Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2013, 13:17   #2681
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Als een autochtone blanke vrouw doodklopt, is dat "een gezinsdrama". Doet een moslim het, dan is het "een eremoord" en is het de schuld van de Islam.

Wanneer een autochtoon zijn kinderen mishandelt, is het een zieke geest, een laffe smeerlap etc.

Doet een allochtoon het, dan is het de Islam.

Iemand die zijn vrouw of kinderen slaat, verminkt of vermoord is gewoon een vuile smeerlap die moet boeten. De Islam erbij sleuren slaat nergens op.
De verhoudingen kloppen niet, dat is het probleem.
Oud 3 september 2013, 13:20   #2682
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een autochtone blanke vrouw doodklopt, is dat "een gezinsdrama". Doet een moslim het, dan is het "een eremoord" en is het de schuld van de Islam.

Wanneer een autochtoon zijn kinderen mishandelt, is het een zieke geest, een laffe smeerlap etc.

Iemand die zijn vrouw of kinderen slaat, verminkt of vermoord is gewoon een vuile smeerlap die moet boeten. De Islam erbij sleuren slaat nergens op.
Dat zou zo zijn indien uw motieven juist waren, bij deze daden was het motief 'de Islam'.
Oud 3 september 2013, 13:21   #2683
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoofdreden. Ik heb geen contacten binnen dat milieu.
Bijkomende reden, ik heb geen zelfmoordneigingen.
En hoe geraakt ge binnen "in dat milieu"? Door erin op te groeien. M.a.w. het opgroeien in een achterbuurt is een doorslaggevende factor. Wat de Islam daarmee van doen heeft, is mij een raadsel.

Ik ken de Koran niet, maar ik denk niet dat men er de moslim in aanzet tot het dealen van drugs.

De "homies" en "gangsta's" in de achterbuurten van de Verenigde Staten; kiezen die voor dat soort leven omwille van de Islam? Of kiezen ze ervoor omdat het een aantrekkelijke optie is voor wie daar opgroeit?

Citaat:
Semi straffeloosheid, ik kan de "racisme" kaart niet trekken.
Lippens, Dehaene, Mariani, en al die andere topbankiers die nog altijd vrij rondlopen, hebben die ook de racisme kaart getrokken?

Citaat:
Als "beschaafde 21ste eeuwer" kan je moeilijk concureren op het vlak van geweld en vetzakkerij met een troglodiet uit de 7de eeuw.
?

Het is veeleer "als goed opgeleide blanke middenklasser is het moeilijk op vlak van geweld en vetzakkerijk te concurreren met iemand die in de onderste regionen van de samenleving is opgegroeid."

Citaat:
Uit noodzaak. Uit noodzaak met een dure (gestolen) wagen rondkrossen, genieale opmerking.
Ik heb niet gezegd "uit noodzaak". Maar dat men voor z'n plezier voor zo'n bestaan kiest, is ook niet waar.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:22   #2684
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De verhoudingen kloppen niet, dat is het probleem.
De waanzin binnen dat geloof is idd groter dan men denkt. http://www.hrw.org/news/2013/05/21/a...d-moral-crimes

Afghanistan: Surge in Women Jailed for ‘Moral Crimes’
Oud 3 september 2013, 13:26   #2685
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou ook kunnen zeggen dat overal ter wereld waar de VS verschijnen, het boel en oorlog is. De kapitalisten ook maar buitensmijten dan, als we toch bezig zijn.
Da's nog geen slecht idee.
Laten we vooral daarmee beginnen. Zijn we ineens van de grootste oorzaak van onze ellende af.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:28   #2686
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is veeleer "als goed opgeleide blanke middenklasser is het moeilijk op vlak van geweld en vetzakkerijk te concurreren met iemand die in de onderste regionen van de samenleving is opgegroeid."
"ze" doen ook nauwelijks iets om uit die "onderste regionen" weg te geraken.
In Brussel alleen al werden de laatste decennia fortuinen gespendeerd aan "straathoekwerkers", "buurthuizen", "integratie-cursussen", "taalcursussen". Allemaal tevergeefs.
Een vriend van me die een klein sanitair bedrijf runt, heeft nog een moslim als kandidaat-werknemer over de vloer gehad. Het eerste wat hij vroeg was om lichter werk te krijgen tijdens de ramadan. Het zal u niet verbazen dat het sollicitatie-gesprek toen afgelopen was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2013 om 13:28.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:29   #2687
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Da's nog geen slecht idee.
Laten we vooral daarmee beginnen. Zijn we ineens van de grootste oorzaak van onze ellende af.
2
Oud 3 september 2013, 13:34   #2688
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
2
Het is nochthans ook een geloof hoor...kapitalisme. Een godsdienst zelf. Je bent in zekere zin verplicht om mee te draaien in het systeem. Er dient dus weer een scheiding tussen kerk en staat te komen. De godsdienst die economie geworden is moet aan banden worden gelegd.

Maar de hogepriesters, werkzaam bij Goldman Sachs, oliereuzen, Wall Street, enz...zijn ongenaakbaar.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:42   #2689
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Het is nochthans ook een geloof hoor...kapitalisme. Een godsdienst zelf. Je bent in zekere zin verplicht om mee te draaien in het systeem. Er dient dus weer een scheiding tussen kerk en staat te komen. De godsdienst die economie geworden is moet aan banden worden gelegd.

Maar de hogepriesters, werkzaam bij Goldman Sachs, oliereuzen, Wall Street, enz...zijn ongenaakbaar.
Zo is het, we leven in een tijdperk van grote economische eenheden, waarin er in werkelijkheid geen kleine naties overblijven. Het is geen kwestie meer om af te rekenen met Frankrijk, Duitsland of Italië. Willen we vrij zij dan moeten we ook sterk worden en om dit te verwezenlijken is het onontbeerlijk Europa te verenigen en uit de handen trekken van de Globalisten. Hoe meer Europa verdeeld is, hoe slaperiger, hoe meer het onder bedwang zal staan van de zogenaamde "beschermers" het zij Amerikaanse of andere.
Oud 3 september 2013, 13:42   #2690
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze komen misschien wat minder in het nieuws.

Stel, u ben reporter en het moet verkopen. U beschikt over een half blad in de krant of 3 minuten in het nieuws. U kan kiezen voor een vriendelijke, gematigde man die met degelijke argumentatie aantoont dat Sharia4Belgium niks met Islam te maken heeft en er zich duidelijk van afkeert, of u kan kiezen voor opgeklopte sensatie, met hysterische moeders en een met de spierballen rollende burgemeester.

Stel, u maakt deel uit van de regimepers. Een verdeelde bevolking is makkelijker te overheersen. U kan kiezen tussen een gematigde moslim die de hand reikt en opgeklopte sensatie, met hysterische moeders en een met de spierballen rollende burgemeester.
...
Extremisme is ook een onverkwikkelijke zaak van valse beschuldigingen van pedofilie opkloppen en ze aangrijpen voor nog maar eens een rondje moslim-bashen.
Politiek correct gezever. Opkloppen(?), heb je die aantijgingen wel eens gelezen? Moeilijk erger te maken dan die al waren, de media durft ze zelfs niet overnemen omdat ze zo grof waren.

En een gematigd moslim vinden die Sharia4Belgium bestempeld als niet-islamitisch ga je echt niet vinden, omdat Sharia4Belgium wel degelijk perfect islamitisch werkt en 2, omdat ze bang zijn van de extremisten. Good luck om er eentje te vinden die dat voor de camera wil zeggen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:45   #2691
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ze komen misschien wat minder in het nieuws.

Stel, u ben reporter en het moet verkopen. U beschikt over een half blad in de krant of 3 minuten in het nieuws. U kan kiezen voor een vriendelijke, gematigde man die met degelijke argumentatie aantoont dat Sharia4Belgium niks met Islam te maken heeft en er zich duidelijk van afkeert, of u kan kiezen voor opgeklopte sensatie, met hysterische moeders en een met de spierballen rollende burgemeester.

Stel, u maakt deel uit van de regimepers. Een verdeelde bevolking is makkelijker te overheersen. U kan kiezen tussen een gematigde moslim die de hand reikt en opgeklopte sensatie, met hysterische moeders en een met de spierballen rollende burgemeester.

...

Extremisme is ook een onverkwikkelijke zaak van valse beschuldigingen van pedofilie opkloppen en ze aangrijpen voor nog maar eens een rondje moslim-bashen.
Minder in het nieuws?
Er is geen enkel onderwerp dat zo krampachtig genuanceerd wordt als de berichtgeving rond de islam, ik heb stellig de indruk dat men de bevolking niet wil of mag inlichten waar het opstaat.
Hoe vaak hebben we eigenlijk al moeten horen “dat is niet de echte islam” en “ de islam is een tolerante godsdienst”, het spijt mij maar de resultaten op het terrein zijn onvoldoende om dergelijke claim hard te maken.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 14:17   #2692
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En hoe geraakt ge binnen "in dat milieu"? Door erin op te groeien. M.a.w. het opgroeien in een achterbuurt is een doorslaggevende factor.
Opgroeien in zo'n milieu is geen slechte start, maar moet echt niet. De juiste ingesteldheid hebben is een andere methode.
Ik heb die niet. Spijtig genoeg.
Citaat:
Wat de Islam daarmee van doen heeft, is mij een raadsel.Ik ken de Koran niet, maar ik denk niet dat men er de moslim in aanzet tot het dealen van drugs.
In theorie zou de Islam net een tegengewicht moeten zijn voor drugs, daar die religie elk soort van genot, uitgezonderd sexuele dominantie alswel moord en doodslag als "haram" weergeeft.
Je mag je dan wel afvragen waarom er zoveel "theehuis VZW's" betrapt worden op de verkoop van soft en harddrugs uitgezonderd alcohol.
Citaat:
De "homies" en "gangsta's" in de achterbuurten van de Verenigde Staten; kiezen die voor dat soort leven omwille van de Islam? Of kiezen ze ervoor omdat het een aantrekkelijke optie is voor wie daar opgroeit?
Neen, die worden meestal moslim in de gevangenis. En krijgen er een vervolgopleiding tot goordere crimineel.
Citaat:
Lippens, Dehaene, Mariani, en al die andere topbankiers die nog altijd vrij rondlopen, hebben die ook de racisme kaart getrokken? ?
Neen, die hebben de kaart "genoeg geld en macht" getrokken.
Citaat:
Waarom ben ik dan geen geweldadige onbeconcureerbare crimineel?
Citaat:
Ik heb niet gezegd "uit noodzaak". Maar dat men voor z'n plezier voor zo'n bestaan kiest, is ook niet waar.
Neen, iemand wordt puur uit noodzaak willens en wetens een verdeler van miserie.
Oud 3 september 2013, 15:38   #2693
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is een eremoord als een vader zijn dochter vermoordt (of laat vermoorden). Waarom denk je dat een relatie tussen een autochtone jongen, Belg/Vlaming en een moslima zo goed als uitgesloten is ?? In het allerbeste geval, moet die jongen zich bekeren tot de islam, in het slechtste geval gaat het meisje eraan.

Citaat:
Alles in die wereld is islam-gelinkt, het is niet zomaar een godsdienst, het is een doctrine met strenge regels die gerspecteerd horen te worden.
Je zou gaan denken dat ze zelfs pissen en kakken volgens bepaalde islam-regels.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2013 om 15:40.
Oud 3 september 2013, 15:39   #2694
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dader van dat gezinsdrama moet wel voor de rechtbank komen, en zijn daden worden afgekeurd.

De dader van de eremoord wordt godsdienstig verheerlijkt en aangemoedigd.

Ik vind dat een zeeer groot cultureel verschil, dat zelfs onmogelijk te overbruggen is tot één multicul.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 15:46   #2695
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wanneer een eenvoudige verwijzing naar de meest eenvoudige wetten van de logica aantoont dat een aantal redeneringen fout zijn, is de enige juiste conclusie dat de logica overboord moet gegooid worden.

Dat is eh, logisch niet, iets anders, help mij eens. Absurd? Surreëel?

Ik kan geen gelijk hebben, want ik hanteer logica?

Hilarisch.

Anyway, als "de" Islam een pest is voor onze maatschappij, hoe moet die dan bestreden worden?

Met een goeie ouderwetse Reconquista, zoals onze vriend Vrolijk op vrijdag voorstelde? Misschien wat brandstapels erbij halen?

Je zou ook kunnen zeggen dat overal ter wereld waar de VS verschijnen, het boel en oorlog is. De kapitalisten ook maar buitensmijten dan, als we toch bezig zijn.
als u wil verwijzen naar eenvoudige logica, dan moet je wel zorgen dat je de juiste logica volgt.
uw redenering hangt met haken en ogen aan elkaar en mist ELKE VORM VAN LOGICA

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 15:49   #2696
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als u wil verwijzen naar eenvoudige logica, dan moet je wel zorgen dat je de juiste logica volgt.
uw redenering hangt met haken en ogen aan elkaar en mist ELKE VORM VAN LOGICA
Vandaar dat u ze dan ook probleemloos weerlegt met inhoudelijke argumentatie zoals de hierbij geciteerde post...
Oud 3 september 2013, 15:50   #2697
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die dader van dat gezinsdrama moet wel voor de rechtbank komen, en zijn daden worden afgekeurd.

De dader van de eremoord wordt godsdienstig verheerlijkt en aangemoedigd.

Ik vind dat een zeeer groot cultureel verschil, dat zelfs onmogelijk te overbruggen is tot één multicul.

.
Allé, som eens een paar in België door een moslim op zijn vrouw of dochter gepleegde moorden op waarbij de dader niet voor de rechtbank moest komen, maar integendeel werd verheerlijkt en aangemoedigd.

Ik ben benieuwd.
Oud 3 september 2013, 15:53   #2698
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch een lichte nuance: een moslim heeft volgens zijn boekje het récht om zijn vrouw(en) af te kloppen (volgens onze wetten natuurlijk niet). Een autochtoon is daar strafbaar voor en weet dat het in feite niet mag.

Vers 4.34 :
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen
uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn
en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij
ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 15:54   #2699
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé, som eens een paar in België door een moslim op zijn vrouw of dochter gepleegde moorden op waarbij de dader niet voor de rechtbank moest komen, maar integendeel werd verheerlijkt en aangemoedigd.

Ik ben benieuwd.
Het zou er nog aan mankeren dat hij hier niet voor een rechtbank zou moeten verschijnen, maar binnen die gemeenschap wordt dat (een eremoord) wel verheerlijkt en aangemoedigd.

Citaat:
Oud 3 september 2013, 15:56   #2700
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Opgroeien in zo'n milieu is geen slechte start, maar moet echt niet. De juiste ingesteldheid hebben is een andere methode.
Ik heb die niet. Spijtig genoeg.
Geen villa met zwembad voor u

Citaat:
In theorie zou de Islam net een tegengewicht moeten zijn voor drugs, daar die religie elk soort van genot, uitgezonderd sexuele dominantie alswel moord en doodslag als "haram" weergeeft.
Je mag je dan wel afvragen waarom er zoveel "theehuis VZW's" betrapt worden op de verkoop van soft en harddrugs uitgezonderd alcohol.
Ja jong, hoe moet een gangster die niet gepakt wil worden zijn werkplek dan noemen? "Illegale drugsverkoop HIER" in flashy neon letters?

"Theehuis vzw" is dan toch een betere dekmantel.

En die discotheken waar in de jaren '90 zo vlot XTC edm werd verhandeld, dat was ook allemaal van islamieten?

Citaat:
Neen, die worden meestal moslim in de gevangenis. En krijgen er een vervolgopleiding tot goordere crimineel.
Zegt u nu dat jonge criminelen gewoon opsluiten in de gevangenis geen goede oplossing is? Pas op, of straks steken ze u hier ook nog in het poco linkiewinkie hoekje.

Citaat:
Neen, die hebben de kaart "genoeg geld en macht" getrokken.
Steel 100 € en je bent een dief. Steel miljarden euro's en je mag ergens anders bestuurder worden.

Citaat:
Waarom ben ik dan geen geweldadige onbeconcureerbare crimineel?
Omdat ge ne loser zijt die zijn kansen niet grijpt, natuurlijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be