Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 augustus 2013, 11:47   #741
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nogmaals: ook de Oerknal heeft nog nooit iemand waargenomen.

Het is dus een logische conclusie uit het feit van de ruimtevaart en dat de microkosmos een hogere (ingewikkeldere wereld) is.

Wetenschap is in de eerste plaats weten en begrijpen en het feitelijk waarnemen is slechts zeer beperkt.

Zo heeft ook nog nooit iemand waar kunnen nemen dat het heelal zoveel miljard lichtjaar groot zou zijn.
Ook het hele verleden der evolutie heeft nog nooit iemand feitelijk waargenomen.
Ook de zogenaamde quarks niet.
Ook de toekomst niet.
Logica is een persoonlijke keuze.
Je hebt geen bewijs, alleen maar een theorie om te verkondigen.
Ik kan me er niet mee vinden, dus zal je anderen moeten proberen te overtuigen.
Einde discussie van mijn kant.
openeye is offline  
Oud 20 augustus 2013, 16:35   #742
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Logica is een persoonlijke keuze.
Nee, Logica is een algemene voor iedereen geldende wetmatigheid.
Dat geldt voor de natuurwetenschap en ook voor de filosofie.
Citaat:
Je hebt geen bewijs, alleen maar een theorie om te verkondigen.
Ik hoor hier geen enkel tegenargument.
Ik kan het zeer goed bewijzen, maar het is duidelijk dat je er niks van begrijpt.
Je zegt hier zo maar wat.
Citaat:
Ik kan me er niet mee vinden, dus zal je anderen moeten proberen te overtuigen.
Einde discussie van mijn kant.
Dus discussiëren kan je helemaal niet door met tegenargumenten te komen.

"Ik kan me er niet in vinden" is helemaal geen argument, maar slechts een persoonlijke smaak.
Dat is helemaal geen wetenschap.

Het betekent: "ik begrijp er helemaal niks van, maar wil dat niet toegeven".
harriechristus is offline  
Oud 20 augustus 2013, 16:37   #743
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING

1 - de microkosmos is een hogere wereld.
(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder in elkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : elektromagnetisme, kwantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem in elkaar komt te zitten)
Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.
Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.
5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap.
6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.
7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.
Oud 26 september 2013, 20:42   #744
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard Atomen bestaan uit Ruimteschepen.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

hartelijke groeten van harriechristus
Oud 26 september 2013, 20:54   #745
system
Banneling

Standaard

[quote=harriechristus;6818141]ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

A
Citaat:
tomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
Dat is uw stelling. Maar slechts een hypothese tot nu toe.

Citaat:
ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN
Zeker niet uit te sluiten, maar niet te bewijzen.

Citaat:
Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.
Dat zegt u.

Citaat:
Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Dat is niet uit te sluiten. Maar wat bedoelt u met 'het hele heelal'? Dat lijkt me een pleonasme.
Citaat:
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.
Dat het heelal één levend wezen is, is evenmin niet uit te sluiten. Maar voorlopig weten we dat toch nog niet echt.

Citaat:
GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Dat is uw aanname. Uw aanname. Een hypothese. Uw hypothese. Maar nergens kunnen we dit (tot nu toe) bewijzen.
system is offline  
Oud 26 september 2013, 21:03   #746
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=system;6818151]
Citaat:
ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

A

Dat is uw stelling. Maar slechts een hypothese tot nu toe.
Voor jou omdat je er nog niks vanaf weet.
Citaat:

Zeker niet uit te sluiten, maar niet te bewijzen.
Zeer goed te bewijzen, maar dan moet je wel moeite doen het te lezen en te bestuderen en niet zo maar in het wilde weg reageren zonder kennis van zaken.
Citaat:

Dat zegt u.
Inderdaad en wel op zeer goede gronden.
Citaat:

Dat is niet uit te sluiten. Maar wat bedoelt u met 'het hele heelal'? Dat lijkt me een pleonasme.
Inderdaad is dat dubbel op, maar met het hele heelal bedoel ik een oneindig heelal.
Ook al wil ik een eindig heelal in een hogere dimensie niet uitsluiten, dat kan ook.
Citaat:
Dat het heelal één levend wezen is, is evenmin niet uit te sluiten. Maar voorlopig weten we dat toch nog niet echt.
Ik weet het dus wel krachtens de logica van mijn atoomtheorie dat het zo moet zijn.
Citaat:

Dat is uw aanname. Uw aanname. Een hypothese. Uw hypothese. Maar nergens kunnen we dit (tot nu toe) bewijzen.
Ik kan het zeer goed bewijzen, maar jij zegt zo maar wat, telkens weer omdat je er nog niks van af weet en alle bescheidenheid mist vragen te stellen als je iets niet weet of niet begrijpt.

Zoals je de natuurkunde niet in één dag kunt leren, zo kun je ook zeker mijn atoomtheorie niet in één dag leren en begrijpen.
Dat kost heel veel tijd.
Want het berust op diepzinnige filosofie.
Oud 26 september 2013, 21:05   #747
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want dat gebeurt niet door toeval, of door de primitieve natuurwetten, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.

GOD

Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
Oud 26 september 2013, 21:21   #748
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten....
Nee zot!
We gaan in de toekomst werken met teleportatie. Dus al dat ouderwetse gedoe met ruimteschepen is dan zeer antiek.
We zijn nu al bezig met teleportatie van enkele atomen, dus een heel mens zal in de verre toekomst ook wel gaan lukken.
Dus bestaan we niet uit ruimteschepen, want dat is nergens voor nodig.
Zo: Uitgeluld Harrie! Bij deze je hele argumentatie achter jouw "theorie" om zeep geholpen.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline  
Oud 27 september 2013, 11:35   #749
eno2
Banneling

Standaard

Dubbeldraad van http://forum.politics.be/showthread.php?t=164506

met zelfde titel en zelfde onderwerp. Getrol.

De onbewijsbare (maar ook onweerlegbare) fantasieën, delusies en obsessies van een hardnekkige morosoof zijn geen draad waard in het ernstige subforum religie en deze dubbeldraad kan dan ook best als getrol gesloten of verwijderd worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2013 om 11:41.
eno2 is offline  
Oud 27 september 2013, 11:47   #750
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Nee zot!
We gaan in de toekomst werken met teleportatie. Dus al dat ouderwetse gedoe met ruimteschepen is dan zeer antiek.
We zijn nu al bezig met teleportatie van enkele atomen, dus een heel mens zal in de verre toekomst ook wel gaan lukken.
Zo: Uitgeluld Harrie! Bij deze je hele argumentatie achter jouw "theorie" om zeep geholpen.
Teleportatie (als dat werkelijk mogelijk is, want voorlopig is het slechts een overdracht van zeer beperkte informatie) zal het reizen met ruimteschepen zeker niet geheel en al vervangen, want dat laatste heeft ook zo zijn eigen voordelen.
Zo hebben onze vliegtuigen ook het reizen per boot niet geheel vervangen.
En ook onze woningen zijn daarmee niet verdwenen.

Want ruimteschepen niet alleen als vervoermiddel, maar ook als permanente bewoning bedoeld.
En het is wel zo prettig en voordelig als reizen en wonen samen kan gaan.

Dus je moet wel even nadenken voor je aan het schelden slaat.
Een microwezentje als jij zou beter moeten weten en zich ook netter moeten gedragen.
Mensen die zo schelden zijn meestal niet de meest intelligente.
Oud 27 september 2013, 16:02   #751
microwezen
Parlementsvoorzitter

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

[quote=harriechristus;6818617]
Citaat:
Nee zot!
Citaat:
Teleportatie (als dat werkelijk mogelijk is, want voorlopig is het slechts een overdracht van zeer beperkte informatie) zal het reizen met ruimteschepen zeker niet geheel en al vervangen, want dat laatste heeft ook zo zijn eigen voordelen.
Zo hebben onze vliegtuigen ook het reizen per boot niet geheel vervangen
Waarom zou je in een ruimteschip willen wonen?
Gewoon je antenne op Mars richten en gáán! Dat is een stuk beter dan minimaal 8 maanden in een klein ruimtecapsule te zitten (en een minimale verblijfstijd van 456 (aard)dagen bij een retour).
Nooit meer 20 uur in het vliegtuig om naar Nieuw Zeeland te gaan, gewoon in de cabine gaan staan en je bestemming intoetsen en gáán!

Citaat:
En ook onze woningen zijn daarmee niet verdwenen.
Want ruimteschepen niet alleen als vervoermiddel, maar ook als permanente bewoning bedoeld.
En het is wel zo prettig en voordelig als reizen en wonen samen kan gaan.
Vraag maar aan alle internationaal rijdende vrachtwagenchauffeurs hoe fijn dat is. En dan voorstellen dat je tientallen maanden onderweg bent.
Bovendien is de ruimte zeer vijandig dus als je er te lang verblijft ga je vanzelf licht geven door alle kosmische straling die je daar opdoet.

Citaat:
Dus je moet wel even nadenken voor je aan het schelden slaat.
En weer een belediging
Citaat:
Een microwezentje als jij zou beter moeten weten en zich ook netter moeten gedragen.
Ik pas mij aan aan diegene die mij aanspreekt.

Citaat:
Mensen die zo schelden zijn meestal niet de meest intelligente.
Aldus iemand die zelfs op de MULO er in geslaagd is om te blijven zitten en daarna het schoolsysteem heeft verlaten.

Laatst gewijzigd door microwezen : 27 september 2013 om 16:04.
microwezen is offline  
Oud 27 september 2013, 17:35   #752
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=microwezen;6818932]
Citaat:

Waarom zou je in een ruimteschip willen wonen?
Je woont toch ook in een huis.
Je bent niet altijd op reis.
Citaat:
Gewoon je antenne op Mars richten en gáán! Dat is een stuk beter dan minimaal 8 maanden in een klein ruimtecapsule te zitten (en een minimale verblijfstijd van 456 (aard)dagen bij een retour).
Er zijn mensen die het heel prettig vinden in een ruimteschip, anders zouden ze niet gaan.
Dus elk wat wils.
Citaat:

Nooit meer 20 uur in het vliegtuig om naar Nieuw Zeeland te gaan, gewoon in de cabine gaan staan en je bestemming intoetsen en gáán!
Dat vind jij leuk, maar anderen niet.
Die willen best het grote avontuur van het reizen beleven.
En dan nog wel in een mooi groot ruimteschip.
Citaat:

Vraag maar aan alle internationaal rijdende vrachtwagenchauffeurs hoe fijn dat is. En dan voorstellen dat je tientallen maanden onderweg bent.
Bovendien is de ruimte zeer vijandig dus als je er te lang verblijft ga je vanzelf licht geven door alle kosmische straling die je daar opdoet.
Naar mate alles steeds gemakkelijker gaat, wordt het leven ook steeds saaier.
Heb je daar wel eens aan gedacht?

Citaat:

En weer een belediging

Ik pas mij aan aan diegene die mij aanspreekt.
een dikke leugen dus, zoals je er al zoveel hebt geproduceerd.
Citaat:

Aldus iemand die zelfs op de MULO er in geslaagd is om te blijven zitten en daarna het schoolsysteem heeft verlaten.
Het schoolsysteem is veel te dom voor een groot genie als ik.

De school produceert alleen maar slaven en geen vrije geesten.
Oud 27 september 2013, 17:43   #753
eno2
Banneling

Standaard

Dubbeldraad van http://forum.politics.be/showthread.php?t=164506

met zelfde titel en zelfde onderwerp. Getrol.

De onbewijsbare (maar ook onweerlegbare) fantasieën, delusies en obsessies van een hardnekkige morosoof zijn geen draad waard in het ernstige subforum religie en deze dubbeldraad kan dan ook best als getrol gesloten of verwijderd worden.
eno2 is offline  
Oud 27 september 2013, 17:46   #754
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het logische systeem van het heelal.

Mijn atoomtheorie berust op wetenschap (anders dan het bijgeloof in Ufo's) , namelijk dat we met de ruimtevaart bezig zijn en het heelal gaan veroveren.

Ten tweede dat de microkosmos een hogere wereld is.

Conclusie: de microkosmos is een ruimtevaartcultuur (=hogere wereld), die wij in de toekomst ook zo gaan bouwen in de macrokosmos.

Dan komt het heelal als een logisch systeem van eeuwige evolutie in elkaar te zitten (anders dan een eenmalig heelal of een stompzinnig repeterend heelal) en bovendien kan je dan zeer goed de werking van ons lichaam verklaren op basis van de intelligentie der microwezentjes (anders dan de domme opvatting der wetenschap dat het allemaal vanzelf zou gaan)
Oud 28 september 2013, 01:53   #755
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
een dikke leugen dus, zoals je er al zoveel hebt geproduceerd.
Wie is er hier nu aan het liegen?
Lees even mee:

en een heleboel van die berichten waren niet aan jou gericht.
Dus links naar die berichten of je kop houden en excuses aanbieden.

Ik lees hier al meer dan een jaar passief mee, dus ik ken jou soort uitstekend.
Dat liegen doe je maar op andere fora.
microwezen is offline  
Oud 28 september 2013, 01:58   #756
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan had je met je vingers in je neus de universiteit kunnen halen.
Er zijn al een paar echte geniën die al op hun 12e op de universiteit zitten. En jouw "genie" komt niet verder dan MULO.
microwezen is offline  
Oud 28 september 2013, 02:19   #757
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn veilige plaatsen waar grote genieën zoals jij kunnen opgevangen worden om ze te beschermen tegen de domheid van de maatschappij.
eno2 is offline  
Oud 28 september 2013, 15:25   #758
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is er hier nu aan het liegen?
Lees even mee:

en een heleboel van die berichten waren niet aan jou gericht.
Dus links naar die berichten of je kop houden en excuses aanbieden.
wat je hiermee bedoelt is mij niet duidelijk, maar het zal wel goed zijn.
Citaat:
Ik lees hier al meer dan een jaar passief mee, dus ik ken jou soort uitstekend.
Dat liegen doe je maar op andere fora.
Ik lieg niet, maar spreek de eeuwige en oneindige waarheid van mijn atoomtheorie.

Jouw eerste grote leugen is al meteen dat je een microwezentje zou zijn, terwijl je daar zelf niet in gelooft.

Ten tweede dat je de grote leugen van de wetenschap vertegenwoordigt, die anderzijds volgens jou helemaal niet bestaat.

Wat een rare mafketel moet je dan wel niet zijn.......
Oud 28 september 2013, 15:28   #759
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan had je met je vingers in je neus de universiteit kunnen halen.
Er zijn al een paar echte geniën die al op hun 12e op de universiteit zitten. En jouw "genie" komt niet verder dan MULO.
Zoals ik al zei: de Universiteit is voor slaven en robotten zoals jij, niet voor vrije geesten die de waarheid beminnen.

En niet door de MULO, maar door Hegel heb ik mijn atoomtheorie gevonden.

Ook daarover heb je gelogen die te hebben gelezen.
Oud 28 september 2013, 15:28   #760
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zijn veilige plaatsen waar grote genieën zoals jij kunnen opgevangen worden om ze te beschermen tegen de domheid van de maatschappij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be