Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 6 september 2013, 11:48   #6161
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Of nog: de incoherentie van de nationaal-communisten.
Ik ben geen nationaal-communist, net als Lenin en Stalin vind ik wel dat je de situatie in elk land afzonderlijk moet bekijken. Het eerste dat Lenin deed toen hij aan de macht kwam was vrede sluiten met Duitsland, Turkije en de Perziche Shah, niet bepaald goede communisten. De situatie in Rusland ging voor, anders zou de revolutie er mislukken. "De vijand van mijn vijand is mijn vriend".

Amerikaans (uiterst-)rechts zoals Ron Paul verzet zich tegen Amerikaanse avonturen in het buitenland, anders dan de oorlogszuchtige zogenaamde "liberalen", dus zijn het m'n vrienden. Meer moet je er niet achter zoeken.
tomm is offline  
Oud 6 september 2013, 11:50   #6162
Salah
Banneling

Standaard

Assad stooge: Kom maar op, Amerika. Hoor die clown bezig.

http://www.youtube.com/watch?v=riFAeUZZtLA
Salah is offline  
Oud 6 september 2013, 11:51   #6163
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vroeg mij vroeger altijd af hoe het komt dat de WOII zo ver heeft kunnen escaleren en dat Hitler zo ver heeft kunnen komen zonder dat individuen zich verzetten tegen malafide krachten. Het wordt alleen steeds duidelijker: 'All that is Necessary for the Triumph of Evil, is that good men do nothing'

En dat is in dit conflict ook weer het geval.
Nee, net als nu het geval is wordt de zaak zorgvuldig opgebouwd in de pers. Een Duitser die tegen Hitler was was dus voor de onderdrukking van etnische Duitsers in Oost-europa, zoals nu een Amerikaan of Brit die tegen interventie in syrië is het gebruik van gifgas op kinderen goedkeurt.

Verschil is dat er meer dan een politieke strekking bestaat in de 2 laatste landen, anders dan Duitsland.
tomm is offline  
Oud 6 september 2013, 11:53   #6164
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of nog: de debiliteit en het racisme van het imperialistische discours. Je bent net zo'n imperialist als Obama, hij is alleen geraffineerder en intelligenter dan jij.
Waarom moet je altijd iedereen waarmee je het niet eens bent beledigen en racist noemen? Ook niet bepaald een teken van intelligentie hoor.
tomm is offline  
Oud 6 september 2013, 11:56   #6165
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veeg die onnozele grijns van je gezicht, ventje...

Er zijn 100.000 doden en jij gaat hier wat onnozel over glimlachen? Een oorvijg, dat verdien je. Nicht eure Sünde - eure Genügsamkeit schreit gen Himmel, zei Nietzsche.

Neem eens Nietzsche contra Wagner ter hand, maar opgelet dat je je vingers er niet aan verbrandt. Dan zal je waarschijnlijk zeggen: "ad hominem", en knipogen.
Hij verdient geen oorvijg, ik denk niet dat hij voor het slachten van Syrische burgers is, maar de situatie is erg gecompiceerd en echt goede oplossingen zijn er niet, dat is wat hij zei.
tomm is offline  
Oud 6 september 2013, 11:58   #6166
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat ik in debat ga gaan met een puber die vanuit zijn luie zetel gaat beweren dat Syriërs geen mensen zoals hij zijn, dat hij met zijn pamper democratie verdient, maar dat die Syriërs Untermenschen zijn die aan dictatuur en foltering mogen worden overgeleverd?

Door de menselijkheid van de Syriërs te miskennen, plaats je je zelf buiten de mensheid, en dus ook buiten alle menselijke debatten.
M'n avator is Ceausescu (meer uit provocatie dan adoratie maar goed) en ik heb in de Sovjet-Unie gewoond en vond het daar goed, ik beschouw onze "westerse liberale democratie" niet als het na te streven doel van de wereld, verre van.
tomm is offline  
Oud 6 september 2013, 11:59   #6167
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij verdient geen oorvijg, ik denk niet dat hij voor het slachten van Syrische burgers is, maar de situatie is erg gecompiceerd en echt goede oplossingen zijn er niet, dat is wat hij zei.
Dit dus.
Nietzsche is offline  
Oud 6 september 2013, 13:29   #6168
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen nationaal-communist, net als Lenin en Stalin vind ik wel dat je de situatie in elk land afzonderlijk moet bekijken. Het eerste dat Lenin deed toen hij aan de macht kwam was vrede sluiten met Duitsland, Turkije en de Perziche Shah, niet bepaald goede communisten. De situatie in Rusland ging voor, anders zou de revolutie er mislukken. "De vijand van mijn vijand is mijn vriend".

Amerikaans (uiterst-)rechts zoals Ron Paul verzet zich tegen Amerikaanse avonturen in het buitenland, anders dan de oorlogszuchtige zogenaamde "liberalen", dus zijn het m'n vrienden. Meer moet je er niet achter zoeken.
Ron Paul verdedigt nog een aantal kleine zelfstandigen die door big business en big government worden gewurgd. Daar kun je nog enig respect voor hebben. Maar voor de imperialistische Tea Party kun je geen enkel respect hebben. Zij willen geen interventie in Syrië, maar hun einddoel is wel totale dominantie van de regio.

Zo bracht de invasie van Iraq een verzwakking van de Amerikaanse positie in de regio en een versterking van de Iraanse. Volgens mij is dit een goede zaak. Maar voor de Amerikaanse imperialist is dat een slechte zaak en die fout wil hij vermijden in Syrië.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 6 september 2013, 13:34   #6169
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moet je altijd iedereen waarmee je het niet eens bent beledigen en racist noemen? Ook niet bepaald een teken van intelligentie hoor.
Jouw racisme is inderdaad geen teken van intelligentie. Als je geen racistische uitspraken gedaan had, had ik je ook zo niet genoemd. In het kader van de studentenrevolte van de jaren '60 en '70 is er een bepaalde dekolonisatie van de geesten geweest in West-Europa. Ondertussen is er een grootscheepse neokoloniale, Occidentalistische ideologische contrarevolutie geweest, maar het is wel erg duidelijk dat jij die dekolonisatie der geesten hebt gemist.

In de Sovjet-Unie zijn onder het officiële internationalistische discours van de leiding, waarin, geef toe, niemand echt geloofde, oude vooroordelen blijven leven. Jij bent hier, of je het nu leuk vindt of niet, ook een product van.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 6 september 2013, 13:35   #6170
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
M'n avator is Ceausescu (meer uit provocatie dan adoratie maar goed) en ik heb in de Sovjet-Unie gewoond en vond het daar goed, ik beschouw onze "westerse liberale democratie" niet als het na te streven doel van de wereld, verre van.
Ik heb niet over "westerse liberale" democratie, maar over democratie en elementaire mensenrechten, die uw avatar steeds met de voeten trad. Niets kan foltering rechtvaardigen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 6 september 2013, 14:07   #6171
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Er wordt hier al lang gesproken over het regime van Assad en de rebellen.

Alleen waar zijn de onschuldige burgers? Zijn die niet meer belangrijk ofzo?
Nietzsche is offline  
Oud 6 september 2013, 14:58   #6172
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt hier al lang gesproken over het regime van Assad en de rebellen.

Alleen waar zijn de onschuldige burgers? Zijn die niet meer belangrijk ofzo?

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 6 september 2013 om 14:58.
Charlie don't Surf is offline  
Oud 6 september 2013, 15:12   #6173
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat steeds slechter met de VS . Het Amerikaanse volk accepteert niet langer dat het beleid alleen gericht is op macht en voordeel.
Als dat wérkelijk zo is, dan zou ik net zeggen dat het met de VS de goede kant op zou kunnen gaan.

Het hangt er uiteraard van af waar het Amerikaanse volk het beleid dan wél op gericht wil zien.

LSD in het drinkwater? "How The World Was Won" op all channels?
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 6 september 2013, 17:16   #6174
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom noem je Ron Paul uiterst-rechts? Ik dacht dat zo iets al Gouden Dagenraad extreem rechts was? Laat dat onzinnig rechts-links-paradigma nu eens varen..
mvd is offline  
Oud 6 september 2013, 17:37   #6175
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.reuters.com/article/2013/...98405L20130905

In de aanhoudende "peptalk" die de Amerikaanse Minister van BuZa dient aan te houden omtrent de aankomende aanvallen op Syrie(die waarschijnlijk niet door de VN zullen gesanctioneerd raken,maar dit detail terzijde...) begint de Minister wel enigszins naast de waarheid te marcheren...

In een poging om "vrienden" aan te wijzen in Syrie heeft de Minister "ontdekt" dat de "gematigde" rebellen belangrijker zouden worden dan de AQ-geaffilieerde rebellen...

De brave man heeft het waarschijnlijk over die "rebellen" in pak en das die in Turkije en Londen of zelfs vanuit nog meer mondaine plaatsen de democratie in Syrie profeteren....

De inlichtingendiensten ondertussen blijven duidelijk,het zijn de AQ-geaffilieerde strijdkrachten die op het terrein het best presteren,het best georganiseerd zijn,het meest initiatief nemen.Het is echt niet toevallig dat zelfs de Hezbollah-milities aan hen echt wel een harde noot hebben....

De VS staat op het punt Al-Quada te gaan steunen,ze zouden willen van niet,maar ze hebben zichzelf in dat verdomhoekje geneuzeld omdat de President niet kon zwijgen met die idiote "rode draad" een tijdje geleden.
Zever. Als ge het conflict laat aanslepen, zullen ongetwijfeld de islamisten het verzet meer en meer gaan domineren.
Reden genoeg om Assad militair te ontmannen en zijn val te versnellen.
Overal AQ zien is overigens geen bewijs van veel verstand.
julian is offline  
Oud 6 september 2013, 17:39   #6176
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
lang leve Ron Paul en co., voor mijn part lang leve de tea party. Ze zijn tegen Amerikaanse agressie in het buitenland, en hun binnenlandse standpunten interesseren me niet want ik ben geen Amerikaan.

Die zogezegde liberalen zijn erger dan de republikeinen. Ze verbergen hun agressief imperialisme onder humanitaire smoezen, net als Verhofstadt en co.
Gij en de Tea party in één bed is wel een goeie.
julian is offline  
Oud 6 september 2013, 17:41   #6177
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Maar als je een beetje logisch nadenkt weet je best dat de AQ rebellen heel de zaak aan het overnemen zijn
Gij wilt niet liever.
julian is offline  
Oud 6 september 2013, 17:55   #6178
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aan de andere kant. Het is niet duidelijk wat voor rebellen de VS hierin steunt. Er zijn namelijk ook genoeg "goede" rebellen.

Dat de VS rebellen steunt wilt niet per definitie zeggen dat ze leden van Al Qaida aan het steunen zijn.
doe geen moeite de anti's willen het niet snappen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 6 september 2013, 17:57   #6179
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Maar als je een beetje logisch nadenkt weet je best dat de AQ rebellen heel de zaak aan het overnemen zijn
bron, linkje hoe een minderheid van buitenlandse gekken het zou kunnen overnemen van de daar aanwezige Syrische rebellen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 6 september 2013, 18:07   #6180
F.B.
Parlementslid

Standaard

Iemand zin om een centje bij te verdienen?

Citaat:
11:53
Syria’s govt offers bounty for "non-Syrian terrorists"
The Syrian government has announced that it is offering a bounty to anyone who captures a "non-Syrian terrorist", or helps to apprehend one, state television said. A bounty of 500,000 Syrian pounds (roughly $4,000) will be offered for capture, while 200,000 pounds (about $1,500) goes to anyone who gives information regarding terrorist locations. The statement said the identities of those who provided information would be kept secret and their "protection ensured". Concerning Syrian rebels who informed on their comrades, state television added, that they would be granted amnesty and “their affairs will be settled.” The ongoing Syrian civil war started two and a half years ago and has already cost over 100,000 lives, according to UN estimates.

bron: RT

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be