Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 4 september 2013, 09:36   #5921
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
De Joden uit de Torah. Oei, antisemetisme...
Die Joodse scholen in Israel, dat is net hetzelfde, even verwerpelijk. Maar in Israel is daar veel verzet tegen, en niemand wordt verplicht hun kinderen naar zulke scholen te sturen.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 09:36   #5922
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Uit de bron die BonBon zelf aanhaalt:

Bedankt om maar weer eens je stupiditeit en je oneerlijkheid aan te tonen. Als je selectief citeert, zorg er dan op zijn minst voor dat je niet zo gemakkelijk in je hemd kan gezet worden!
Er zijn ook christenen en seculieren in de arabische wereld, dat praat niet de zaken van islamisten goed.
BonBon is offline  
Oud 4 september 2013, 09:38   #5923
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hezbollah steun ik omdat ze bondgenoten zijn van Assad, Rusland, China en Iran, omdat ze een heroïsche strijd voerden tegen Israel, en hun levensvisie niet opdringen aan de rest van de Libanezen. Waar Hezbollah aan de macht is gaan alle jongeren naar school, ook de meisjes. In Iran zie je trouwens dat een groot deel van de meisjes naar de universiteit gaat, en dat er veel vrouwelijke rechters, professoren, etc. zijn.
Komaan beste Jood, er schuilt een zionist in u. Niet zeveren gast. Hezbollah wurgt Libanon.
Salah is offline  
Oud 4 september 2013, 09:40   #5924
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan beste Jood, er schuilt een zionist in u. Niet zeveren gast. Hezbollah wurgt Libanon.
Straks ga je nog zeggen dat de Hezbollah ook Joden zijn...

Let op vanavond als je gaat slapen, hé, misschien schuilt er een Jood onder je bed.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:42   #5925
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier zie je de analyse van een man met Egyptische én Joodse roots, nl. Alain Gresh, over de situatie in Egypte.

Waarschijnlijk het intelligentste dat je vandaag kunt vinden:
http://blog.mondediplo.net/2013-07-0...le-peuple-unis
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:44   #5926
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
ik weet het niet hoor

1/3 van de arabische wereld is ongeletterd waaronder 50% van de meisjes, dit gaat dan nog enkel over lezen en schrijven. Dit was dan nog van voor de arabische revolutie met de niet-islamitische regeringen.

"Illiteracy plagues Arab world"
http://www.arabianbusiness.com/illit...ld-193646.html
Hangt er van af, in sommige landen, zoals Irak (onder Saddam) en Syrië, Libanon, Libië en Jordanië, kan bijna iedereen lezen en schrijven. Ook Algerije doet het meer dan behoorlijk. In andere, zoals Marokko, amper de helft.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 09:46   #5927
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij als islamofoob beledigt islam. Als ik uw heilig huisje van conspiracy rotzooi intrap waar je in gelooft, moet je daar maar tegen kunnen.

Overigens ben jij begonnen met mij voor zionist, dixie enz uit te schelden. Blijkbaar wil je niet op dezelfde wijze behandelt worden zoals jij anderen behandelt. Tja.

U bent geen opeerlijk mens @Salah. Nou ja... (.) punt

U weet wat ik weet... en ik heb daarmee niets gedaan (in google cache staat alles nog steeds klaar en duidelijk). Ondanks dat feit... no regrets. Weet U wat? Ik had niets minder verwacht van Uw soort.

Werk aan de winkel.
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 september 2013, 09:48   #5928
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het memoriseren van de Koran staat helemaal niet in tegenspraak tot het leren van andere vakken. De oude Hellenen leerden ook de Ilias en de Odyssee vanbuiten. Als ik mij niet vergis, kon Lord Byron de Ilias en de Odyssee zelfs omgekeerd van buiten opzeggen, van het laatste vers tot het eerste.

Ook de Sheikh van al-Azhar, die je zo bewondert om zijn anti-Moslimbroeders positie in Egypte, voert het memorisen van de Koran hoog in het vaandel.

Extremistische strekkingen beroepen zich veel minder op de Koran en veel meer op dubieuze ahadith, die zij dan nog eens verkeerd interpreteren.
Wat er ook van zij, oude teksten van buitenleren noem ik geen goed model van onderwijs. Ik betwijfel ook ten sterkste of ze in die scholen iets leren over wetenschap, seksuele opvoeding, de evolutietheorie, buitenlandse talen, cultuur die niet rechtstreeks iets te zien heeft met godsdienst, enzovoort.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 09:48   #5929
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt er van af, in sommige landen, zoals Irak (onder Saddam) en Syrië, Libanon, Libië en Jordanië, kan bijna iedereen lezen en schrijven. Ook Algerije doet het meer dan behoorlijk. In andere, zoals Marokko, amper de helft.
Toevallig is Marokko een regime dat door Washington en Parijs is in stand gehouden, dat slechts is overeind gebleven door bloedige repressie van volksopstanden en dat er alles aan heeft gedaan om het volk analfabeet te houden. De vakken filosofie en sociologie werden aan de unief gewoon afgeschaft omdat in de jaren '60 en '70 het "links, langharig tuig" zich in die faculteiten ophield.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:50   #5930
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat er ook van zij,
M.a.w.: "ik lees niet wat je schrijft, en ga gewoon terug mijn oude plaat afdraaien". Fout! Eerst lezen wat ik schrijf, dan informatie opdoen, en dan pas becommentariëren. Intelligentie is de capaciteit om nieuwe informatie op te nemen, niet de capaciteit om je oude plaat af te draaien.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2013 om 09:50.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:51   #5931
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wel goedkoop in de schoolboeken, ik heb net de rekening van m'n dochter betaald.
ja, en volgens mij krijgen ze dat ene boek nog gratis ook, wel goed voor de portefeuille.

In Egypte krijg je niets gratis, maar religieuze lectuur �* volonté.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 09:51   #5932
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een ander artikel van Gresh dat al wie wel een beetje intelligentie heeft en werkelijk geïnteresseerd is in Egypte zal lezen:
http://www.monde-diplomatique.fr/2013/08/GRESH/49488

Gresh is een van de beste experten van de regio.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:51   #5933
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een ander artikel van Gresh dat al wie wel een beetje intelligentie heeft en werkelijk geïnteresseerd is in Egypte zal lezen:
http://www.monde-diplomatique.fr/2013/08/GRESH/49488

Gresh is een van de beste experten van de regio.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:52   #5934
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Die Joodse scholen in Israel, dat is net hetzelfde, even verwerpelijk. Maar in Israel is daar veel verzet tegen, en niemand wordt verplicht hun kinderen naar zulke scholen te sturen.
Zij zullen 'weldra' de meerderheid vormen.

Citaat:
If all groups (Secular, non-Jew, and Haredi) stay on their current growth rates, then in twenty-five years time (2037) the population of Israel would be nearly double that of today’s, standing at 12.5 million people. Of those, rough 50% would be secular Jews, 27% would be non-Jew, but an astounding 23% would be Haredi. Fast forwards another 25 years to the 2062, and these numbers will shift dramatically to 27% secular, 25% non-Jew, and 48% Haredi.
Salah is offline  
Oud 4 september 2013, 09:53   #5935
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toevallig is Marokko een regime dat door Washington en Parijs is in stand gehouden, dat slechts is overeind gebleven door bloedige repressie van volksopstanden en dat er alles aan heeft gedaan om het volk analfabeet te houden. De vakken filosofie en sociologie werden aan de unief gewoon afgeschaft omdat in de jaren '60 en '70 het "links, langharig tuig" zich in die faculteiten ophield.
Nog belangrijker is dat de regering en koning van Marokko geen jota inzitten met de ontwikkeling van de plattelandsbevoking. (net als Mubarak in Egypte trouwens).

Laatst gewijzigd door tomm : 4 september 2013 om 09:54.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 09:56   #5936
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.a.w.: "ik lees niet wat je schrijft, en ga gewoon terug mijn oude plaat afdraaien". Fout! Eerst lezen wat ik schrijf, dan informatie opdoen, en dan pas becommentariëren. Intelligentie is de capaciteit om nieuwe informatie op te nemen, niet de capaciteit om je oude plaat af te draaien.
Ik lees wel wat je schrijft, maar echt relevant was deze post niet. Het punt blijft dat Koranscholen niet goed zijn voor de ontwikkeling van een kind, en dat veel islamisten (niet allemaal) zo'n systeem willen invoeren.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 10:00   #5937
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat de Hezbollah ook Joden zijn...

Let op vanavond als je gaat slapen, hé, misschien schuilt er een Jood onder je bed.
Hij moet niet zeveren. Alsof hij achter de vernietiging van Israel zou staan en zich achter de "baardapen" zou scharen in die heroïsche strijd...

Laatst gewijzigd door Salah : 4 september 2013 om 10:04.
Salah is offline  
Oud 4 september 2013, 10:10   #5938
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral bij niet islamitische regeringen en in Libanon is de helft christelijk, het zal sterk achteruit gaan als islamisten daar de overhand krijgen.
BonBon is offline  
Oud 4 september 2013, 10:11   #5939
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, blijkbaar zijn er ook vervolmakingscursussen

Medische wetenschap, toegepaste psychologie, hoe dieven te genezen dmv amputaties.

Moet ik verder gaan?
Is dat dan niet effectief? Kan men daar ook Belgische politiekers definitief mee genezen of is dat slechts een tijdelijk effect (Clockwork Orange-stijl)?
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 september 2013, 10:13   #5940
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees wel wat je schrijft, maar echt relevant was deze post niet.
Juist wel, ik leer je zaken over een regio en een beschaving waar je nauwelijks iets van afweet, op een aantal clichés en dogma's na. Jij hebt inderdaad veel gereist en met mensen in cafés gepraat, ik heb de geschiedenis en de bronnen van die beschaving op academische wijze bestudeerd. Ik had trouwens nog vakken gevolgd bij een erg progressieve en kritische professor van al-Azhar, Mahmoud Azab, een man die overigens erg vloeiend Frans spreekt.

Citaat:
Het punt blijft dat Koranscholen niet goed zijn voor de ontwikkeling van een kind, en dat veel islamisten (niet allemaal) zo'n systeem willen invoeren.
Jij bent echt een autist, hé? Hoeveel keer moet ik zeggen dat ik kots van die Taliban-scholen die NIETS maar dan ook NIETS te maken hebben met islamitische scholen waar reeds in de Middeleeuwen wiskunde, geneeskunde en andere wetenschappen werden gedoceerd die de Renaissance in Europa hebben mogelijk gemaakt?

Met het memoriseren van de Koran is niets mis, integendeel, het traint het geheugen en bereidt de latere studie van de Arabische grammatica perfect voor. Samen met de Koran wordt in de Maghreb overigens ook een aantal werken over de Arabische grammatica in versvorm geleerd.

In het humanistische onderwijs met Grieks en Latijn begint men ook met het memoriseren.

Met memoriseren is niets mis, als men tegelijkertijd en daaropvolgend ook het kritisch redeneren wordt gestimuleerd. Imam Abu Hanifah doceerde door concrete gevallen aan zijn studenten voor te leggen en hen dan te laten discussiëren en redeneren. Op het einde vulde hij waar nodig aan.

Ook Marx is ondenkbaar zonder deze traditie van Rabbijnse tekstanalyse die sterk verwant is met de methode van Abu Hanifah. David Meyer en Farid El Asri hebben overigens het project om een Yeshiva-Madrasa op te richten, een school waarin zowel Joodse en islamitische teksten worden bestudeerd zodat kruisbestuiving en dialoog mogelijk worden. Daar zullen waarschijnlijk ook Joods-islamitische Taliban in worden opgeleid....
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2013 om 10:14.
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be