![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#6261 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Denk niet dat ze nog een noemenswaardige capacteit hebben om iets terug te doen. De luchtmacht is te belangrijk in de burgeroorlog om daar een risico mee te nemen, de marine stelt niets voor. Mogelijk een paar missiles van de koude oorlog en dat zal het zowat zijn. Turkije zullen ze er waarschijnlijk niet bij proberen te betrekken om de relatie met de NATO niet te verstoren. Mogelijk proberen ze Israel erbij te betrekken, maar ook dat is een dubbeltje op zijn kant gezien Israel zich vrij neutral heeft opgesteld en een mogleijk reactie van dat land er wel eens voor kan zorgen dat ze de rest van de burgeroorlog in het donker mogen uitvechten. |
|
|
|
|
|
#6262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uiteindelijk is deze oorlog het opstapje naar een oorlog met Iran voor de VS en Israël. Voor Assad lijkt het me 'handig' Iran er nu al bij te betrekken. Maar dat is net wat Israël en de oorlogshavikken in de VS ook willen. Geen gemakkelijke positie voor Damascus. De VS zullen niet proberen rechtstreeks Russische troepen aan te vallen (schat ik). Als die zouden landen na de eerste VS strikes kan dat het een escalatie verhinderen denk ik. Wat denk je? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 september 2013 om 20:45. |
|
|
|
|
|
#6263 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#6264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw verdient uw kalifaatje niet met zo'n racistische wereldvisie. De mensheid staat veel verder dan dat. |
|
|
|
|
|
#6265 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#6266 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al goed dat u uzelf niet als superieur ziet dan. Nu nog ernaar handelen.
Kijk Salah, uw houding is agressief en onverdraagzaam en roept bij velen weerzin op tegen uw gedachtegoed. Een samenleving is geven en nemen. Een visie aanhangen die de samenleving wil vervangen door een systeem waar je helemaal je zin kan doen zonder rekening te hoeven houden met andere wereldvisies is een recept voor conflicten. Iedereen dient zich aan te passen. Ook u. Anders ga beter wonen op een plaats waar er een eenheidsvisie heerst die gelijk is aan de uwe, en dat is niet Europa (noch Latijns America). |
|
|
|
|
#6267 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waar ik woon of ga wonen zijn uw zaken niet. Laatst gewijzigd door Salah : 7 september 2013 om 21:34. |
|
|
|
|
|
#6268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
voor alle duidelijkheid:
Zelfs al geeft het VS congres zijn goedkeuring voor een aanval op Syrië dan maakt dat zo'n aanval nog niet legaal. Voor het internationaal recht biedt de 'right to protect' geen legaal kader om een ander land aan te vallen zonder een mandaat van de VN veiligheidsraad. |
|
|
|
|
#6269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#6270 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoveel video's van de slachtoffers tijdens de aanval, maar bijna niets van de 1400 slachtoffers na de aanslag, geen rouwenden, geen straten met lijken voor de herkenning, geen tientallen massagraven en wat nog meer. Enkel de VS had die video's nodig. |
|
|
|
|
|
#6271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je wil volledige godsdienstvrijheid op plaatsen waar mensen van verschillende levensvisies samenwonen. Aan zo'n gedachtegoed dient men zich niet aan te passen. Integendeel, men dient dit rigide gedachtegoed te vervangen door een meer inclusief gedachtegoed. We kunnen niet de Sharia hebben bv. naast de bestaande wetgeving. Is niet het principe dat "iedereen gelijk is voor de wet" een pilaar voor een volwassen samenleving? Of moet iedereen anders maar zijn goesting doen...en er desnoods er een eigen religie voor oprichten? Ik probeer in ieder geval niet bewust te liegen. Ik kan me vergissen, en ik hoop dat u dat onderscheid wil en kan maken. |
|
|
|
|
|
#6272 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#6273 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zet een andere plaat op, Hohmann!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#6274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe de .... zijn de Syriërs geen slachtoffer volk?
|
|
|
|
|
#6275 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Net zoals vrijheid van expressie in het Westen een hol begrip is. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#6276 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tätervolk, Opfervolk... Wat zijn dat nu voor termen? Hoe kan een volk nu dader of slachtoffer van een daad zijn? Een volk is een abstractie, die je in de realiteit niet zal tegenkomen. Pieter, Jan of Klaas, die kan je tegenkomen en die kan dader worden van een misdaad of juist slachtoffer. Een abstractie als "het Nederlandse volk" kan onmogelijk dader of slachtoffer zijn van een misdaad.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#6277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#6278 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
#6279 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om het met een voorbeeld te zeggen: als een bepaalde Syriër door het VK geleverd gifgas zwiert op een aantal Syrische burgers en die burgers sterven, dan zijn de gestorven burgers slachtoffer van een moord door diegene die het gifgas gooide, met medeplichtigheid van de leverancier en diens overheid die de export goedkeurde. Het is niet een abstractie als "het Syrische volk" dat slachtoffer is, maar een aantal zeer reële personen en het is ook niet "het Engelse volk" dat dader is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#6280 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wil de eerste ter dood veroordeelde nog zien bij wijze van spreken.
Ik pleit ook niet voor religieuze eenheidsworst hé. Maar als we rechts dienen te rijden dient dat voor iedereen te gelden om de zaak leefbaar te houden. Citaat:
Ik kan wel begrijpen dat men protesteert als een religie geviseerd wordt met pestmaatregelen zelfs al zijn die 'democratisch' tot stand gekomen. Een volwassen democratie vraagt om empathie met de medemens en een doordachte mening op basis van volledige en correcte informatie. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 september 2013 om 22:38. |
|||
|
|