![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 oktober 2013 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de taalunie volgende taalvarieteiten erkent : Noordnederlands, zuidnederlands en surinaams dat is iets anders dan "dialecten" - er zijn woorden die in het zuidnederlands bestaan en perfect nederlands zijn, maar in het noorden niet voorkomen. Het bekendste voorbeeld is het pers vnw "gij" en "ge" dat zelfs anders vervoegd wordt dan het noordnedeerlandse " jij" en" je". In het engels is de toestand nog confuuser : naast het Engelse Engels is er nog het Amerikaanse, het Australische en het Indische (waarbij het Indische Engels in wezen de grootste van deze taalvarieteiten is. Interessant is ook de verhouding van het Mandarijns met de andere 55 talen in China - sommige van die talen behoren zelfs tot geheel andere taalfamilies en zijn eveneens onder te verdelen in aparte dialecten. Er zijn steden in China waar verschillende talen en dialecten gesproken worden... De oudste Indo-europese taal het sanskriet is verleden jaar als levende taal ontdekt in een klein dorpje ergens in India.... Het Afrikaans is afgescheiden van het Nederlands pas in 1921 , oorspronkelijk werd de afrikaanse variant van het Nederlands in zuuid Afrika door "Kleurlingen" (halfbloeden) geschreven met arabische lettertekens... Laatst gewijzigd door R.Verhiest : 1 oktober 2013 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een paar debielen kennen het onderscheid niet tussen "Vlaams" en "Nederlands". En dan? Ofwel zijn ze te achterlijk om het onderscheid te maken, ofwel willen ze het niet doen om mensen zoals u uit de kast te lokken. Ingeval van 't eerste, heeft het geen zin om er op in te gaan; van een ezel kan je nu eenmaal geen paard maken. Ingeval van 't tweede, is uw reactie net hetgeen waar ze op uit zijn. Negeer zo'n dingen toch gewoon. Kop omhoog, borst vooruit en vertrekken van uw eigenwaarde, niet van wat een ander zegt of niet zegt, doet of laat. Langs de ene kant zitten flaminganten altijd maar steen en been te klagen over de Franstaligen, maar langs de andere kant snakken ze altijd naar dat beetje erkenning door diezelfde Franstaligen. Het is net dat soort houding dat zorgt voor het bekrompen en kleinburgerlijke imago van de Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 oktober 2013 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke belgicisten ? Wat versta jij juist onder dat woord ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet verwonderlijk want haast overal in het buitenland gelooft men dat België Franstalig is, en dat terwijl eigenlijk de meerderheid van de Belgische bevolking, Nederlandstalig is. Laatst gewijzigd door Garry : 1 oktober 2013 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() buiten dan dat ze het ooit hebben doen ontstaan.
Een kunstmatig samengekletst rommeltje van volkeren die niets, zelfs niet eens de taal, gemeen hebben met elkaar, ook niet de cultuur noch afstamming. Met andere woorden, niet beter dan een ware draak van een samenleving. Wat valt daar voor te pleiten? Men heeft er noodgedwongen een koningshuis voor nodig dat als kol moet dienen om het aan elkaar te houden. Zonder was het al heel lang uit elkaar gevallen. En het aller ergste is dat ge het niet beter kunt vergelijken als met de scherven van een porseleinen suikerpot en die van een melkkan, die samengekleeft zijn om er een koffiepot van te maken. Dat ding is natuurlijk modelloos en zo lek als een vergiet en gedoemd om ooit terug uit elkaar te vallen. Dat is nu eens een sprekent voorbeeld van wat heel uw België eigenlijk is. Laatst gewijzigd door Garry : 1 oktober 2013 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het feit dat ze Flamand gebruiken, ik maak me sterk dat dit komt doordat de Belgische persberichten voor het buitenland steevast in het Frans zijn (doro Franstaligen) en dat die Flamand i.p.v. Neerlandais gebruiken, al dan niet expres. Maar dat heeft wel consequenties: velen in het buitenland denken hierdoor dat België een zuiver Franstalig land is waar 'in het Noorden een of ander obscuur broebeltaaltje gesproken wordt' dat ze in de verste verte niet met het welgekende Dutch linken. Ja, mag het nog dat we zo'n toestanden liever niet hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst zei nog een Franstalige collega het: "waarom moeten wij Nederlands spreken als jullie zelf geen Nederlands spreken, jullie spreken toch Vlaams??".
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moment dat je tov Franstaligen gewoon Nederlands spreekt, en dat doe ik consequent, ben je in hun ogen een extremist, een separatist. Zoals gezegd, ik blijf consequent, maar ik zie veel van mijn Nederlandstalige collega's onder die druk toch weer Frans spreken bij vergaderingen waar er zowel Nederlandstaligen als Franstaligen aanwezig zijn. Maar goed, als ik vind dat dit niet kan, ben ik blijkbaar niet alleen een extremist en een separatist maar heb ik ook nog eens een minderwaardigheidscomplex.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mocht u er niet mee inzitten, dan haalde u gewoon de schouders op. Verder ben ik het met u eens dat de enige manier om de verfransing tegen te gaan een mentaliteitswijziging bij de Vlamingen is. En veel moeten we daar niet voor doen. Gewoon onze eigen moedertaal blijven praten volstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zoveel verschillen we blijkbaar dan toch niet van mekaar. |
|
![]() |
![]() |