Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: wie is volgens U een goede kandidaat premier voor N-VA ?
Jan Jambon 8 26,67%
Mevraa Oom�*ns 1 3,33%
Ben "konijnenpolonaise" Weyts 6 20,00%
Jurgen Ceder 1 3,33%
Jan Peumans 2 6,67%
Karim Van Overmeire 1 3,33%
Theo Francken 0 0%
Erwin Brentjens 1 3,33%
Hare Majesteit Mathilde 10 33,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2013, 10:20   #201
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Welja in de kamer. Gaan we moeilijk doen over details.
Als je het verschil tussen in de kamer zitten of in een regering al een "detail" vindt dan vraag ik me af wat er voor jou werkelijk van belang is.

De drie personen die jij noemt zijn jonge en wellicht beloftevolle parlementariërs. Maar hebben geen enkele bestuurservaring. Het is niet ernstig om te suggereren dat die in aanmerking zouden kunnen komen om minister te worden. Dat geloof je zelf niet.
N-VA heeft weinig structurele zwakheden, maar dit is er eentje van formaat. Vandaar dat ik vermoed dat ze dat manco gaan opvullen door een tweede keer iemand uit het bedrijfsleven, het middenveld of een academicus uit economische richting binnen te halen en die als minister voor te dragen. Let wel, ik vermoed dat dit zo zal zijn als n-va naast de vlaamse regering ook zou meestappen in een federale regering. Als ze enkel op vlaams niveau meedoet is het minder waarschijnlijk dat ze die externe versterking nodig heeft.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 11:10   #202
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Als je het verschil tussen in de kamer zitten of in een regering al een "detail" vindt dan vraag ik me af wat er voor jou werkelijk van belang is.

De drie personen die jij noemt zijn jonge en wellicht beloftevolle parlementariërs. Maar hebben geen enkele bestuurservaring. Het is niet ernstig om te suggereren dat die in aanmerking zouden kunnen komen om minister te worden. Dat geloof je zelf niet.
N-VA heeft weinig structurele zwakheden, maar dit is er eentje van formaat. Vandaar dat ik vermoed dat ze dat manco gaan opvullen door een tweede keer iemand uit het bedrijfsleven, het middenveld of een academicus uit economische richting binnen te halen en die als minister voor te dragen. Let wel, ik vermoed dat dit zo zal zijn als n-va naast de vlaamse regering ook zou meestappen in een federale regering. Als ze enkel op vlaams niveau meedoet is het minder waarschijnlijk dat ze die externe versterking nodig heeft.
maakt het eigenlijk uit wie jij bekwaam vindt ?
Wie van de andere partijen vind je bekwaam ?
Kunnen we eens lachen

Trouwens als je ziet wat al die bekwamen de laatste 40 jaar uitgespookt hebben zou ik liever onbekwamen willen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 11:59   #203
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Elke burger met bezorgdheid heeft er belang bij dat er liefst competente mensen op de minister stoelen gezet worden door de partijen.

Citaat:
Dit draadje gaat over de mogelijke n-va kandidaat ministers en/op premier.
Open gerust zelf een draadje over de andere partijen.

Citaat:
Kunnen we eens lachen
Dat mag, haast je dus maar om dat draadje te openen.

Citaat:
Trouwens als je ziet wat al die bekwamen de laatste 40 jaar uitgespookt hebben zou ik liever onbekwamen willen
Ik heb tussen de 9 mogelijkheden bewust enkele halve zolen gezet, zodat je ook de kans zou krijgen om op onbekwamen te stemmen.
Oud 16 september 2013, 12:26   #204
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Om eerste minister te worden, neen inderdaad. Daarvoor zie ik enkel De Wever als kandidaat bij N-VA. Bij andere partijen zie ik een kans bij Kris Peeters. Voor de rest is er niemand bekwaam in Vlaanderen om premier te worden. Al de rest is ofwel onbekwaam ofwel te jong/onervaren.

Om minister te worden in België ligt de bekwaamheidsgrens echter enorm laag. Dan vind ik wel dat ze in aanmerking komen als je ziet wie er de laatste jaren allemaal al minister is mogen zijn en vooral blijven.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 12:30   #205
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ken al enkele mensen die bekwaam zijn voor een ministerpost.
Naast Bourgeois en Muyters denk ik aan s
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 12:31   #206
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ken al enkele mensen die bekwaam zijn voor een ministerpost.
Naast Bourgeois en Muyters denk ik aan s
Deju mijne PC deed gek en poste de post vooraleer hij af was.
Oud 16 september 2013, 12:32   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Kunnen we eens lachen

Inderdaad, Freye heeft bv de ene flater na de andere geslagen in het subidieren van isolatie en groene stroom.
Oud 16 september 2013, 12:33   #208
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=peter1962;6804806]
Citaat:
Elke burger met bezorgdheid heeft er belang bij dat er liefst competente mensen op de minister stoelen gezet worden door de partijen.

Natuurlijk, en daarom willen wij een groot deel van de huidige "bekwamen" eruit jassen.
Oud 16 september 2013, 12:33   #209
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk, en daarom willen wij een groot deel van de huidige "bekwamen" eruit jassen.
Oud 16 september 2013, 12:35   #210
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar gaat dit draadje inderdaad over.
Vandaar dat wij enkelen van de huidige bekwamen eruit willen jassen.
Oud 16 september 2013, 12:36   #211
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom, dit draadje is perfect voor de nonsens die hier gepost worden.
Oud 16 september 2013, 12:37   #212
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deju mijne PC deed gek en poste de post vooraleer hij af was.
je kent de knop "edit" toch ?
Oud 16 september 2013, 12:47   #213
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Freye heeft bv de ene flater na de andere geslagen in het subidieren van isolatie en groene stroom.
Ben ik het volledig mee eens. Maar in dit draadje dat over n-va gaat geef je daar wel geen antwoord op wie je bij n-va als competent ziet om minister te worden. Bourgeois en Muyters, dat weten we al. Maar in de komende vlaamse regering gaan ze op basis van hun te verwachten score veel meer posten binnenhalen. En mogelijk komt daar ook nog het federale niveau bij.
Oud 16 september 2013, 12:48   #214
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=reservespeler;6804871]
Citaat:

en die vervangen door Jip en Janneke ?
Oud 16 september 2013, 12:51   #215
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom, dit draadje is perfect voor de nonsens die hier gepost worden.

het steekt je echt hee, als forumleden beginnen gerichte vragen te stellen over de personeelsbezetting van n-va ?
Dan krijg je plots dat typisch vrouwelijke trekje om over iets anders te beginnen.
Oud 16 september 2013, 13:18   #216
rafkaf
Banneling

Standaard

[quote=peter1962;6804806]
Citaat:

Ik heb tussen de 9 mogelijkheden bewust enkele halve zolen gezet, zodat je ook de kans zou krijgen om op onbekwamen te stemmen.
Je beseft toch dat je aan maïstijdsschennis doet?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 13:30   #217
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=rafkaf;6804945]
Citaat:

Je beseft toch dat je aan maïstijdsschennis doet?
kan ik mee leven.

Oud 16 september 2013, 13:31   #218
system
Banneling

Standaard

Laat u niets wijsmaken door de NVA!!

De NVA speelt weer eens haar perfide spelletje. Ze doet nu voorkomen alsof ze regeringsverantwoordelijkheid zou willen nemen op Federaal vlak. Niets daarvan!

De NVA weet maar al te best dat ze aan haar plafond zit qua stemmen. En dus wil ze nog de stemmen van diegenen binnenhalen die zeggen:”Ik stem niet op de NVA want die partij gaat toch maar in de oppositie zitten.”

En dus zegt de NVA bij zichzelf: "Deze kiezers moeten we nog kunnen winnen. We gaan doen alsof we wél bereid zijn op federaal vlak mee te regeren en we laten hierover ballonnetjes opgaan in de media . Vanzelfsprekend gaan we nooit in een Federale regering zitten. We zouden wel gek zijn en onszelf verloochenen, moesten we dit doen. En dus, dit doen we natuurlijk lekker niet, maar door dit te pretenderen kunnen we toch nog stemmen winnen en mogelijk als ‘incontournable’ uit de verkiezingststrijd komen."

Dat is de gehele opzet van de NVA. Laat u dus niet vangen!

Laatst gewijzigd door system : 16 september 2013 om 13:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 14:00   #219
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En mogelijk komt daar ook nog het federale niveau bij.
Dan volstaat niet alleen competentie maar ook de bestendigheid tegen G-krachten speelt dan een enorme rol .
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 14:09   #220
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat u niets wijsmaken door de NVA!!

De NVA speelt weer eens haar perfide spelletje. Ze doet nu voorkomen alsof ze regeringsverantwoordelijkheid zou willen nemen op Federaal vlak. Niets daarvan!

De NVA weet maar al te best dat ze aan haar plafond zit qua stemmen. En dus wil ze nog de stemmen van diegenen binnenhalen die zeggen:”Ik stem niet op de NVA want die partij gaat toch maar in de oppositie zitten.”

En dus zegt de NVA bij zichzelf: "Deze kiezers moeten we nog kunnen winnen. We gaan doen alsof we wél bereid zijn op federaal vlak mee te regeren en we laten hierover ballonnetjes opgaan in de media . Vanzelfsprekend gaan we nooit in een Federale regering zitten. We zouden wel gek zijn en onszelf verloochenen, moesten we dit doen. En dus, dit doen we natuurlijk lekker niet, maar door dit te pretenderen kunnen we toch nog stemmen winnen en mogelijk als ‘incontournable’ uit de verkiezingststrijd komen."

Dat is de gehele opzet van de NVA. Laat u dus niet vangen!
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be