![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#6761 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In z'n doodstrijd kun je inderdaad hebben dat ze iets vastnemen en krampachtig vasthouden maar niet zo mooi en handig op z'n buik, al die lijken zijn blijkbaar al afgelegd, de ogen toe gedaan, enz. Allemaal binnen een paar uur na een chemische aanval met 1400 doden. |
|
![]() |
![]() |
#6762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6765 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het blijft hetzelfde, als je bekijkt wie de beste partij is om na een overwinning een stabiel land te krijgen op weg naar een democratie is het Assad. Hij heeft bv de koerden (uit eigenbelang) onafhankelijkheid gegeven dus ik begrijp niet waarom de rebellen die streek nu nog willen veroveren, die is toch al bevrijd? |
||
![]() |
![]() |
#6766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt schot in de zaak. Syrische terroristische rebellen (al-Nusra Front en de Ahrar al-Sham Brigades) worden in Turkije vervolgd. Ze planden het massaal aanmaken van chemische wapens. Weerom een aanduiding dat de Syrische rebellen zich inderdaad bezigen met chemische wapens.
RT - Turkish prosecutors indict Syrian rebels for seeking chemical weapons 14 september 2013 A court indictment by the Turkish prosecutors into the alleged use of chemical weapons by the Syrian rebels has once again highlighted fears this week that sarin toxic gas was used by the opposition and not the Assad government. Laatst gewijzigd door zonbron : 14 september 2013 om 11:03. |
![]() |
![]() |
#6768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Ahrar al-Sham groep en al-Nusra bekomen hun chemische wapens via Turkije.
Voice of Russia - Syrian opposition receives chemical weapons from Turkey 13 september 2013
Laatst gewijzigd door zonbron : 14 september 2013 om 11:15. |
![]() |
![]() |
#6769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als ik dezelfde gas in huis heb als gebruikt is voor die gasaanval dan ben ik verantwoordelijk voor die gasaanval?
|
![]() |
![]() |
#6770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natriumfluoride is een giftig zout met als brutoformule NaF. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 14 september 2013 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
#6771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6774 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt maar 2 partijen met gifgas, elk heeft een andere soort door productie, handeling en gebruik, dat gas heeft zelfs een vingerafdruk van waar het geproduceerd is. Als ze nu ontdekken dat 1 van die soorten is gebruikt dan mag je toch aannemen dat die ene groep dan de uitvoerder is van de aanval? Elementaire wiskunde my boy. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is de toekomst die telt en Assad zal niet kunnen aanblijven zoals hij vroeger deed, die veranderingen zullen er dus wel komen. Onder de islamitische rebellen zouden er nog meer doden vallen dan onder Assad zonder uitzicht op een democratie. Mijn keuze is dus vlug gemaakt. Laatst gewijzigd door BonBon : 14 september 2013 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
#6776 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van strijdgassen heb ik geen kaas gegeten. Niet dat ik geen vraagtekens heb als die foto’s zie, maar ga er geen conclusies aan verbinden daar ik geen kennis van de materie heb. Waar ik wel verstand van heb is verlamming en beademing, mijn vakgebied. Wat ik van gifgasssen begrijp is dat de overgang tussen de spier en zenuwcel geblokkeerd raakt. Geen idee of je weet wat ALS is? Gebeurt er ongeveer hetzelfde De hartspier raakt daarentegen niet aangedaan bij ALS. Maar ook het darmstelsel hoeft niet aangedaan te raken Waarom? Het entherisch zenuwstelsel staat in verbinding met het centraal zenuwstelsel (via de nervus vagus), maar kan ook autonoom functioneren Dit zie je bijvoorbeeld ook bij de spierziekte Guillain-Barré. Kan iedereen plotseling oplopen. In no time ben je verlamd. Wil echter niet zeggen dat je ook geheel incontinent raakt. (Als je tot de gelukkigen behoort, kun je daar gelukkig wel van genezen) Bij strijdgassen begrijp ik eruit dat er een krampende verlamming ontstaat, maar op welk moment er totale verlamming ontstaat van de spieren? Ik heb geen idee. Een spuit op foto’s? Als je in dienst hebt gezeten (als dienstplichtige) zou je behoren te weten wat een mogelijke verklaring zou kunnen zijn … Atropine. (Passen wij overigens ook toe. Kan helpen bij veel sputumsecretie. Alhoewel we tegenwoordig vaak glycopyrronium gebruiken) Heus die foto met die hand is een kul verklaring. Elke verpleegkundige met ervaring kan je dit zondermeer vertellen. Om het je duidelijk te maken. Leg je ene hand op je buik, de andere hand erop met de vingers van de bovenste hand eromheen gevouwen. Ontspan. Wat zie je, als de ene arm wat meer blijft liggen op de buik? .. Vrijwel exact deze soort foto. Zie totaal niets bijzonders aan die foto. Je legt de armen en handen goed, draait je even om wat te pakken en een arm/hand is weggegleden. Foto’s zeggen geen ene moer zonder meer informatie. Het kan, maar even zo goed niet. De experts hier weten te verklaren hoe het met die foto's zit. Wel als dat zo makkelijk zou zijn waar hebben we dan die onderzoekers van de UN voor nodig om vast te stellen dat er wel -/of geen strijdgassen zijn gebruikt? Laatst gewijzigd door Adrian M : 14 september 2013 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
#6777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je bij de ene groep gifgas ontdekt wilt toch niet zeggen dat de andere groep het niet heeft? 2: My boy? ![]() I am sorry daddy. |
|
![]() |
![]() |
#6778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6779 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus als mathematisch aangetoond wordt dat het gas is van Assad dan is het voor jou duidelijk dat Assad verantwoordelijk is? |
|
![]() |
![]() |
#6780 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze aan de samenstelling zien dat het gas niet in Syrië is gemaakt en dat er geen militaire wapens zijn gebruikt dan zijn het de rebellen, veel andere opties zijn er niet. |
|
![]() |