het verbranden van een paar duizenden lokale inwoners ook?

Citaat:
Ja.
Mooi zo.

Citaat:
Een moreel oordeel vellen vanuit het perspectief van de vijand, het summum van de linkse moral high ground!
Pardon?

U zegt dat wij ons land moeten "heroveren". Vervolgens verwijst u naar de Reconquista als te volgen voorbeeld.

U weet dat Granada in 1492 is gevallen; de Moren zijn het Iberisch schiereiland binnengevallen in de 7de of 8ste eeuw na Christus.

Ik wijs er u op dat als u zulk een redenering volgt, naar analogie,de Fransen, Nederlanders, Duitsers en Spanjaarden het recht hebben om hun verloren gebied in de lage landen (ons landje dus) te heroveren.

Welk moreel oordeel vel ik? Ik wijs u gewoon op de belachelijkheid en absurditeit van uw redenering.

Als we gaan beginnen met de claims van deze of gene op dit of dat grondgebied op enig ogenblik in de geschiedenis te valideren, dan staat de hele wereld in brand.

Citaat:
Oei, ineens geen 'achterlijke intolerante katholieke zwijnen' meer?
U vroeg mij wij mijn voorvaderen waren. Mijn voorvaderen waren uitgeperst en geïndoctrineerd plebs.

Met intolerante katholieke zwijnen (had ik ook achterlijk gezegd?) bedoelde ik de clerus en het gros van de adel van destijds; excuus mocht dit niet duidelijk genoeg geweest zijn.

Citaat:
U mag dat uitschot wel eens bedanken voor hun territoriumdrift.
Mijn voorouders waren er vet mee. Ploeteren in de modder in mensonwaardige omstandigheden was hun lot. Volgens mij maakte het hen geen zak uit voor we ze nu juist aan 't ploeteren waren.

Citaat:
Anders leefde u nu in een land zoals die heerlijke vooruitstrevende, vrije Noord-Afrikaanse landen waar ze die islam niét hebben buitengebonjoerd.
Ja, en de superieure Westerse samenleving heeft heel wat goeds gebracht.

Zoals die meneer in uw avatar.

Citaat:
Juist.
Net zoals de ondergang van het moderne Europa de schuld van Europeanen zoals u zal zijn: Degenen die geen zier meer geven om het behoud van eigen land, volk en cultuur.
Uw nationalisme en intolerantie zijn uiteraard het ideale recept voor een vredevolle samenleving.

Kaars, bril, uil.

Citaat:
Dingen gebeuren meestal omdat je ze laat gebeuren.
Uiteraard. En alles wat mis gaat, is uw eigen schuld.

Zo is het ondermeer uw schuld dat u er niet in slaagt mij te overtuigen van uw grote gelijk.

Citaat:
Oei.
Wil de multiculturele samenleving niet zo goed lukken, of wat wil je zeggen?
Ik heb nooit beweerd dat de multiculturele samenleving ooit zal lukken. Het enige wat ik in deze draad heb gedaan, is u er op wijzen dat de problemen die we kennen van alle tijden zijn en dat nationalisme en het halsstarrig vasthouden aan een, voor het grootste deel vrij recent gecreëerde artificiële, "eigenheid" en "identiteit" het alleen maar erger maakt.

Mensen zoals u hebben zich altijd geweigerd neer te leggen bij de gang van zaken, en dat leidt uiteindelijk tot explosies.

U kan zich troosten met de idee dat er zich, jammer genoeg, aan de andere kant ook heel veel mensen zoals u bevinden.

Ja, ik heb net iets slechts gezegd over de migranten. Ik hoop dat u geen nachten zal wakker liggen om dat te verzoenen met uw gecreëerde beeld van mij als een poco linkiewinkie idiote geitenwollensokkendrager.

U probeert mij in een hokje te stoppen waar ik niet thuishoor.

Citaat:
Waarom heet het dan een 'Marokkaanse' school?
Omdat mensen van Marokkaanse origine ze oprichten zeker? En dan?

Niemand heeft een probleem met al die "Onze-Lieve-Vrouw" colleges of "Koninkijke" athenea.

Een naam is maar een naam.

Citaat:
Ongeveer hoe Europa eruit zag voor de 2de wereldoorlog.
Vlak voor de 2de wereldoorlog of wat verder terug?

Citaat:
Juist.
Het kan veranderen in de door jouw gewenste richting, maar het kan ook weer omslaan en veranderen in de door jouw niet gewenste richting.
Inderdaad. En het is een illusie te denken dat je daar veel vat op hebt.

Citaat:
Zijn jouw voorouders en cultuur voor jou een illusie?
Ja. Uitendelijk zijn we allemaal mensen met dezelfde basisbehoeften. De rest is vernis.

Citaat:
Dat is jouw mening. Voor mij zijn de verwezenlijkingen van mijn voorouders geen toeval maar het resultaat van hun harde werk en strijdlust.
Maar het is wel toeval dat die voorouders jouw voorouders zijn. Had die andere zaadcel wat sneller geweest, was u hier niet.

Dat van alle vrouwen uw pa uitgerekend uw ma koos en omgekeerd, is toeval.

Citaat:
Maar stel dat we jouw logica even volgen.
Voel je dan dat je daardoor iets verschuldigd bent aan mensen die 'per toeval' in een arm land geboren werden?
Ik ben hen niks verschuldigd, daar ik geen deel uitmaakt van de heersende klasse.

Maar ik ben wel bereid om mijn medemens een helpende hand te reiken. Met een vies woord heet dat solidariteit.

Citaat:
Want dat is dan toch niet eerlijk hé.
Neen, ongelijke verdeling is niet eerlijk. U mag mij nu in het hokje van de communisten steken, dat is makkelijker en beter voor uw nachtrust.
Oud 3 september 2013, 08:53   #2657
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het vervelende is dat die 26+10 die van school veranderden, nu andere scholen gaan besmetten met hun verhaaltjes. De normale mensen die aan deze hysterie niet meededen zijn gebleven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 09:30   #2658
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dwing hen zich te bekeren of jaag ze over de kling.

Fameuze oplossing. En dan maar verontwaardigd zijn wanneer "redelijk" rechts wordt vergeleken met onfrisse regimes uit het verleden.

Het vergelijken van redelijk rechts met onfrisse regimes uit het verleden dient vaak slechts om de behoefte om zich beter te voelen dan de andere te bevredigen of om het debat te stoppen.

Citaat:
Ronduit belachelijk.

De kruistochten tegen de Albigenzen waren ook een reactie op islamitische agressie zeker?

En het verbranden van een paar duizenden lokale inwoners ook?
De islamitische agressie gaat nog steeds door, de toestand aan de blokkendoos is daar een uiting van.

Citaat:
Ja, en de superieure Westerse samenleving heeft heel wat goeds gebracht.

Zoals die meneer in uw avatar.
In onze Westerse samenleving bieden we moslims alleszins een zeer ruime mate van vrijheid aan om hun geloof te belijden, wederkerigheid staat jammer genoeg vooralsnog niet op de agenda van de moslimwereld.
Uiteraard zijn er redelijke moslims die daar van afwijken, hun soortelijk gewicht is echter te laag om invloed uit te oefenen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 09:44   #2659
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Het vergelijken van redelijk rechts met onfrisse regimes uit het verleden dient vaak slechts om de behoefte om zich beter te voelen dan de andere te bevredigen of om het debat te stoppen.
Ik ben niet degene die de Reconquista als voorbeeld van de heden ten dage te volgen strategie propageert. Dat was Vrolijk op Vrijdag.

Citaat:
De islamitische agressie gaat nog steeds door, de toestand aan de blokkendoos is daar een uiting van.
Een paar extremisten die niet representatief zijn voor "de" Islam. Wat is eigenlijk "de" Islam? Want net zoals in het christelijk geloof, zijn er ook bij de Islam nogal wat strekkingen.

Welke strekking bedoelt men hier wanneer men het over "de" Islam heeft?

Citaat:
In onze Westerse samenleving bieden we moslims alleszins een zeer ruime mate van vrijheid aan om hun geloof te belijden, wederkerigheid staat jammer genoeg vooralsnog niet op de agenda van de moslimwereld.
En wie zijn we om andere landen de wet op te leggen?

Hier in dit land mag iedereen het geloof van zijn keuze beleiden. Iedereen mag zijn mening uiten en heeft een zekere mate van vrijheid.

Citaat:
Uiteraard zijn er redelijke moslims die daar van afwijken, hun soortelijk gewicht is echter te laag om invloed uit te oefenen.
Ach ja.

"D'er zijn ook goei bij, zenne, maar..."

De "redelijke" moslims zijn in de minderheid volgens u?

Waarop baseert u zich voor die uitspraak? Toch niet op die extremisten van Sharia4Belgium en die paar hysterische moeders? Dat zijn er hoogstens een paar tientallen, verre van "de meeste" moslims in dit land.

Zijn bij de "echte" Vlamingen de "redelijken" in de meerderheid volgens u?
Oud 3 september 2013, 11:13   #2660
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:

En wie zijn we om andere landen de wet op te leggen?

Hier in dit land mag iedereen het geloof van zijn keuze beleiden. Iedereen mag zijn mening uiten en heeft een zekere mate van vrijheid.

Ach ja.

"D'er zijn ook goei bij, zenne, maar..."

De "redelijke" moslims zijn in de minderheid volgens u?

Waarop baseert u zich voor die uitspraak? Toch niet op die extremisten van Sharia4Belgium en die paar hysterische moeders? Dat zijn er hoogstens een paar tientallen, verre van "de meeste" moslims in dit land.

Zijn bij de "echte" Vlamingen de "redelijken" in de meerderheid volgens u?

Citaat:
Waarom splits je mijn reactie op?

Ik zou begot niet weten of redelijke moslims een meerderheid of minderheid vormen, ze kunnen alleszins onvoldoende gewicht in de schaal leggen om de balans richting wederkerigheid te doen hellen.
Extremisme is overigens meer dan lidmaatschap van S4B of staan te krijsen aan een schoolpoort
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be