Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2013, 09:16   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Al jaren krijg je hier ook te lezen dat je 40 uren per week kunt werken en toch een vergoeding krijgen van de RVA, is dat dan ook een werklozenvergoeding terwijl je 40 uren per week werkt ?
Die mensen staan ook in uw statistieken.

De RVA is geen dienst voor werklozen of een werklozenkas maar een Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, die mensen krijgen dus een vergoeding van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening en daar stopt het dan ook.
Het zijn daarom nog geen werklozen en hun uitkering is daarom ook geen werkloosheidsvergoeding.

Waarom jij het gemakkelijksheidhalve zo blijft noemen is al heel lang duidelijk.
Alhoewel, voor mij is het simpel. Als ze een werkloosheidsvergoeding krijgen, moet men ze maar catalogeren als werklozen. Waarvoor krijgen ze anders een werkloosheidsvergoeding (omdat ze werken ?).
Ook bruggepensioneerden bvb zijn werklozen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 09:35   #42
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alhoewel, voor mij is het simpel. Als ze een werkloosheidsvergoeding krijgen, moet men ze maar catalogeren als werklozen. Waarvoor krijgen ze anders een werkloosheidsvergoeding (omdat ze werken ?).
Ook bruggepensioneerden bvb zijn werklozen.
Maar zo simpel is het niet.

Je kan 40 uren werken als IBO bevoorbeeld , je werkgever betaalt je een loon uit en je krijgt een toeslag. Ben je dan werkloos ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 09:40   #43
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad niet erg fraai.

U vergeet er wellicht bewust niet bij te vertellen dat vlaanderen het niet echt beter doet.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...3137.art?ckc=1
Correct zonder meer, het is nu eenmaal crisis in het hele land.
Maar dit staat ten minste geschreven in de media.
Wat met de vermelding van de constant oplopende cijfers in het zuiden van ons land?
Neen hoor, en zeker niet de Franstalige pers. Die houden wel het noorden van het land nauwlettend in de gaten en maken van elk politiek of economisch gebeuren in Vlaanderen gebruik om hun gal te spuwen.
Tot vermaak van hun lezers (lees de fora en zie hoe ze ervan genieten) of een bewuste strategie?

Voorbeelden?
http://www.lalibre.be/economie/libre...703eef3a0bbfec
http://www.lalibre.be/economie/actua...703eef3a0e1ba7
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...70bed7dba3e936
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...70bed7dba2df59
http://www.lalibre.be/actu/politique...703eef3a068bd4
http://www.lalibre.be/actu/politique...703eef3a07d35d
http://www.lalibre.be/actu/politique...70458368bfc6eb

Een kleine greep uit het aanbod.
Nergens een vermelding dat de werkloosheid in het zuiden voor de zoveelste maand op rij is gestegen.
Desinformatie?
Pick your choice.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 10:12   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Correct zonder meer, het is nu eenmaal crisis in het hele land.
Maar dit staat ten minste geschreven in de media.
Wat met de vermelding van de constant oplopende cijfers in het zuiden van ons land?
Neen hoor, en zeker niet de Franstalige pers. Die houden wel het noorden van het land nauwlettend in de gaten en maken van elk politiek of economisch gebeuren in Vlaanderen gebruik om hun gal te spuwen.
Tot vermaak van hun lezers (lees de fora en zie hoe ze ervan genieten) of een bewuste strategie?

Voorbeelden?
http://www.lalibre.be/economie/libre...703eef3a0bbfec
http://www.lalibre.be/economie/actua...703eef3a0e1ba7
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...70bed7dba3e936
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...70bed7dba2df59
http://www.lalibre.be/actu/politique...703eef3a068bd4
http://www.lalibre.be/actu/politique...703eef3a07d35d
http://www.lalibre.be/actu/politique...70458368bfc6eb

Een kleine greep uit het aanbod.
Nergens een vermelding dat de werkloosheid in het zuiden voor de zoveelste maand op rij is gestegen.
Desinformatie?
Pick your choice.
Het is mijns inziens crisis en héél Europa en ver daarbuiten.

Maar N-VA gaat dat natuurlijk allemaal oplossen vanop de vlomse snotvod (zakdoek/mouchoir) ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 10:21   #45
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is mijns inziens crisis en héél Europa en ver daarbuiten.

Maar N-VA gaat dat natuurlijk allemaal oplossen vanop de vlomse snotvod (zakdoek/mouchoir) ?
Beste Henri, een beetje ernstig blijven hé.
Zwanzen kan ook aanzien worden als onmacht om te argumenteren.

By the way, het is niet omdat ik Vlaamsvoelend ben dat ik �* priori stem voor N-VA of VB.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 11:48   #46
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het gaat hier over een modelstaat. Wallonië noch Vlaanderen zijn een staat. België wél. Het gaat hier dus ook over werkloosheid in Vlaanderen. Anders had de topicstarter als onderwerp moeten opgeven: "ik wil kakken op Walen".
‘Bezoedeling van de bron’ is een klassieke truc om de aandacht af te leiden van de kritiek naar de criticus: maak die verdacht, bijv. door hem allerlei foute intenties toe te schrijven, en meteen is wat hij zegt dat ook.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 13:15   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kijk met deze posting heb je heel duidelijk je standpunt gegeven en elke verdere discussie uitgesloten.
Waarom wil jij niet discussiëren hierover? Merk op dat als ik zeg "klopt" en "inderdaad" ik het eens ben met jou. En wat is er mis met maatregelen om de banksector onder controle te brengen?

Citaat:
Klopt.

Dat mag geen excuus zijn om zelf geen stappen te ondernemen. China heeft haar banksector onder controle. Maleisië ook. En ook in de ALBA-landen durft men tegen de belangen van de bankiers ingaan. De Eurozone-landen zijn gewoon even erg als VS en VK: politieke onwil om de bankiers een strobreed in de weg te leggen. Ex-Goldman Sachs-lieden hebben het beleid in handen.

Mijn punt: België is een bejaardentehuis. Als je jonge loodgieters als Navid gaat wegsturen, wie gaat dan de pensioenen betalen? Al die kankerende bejaarden die hier op politics racistische praat zitten te verkopen?

Ik ben daar perfect van op de hoogte en dat is inderdaad wat Fort Europa veroorzaakt. Tijd om deze moorddadige, racistische politiek onmiddellijk te stoppen.

Inderdaad.

Hierboven toon je het omgekeerde aan. Door zo sterk te controleren en de grenzen te sluiten, zijn vluchtelingen verplicht om via bootjes op erg gevaarlijke manier over te steken i.p.v. gewoon de grens over te komen zoals wij dat kunnen. Er is geen enkele reden dat jij en ik dit recht hebben en zij gedwongen worden om te verdrinken in de Middellandse Zee. Jij weet zelf heel goed dat die moorden niet te rechtvaardigen zijn.

Ja, en de Holocaust was eigenlijk de schuld van het verzet dat de Joden aanraadde om de opstand van de ghetto van Warschau te organiseren. De nazi's hadden toen geen andere keus dan alle Joden uitmoorden, net als de Belgische politie met Semira Adamu heeft gedaan. De Joden zijn schuldig, niet de nazi's.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 13:17   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Links gezever zal de zaken ook niet oplossen.
Het is het rechts gezever dat we sinds de oliecrisis en de val van de muur over ons heen hebben gekregen dat de huidige crisis heeft veroorzaakt. Tijd om dus terug te luisteren naar linkse kritiek die zijn waarde heeft bewezen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 5 oktober 2013, 13:23   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb overigens ook een vraag gesteld waar ik graag een eerlijk antwoord van het forum op zou krijgen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Mijn punt: België is een bejaardentehuis. Als je jonge loodgieters als Navid gaat wegsturen, wie gaat dan de pensioenen betalen? Al die kankerende bejaarden die hier op politics racistische praat zitten te verkopen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 oktober 2013, 13:26   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is het rechts gezever dat we sinds de oliecrisis en de val van de muur over ons heen hebben gekregen dat de huidige crisis heeft veroorzaakt. Tijd om dus terug te luisteren naar linkse kritiek die zijn waarde heeft bewezen.
Als gij uw adviezen geeft aan de CEO's van ondernemingen , doet gij dat dan met links gezever ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 13:38   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien (ik zeg 'misschien') werklozen aktiveren en een opleiding in die richting geven?

Trouwens, was die persoon een loodgieter toen hij hier arriveerde?
Me dunkt dat ze in Afghanistan nog beter een loodgieter kunnen gebruiken. Het moet daar een superknelpuntenberoep zijn. Het zou een daad van puur egoïsme zijn dat land een goede loodgieter te ontzeggen.
Oud 5 oktober 2013, 13:42   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Beste Henri, een beetje ernstig blijven hé.
Zwanzen kan ook aanzien worden als onmacht om te argumenteren.

By the way, het is niet omdat ik Vlaamsvoelend ben dat ik �* priori stem voor N-VA of VB.
Dus Bartje lost alle wereldproblemen op ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 13:45   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien (ik zeg 'misschien') werklozen aktiveren en een opleiding in die richting geven?
Dat verandert niets aan het feit dat België een bejaardentehuis is, hé. De actieve bevolking daalt. Je kan pogen de werkloosheid wat te doen dalen (dat probeert men al veertig jaar, met averechts gevolg), maar dat doet de actieve bevolking niet stijgen. (Noot: actieve bevolking bevat werkenden en werklozen.)

Het probleem is gewoon dat er te weinig jonge mensen zijn. En dat kan alleen maar via immigratie opgevangen worden. De fertiliteitsratio opkrikken is heel moeilijk en werkt te traag, omdat het aantal vruchtbare vrouwen als percentage van de bevolking reeds te laag ligt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 oktober 2013, 14:02   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verandert niets aan het feit dat België een bejaardentehuis is, hé. De actieve bevolking daalt. Je kan pogen de werkloosheid wat te doen dalen (dat probeert men al veertig jaar, met averechts gevolg), maar dat doet de actieve bevolking niet stijgen. (Noot: actieve bevolking bevat werkenden en werklozen.)

Het probleem is gewoon dat er te weinig jonge mensen zijn. En dat kan alleen maar via immigratie opgevangen worden. De fertiliteitsratio opkrikken is heel moeilijk en werkt te traag, omdat het aantal vruchtbare vrouwen als percentage van de bevolking reeds te laag ligt.
De actieve bevolking in dit land is groot genoeg. Het probleem zit hem niet bij de mate waarin er kindjes bijgemaakt worden, wel bij het feit dat noch ondernemen, noch werken in dit land gestimuleerd wordt. De oplossing zit niet bij het binnenhalen van nog meer volk, de oplossing zit bij een beter en efficienter beleid rond economie en werk, met het fiscale luik als een van de grote pijnpunten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 14:05   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens uw theorie zou de bevolking dan altijd moeten blijven toenemen , tot we met 4 op een vierkante meter wonen en ons niet meer kunnen bukken om te schijten , omdat we anders op de gebuur zijne kop kakken .
Oud 5 oktober 2013, 14:09   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen, dat is dus fout. Lees dit rapport:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...571:FIN:EN:PDF
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 oktober 2013, 14:15   #57
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is gewoon dat we steeds ouder worden en steeds vroeger op pensioen gaan, we moeten gewoon langer gaan werken of op een bepaald ogenblik op een zekere ouderdom ons verplicht euthanaseren. De middelen niet verkwanselen aan de import van analfabeten zou ook helpen.
Oud 5 oktober 2013, 14:18   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
However, the EU governments have, in general, not remained inactive and recent reforms, especially in the fields of public pensions, health, employment and education systems, have begun to pay off, as evidenced in particular by the employment rate for older workers, which has been rising rapidly since 2000. These reforms have also aimed to transfer responsibilities from governments and companies to individuals; citizens will thus have to play a much more active role as regards both the amounts they save for retirement and choosing when to retire.
Mooi zo, er worden dus wel degelijk meer actieven aan het werk gezet. Nu nog de overheid financieel responsabiliseren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 16:53   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar het over gaat, is dat de fertiliteitsratio ver onder de vervangratio ligt en dit al jaren. Dat zorgt voor een sterke veroudering van de bevolking, die op zijn beurt weer voor minder geboorten en extra veroudering zorgt. Het is onmogelijk voor Europa om als bejaardentehuis de "meest competitieve kenniseconomie ter wereld" te worden, zoals de Europese Commissie voorstelt.

Als de VS en Canada dit probleem niet hebben, dan is dat enkel te danken aan immigratie. Ook het feit dat Frankrijk en VK voor liggen op de rest van de EU is enkel te danken aan immigratie. Duitsland sterft uit door een tekort aan netto immigratie, zeker nu zovele jonge Duitsers naar Turkije trekken om er van de economische boom te profiteren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 5 oktober 2013, 16:56   #60
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het over gaat, is dat de fertiliteitsratio ver onder de vervangratio ligt en dit al jaren. Dat zorgt voor een sterke veroudering van de bevolking, die op zijn beurt weer voor minder geboorten en extra veroudering zorgt. Het is onmogelijk voor Europa om als bejaardentehuis de "meest competitieve kenniseconomie ter wereld" te worden, zoals de Europese Commissie voorstelt.

Als de VS en Canada dit probleem niet hebben, dan is dat enkel te danken aan immigratie. Ook het feit dat Frankrijk en VK voor liggen op de rest van de EU is enkel te danken aan immigratie. Duitsland sterft uit door een tekort aan netto immigratie, zeker nu zovele jonge Duitsers naar Turkije trekken om er van de economische boom te profiteren.
Het probleem dat Europa steeds meer aan het verouderen is komt ook omdat veel hoogopgeleide geen kinderen meer krijgen.

Omdat ze niet willen of ze zijn met andere dingen bezig (carrière) enz.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be