Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2013, 19:57   #61
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De trein is van iedereen, de 2de klasse reizigers dragen evenveel bij met hun belastingcenten als de eerste klas reizigers om dat spul te laten rondrijden en te onderhouden.
Dus die grendel tussen eerste en tweede klasse moet weg om eindelijk die broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren.
Voor eerste klasse reizigers is er dan ook niet alleen een hogere belasting verschuldigd, door het verlies aan inkomsten van de lege plaatsen.
Ze moeten maar een extra inspanning doen om tot die eerste klassers te behoren.
Ik kan u volgen.
Zo zou het verschil tussen een pilske en een duvel ook moeten afgeschaft worden.
Communisten die zich met het drinken van een duvel boven het plebs stellen...

Laatst gewijzigd door rafkaf : 12 september 2013 om 20:15.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 20:04   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De trein is van iedereen, de 2de klasse reizigers dragen evenveel bij met hun belastingcenten als de eerste klas reizigers om dat spul te laten rondrijden en te onderhouden.
Dus die grendel tussen eerste en tweede klasse moet weg om eindelijk die broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren.
Voor eerste klasse reizigers is er dan ook niet alleen een hogere belasting verschuldigd, door het verlies aan inkomsten van de lege plaatsen.
Ze moeten maar een extra inspanning doen om tot die eerste klassers te behoren.
Het is lang geleden dat ik nog met de trein reed, maar wat ik mij er van kan herinneren is, dat wanneer ik een eersteklas betaalde, dat er geen enkel zitje in eerste klas beschikbaar was en dat ik, ofwel tweede klas moest reizen of kon recht staan, terwijl de helft van de zittende in eerste klas nieteens voor eerste klas betaald had. Wanneer de conducteur zijn ronde deed moesten de tweedeklas reizigers gewoonweg bij betalen, daar waar dat de eersteklasreiziggers welke geen plaats hadden, recht mochten blijven staan.

Ik was toen nog jong, maar het zou nu niet waar zijn want ik zou flink protesteren.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2013 om 20:07.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 20:47   #63
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 12.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dan zou er plaats gemaakt moeten worden. Indien niet vrijwillig, dan maar door de conducteur.
maw, uw voorstel is onwerkbaar.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 21:23   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Ik kan u volgen.
Zo zou het verschil tussen een pilske en een duvel ook moeten afgeschaft worden.
Communisten die zich met het drinken van een duvel boven het plebs stellen...
gvd, da's een goei !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 21:26   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
gvd, da's een goei !!

.
En trapist moet de zelfde prijs kosten als een maaske
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 08:00   #66
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik was eigenlijk ook nooit voorstander van de scheiding tussen 1ste en 2de maar als die dan toch blijft dan enkel voor betalende tickets, ttz niet voor de staatselite die gratis mag.
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 08:04   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het is lang geleden dat ik nog met de trein reed, maar wat ik mij er van kan herinneren is, dat wanneer ik een eersteklas betaalde, dat er geen enkel zitje in eerste klas beschikbaar was en dat ik, ofwel tweede klas moest reizen of kon recht staan, terwijl de helft van de zittende in eerste klas nieteens voor eerste klas betaald had. Wanneer de conducteur zijn ronde deed moesten de tweedeklas reizigers gewoonweg bij betalen, daar waar dat de eersteklasreiziggers welke geen plaats hadden, recht mochten blijven staan.

Ik was toen nog jong, maar het zou nu niet waar zijn want ik zou flink protesteren.
Ik heb éénmaal geprotesteerd.
De conducteur dreigde me van de trein te laten zetten aan het volgende station + al de kosten hieraan verbonden...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 09:32   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb éénmaal geprotesteerd.
De conducteur dreigde me van de trein te laten zetten aan het volgende station + al de kosten hieraan verbonden...
Mijn ervaring en observatie : ik heb een beter gedacht van treinconducteurs. Van voorbarige dreigementen of van onbeleefdheden, heb ik nog nooit iets gemerkt.
Ik laat even de stakingsbereidheid buiten beschouwing.


Maar ik wou terugkomen op wat iemand anders eer in de draad vooropstelde: het is nu zo dat een treinkaartje enkel een garantieverklaring is voor een verplaatsing van station a naar station b; geen zitplaats gegarandeerd dus.

Wel, die nieuwe ceo zou daar werk van mogen maken.

Een systeem dat er niet meer kaartjes verkocht worden, dan dat er zitplaatsen zijn, of dat daarnaar gewerkt wordt (op ervaring vb. met abonnementen weet je nooit perfect ....)
Voor mijn part mogen er goedkopere kaartjes en abonnementen komen, die inhouden dat bij full house, je dan wel je zitplaats moet afstaan.
De conducteur roept bij een bepaalde bezettingsgraad dan af: alle gierigaards rechtstaan vanaf nu.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:05   #69
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn ervaring en observatie : ik heb een beter gedacht van treinconducteurs. Van voorbarige dreigementen of van onbeleefdheden, heb ik nog nooit iets gemerkt.
Ik laat even de stakingsbereidheid buiten beschouwing.


Maar ik wou terugkomen op wat iemand anders eer in de draad vooropstelde: het is nu zo dat een treinkaartje enkel een garantieverklaring is voor een verplaatsing van station a naar station b; geen zitplaats gegarandeerd dus.

Wel, die nieuwe ceo zou daar werk van mogen maken.

Een systeem dat er niet meer kaartjes verkocht worden, dan dat er zitplaatsen zijn, of dat daarnaar gewerkt wordt (op ervaring vb. met abonnementen weet je nooit perfect ....)
Voor mijn part mogen er goedkopere kaartjes en abonnementen komen, die inhouden dat bij full house, je dan wel je zitplaats moet afstaan.
De conducteur roept bij een bepaalde bezettingsgraad dan af: alle gierigaards rechtstaan vanaf nu.

.
Wel, dat is het Deense systeem dus. Je reserveert je zitplaats. Op je ticket staat een nummer, op de stoel ook. Je betaalt daar extra voor, niet veel hoor, een kleinigheidje. Soms (heel soms) is het ook zo dat als je een zitplaats vraagt, ze je mededelen dat die er spijtig genoeg niet meer zijn. Maar dat gebeurt enkel als je naar het station gaat en een ticket koopt voor de eerstvolgende trein, als je de dag op voorhand al op internet je plaats reserveert, heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Van ruzie is ook nooit sprake. "Excuseer, U zit op mijn plaats", je toont je ticket en er volgt altijd een "oh sorry" en ze maken je plaats vrij. Het is een kwestie van de woordje "gereserveerd" duidelijk aan te brengen + de notie dat de reserverende meer heeft betaald dan degene die onrechtmatig op die stoel zit.

Om op Boduo's opmerking terug te komen, zodra al die tweede klassers in eerste klas bijbetalen, zijn dat ook eerste klassers, net als degene die op voorhand eerste klasse betaalde. En dan komt het inderdaad neer op het feit dat je betaald voor de verplaatsing, niet de stoel. Spijtig maar helaas.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 13 september 2013 om 13:06.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:32   #70
Dakeyras
Lokaal Raadslid
 
Dakeyras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tu.t tut,

het verschil in prijs van het kaartje rechtvaardigt voldoende eventuele minderopbrengsten op andere vlakken.

Richt je pijlen maar op de socialistisch aangesloten topfiguren die de nmbs leiden met een pree waar ik duizelig van word.
En deel ons eventueel mee in welk communistisch regime er ooit de leiders even sober geleefd hebben dan den arbaaider.

.
Bullshit. Het verschil rechtvaardigt die kost helemaal niet.

Die lege plaatsen omdat mensen geen duurder 1ste klasse ticket willen betalen, kosten ook geld.

Het is openbaar vervoer.

Dat een privé luchtvaartmaatschappij extra rekent voor comfortable prijzen, is hun probleem. Als u een duurdere, comfortabele wagen koopt, is dat met uw eigen geld en van een privé bedrijf.

De trein is openbaar vervoer.

Het verschil is toch duidelijk?

Zou u voorstander zijn om mensen die ervoor betalen, toe te laten op de pechstrook te sjeezen om files te vermijden?

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 13 september 2013 om 13:33.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:34   #71
Dakeyras
Lokaal Raadslid
 
Dakeyras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Ik kan u volgen.
Zo zou het verschil tussen een pilske en een duvel ook moeten afgeschaft worden.
Communisten die zich met het drinken van een duvel boven het plebs stellen...
Bullshit.

Het aanbieden van bier is geen openbare dienstverlening. Openbaar vervoer wel.

Wat een debiele vergelijking.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:43   #72
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Bullshit. Het verschil rechtvaardigt die kost helemaal niet.

Die lege plaatsen omdat mensen geen duurder 1ste klasse ticket willen betalen, kosten ook geld.

Het is openbaar vervoer.

Dat een privé luchtvaartmaatschappij extra rekent voor comfortable prijzen, is hun probleem. Als u een duurdere, comfortabele wagen koopt, is dat met uw eigen geld en van een privé bedrijf.

De trein is openbaar vervoer.

Het verschil is toch duidelijk?

Zou u voorstander zijn om mensen die ervoor betalen, toe te laten op de pechstrook te sjeezen om files te vermijden?
Schaf 1e klasse af en hou hetzelfde aantal plaatsen = minder inkomsten => minder comfort voor iedereen
Schaf 1e klasse af koppel ook die wagens af = minder plaats voor iedereen.

Aan welk van die twee geeft u de voorkeur?
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 14:27   #73
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hij roept het meestal af door de micro.
Heb hem ook al een blad zien hangen aan de schuifdeur. (ik trek die dan achter zijn gat weer af.)
Die tweedeklassers moeten ons niet komen lastig vallen.
Het gedrag van een kleinburger.
Heel typerend voor de asociale blazen in eerste klas.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 14:36   #74
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Die kerel is wereldvreemd. Er is weinig verschil tussen eerste en tweede klasse. Het verschil waar mensen eerste klasse voor betalen (ik toch, tijdens de spits) is de beschikbare plaats.
Wat mensen niet schijnen te beseffen is dat een ticketje voor de trein recht geeft op de verplaatsing van A naar B, niet op een zitplaats. Is er een zitplaats beschikbaar, dan is dat aangenaam, is die er niet, dan heb je pech, of je betaalt voor 1ste klasse en je hebt meer kans dat je kan zitten, simpel.

Afschaffen van het klassenverschil betekent gewoon dat je die keuze niet meer hebt en iedereen moet hopen op een plaats. Het is puur afgunst. Verzuring van de maatschappij heet dat. Alsekik ni kan zitte, dan moet dieje dikkenek oek mor rechtston.

Als je problemen hebt met de treinen, ijver dan voor meer treinen of meer wagons, maar laat aub keuze over aan de mensen die ervoor willen betalen.
Als er ergens verzuring te merken is, dan is het toch wel bij die arrogante clowns die in eerste klas zitten. En allemaal een grote muil. Denk je nu echt dat je een vriendelijk antwoord gaat krijgen als je mensen vraagt om op te rotten uit een wagon? Je mag nog niet eens passeren door zo een eerste klasse wagon of je krijgt boze blikken, alsof het volk van tweede klasse vol ziektes zit. Wie denk je eigenlijk dat je bent? Ik betaal een beetje meer, dus ik sta ver boven de rest? Ik dacht het niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 14:54   #75
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Bullshit.

Het aanbieden van bier is geen openbare dienstverlening. Openbaar vervoer wel.

Wat een debiele vergelijking.
Sinds wanneer is dit geen openbare dienstverlening?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:26   #76
Dakeyras
Lokaal Raadslid
 
Dakeyras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Schaf 1e klasse af en hou hetzelfde aantal plaatsen = minder inkomsten => minder comfort voor iedereen
Schaf 1e klasse af koppel ook die wagens af = minder plaats voor iedereen.

Aan welk van die twee geeft u de voorkeur?
Schaf 1e klasse af en hou hetzelfde aantal plaatsen: het werkende plebs dat op de spitsuren moet rechtstaan, kan zitten. Of mag dat misschien niet?

Schaf 1e klasse af en koppel die wagens ook af = minder plaats, maar ook minder wagons nodig en te onderhouden.

Mijn voorkeur gaat naar optie 1. Het is godverdomme openbaar vervoer. Dienstverlening aan de bevolking. Dat hoeft geen winstgevend bedrijf te zijn. En dat ze aub niet in hun hoofd halen dat ook te privatiseren.

Dat geprivatiseer is onze doodsteek. Sommige zaken zijn van dermate belang voor een land, dat dat in handen van de overheid moet blijven, niet van op winst beluste kosten ten koste van dienstverlening besparende hebzuchtige en graaizieke privé bedrijven.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 13 september 2013 om 15:27.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:30   #77
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Hang overal nog wat goederenwagens tussen : derde klasse. Gratis.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:32   #78
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Daar zie, we gaan straks in eerste klas naar huis treinen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:33   #79
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daar zie, we gaan straks in eerste klas naar huis treinen.
Wat een groots man ben jij toch.
De koning van de trein.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 15:36   #80
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat een groots man ben jij toch.
De koning van de trein.
En dan zeggen we altijd, moet je eens kijken, ik zou niet graag bij die gasten zijn die moeten recht staan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be