Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 4 september 2013, 13:53   #5961
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Door dit soort "rechtbanken", niet minder dan grove oorlogsmisdaden. In feite meer dan reden genoeg voor de VS om die rebellen af te maken, jammer dat ze een 2e agenda hebben.

.
"Syrian rebels have been shown on video executing 11 shackled men in cold blood after a sharia court condemned them to death for fighting with the government. "
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...eda-group.html

Dat zijn oorlogsmisdaden op beeld vastgelegd. Daarom dat de lafaards natuurlijk hun gezicht bedekken.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 13:53   #5962
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je de staat van de infrastructuur ziet in Pakistan, en de gemiddelde levensduur, zou dat nog wel eens kunnen...
De grove inteelt in die landen zal ook niet veel helpen, zucht.
BonBon is offline  
Oud 4 september 2013, 13:54   #5963
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn oorlogsmisdaden op beeld vastgelegd. Daarom dat de lafaards natuurlijk hun gezicht bedekken.

Ze filmen hun eigen misdaden, moet je inbeelden wat we niet te zien krijgen.
BonBon is offline  
Oud 4 september 2013, 14:00   #5964
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de islamitische geschiedenis inderdaad niet in detail bestudeerd, en snap dus misschien niet alle subtiliteiten. Ik ben ook niet anti-islam, maar ik schreef over de islamitische scholen in Afghanistan en Pakistan.
Dan spreek je gewoon naast de kwestie, want een madarsa is een school, gelijk welke school in de Arabische wereld. Dus ook Christenen gaan naar een school, een madarsa.

Citaat:
Ik weet niet hoe het zit met het onderwijs in de Golfstaten, maar bvb. Saudi Arabië presteert erg slecht in internationale rapporten.
Ik ben dan ook sterk gekant tegen het Saoedische regime. Met al zijn gebreken doet Iran het beter.

Citaat:
Ongetwijfeld wordt in de befaamde universiteiten het kritisch vermogen aangewakkerd(overigens zelfs Pakistan heeft enkele goede universiteiten), maar ik had het eerder over de dorps- en wijkscholen waar het gros van de kinderen onderwijs volgen.
Ja, veel arme kinderen gaan inderdaad bij die Taliban-scholen, maar dat is dan ook de schuld van de staat, vooral na de rechtse militaire dictatuur van Zia ul-Haqq die de gematigd progressieve Bhutto putschte. Als de overheid zijn plicht deed zoals in China, was er dit probleem niet.

Citaat:
Op zich is er niets mis mee, behalve als de Koranstudie een groot aantal uren in beslag neemt, en behalve als ook andere vakken aan religie gelinkt worden.
Het curriculum moet doenbaar blijven. Men mag linken leggen tussen vakken, zolang de autonomie van alle vakken wordt gewaarborgd. De biologie is voor ongelovigen en gelovigen van alle religies dezelfde. Omgekeerd moet de bioloog niet voorschrijven wat men in de les zedenleer of rooms-katholieke godsdienst mag zeggen.

Citaat:
Klopt, maar er worden wel veel verschillende teksten gebruikt en ze worden kritisch geanaliseerd... Ik kan mij niet voorstellen dat de Koran aan historische kritiek onderworpen wordt...
Mahmoud Azab doet dit aan al-Azhar. Islamofoben en moslimfundamentalisten zijn not pleased. Andere interessante auteurs zijn Rachid Benzine,

Citaat:
Maar is er ook ruimte voor kritische vragen, voor historische kritiek op de heilige boeken? Dat denk ik niet, want zou gelijk staan aan heiligschennis.
Waarom zou dat gelijk staan aan heiligschennis? Het is omgekeerd zo dat het gebrek aan kritiek een vorm van afgoderij en dus heiligschennis is.

Citaat:
Marx, geheel in 19de eeuwse traditie, stelde alles in vraag, en zeker ook religie. Hij is een product van de verlichting in de Franse revolutie.
Marx is een uiterst religieus auteur. Wie die religieuze dimensie uit Marx probeert te bannen, begrijpt niets van Marx. Lees zijn filosofische beschouwingen over het geld maar eens...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 14:00   #5965
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Een ander artikel van Gresh dat al wie wel een beetje intelligentie heeft en werkelijk geïnteresseerd is in Egypte zal lezen:
http://www.monde-diplomatique.fr/2013/08/GRESH/49488

Mooie samenvatting, maar hij zegt eigenlijk niets dat ik nog niet wist.

Wat ik echter niet las was de enorme mobilisatie van de Egyptische bevolking tegen Morsi en z'n regime, de pogingen van Morsi om het parlement buiten spel te zetten,.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 14:07   #5966
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Assad bestookt burgerwijken waar rebellen zich verschuilen, vreselijk, maar hij heeft geen andere optie als hij wil overleven.
Klopt, zeg ik ook. Iedereen vecht nu voor het naakte overleven. Aan rebellenzijde heeft men schrik voor zware epuraties van hele families als ze het onderspit delven. Hezbollah vecht voor zijn aanvoerlijn, zijn levensader zeg maar. En Assad vecht ook voor het naakte overleven. Niemand kan nog een kant op. En Israël is tevreden.

Citaat:
Chemische wapens dienen echter geen enkel strategisch doel, en iedereen wist dat chemische wapens het ideale excuus waren om het Westen tot actie aan te zetten, bovendien hadden de rebellen het al eens gebruikt volgens carla Delponte, die een autoriteit is op dat vlak. De conclusie ligt dan ook voor de hand.
Dat zijn waarschijnlijkheden, maar geen feiten. Laat ons dus gewoon toegeven dat we het niet weten.

Chemische wapens kunnen gebruikt zijn om de rebellen af te schrikken. Ze laten ook toe om hele wijken te zuiveren van rebellen + supporterende bevolking.

Ook moeten we toegeven: de wil om te interveniëren van VS & Co. is ook niet gigantisch groot hé. Ze hebben misschien wat schrik van de Russen en Chinezen, Obama is misschien een "zwak leider", maar meer voor de hand liggend komt het hen misschien niet zo slecht uit dat die burgeroorlog aansleept.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 14:10   #5967
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooie samenvatting, maar hij zegt eigenlijk niets dat ik nog niet wist.

Wat ik echter niet las was de enorme mobilisatie van de Egyptische bevolking tegen Morsi en z'n regime, de pogingen van Morsi om het parlement buiten spel te zetten,.
Gresh is overigens een communist die jarenlang voor de PCF heeft gewerkt. Hij trapt niet in de val van de polarisatie tussen MB en leger. Hij is kritisch voor beiden en verliest duidelijk het hoofddoel niet uit het oog: de val van het militaire regime dat ondanks alle retoriek een vazal is van VS en Israël opdat de Egyptische burgers zelf eindelijk eens een stem krijgen in hun land.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 14:16   #5968
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De biologie is voor ongelovigen en gelovigen van alle religies dezelfde. Omgekeerd moet de bioloog niet voorschrijven wat men in de les zedenleer of rooms-katholieke godsdienst mag zeggen.
Erfelijkheidsleer en Darwin is ook biologie, uiteindelijk ga je altijd conflict situaties hebben.
BonBon is offline  
Oud 4 september 2013, 14:16   #5969
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

IK zal vanavond antwoorden, maar vond nog dit:

Kolkata, India - South Asian nations, rarely in agreement on either regional or global issues, have come out strongly against a potential US military strike in Syria.

India, Pakistan and Bangladesh oppose the strike that, last week, seemed imminent - until President Barack Obama's stated desire to seek Congressional approval appeared to temporarily put the cork back in the bottle.

Sri Lanka and Nepal have also called for a "peaceful solution" to the Syria crisis.

"As the US is preparing for aerial strikes in Syria, Pakistan believes that the action will make the situation more dire," Sartaj Aziz, National Security and Foreign Affairs adviser to Prime Minister Mian Nawaz Sharif, told Pakistan's parliament. He said that Pakistan did not support the use of chemical weapons and urged the international community to wait for the relase of the report if UN inspectors.

In desperation, India is risking upsetting the US by seeking more oil imports from Iran. India's petroleum minister Veerappa Moily said a plan to import oil from Iran has been worked out that will help the country save $22bn in oil imports. That will help reduce the current account deficit that is driving down the value of the rupee.

Increasing oil imports from sanctions-hit Iran will help India because Tehran accepts New Delhi's payment in rupees - and that helps India save its foreign exchange. Officials calculate that importing, for instance, 10 million tonnes of oil from Iran means saving $10bn in foreign exchange outflow. During the most recent fiscal period, India imported 13.1 million tonnes of oil from Iran, down from 18.11 million tonnes in 2011-12.

The cutting down on Iranian oil imports was attributed to an effort to placate the US - something Ray says was "suicidal" for Indian interests.

Pakistan imports 78 percent of its oil consumption, mostly from the Middle East, and is seeking to develop a gas pipeline from Iran to its new port of Gwadar.

De hele wereld, niet enkel Rusland en China, verzet zich tegen een VS interventie, als ze het toch doen zal het de geschiedenis ingaan als een nieuw voorbeeld van westerse agressie en westerse leugens.

http://www.aljazeera.com/indepth/fea...822982345.html
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 14:18   #5970
Peche
Banneling

Standaard

Laatst ging ik tanken en het kostte mij zo'n 1.35 euro per liter. En nu? Nu 1.75 euro? Stopt maar direct met die oorlog
Peche is offline  
Oud 4 september 2013, 14:24   #5971
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erfelijkheidsleer en Darwin is ook biologie, uiteindelijk ga je altijd conflict situaties hebben.
Neen. Darwin en erfelijkheidsleer horen thuis in de biologieles. Zij vertegenwoordigen de huidige stand van onze wetenschappelijke kennis. Daar zullen gelovigen en ongelovigen zich moeten bij neerleggen en dat doen zij ook, op een aantal animisten na misschien. Iedereen gaat naar de dokter en die baseert zijn werk op wetenschap of die nu gelovig is of niet. (Een uitzondering zijn de Getuigen van Jehova die medisch noodzakelijke bloedtransfusies weigeren.)

Omgekeerd kan geen enkele biologische kennis uitsluitsel geven over het bestaan of niet bestaan van God of over de vraag of je je ouders moet respecteren, of je mag liegen en doden. Dat zijn vragen die in de les zedenleer / godsdienst behandeld worden. Zie je het verschil?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 14:27   #5972
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Darwin en erfelijkheidsleer horen thuis in de biologieles.
Ze horen thuis in de vuilbak. Of hoogstens in het museum als dwalingen van de mensheid.

Conflicten ontstaan daar waar bewustzijn zijn natuurlijke impuls tot groeien tegenwerkt.

De enige evolutie die er is, is de evolutie van het bewustzijn.
Oud 4 september 2013, 14:33   #5973
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ze horen thuis in de vuilbak. Of hoogstens in het museum als dwalingen van de mensheid.

Conflicten ontstaan daar waar bewustzijn zijn natuurlijke impuls tot groeien tegenwerkt.

De enige evolutie die er is, is de evolutie van het bewustzijn.
Of nog: de contestatie van Darwinisme zul je eerder vinden in New Age en protestantse kringen, allemaal ideeën die uit de VS komen, trouwens. En ook sterk staan bij onze Noorderburen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 15:00   #5974
Nota Bene
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Of nog: de contestatie van Darwinisme zul je eerder vinden in New Age en protestantse kringen, allemaal ideeën die uit de VS komen, trouwens. En ook sterk staan bij onze Noorderburen.
De term "New Age" is op zich al een uiting van evolutionisme en vooruitgang.
Oud 4 september 2013, 15:06   #5975
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Darwin en erfelijkheidsleer horen thuis in de biologieles. Zij vertegenwoordigen de huidige stand van onze wetenschappelijke kennis. Daar zullen gelovigen en ongelovigen zich moeten bij neerleggen en dat doen zij ook, op een aantal animisten na misschien. Iedereen gaat naar de dokter en die baseert zijn werk op wetenschap of die nu gelovig is of niet. (Een uitzondering zijn de Getuigen van Jehova die medisch noodzakelijke bloedtransfusies weigeren.)

Omgekeerd kan geen enkele biologische kennis uitsluitsel geven over het bestaan of niet bestaan van God of over de vraag of je je ouders moet respecteren, of je mag liegen en doden. Dat zijn vragen die in de les zedenleer / godsdienst behandeld worden. Zie je het verschil?
Ik vrees dat het overgrote deel van de moslims je ongelijk zal geven, wie Darwin aanvaard kan geen moslim zijn en zal ook niet aanvaarden dat varkens en mensen beiden zoogdieren zijn met grote gelijkenissen.
Niet voor niets dat ze ook varkens gebruiken om vervang organen te kweken.

Laatst gewijzigd door BonBon : 4 september 2013 om 15:10.
BonBon is offline  
Oud 4 september 2013, 15:18   #5976
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat het overgrote deel van de moslims je ongelijk zal geven, wie Darwin aanvaard kan geen moslim zijn en zal ook niet aanvaarden dat varkens en mensen beiden zoogdieren zijn met grote gelijkenissen.
Het is je misschien nog niet opgevallen, maar moslims en Joden eten geen varkens, een alleseter, zoals wij. Eet jij graag je eigen organen op?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 15:19   #5977
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik lijk zelfs op een varken, maar kan om privacy redenen geen foto delen.
Oud 4 september 2013, 15:26   #5978
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik lijk zelfs op een varken, maar kan om privacy redenen geen foto delen.
Geen probleem, hoor. Ook zonder foto was dat al duidelijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 15:26   #5979
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Leugens

Kunnen jullie echt niet meer zeggen dat dat?
Tegen een typetje zoals gij is dat zo.
julian is offline  
Oud 4 september 2013, 15:28   #5980
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is je misschien nog niet opgevallen, maar moslims en Joden eten geen varkens, een alleseter, zoals wij. Eet jij graag je eigen organen op?
Dus organen uit varkens of vaccins op varken-voedingsbodem mogen dan wel? Je weet best dat religie en dan vooral Islam niet te rijmen valt met wetenschap.
BonBon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be