Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2013, 16:04   #161
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Door deze uitspraken krijgt BUB nog wat meer kiezers.
Hé ja, er is nog geen post van de bub over deze materie bij de persberichten of bij partijpolitiek. Er staat de n-va nog wat te wachten...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 16:17   #162
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Is Bracke nu een kopstuk van de N-VA of niet?

En, zoja, wat moeten we dan denken over zijn verklaring dat we punt 1 van de partijstatuten niet al te letterlijk moeten nemen?
En wat denk jij van artikel 1 van de statuten van de PS?
Niet al te letterlijk nemen?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 16:39   #163
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De enigen die hun wensen voor werkelijkheid nemen zijn de N-VA-aanhangers. En dat is ook de bedoeling van deze geënsceneerde "misverstanden": voldoende mist spuien over hun standpunten en doelstellingen om beide "flanken" van hun aanhang in de waan te laten dat hun visie en verlangens gedeeld worden door De Partij.

Sinds die nota zijn er wel een aantal zaken veranderd hé. Zo is het standpunt "geen regering zonder confederalisme" iets dat dateert van na de nota-De Wever.
Ik zie dat je niet durft te antwoorden op de vraag.

Dat zegt alles natuurlijk.
Oud 1 september 2013, 17:38   #164
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zie dat je niet durft te antwoorden op de vraag.

Dat zegt alles natuurlijk.
Ik zie dat je rond de pot blijft draaien, dat zegt alles natuurlijk.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:15   #165
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OK, net de zevende dag gezien en gerustgesteld in de N-VA. Ik had al het verstand gehad dat artikel van de standaard eerst te willen bevestigd zien door BDW, dat hielp gisteren ook al.

*zucht van opluchting* Het heeft niet veel gescheeld of ik kon alleen nog maar kiezen tussen opportunistische postjespakkers en woordbrekers. Gelukkig blijkt het weer de pers te zijn die N-VA perse in een verkeerd daglicht wil stellen. N-VA hoort voorlopig nog steeds niet thuis in die bende niksnutten. (Met mijn excuus aan de groen, ze zijn niet slim maar vooralsnog altijd eerlijk geweest.)
Dat is niet fair. Bij een interview krijgt men altijd de kans na te lezen en correcties aan te breng
en. Het is ondenkbaar dat Bracke dit niet heeft gedaan, hij die het perswereldje zo goed kent. De fout nu bij de pers (in casu de standaard) leggen is toch wel wat al te gemakkelijk...
Valt het je trouwens niet op dat niemand hier enige vraag stelt over de rol van Ben Weyts in dat interview ? Als die een uitspraak van Bracke nuanceerde, kende hij ze omdat hij erbij was ofwel omdat hij de tekst voorafgaande aan het drukken kon nalezen. Tenzij hij beschikt over buitenzintuiglijke gaven.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 18:26   #166
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik zie dat je rond de pot blijft draaien, dat zegt alles natuurlijk.
Een vraag stellen is niet rond te pot draaien hoor. En nog steeds geen antwoord.
Oud 1 september 2013, 19:26   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is niet fair. Bij een interview krijgt men altijd de kans na te lezen en correcties aan te breng
en. Het is ondenkbaar dat Bracke dit niet heeft gedaan, hij die het perswereldje zo goed kent. De fout nu bij de pers (in casu de standaard) leggen is toch wel wat al te gemakkelijk...
Valt het je trouwens niet op dat niemand hier enige vraag stelt over de rol van Ben Weyts in dat interview ? Als die een uitspraak van Bracke nuanceerde, kende hij ze omdat hij erbij was ofwel omdat hij de tekst voorafgaande aan het drukken kon nalezen. Tenzij hij beschikt over buitenzintuiglijke gaven.
Van in het begin heb jij de indruk gehad dat den Ben daar bij aanwezig was.
Dat was een zeer voortvarende conclusie.

Ik denk: mocht hij daarbij aanwezig geweest zijn, dan had hij zich nu ook al verontschuldigd.
Ik denk: de journalist heeft een uitspraak van den Ben handig ingevoerd in het artikel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:34   #168
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik denk: mocht hij daarbij aanwezig geweest zijn, dan had hij zich nu ook al verontschuldigd.
Ik denk: de journalist heeft een uitspraak van den Ben handig ingevoerd in het artikel.

.
Peter zweeft nu de SP.A een leuke job mag leveren bij de NMBS.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 19:38   #169
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Dat is nu net de vraag die belangrijk is : was hij er aanwezig , of heeft hij nagelezen ? Lijkt me niet geloofwaardig dat moest de journalist dat er zelf inflansen, dat dit bij het nalezen niet zou zijn opgemerkt. Ook achteraf na de publikatie is hierop vanuit de partij geen enkele reactie gegeven.
En die domoor van een dany verstraete van vtm stelt eigenlijk in zijn gesprek met BDW geen enkele relevante vraag, hij laat hem als het ware gewoon wat babbelen.
Ik ga morgen met veel interesse DS lezen om te zien welke verdere reactie er nog komt.
Oud 1 september 2013, 19:40   #170
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Peter zweeft nu de SP.A een leuke job mag leveren bij de NMBS.

Denk je niet dat we op dit forum al genoeg hebben aan één spabert ?
Oud 1 september 2013, 19:41   #171
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Denk je niet dat we op dit forum al genoeg hebben aan één spabert ?
Jaja.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 21:41   #172
giserke
Banneling

Standaard

Het is een blunder die Bracke definitief uit de partijtop zal storen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 21:58   #173
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Goed zo. Weg met die hansworst. Hij moet maar portier worden bij zijn obedientie.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 23:43   #174
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Nog zo een paar van die blunders die dan op hun beurt weer worden schoon gepraat door Bart'je, en dan zullen ze in de volgende peiling nog verder weg zakken. Ze vergeten dat dat de ogen opent van de ex VB kiezers. N-VA moet leren klare wijn schenken in plaats van al die tegenstrijdige uitspraken, tegenstrijdig met wat ze in hun programma naar voor gebracht hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 01:24   #175
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nog zo een paar van die blunders die dan op hun beurt weer worden schoon gepraat door Bart'je, en dan zullen ze in de volgende peiling nog verder weg zakken. Ze vergeten dat dat de ogen opent van de ex VB kiezers. N-VA moet leren klare wijn schenken in plaats van al die tegenstrijdige uitspraken, tegenstrijdig met wat ze in hun programma naar voor gebracht hebben.
Heldere eerlijke taal is de helft van de moeite en van de winst. Vlamingen worden in het huidige België gediscrimineerd politiek, sociaal en financieel. Daar kan niet even intellectueel rond gefietst worden. Dat is het sterke punt van de Vlaamsgezinde partijen, daarop moet dan ook gehamerd worden. De traditionelen, die dit steeds verkwanseld hebben, staan hiertegen machteloos. Hiermee zijn ze te verslaan en als onbeduidend weg te zetten. Eenvoudig toch?
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 07:21   #176
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, net de zevende dag gezien en gerustgesteld in de N-VA. Ik had al het verstand gehad dat artikel van de standaard eerst te willen bevestigd zien door BDW, dat hielp gisteren ook al.

*zucht van opluchting* Het heeft niet veel gescheeld of ik kon alleen nog maar kiezen tussen opportunistische postjespakkers en woordbrekers. Gelukkig blijkt het weer de pers te zijn die N-VA perse in een verkeerd daglicht wil stellen. N-VA hoort voorlopig nog steeds niet thuis in die bende niksnutten. (Met mijn excuus aan de groen, ze zijn niet slim maar vooralsnog altijd eerlijk geweest.)
Zeg mij eens concreet wat "de pers" fout heeft gedaan? Bracke heeft die uitspraken toch gemaakt, niet? Of verontschuldigd hij zich voor niks, en fluit De Wever hem voor het plezier?

Ah, wacht, misschien is het niet normaal dat de pers uitspraken analyseert van een kopstuk van een partij die een strategische bocht aankondigt? En daarna verder kijkt wanneer de Voorzitter van diezelfde partij reageert (en trouwens niet zoveel verschillend zegt...).
Oud 2 september 2013, 10:40   #177
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Bracke: de VERRADER van de VLAEMSCHE zaak !
Oud 2 september 2013, 11:20   #178
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ben jij nu echt zo naïef te geloven dat Bracke op eigen houtje heeft gehandeld?
Het is duidelijk dat de tegenvallende peilingen de NVA een bocht van 90% hebben doen nemen en dat Bracke daar de verkenner van was.
Vergeet niet dat toekomstig voorzitter Weyts ook bij dat bewuste interview aanwezig was.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 11:55   #179
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Heldere eerlijke taal is de helft van de moeite en van de winst. Vlamingen worden in het huidige België gediscrimineerd politiek, sociaal en financieel. Daar kan niet even intellectueel rond gefietst worden. Dat is het sterke punt van de Vlaamsgezinde partijen, daarop moet dan ook gehamerd worden. De traditionelen, die dit steeds verkwanseld hebben, staan hiertegen machteloos. Hiermee zijn ze te verslaan en als onbeduidend weg te zetten. Eenvoudig toch?
Ik vind ook Bart De Wever beter federaal premier had geworden met Filip De Winter als minister voor asiel- en immigratie. Bart De Wever laat nu publiek weten dat hij niet kiest voor Elio Di Rupo II. Dit geeft hoop. Elio Di Rupo I die N-VA met hun zielgenoten Vlaams Belang als grootste Vlaamse politieke vertegenwoordiging op been heeft gebracht heeft ons nog maar weinig goeds gedaan.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 12:00   #180
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ben jij nu echt zo naïef te geloven dat Bracke op eigen houtje heeft gehandeld?
Het is duidelijk dat de tegenvallende peilingen de NVA een bocht van 90% hebben doen nemen en dat Bracke daar de verkenner van was.
Vergeet niet dat toekomstig voorzitter Weyts ook bij dat bewuste interview aanwezig was.

Peiling na peiling doen ze het goed, en nu er is 1 keer een peiling is waar ze het zogezegd minder goed doen (MAAR NOG STEEDS STERK VOORUIT GAAN), zouden ze plots alles omgooien en Bracke opvoeren als marionet?

Elk verhaaltje is tegenwoordig goed, blijkbaar....
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be