![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#901 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus daarmee gaf je toe zelf iets te hebben verzonnen (een trein over de evenaar), wat wel meer mensen doen die niks van Einstein begrijpen. Dus het blijft gewoon dom. Ekki kwam er ook nog eens mee tevoorschijn en Techneut ook nog een keer. Dus alle drie hebben jullie er niks van begrepen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 oktober 2013 om 14:26. |
|
|
|
|
|
#902 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
DE ONEINDIGE REEKS
Die reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen in de microkosmos is oneindig en is nooit eens begonnen, maar doorloopt zichzelf wel voortdurend vanaf het begin (wij zijn op het ogenblik dat begin) tot in het oneindige in de microkosmos. Dus het begint dan wel, maar steeds weer opnieuw, dus nu bij ons en straks ook in de macrokosmos als wij het heelal vol gaan bouwen met macro-atomen. Dat wil zeggen: cultuur 1 verschuift naar 2 en 2 naar 3 enz en de eerste wordt steeds weer opnieuw gebouwd, dus zoals wij door de microwezens gebouwd zijn en wij straks de macroreuzen gaan bouwen. |
|
|
|
|
#903 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En omdat het eerdere (Bohr/Rutherfort) niet alles kon verklaren wat later is ontdekt. Dit in tegenstelling tot jouw geloof waar alles in beton is gegoten op basis van een onjuiste (incomplete) theorie uit 1913 waar elektronen als planeten om een zon draaien. Citaat:
Het woord "kwantum" (en alle toevoegingen) komt niet eens voor in jouw teksten. Alleen het woord "quantum", en dan alleen nog bij reacties van anderen. https://www.google.nl/search?&q=quan....nl%2Fwegge168 Kortom, om jouw lievelingswoorden te gebruiken: Dikke leugen Harrie! Citaat:
Maar jij hebt natuurlijk geen TL buizen in je huis hangen waardoor je dagelijks kan zien dat het werkt Het heeft niets met begrijpen te maken. De realiteit trekt zich geen ene fluit aan van jouw theorie. Oh nee, de realiteit is dom, want die kent jouw theorie niet En dat jij dat nog steeds niet begrijpt (na bijna 40 jaar) is gewoon achterlijk gedrag.
|
|
|
#904 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
En zelfs de realiteit houdt zich netjes aan zijn theorie, dus als jij concludeert dat die tegenstrijdig is, dan is de realiteit tegenstrijdig. Maar ja, hoe was het ook alweer? En zelfs als de werkelijkheid anders is, dan dient zelfs die zich maar aan te passen aan jouw proza. Dus zelfs dictatoriale trekjes ten opzichte van de realiteit! Dictator Harrie weet wel raad... Citaat:
|
|
|
#905 | ||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Toon me aan waar ik ooit zou beweerd hebben dat dat voorbeeld van Einstein kwam. Trouwens je bent daar toen ook mee afgekomen en dus heb ik je toen ook gevraagd dit te bewijzen. Je hebt toen je woorden snel weer moeten inslikken: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent dus een leugenaar harrie! Zie hoe ik mijn stellingen ondersteun met quotes en links, dat kan jij niet he want wat je hier komt vertellen zijn leugens. |
||||
|
|
|
|
#906 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Derhalve is de rest van je betoog dus gewauwel. En dat is dan niet eens geconcludeerd met filosofische logica
|
|
|
#907 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Concreet, iets dat je vast kan pakken, een feitelijk iets dat is, die of dat je kunt zien.
En jij blijft maar beweren dat 0 geen getal is omdat het niets is. Tegenstrijdigheid ten top. Ook wel bekend als liegen. Dat zijn taalkundige absurditeiten die jij uit je dikke duim hebt gezogen in een poging te verdoezelen dat je er niets van begrijpt zodat je "dure woorden" kan gebruiken. Daarom ben jij de enige in dit universum die kan delen door 0 en er ook nog een "logisch" antwoord uit meent te krijgen. Citaat:
Zeg het maar welke.
|
|
|
#908 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#909 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En doe daar nog een schepje boven op met mijn atoomtheorie. Citaat:
Ik gun de wetenschap ook wel wat te weten wat ik niet weet. En bovendien weten de microwezentjes veel meer dan de wetenschap weet. Citaat:
Het gaat om de originaliteit van mijn atoomtheorie. Voor de rest ben ik zo wijs de wetenschap gewoon te accepteren, terwijl dat andersom niet zo is. Het woord microwezentje heb ik daar nog niet gelezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fantaseer maar lekker door. |
||||||
|
|
|
|
#910 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is de dictatuur van de materie die alles bepaalt, zo zelfs dat de mens niet zelf zou denken, maar zijn hersenen dat doen. Maar ik predik de oneindige en eeuwige vrijheid van de Geest. |
|
|
|
|
|
#911 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ware dat zo dan zou de idee van Einstein juist zijn en niet tegenstrijdig. Maar dat is niet zo, want de relativiteit van Einstein is niet binnen het systeem van bewegingen, maar de vaste stilstand van de waarnemer, zodat er net zoveel heelallen als waarnemers ontstaan. Maar omdat je dat zelf niet begrijpt, heb je eigenlijk gezegd dat je het ook zelf niet eens bent met Einstein, zonder dat zelf te beseffen. Denk daar maar eens goed over na. |
|
|
|
|
|
#912 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De theorie van Rizz en van alle anderen die menen dat Einstein dat bedoelt, wat helemaal niet waar is en dus een leugen is. Je meent mijn kritiek op Einstein onderuit te halen met iets wat niet van Einstein is. Onzin dus. En voor de rest ben je een letterknecht, waar advocaten ook heel goed in zijn de grootste boeven op basis van vormfouten vrij te krijgen. Maar het blijven boeven. |
|
|
|
|
|
#913 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel weer een belediging. De oneindige reeks van culturen bestaat in alle eeuwigheid. Het heelal van de wetenschap slechts even, zo ongeveer slechts een aantal triljoenen jaren tot de Big Rip, wat dus slechts een fractie van een seconde is in het licht van de eeuwigheid. Kortom: het heelal van de wetenschap is helemaal Niks...... ![]() |
|
|
|
|
|
#914 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#915 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En dus niet jouw fantasie.
|
|
|
#916 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is de kinderlijke materialistische opvatting der wetenschap. Conreet 0, is 0 die ook bestaat als Idee en als zodanig gelijk is aan abstract 1. Maar voor zover 0 alleen 0 is en dus niks, is het geen aantal en ook geen getal. Maar het is dan wel handig het als zodanig te gebruiken, omdat het aller kleinste getal niet uit te drukken is, waar je het getallenstelsel mee zou moeten beginnen. En in de filosofie kan het ook wel op basis van 0 = abstract 1 en dat alles begint met wat het niet is. Dus dat 0 en abstract 1 verschillend zijn, maar ook gelijk. Synthese is dan de beweging (het tellen) van het 0 naar abstract 1. Citaat:
Maar de wetenschap is dan nog niet zo ver. Komt nog wel..... Citaat:
Of anders geformuleerd: een lijn is de begrenzing tussen twee vlakken. En wat die punten betreft zou de vraag ook kunnen luiden: hoe groot is een punt? Of ook: uit hoeveel punten bestaat dan een lijn? Antwoord graag zonder om de pot heen te draaien. |
|||
|
|
|
|
#917 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles wat eindig is, ontstaat uit iets anders, maar wat oneindig is, kan niet uit iets anders zijn ontstaan, want dan zou het niet echt oneindig zijn. Dus is het oneindige er altijd al geweest. |
|
|
|
|
|
#918 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|