Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2013, 02:13   #261
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De combinatie hoge leeftijd, goedkope drank en exotische geslachtsziekten beginnen hun tol te eisen.
Arme ouwe knar...
ik weet het sjakie van jou fisieke en mentale problemen ,darom spaar ik je een beetje ,maar niet teveel ,want buiten die hoge leeftijd heb je al de rest aan uzelf te danken,alhoewel ,zuipen daar kan je moeilijk buiten als boeferken en vreemd gaan zou ik ook doen met zo n lelijk wijf ,of heeft zij die geslachtsziekten?ik heb die problemen niet met mijn jonge mooie exotische vrouw
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 02:15   #262
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Staaf is het soort spelbreker, dat altijd op voorhand het einde van de film vertelt...
dat is gewoon hulp aan minder begaafden ,wsl bang dat je de clou ni zou snappen met uw door alcohol aangetast hercencelletje
Oud 19 september 2013, 02:20   #263
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar wel 75% van de staatsschuld in je nek waarvan de interestlasten alleen al meer dan 10 miljard/jaar bedragen.
die betalen we nu ook ,non argument
Oud 19 september 2013, 06:29   #264
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Blijf gerust volhouden dat je gewoon wat mogelijkheden opwierp hoor.

Over de IRA: zij werden niet bestreden omdat ze voor een onafhankelijk (verenigd) Noord-Ierland waren, maar omdat ze geweld gebruikten. Dat jij onmiddellijk een democratisch proces vergeleek met geweld zegt genoeg, hoezeer je ook spartelt. Spanje zal in de wereld geen steun vinden willen zij gewapenderhand de wil van de Catalanen onderdrukken. Dat kon 30 jaar geleden misschien nog wel, nu niet meer.
Mijn enige troost is dat ik het geprobeerd zal hebben.
Want jij beschikt blijkbaar over bijzondere gave: namelijk beter weten dan ik wat ikzelf in mijn eigen posts heb geschreven. Als dat zo is, moet ik dat aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 19 september 2013 om 06:38.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 06:30   #265
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als zelfs binnen die meerderheid geen meerderheid gevonden wordt die secessie voorstaat, dan gaat mijn argument a fortiori op.
Als er geen draagkracht is voor een splitsingsavontuur, dan zou het totaal ondemokratisch zijn om er aan te beginnen.
Dat klopt, inderdaad.
Oud 19 september 2013, 08:03   #266
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Want jij beschikt blijkbaar over bijzondere gave: namelijk beter weten dan ik wat ikzelf in mijn eigen posts heb geschreven. Als dat zo is, moet ik dat aanvaarden.
Mvd is God: hij weet alles, hij ziet alles en is overal: in de hemel, op de aarde én op alle plaatsen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 08:05   #267
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als zelfs binnen die meerderheid geen meerderheid gevonden wordt die secessie voorstaat, dan gaat mijn argument a fortiori op.
Als er geen draagkracht is voor een splitsingsavontuur, dan zou het totaal ondemokratisch zijn om er aan te beginnen.
En als er binnen die meerderheid een meerderheid wordt gevonden?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 08:05   #268
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zou dat maar doen.
Oud 19 september 2013, 08:11   #269
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Ik zou dat maar doen.
Ik ben al begonnen met het bouwen van zijn tempel.
Oud 19 september 2013, 09:42   #270
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Europa waarschuwt zijn separatisten

De Morgen 18 september '13 pagina 2

Citaat:
Volgens de Europese commissie zal een onafhankelijk catalonie niet automatisch deel uitmaken van de Unie. Ook schotland, vlaanderen en andere met separatisme flirtende regio's wezen gewaarschuwd.
Als de spaanse deelregio catalonie de onafhankelijkheid uitroept, en dat scenario dat realistischer is dan het lijkt, dan moet ze niet rekenen op europees lidmaatschap. Voor een keer is het niet usual suspect Madrid dat de catalanen op het risico attendeert, wel Brussel, meer bepaald de europese commissie.
"Als een deel van het grondgebied van een lidstaat ophoudt om tot die lidstaat te behoren," zij commissiewoordvoerster Pia Ahrenkilde Hansen, "dan zijn de EU-verdragen daarop niet langer van toepassing." Dat de commissie zich inlaat met wat traditioneel als een binnenlandse aangelegenheid van een lidstaat geldt, is relatief uitzonderlijk. Ahrenkilde vervolledigde dan ook wat maandag al door de EU commissaris voor mededinging en vice-voorzitter van de commissie Joaquin Almunia was gezegd. De spanjaard Almunia, afkomstig uit het eveneens door secessie bekoorde Baskenland, was in de catalaanse hoofdstad Barcelona op bezoek. Daar gaf hij te verstaan dat een onafhankelijk catalonie zijn EU lidmaatschap wel kan vergeten. Met haar commentaar onderstreepte Ahrenkilde dat Almunia niet als spaans politicus maar als supranationaal commissaris gesproken had. Anders gezegd, commissievoorzitter José Manuel Barroso dekt hem af.
Referendum
Catalonie, de meest welvarende regio van spanje, maakt europa nerveus en dat heeft zo zijn redenen. De economische crisis heeft ook daar het separatistische sentiment aangewakkerd. Net nu een avontuur uitlokken zou korte metten maken met de (prille) voortekenen vanherstel, en europa een nieuwe inzinking bezorgen.
Nochtans : volgens peilingen is een krappe meerderheid van de catalanen voor onafhankelijkheid gewonnen en is 80 procent vragende partij voor een referendum. De minister president van catalonie, Artur Mas van de nationalistische partij convergènca i unio, beweegt hemel en aarde om volgend jaar zo'n volksraadpleging te houden, maar stuit op een taai no bij de spaanse premier Rajoy.
Toevallig houden in 2014 ook de schotten een referendum over afscheiding van groot-brittannnie. In brussel, zo blijkt uit de reactie van de commissie, groeit de vrees voor een domino-effect, met desastreuze gevolgen voor de Unie. In europa geldt ook vlaanderen als een regio met separatistisch potentieel, zij het dat hier geen concrete initiatieven op stapel staan.
"Volgens het europees recht kunnen staten tot de unie toetreden of aan hun lidmaatschap verzaken", zegt Merijn Chamon van de vakgroep Europeesf recht van de UGent. "Voor lidstaten die uiteenvallen is juridisch niets voorzien. Dat vacuüm valt in de praktijk ook niet te vullen. Het is onwaarschijnlijk dat staten die een deel van hun grondgebied verliezen, prompt groen licht geven voor de toetreding van een vroegere deelregio als volwaardig lid."
"De unie kan niet miljoenen pro-Europese burgers afstraffen omdat ze bij democratische meerderheid hun eigen weg gekozen hebben", stelt EU parlementslid Mark Demesmaeker (N-VA, Europese Vrije Alliantie). "Met haar uitspraken speelt de Commissie vooral een politiek spel, bedoeld om burgers schrik aan te jagen."
Gisteren waren er hier enkele protagonisten heel zeker van hun claim dat de EU het niet zover zou laten komen om regio's die hun onafhankelijkheid uitroepen als nieuwe lidstaat te weigeren. Sommigen zaten zelfs te lachen dat het enkel maar spanjaard Almunia was.
Deze officiële reactie van de woordvoerster verduidelijkt dat zijn woorden wel degelijk de visie van de commissie weergeven en geen persoonlijk standpunt zijn.

Men kan dit nu ook nog proberen weg te lachen, maar de marsrichting is nu wel duidelijk aangegeven. De avonturiers en romantici zullen het niet graag lezen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 09:47   #271
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Gisteren waren er hier enkele protagonisten heel zeker van hun claim dat de EU het niet zover zou laten komen om regio's die hun onafhankelijkheid uitroepen als nieuwe lidstaat te weigeren. Sommigen zaten zelfs te lachen dat het enkel maar spanjaard Almunia was.
Deze officiële reactie van de woordvoerster verduidelijkt dat zijn woorden wel degelijk de visie van de commissie weergeven en geen persoonlijk standpunt zijn.

Men kan dit nu ook nog proberen weg te lachen, maar de marsrichting is nu wel duidelijk aangegeven. De avonturiers en romantici zullen het niet graag lezen.
Dan zullen die separisten ongetwijfeld geen toetreding tot de EU eisen/vragen.

En wat dan? Een Assadje doen?
Oud 19 september 2013, 10:06   #272
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals ...

De Gucht zit in die commissie ....

Moet er nog zand zijn ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 10:10   #273
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een journalist zou eens aan dat Spaans geval moeten vragen dat indien Catalonië, Schotland, Vlaanderen ... vandaag onafhankelijk zouden worden,

- of de onderlinge verhoudingen in de commissie per direct aangepast zouden worden
- of de verkozen parlementairen per direct uit het EU-parlement gezwierd zouden worden
- of die nieuwe staten per direct al hun betalingen aan de EU mogen stopzetten

en of hij zou tegen stemmen op de eerste vergadering van de commissie om te voorzien in een gesmeerde overgang die de beste kansen geeft op het overleven van de EU ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 10:17   #274
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogmaals ...

De Gucht zit in die commissie ....

Moet er nog zand zijn ?

.
Dus volgens jou is de commissie irrelevant omdat De Gucht zijn kop je niet aanstaat ?
Oud 19 september 2013, 10:17   #275
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De "avonturiers" weten héél goed dat hun pad niet over rozen loopt.
De Catalanen werken gewoon verder aan hun projekt en laten zich niet afdreigen.
Oud 19 september 2013, 10:18   #276
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou is de commissie irrelevant omdat De Gucht zijn kop je niet aanstaat ?
Meer specifiek: zijn gespleten tong is gevaarlijk .
Oud 19 september 2013, 10:31   #277
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een journalist zou eens aan dat Spaans geval moeten vragen dat indien Catalonië, Schotland, Vlaanderen ... vandaag onafhankelijk zouden worden,

- of de onderlinge verhoudingen in de commissie per direct aangepast zouden worden
- of de verkozen parlementairen per direct uit het EU-parlement gezwierd zouden worden
- of die nieuwe staten per direct al hun betalingen aan de EU mogen stopzetten

en of hij zou tegen stemmen op de eerste vergadering van de commissie om te voorzien in een gesmeerde overgang die de beste kansen geeft op het overleven van de EU ....

.
Spaans zeg je... terwijl het artikel duidelijk aangeeft dat de woordvoerder bevestigde dat dit het officiële standpunt is van de commissie, niet van een individueel lid. Pover argument.

Je drie vragen is trouwens meer rond de pot draaien dan over het probleem zelf spreken.
Spanje blijft ook dan een lidstaat en spreekt met officiële stem, daar verandert niets aan. De catalanen zullen hun handen vol hebben om zelfs als natie een internationale erkenning te krijgen.
Er is geen enkele reden waarom spaanse euro parlementariërs plots zouden buitenvliegen. Als daar catalanen tussenzitten, hebben die een probleem intern in hun fractie en gaan desnoods onafhankelijk zetelen.
Het is spanje die de betalingen aan de EU doet, op basis van de belastingen die zijzelf heft in heel spanje. En waar je waarschijnlijk nog niet hebt aan gedacht is dat het spanje (niet de regio's) zijn die de tussenkomsten van de EU krijgen.

En als jij na een officieel standpunt nog altijd wil geloven in een EU commissie die het omgekeerde gaat beslissen van wat ze nu stelt dan doe je zoals gelovigen doen : hopen en bidden, vol vertrouwen.
Oud 19 september 2013, 10:33   #278
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

peter toch...

Nu kom je hier weer mee..

Wat voor nieuws staat daar nu in? Dat Catalonië niet automatisch lid zal zijn. Wel, dat heb ik ook nergens beweerd.
Jij doet alsof het nieuws is dat de EU geen lidstaten wil zien splitsen. Echter hun wensen en het uiteindelijke gedrag indien het zover zou komen zijn twee verschillende zaken.

Citaat:
Catalonie, de meest welvarende regio van spanje, maakt europa nerveus en dat heeft zo zijn redenen. De economische crisis heeft ook daar het separatistische sentiment aangewakkerd. Net nu een avontuur uitlokken zou korte metten maken met de (prille) voortekenen vanherstel, en europa een nieuwe inzinking bezorgen.
Net daarom zal de EU proberen Catalonië aan boord te houden. De Eu zal kiezen voor een unie mét Catalonië en zal er alles aan doen om Spanje te overtuigen.

Let wel: het referendum moet er natuurlijk nog komen, en het is nog geen zekerheid wat het resultaat zal zijn. Maar de voortekenen zijn gunstig.

Laatst gewijzigd door mvd : 19 september 2013 om 10:34.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 10:36   #279
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
... De catalanen zullen hun handen vol hebben om zelfs als natie een internationale erkenning te krijgen.
Er is geen enkele reden waarom spaanse euro parlementariërs plots zouden buitenvliegen. Als daar catalanen tussenzitten, hebben die een probleem intern in hun fractie en gaan desnoods onafhankelijk zetelen.
Het is spanje die de betalingen aan de EU doet, op basis van de belastingen die zijzelf heft in heel spanje. En waar je waarschijnlijk nog niet hebt aan gedacht is dat het spanje (niet de regio's) zijn die de tussenkomsten van de EU krijgen.

En als jij na een officieel standpunt nog altijd wil geloven in een EU commissie die het omgekeerde gaat beslissen van wat ze nu stelt dan doe je zoals gelovigen doen : hopen en bidden, vol vertrouwen.
Men vertelde dat indertijd ook over de Kosovaren.
De Kosovaren zijn een moedig volk.
De Catalanen eveneens !
Kosovo is nu erkend door bijna 100 landen. (In de VN zetelen er 193).

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 september 2013 om 10:39.
Oud 19 september 2013, 10:39   #280
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Spaans zeg je... terwijl het artikel duidelijk aangeeft dat de woordvoerder bevestigde dat dit het officiële standpunt is van de commissie, niet van een individueel lid. Pover argument.

Je drie vragen is trouwens meer rond de pot draaien dan over het probleem zelf spreken.
Spanje blijft ook dan een lidstaat en spreekt met officiële stem, daar verandert niets aan. De catalanen zullen hun handen vol hebben om zelfs als natie een internationale erkenning te krijgen.

En wat als er enkele Catalanen zo gek zijn om een IRAatje te doen?
Een Assaadje doen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be