Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 14 september 2013, 17:40   #6801
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zijn ondertussen de VS en Rusland ,de enige twee naties die totnogtoe probeerden iets te bereiken in Syrie,die onder mekaar een schema opstellen......first things first...hoe die chemische wapens weg te krijgen.....
De nadruk ligt momenteel op chemische wapens in handen van de Syrische overheid,maar ik denk niet dat de rebellen zeer lang de dans zullen ontspringen....

Het lot van het Assad-regime is eigenlijk al bezegeld,ongeacht wat er maandag aanstaande door de VN-onderzoekers zal medegedeeld worden omtrent eventuele direkte aansprakelijkheid omtrent gebruik van chemische wapens.Zelfs President Assad beseft dat ook wel denk ik.
De vraag is natuurlijk door wat dit regime vervangen moet worden.Er zijn geen bruikbare vervangingsschema's in de Arabische wereld te vinden....De rebellen hebben zichzelf al lang onmogelijk gemaakt....de ene slager vervangen door de andere beenhouwer is geen verbetering.En "moderne" Syriers die (te) lang in het buitenland verbleven hebben parachuteren zal ook niet helpen...het zou een soort landing van de marsmannetjes zijn....Ik verwijs naar de regering Karzai in Afghanistan...

Die "vervanging" in Syrie is dan ongetwijfeld het volgende punt waarvoor we naar de VS en Rusland zullen kunnen kijken.

De nabijgelegen EU verkoopt totnogtoe alleen maar lucht,geblaat en maakt zelfs deel uit van het probleem door het zenden van kanonnenvlees voor de rebellen....

We zien nu hun invloed op het proces.......niks......

Ook de Arabische landen zijn uiteindelijk op het juiste tabouretje geplaatst,en het staat heel erg laag...

Groot-Brittanie en Frankrijk,de twee pseudo-supermachtjes zijn ook helemaal opzij geschoven......

Laatst gewijzigd door kelt : 14 september 2013 om 17:44.
kelt is offline  
Oud 14 september 2013, 17:42   #6802
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het zijn ondertussen de VS en Rusland ,de enige twee naties die totnogtoe probeerden iets te bereiken in Syrie,die onder mekaar een schema opstellen......first things first...hoe die chemische wapens weg te krijgen.....
De nadruk ligt momenteel op chemische wapens in handen van de Syrische overheid,maar ik denk niet dat de rebellen zeer lang de dans zullen ontspringen....

Het lot van het Assad-regime is eigenlijk al bezegeld,ongeacht wat er maandag aanstaande door de VN-onderzoekers zal medegedeeld worden omtrent eventuele direkte aansprakelijkheid omtrent gebruik van chemische wapens.Zelfs President Assad beseft dat ook wel denk ik.
De vraag is natuurlijk door wat dit vervangen moet worden.Er zijn geen bruikbare vervangingsschema's in de Arabische wereld te vinden....De rebellen hebben zichzelf al lang onmogelijk gemaakt....de ene slager vervangen door de andere beenhouwers is geen verbetering.

Die "vervanging" is dan ongetwijfeld het volgende punt waarvoor we naar de VS en Rusland zullen kunnen kijken.

De nabijgelegen EU verkoopt totnogtoe alleen maar lucht,geblaat en maakt zelfs deel uit van het probleem door het zenden van kanonnenvlees voor de rebellen....

We zien nu hun invloed op het proces.......niks......

Ook de Arabische Unie(mijn God wat een slechtgekozen naam zeg) is uiteindelijk op het juiste tabouretje geplaatst,en het staat heel erg laag...
Het lot van het regime van Assad is heus nog niet bezegeld.

Als men dat denk, des te beter voor de zaak.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 september 2013, 17:45   #6803
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enkel Assad kan gedurende de komende 4 jaar de beveiliging van zijn arsenaal garanderen, niemand anders. Indien de meerderheid van de bevolking daar anders over oordeelt, dan is dat natuurlijk een andere zaak.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 september 2013 om 17:47.
zonbron is offline  
Oud 14 september 2013, 17:46   #6804
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het lot van het regime van Assad is heus nog niet bezegeld.

Als men dat denk, des te beter voor de zaak.

ik was nog niet klaar met mijn tekst sorry

Maar goed,wat het Assad-regime betreft...hij is er nog wegens de komplete onhandigheid van zijn tegenstanders...

...we zullen zien...
kelt is offline  
Oud 14 september 2013, 17:49   #6805
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ik was nog niet klaar met mijn tekst sorry
Ga gerust verder...

Citaat:
Maar goed,wat het Assad-regime betreft...hij is er nog wegens de komplete onhandigheid van zijn tegenstanders...

...we zullen zien...
Dat is maar hoe men het bekijkt.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 september 2013, 17:56   #6806
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na het grootse internationale protest tegen de symbolische militaire actie van de VS, hebben de Russen hun hand uitgestoken. Een gezichtsreddende actie...

Voorlopig dus geen westerse militaire actie, maar wel vergaande westerse bewapening van de rebellen. Een veel extremere chemische aanval zal moeten verwezenlijkt worden om het westen opnieuw op oorlogspad te krijgen.

Ik voorzie een belangrijke verharding van de strijd.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 september 2013, 18:08   #6807
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zijn die bewijzen van rigor mortis van de wel 1400+ slachtoffers en hun identiteit?
Alawitische ouders uit Latakia, die een sectair bloedbad aangericht door de terroristen overleefden in de omgeving van Latakia, herkenden hun ontvoerde kinderen tussen de lichamen in Damascus.

Ze dienden klacht in bij het Syrische gerecht, wegens moord. Is dat zo moeilijk om de identiteit van de slachtoffers te achterhalen?

Er zijn zelfs beelden op het internet beschikbaar van deze ontvoeringen.
Oud 14 september 2013, 18:12   #6808
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Na het grootse internationale protest tegen de symbolische militaire actie van de VS, hebben de Russen hun hand uitgestoken. Een gezichtsreddende actie...

Voorlopig dus geen westerse militaire actie, maar wel vergaande westerse bewapening van de rebellen. Een veel extremere chemische aanval zal moeten verwezenlijkt worden om het westen opnieuw op oorlogspad te krijgen.

Ik voorzie een belangrijke verharding van de strijd.
Een echte chemische aanval bedoel je.

Als er vlug inspecteurs bij de chemische wapens gezet worden dan kan er daar ook niet veel verkeerd lopen, integendeel, er komt nu een grote wereldwijde samenwerking om die wapens weg te werken.

Ik hoop dat Assad maandag niet van gedacht zal veranderen als bv duidelijk zou blijken dat er geen gas aanval is geweest, hij mag nu ook niet overmoedig worden.
BonBon is offline  
Oud 14 september 2013, 18:51   #6809
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Strijders drinken en eten ook weinig, dat hindert tijdens de kritieke momenten.
Wat een verklaring .... Zie m'n collega's hun buik al vasthouden van het lachen als ik ze vertel waarom iemand na een plotselinge hartaanval
niet incontinent raakt. Tevoren eten en drinken ze altijd weinig

Leg mij eens uit mate. Iemand kiest voor euthanasie. Krijgt een week lang een wensdieet, net wat hij wil, biefstuk elke dag alles kan.
Maakte mee dat een patient `s morgens een uitsmijter wilde en om 10:00 uur een eind eraan.
Een kleine 3 á 4 uur later afgelegd, niets en niente incontinent (oh en geen catheter).
Adrian M is offline  
Oud 14 september 2013, 18:58   #6810
Adrian M

Standaard

Citaat:
Enkel Assad kan gedurende de komende 4 jaar de beveiliging van zijn arsenaal garanderen, niemand anders. Indien de meerderheid van de bevolking daar anders over oordeelt, dan is dat natuurlijk een andere zaak.
De komende 4 jaar? Als hij zo sterk in z'n schoenen stond had hij die oorlog al lang en breed gewonnen.
Adrian M is offline  
Oud 14 september 2013, 19:34   #6811
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
De komende 4 jaar? Als hij zo sterk in z'n schoenen stond had hij die oorlog al lang en breed gewonnen.
Wait & C.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 september 2013, 19:50   #6812
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

*** Amerika valideert het regime van Assad ***

Speaking at a joint news conference with Lavrov, Kerry said that weapons inspectors should be on the ground in Syria by November with the goal of eliminating President Bashar al-Assad's stockpiles by mid-2014.

"Providing this framework is fully implemented it can end the threat these weapons pose not only to the Syrian people but also to their neighbours," Kerry said.

"Because of the threat of proliferation this framework can provide greater protection and security to the world.

"The world will now expect Assad's regime to live up to its commitments... There can be no room for games. Or anything less than full compliance by the Assad regime," he added.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 september 2013, 21:35   #6813
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
*** Amerika valideert het regime van Assad ***

Speaking at a joint news conference with Lavrov, Kerry said that weapons inspectors should be on the ground in Syria by November with the goal of eliminating President Bashar al-Assad's stockpiles by mid-2014.

"Providing this framework is fully implemented it can end the threat these weapons pose not only to the Syrian people but also to their neighbours," Kerry said.

"Because of the threat of proliferation this framework can provide greater protection and security to the world.

"The world will now expect Assad's regime to live up to its commitments... There can be no room for games. Or anything less than full compliance by the Assad regime," he added.
Inderdaad, hij kan aanblijven. Ik denk dat de VS het ook eindelijk door heeft dat de rebellen geen oplossing zijn, eerst die wapens weg en dan druk uitoefenen om te evolueren naar een seculiere democratie.
BonBon is offline  
Oud 15 september 2013, 10:49   #6814
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aangename verassing. Kan U in een paar woorden beschrijven hoe U in het algemeen de Amerikaanse libertariërs ziet? In de reguliere media worden deze met regelmaat afgedaan als conspiracy-nutters. Zo zegt deze MSM bvb. van Ron Paul dat hij een 'cook' is. Niet vergeten hoe deze man door de zogenaamde 'vooraanstaande' media werd behandeld tijdens de voorbereidingen op de laatste Amerikaanse verkiezingen en men met macht en man al zijn overwinningen ridiculiseerde, erover zweeg of gewoonweg naar de prullenmand verwees als zijnde van geen betekenis.

Maar in feite hebt U dit reeds beantwoord hoor, vefrissend volstaat voor mij.
Maar zou bvb. de libertariërs steunen indien ze ooit (hypothetisch) een president kunnen plaatsen, al was het maar voor 4 jaar?
Ik ken de Amerikaanse politiek te weinig, maar waarschijnlijk zou Ralph Nader als president het dichtst een beleid naar mijn keuze benaderen, maar die maakte niet echt een kans deze keer. Ron Paul maakte daarentegen wel een kans - volgens de peilingen was hij de enige Republiek in staat om Obama met 51-49 te verslaan - en was dus van de verkiesbare kandidaten de beste keus, zowel in zijn buitenlandse politiek (stop those wars!) als in zijn onwil om de bankiers en het industrieel-militair complex te blijven ondersteunen met overheidsgeld. Nu, daarom was ook hij uiteindelijk onverkiesbaar, hé. Vanaf hij echt succes begon te krijgen, greep de oligarchie in.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 15 september 2013, 10:49   #6815
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aangename verassing. Kan U in een paar woorden beschrijven hoe U in het algemeen de Amerikaanse libertariërs ziet? In de reguliere media worden deze met regelmaat afgedaan als conspiracy-nutters. Zo zegt deze MSM bvb. van Ron Paul dat hij een 'cook' is. Niet vergeten hoe deze man door de zogenaamde 'vooraanstaande' media werd behandeld tijdens de voorbereidingen op de laatste Amerikaanse verkiezingen en men met macht en man al zijn overwinningen ridiculiseerde, erover zweeg of gewoonweg naar de prullenmand verwees als zijnde van geen betekenis.

Maar in feite hebt U dit reeds beantwoord hoor, vefrissend volstaat voor mij.
Maar zou bvb. de libertariërs steunen indien ze ooit (hypothetisch) een president kunnen plaatsen, al was het maar voor 4 jaar?
Ik ken de Amerikaanse politiek te weinig, maar waarschijnlijk zou Ralph Nader als president het dichtst een beleid naar mijn keuze benaderen, maar die maakte niet echt een kans deze keer. Ron Paul maakte daarentegen wel een kans - volgens de peilingen was hij de enige Republiek in staat om Obama met 51-49 te verslaan - en was dus van de verkiesbare kandidaten de beste keus, zowel in zijn buitenlandse politiek (stop those wars!) als in zijn onwil om de bankiers en het industrieel-militair complex te blijven ondersteunen met overheidsgeld. Nu, daarom was ook hij uiteindelijk onverkiesbaar, hé. Vanaf hij echt succes begon te krijgen, greep de oligarchie in.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 15 september 2013, 10:55   #6816
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

De VS gaat dus niet aanvallen !

Nietzsche is offline  
Oud 15 september 2013, 15:42   #6817
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De VS gaat dus niet aanvallen !

Nog niet te vroeg juichen, ze zullen vanalles uitvinden om tegen Assad te gebruiken, en uiteraard zal Assad nooit voldoende meewerken, net zoals Saddam nooit volledig meewerkte volgens de Amerikanen.
De Russen echter, die samen met de VS de VN-resolutie opstellen, zullen zo weinig mogelijk achterpoortjes open laten die als excuus zouden kunnen gebruikt worden.
tomm is offline  
Oud 15 september 2013, 16:10   #6818
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nog niet te vroeg juichen, ze zullen vanalles uitvinden om tegen Assad te gebruiken, en uiteraard zal Assad nooit voldoende meewerken, net zoals Saddam nooit volledig meewerkte volgens de Amerikanen.
De Russen echter, die samen met de VS de VN-resolutie opstellen, zullen zo weinig mogelijk achterpoortjes open laten die als excuus zouden kunnen gebruikt worden.
Het zal mij benieuwen hoe de VN resolutie er uit zal zien. Want de eisen die gesteld worden aan Syrië moeten legitiem zijn volgens internationaal recht en eventuele sancties moeten dat ook zijn. De VN kan in de eisen aan Syrië geen willekeur toepassen want dan dreigt een veto.
Piero is offline  
Oud 15 september 2013, 16:31   #6819
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Romney haalde in sommige peilingen ook meer dan Obama hoor. Ron Paul had misschien wel een kans tegen Obama, maar in de Republikeinse voorverkiezingen niet. Zijn zoon Rand Paul doet het nu wél goed in de peilingen voor Republikeins kandidaat 2016. De kans is echt reeël dat Rand Paul kandidaat wordt voor Rep. in 2016. Wie weet wat er dan kan gebeuren..
mvd is offline  
Oud 15 september 2013, 16:34   #6820
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat denk ik ook. De VS zal naar nieuwe dingen op zoek gaan (of opzetten) om tegen Assad te gebruiken. Los van deze show zal het conflict in Syrië blijven doorgaan.
mvd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be