![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: wie is volgens U een goede kandidaat premier voor N-VA ? | |||
Jan Jambon |
![]() ![]() ![]() |
8 | 26,67% |
Mevraa Oom�*ns |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,33% |
Ben "konijnenpolonaise" Weyts |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,00% |
Jurgen Ceder |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,33% |
Jan Peumans |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Karim Van Overmeire |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,33% |
Theo Francken |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Erwin Brentjens |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,33% |
Hare Majesteit Mathilde |
![]() ![]() ![]() |
10 | 33,33% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een ernstige enquête hier op het forum, ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
edit : behalve Ben Weyts, mits de media training dan toch. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door peter1962 : 15 september 2013 om 10:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij moeten er geen enquetes gehouden worden op dit forum. Maar als je er als opstarter waarde aan hecht, doe dan teminste de moeite om zelf ernstig over te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil niet voor mijn beurt spreken.
Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 september 2013 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie De Schoof bekwaam als Premier. Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 september 2013 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is poepsimpel. Bastaardkinderen zijn van alle tijden. De bastaardkinderen van ons koningshuis zijn een apart topic waard.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 september 2013 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil dat ook wel doen. Ik doe het zelf voor €289.998.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik koop geen nieuwe PC, deze is voor mij voldoende. 2. Ik post vanop verschillende pc's en heb dat bij de andere ook al gehad. Ik weet niet waaraan het ligt, zal me ook een worst wezen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb de link ernaar hier vroeger al meerdere keren gepost. Dit filmpje is een textbook case voor studenten om aan te tonen hoe communicatie vooral niet hoort te gebeuren. In het lijstje van absolute bloopers in het parlement is dit het tweede gênantste optreden ooit. Uiteraard voorafgegaan door Michel Daerden, die met zijn "kroenboek - wietboek" speech de absolute norm heeft neergezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gok op het laatste, u heeft het gewoon niet begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() dan is het zeer zeker die fles sterke drank waar u vanaf moet blijven.
Laatst gewijzigd door hollande : 15 september 2013 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Na rijp beraad heeft de O-VLD daarjuist tijdens de 7de Dag verklaard dat zij nog geen kandidaat premier naar voren schuift...
De CD&V en de Sp.a. hebben dat al evenmin gedaan. Zelfs de PVDA niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We wachten wel tot 2019, wanneer de euforie van de N-VA kiezers zal weg geëbt zijn door de maatregelen, getroffen door hun idolen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar in verband met de kandidaten, wanneer de spoeling nogal dun is zoekt men in politieke partijen meestal een soort wit konijn, een technocraat. Dat kan en mag en cd&v bijvoorbeeld heeft dat eerder gedaan soms zonder succes (Mieke Offeciers of Peter Leyman) soms met heel veel succes (Kris Peeters en meer recent Koen Geens). Tegen wanneer zal N-VA met namen naar voor komen van mensen die ze ofwel willen inzetten voor de verkiezingen (niet zo belangrijk want stemmen hebben ze nu al op overschot) , als wel na de verkiezingen willen als wit konijn en pseudo-onafhankelijke inzetten in de regering(en) ? De weinige door de wol geverfde politici die n-va heeft kunnen moeilijk tegelijk burgemeester of schepen zijn, parlementslid of in vlaanderen of federaal, en nog eens minister erbovenop. (los van alle onverenigbaarheden die dit hoedanook niet mogelijk maken). Tenzij ze Jip en Janneke in de parlementen willen laten zetelen en zelf allemaal minister zullen worden lijkt het me dat er weinig andere keus is dan enkele technocraten aan te trekken. N-va zit in een unieke positie, ze hebben een gigantisch reservoir aan kiezers, een gigantisch aantal zetels in de diverse bestuursniveau's maar echt minimaal en dat tot in het extreme toe een gebrek aan mensen met ervaring in bestuur. Mensen die al een uitvoerend mandaat gehad hebben dus. Jan Jambon en Bart De Wever zijn nu ongeveer 9 maanden burgemeester, en Bourgeois en Muyters (was ook een wit konijn trouwens) hebben ervaring als minister. Jan Peumans niet te vergeten die een schitterend parlementsvoorzitter is. And that's it. Tenzij iemand nog anderen ziet ? Zelfs Benneke Weyts heeft nul komma nul bestuurlijke ervaring. De vraag in mijn openingstopic mag dan al wat speels en provocatief zijn, ik denk dat het politiek wel heel relevant is om eens na te gaan niet alleen WAT n-va wil doen na 25 mei maar ook vooral met WIE ze dat denkt te klaren. En als ik dan zie dat een forumlid als reservespeler, die de interne keuken duidelijk kent, begint zenuwachtig te reageren dan sterkt me dit in mij aanvoelen dat die partij gewoon niet beschikt over voldoende kwalitatieve mensen om echt iets te doen. Net zoals bv Agalev dat ook ooit op zeer pijnlijke manier heeft mogen ondervinden. Vlotten de gesprekken met pakweg Ivan Van De Cloot, of met Geert Noels ? Al een babbeltje gedaan met professor Herman Matthijs ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |