![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Matonge,op welke wijze maken Brussel en Wallonië, Vlaanderen rijker? Dat snap ik niet want zelf zie ik alleen dat Wallonië en Brussel jaarlijks vele Vlaamse miljardentransfers krijgen en dat wij in ruil daarvoor enkel kunnen "genieten" van de verdere verfransing van Brussel en de Vlaamse Rand. Of het moest zijn dat jij die aanhoudende verfransing als een verrijking ziet voor Vlaanderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Over die Rode Duivels zwijg ik liefst, dat is een klassiek geval van voetbalnationalisem: vanaf het goed gaat, schaart men zich achter de 'nationala' ploeg. Tot voor kort zat er geen kat in de stadia te kijken naar hen (een enkele fanatieke kat daargelaten ![]() Als je naar Terzake keek, Peter De Roover legde het mooi uit: in België stopt zo ongeveer alles aan de taalgrens: Etienne Vermeersch, hier kent iedereen hem, in Wallonië niemand (en wij kennen de Waalse Vermeersch niet) zei hij. De telefoongesprekken stoppen letterlijk aan de taalgrens, er wordt amper over en weer gebeld. Het zijn gewoon twee aparte sociologische entiteiten die samengevoegd zijn. Let wel: de opdeling van de media heeft waarschijnlijk grote gevolgen ghad voor het afkalven van het 'Belgiëgevoel', we kennen elkaar gewoon niet meer, Vlamingen en Franstaligen/Walen. Los van mijn Vlaming-voelen is Wallonië voor mij hetzelfde als het buitenland, maar dan binnen de officiële staatsgrenzen. En De Roover had ook gelijk als hij stelde dat dat Belgicisme meer een Brusselicisme is. Ik zie België inderdaad alsmaar meer inkrimpen tot Groot-Brussel. En los daarvan: als Vlaming is België gewoonweg gehypothekeerd voor mij, het is iets aangebrands, puur omwille van het inherente streven ervan om Franstaligen superieur te laten zijn over Nederlandstaligen (Vlaamstaligen voor hen zelfs). Het feit dat Vlamingen constant moeten vechten om dingen te verkrijgen die gewoonweg logisch zijn in andere landen, terwijl Franstaligen simpelweg nemen wat ze willen, hoe kan je dan pro-België zijn als Vlaming? Hoe meer ik over België lees, hoe meer het mij degouteert gewoon, en ja ik vidn dit jammer, want in andere landen werkt dat vaakwel, meerdere talen verenigen. En neen ik heb niks tegen Walen, die liggen qua dagdagelijkse cultuur waarschijnlijk dichter bij ons dan 'Hollanders'. Het is in de politiek dat het vooral wringt. In mijn ogen verdrukt de PS bv. Wallonië evenveel als Vlaanderen, maar dan op een andere manier. En ik persoonlijk wil ook voor de Walen het beste. Alleen denk ik niet dat ze dat in het huidige België ooit zullen krijgen, net als wij Vlamingen. Niemand behalve de Belgique-�*-papa-elite is gediend met dit status-quo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarvoor moeten de Vlamingen juist vechten ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor hetzelfde respect van de Franstaligen voor het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen,als de Nederlandstaligen hebben voor het Franstalig karakter van Wallonië.
Meest recente voorbeeld van het ontbreken van dit respect van de Franstaligen voor het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen; Er werden 6 Franstalige rechters in Vlaams Brabant benoemd terwijl er geen enkele Nederlandstalige rechter in Waals Brabant benoemd wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
boenk op een berg naïviteit en pastoorsgeleuter. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijheid, Gelijkheid, Broederlijkheid.
Het is - helaas? gelukkig? - wel zo dat de Vlamingen niet de enigen zijn die daarvoor moeten vechten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, laat de Vlaamse Robespierre opstaan, er moet heel wat opgekuist worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie niet van zich afbijt, daar loopt men gewoon over. Assertief zijn, heet dat. Als men weet dat men met u kan sollen en zijn goesting doen bij u, dan zal die persoon dat ook doen: geen respect dus. Het is niet door niks te doen dat Nederlands nu nog best�*�*t in België, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ja een transfer.. Dat gaat van het ene vakje naar het andere juist? Neem die vakjes weg en uw probleem is van de baan vriend. Ik ben een gelukzak. Ik ken de zaligheid dingen vanuit een ander perspectief te kunnen aanvaarden. Je bent een natie of je bent het niet. Trouwens het wegnemen van vakjes zou een behoorlijke besparing zijn op zichzelf. Van nog vele (zogehete) miljarden meer ![]() "Aanhoudende"... In mijn boekske gaat dat andersom, tot aan sinds de taalGRENS dan toch. Eender welke soort van grens gaat geen oplossing zijn voor die zogenaamde 'verfransing'. Die is nog eerder een gevolg dan een oorzaak ervan. Mijn inziens zouden heel wat leden hier meer baat hebben bij een stem voor de unie als ik ze bezig lees. Enfin ik wéét dat zéker, ware het niet dat het vaak om een bende blinde taal racisten gaat die hiermee o ironie het eigen geluk mee in de weg staan. Maar het vraagt vast een idioot, een pipo als ikzelf, om dat te doorgronden. Citaat:
"De Vlaming moet zelfbewuster worden. Op de buhne gaan staan!" Onze Franstalige zuiderburen worden vaak, doch steeds vanuit hetzelfde hoekje, verweten zichzelf superieur te voelen. In mijn nachtmerries zie ik honden achter de eigen staart aanhollen. Mijn dom vermoeden situeren hier maar weinig mensen die Franstalig Belgica weten liggen. Mij probeert men soms te helpen in het Nederlands. De idioten. Dat deed men in Ter Hulpen ofte La Hulpe hoe treffend kan iets zijn.. Men (probeerde) het in Saint Ghislain. Ik ben gewoon mezelf. Glimlach oep m'n zuur bakkes. Een schijn van optimisme. Een goeie dag als eerste daad. Gewoon normaal gewoon, denk ik. Het minachtende volkje? Dat zijn zij die er het hardst over wanken. Mijn excuus. Ge moet just nikske ni van u afbijten. Ge moet gewoon laten zien dat het waard zijt, dat plaatske in de wereld waar ge zo naarstig naar op zoek lijkt. Datgene wat in Flamingantië benijd wordt. Of veroordeeld. Kiezen jullie zelf maar. Zo zijn we dat gewoon? Wees gewoon jezelf het vraagt niets meer. Ge kunt natuurlijk ook met een vlag in uw gat en een toeter op uw muil een vlaams half rond binnen hollen. Daar ga je ssnel meer me bereiken in Saint Ghislain. Ik zie Vlaanderen niet als een top regio met top gasten. Ik zie haar als een fortuinlijke regio vol verzuurde boterkontjes. Jammer ook hoe deze in alles een bedreiging zien, zichzelf terugplooiende op de eigen 'grenzen'. De hoizon niet langer dan een neuslengte. Citaat:
Zoals ik aangaf en Godbetert mij dit zo te laten zeggen maar ik ben hier de Vlaming. Of toch iemand die probeert hen tegen zichzelf te beschermen. Ge staart u blind op een taaltje en dat is jammer. Het is slechts een spoor uit een later verleden. Er zijn meer verschillen tussen een Limburger en een West-Vlaming dan tussen mij en een Brusselman. Crossed roads my dear. Goed zot te willen geloven dat ik bloedbanden ga doorknippen omdat er toevallig iemand aan grootheidswaanzin lijd. ![]()
![]() |
![]() |
#595 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ja een transfer.. Dat gaat van het ene vakje naar het andere juist? Neem die vakjes weg en uw probleem is van de baan vriend. Ik ben een gelukzak. Ik ken de zaligheid dingen vanuit een ander perspectief te kunnen aanvaarden. Je bent een natie of je bent het niet. Trouwens het wegnemen van vakjes zou een behoorlijke besparing zijn op zichzelf. Van nog vele (zogehete) miljarden meer ![]() "Aanhoudende"... In mijn boekske gaat dat andersom, tot aan sinds de taalGRENS dan toch. Eender welke soort van grens gaat geen oplossing zijn voor die zogenaamde 'verfransing'. Die is nog eerder een gevolg dan een oorzaak ervan. Mijn inziens zouden heel wat leden hier meer baat hebben bij een stem voor de unie als ik ze bezig lees. Enfin ik wéét dat zéker, ware het niet dat het vaak om een bende blinde taal racisten gaat die hiermee o ironie het eigen geluk mee in de weg staan. Maar het vraagt vast een idioot, een pipo als ikzelf, om dat te doorgronden. Citaat:
"De Vlaming moet zelfbewuster worden. Op de buhne gaan staan!" Onze Franstalige zuiderburen worden vaak, doch steeds vanuit hetzelfde hoekje, verweten zichzelf superieur te voelen. In mijn nachtmerries zie ik honden achter de eigen staart aanhollen. Mijn dom vermoeden situeren hier maar weinig mensen die Franstalig Belgica weten liggen. Mij probeert men soms te helpen in het Nederlands. De idioten. Dat deed men in Ter Hulpen ofte La Hulpe hoe treffend kan iets zijn.. Men (probeerde) het in Saint Ghislain. Ik ben gewoon mezelf. Glimlach oep m'n zuur bakkes. Een schijn van optimisme. Een goeie dag als eerste daad. Gewoon normaal gewoon, denk ik. Het minachtende volkje? Dat zijn zij die er het hardst over wanken. Mijn excuus. Ge moet just nikske ni van u afbijten. Ge moet gewoon laten zien dat het waard zijt, dat plaatske in de wereld waar ge zo naarstig naar op zoek lijkt. Datgene wat in Flamingantië benijd wordt. Of veroordeeld. Kiezen jullie zelf maar. Zo zijn we dat gewoon? Wees gewoon jezelf het vraagt niets meer. Ge kunt natuurlijk ook met een vlag in uw gat en een toeter op uw muil een vlaams half rond binnen hollen. Daar ga je ssnel meer me bereiken in Saint Ghislain. Ik zie Vlaanderen niet als een top regio met top gasten. Ik zie haar als een fortuinlijke regio vol verzuurde boterkontjes. Jammer ook hoe deze in alles een bedreiging zien, zichzelf terugplooiende op de eigen 'grenzen'. De hoizon niet langer dan een neuslengte. Citaat:
Zoals ik aangaf en Godbetert mij dit zo te laten zeggen maar ik ben hier de Vlaming. Of toch iemand die probeert hen tegen zichzelf te beschermen. Ge staart u blind op een taaltje en dat is jammer. Het is slechts een spoor uit een later verleden. Er zijn meer verschillen tussen een Limburger en een West-Vlaming dan tussen mij en een Brusselman. Crossed roads my dear. Goed zot te willen geloven dat ik bloedbanden ga doorknippen omdat er toevallig iemand aan grootheidswaanzin lijd. ![]()
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
In feite wel ja want onze kennis van andere talen ligt mee aan de basis voor het keer op keer winnen van "tien voor taal" over de Ollanders, bvb.. Geniaal, toch, hoe kennis van andere talen meer inzicht geven in die van jezelf? "Verrijking", zoals de techniek en vechtlust van Justine Henin.. ![]() Ja een transfer.. Dat gaat van het ene vakje naar het andere juist? Neem die vakjes weg en uw probleem is van de baan vriend. ![]() Ik ben een gelukzak. Ik ken de zaligheid dingen vanuit een ander perspectief te kunnen aanvaarden. Je bent een natie of je bent het niet. Trouwens het wegnemen van vakjes zou een behoorlijke besparing zijn op zichzelf. Van nog vele zogenaamde miljarden meer ![]() Nog een voordeel van de Unie is dat alle soorten van transfers beter kunnen besteed worden. "Aanhoudende verfransing"... In mijn boekske gaat dat andersom, tot aan sinds de taalGRENS dan toch. Eender welke soort van grens gaat geen oplossing zijn voor die zogenaamde 'verfransing'. Die is nog eerder een gevolg dan een oorzaak ervan. Mijn inziens zouden heel wat leden hier meer baat hebben bij een stem voor de unie als ik ze bezig lees. Enfin ik wéét dat zéker, ware het niet dat het vaak om een bende blinde taal racisten gaat die hiermee o ironie het eigen geluk in de weg staan. Maar het vraagt vast een idioot, een pipo als ikzelf, om dat te doorgronden. De waarheid is dat het bekrompen mensen zijn die geen andere 'soort' verdragen. Noem het racisme, mij eender, en daarvoor zetten ze de eigen welvaart op het spel. Ze zullen alles en iedereen met zich meezuigen, inclusief uzelf. In het Vlaanderen van de NVA zullen we het met vier miljoen minder mensen moeten bekostigen. Die transfers waar jij het over hebt zullen verdwijnen en dat zal nodig zijn. Bronnen zijn geslonken. Dingen die genereerden, zoals Brussel, verdwenen. De industrie zal volgens nationaal oppervlak moeten inkrimpen la la la.. Ik las al veel over de nadelen van een federaal België, of België tout court. Maar NERGENS hoor ik de voordelen of nadelen van onafhankelijkheid. De mogelijkse allerhande naweeën. Het Vlaanderen over 20, 50 of 100 jaar. Die worden angstvallig verzwegen. Vermoed ik. Ge staart u blind op een taaltje en dat is jammer. Taal is meer een spoor uit een later verleden dan een verschil in mensen. Er zijn meer verschillen tussen een Limburger en een West-Vlaming dan tussen mij en een Brusselman. Crossed roads my dear. Goed zot te willen geloven dat ik banden ga doorknippen omdat er toevallig iemand aan grootheidswaanzin lijd. Als er iets anders is dan Belg, Antwerpenaar of Europeaan dat ge op mij plakken wilt, laat het Brabander zijn. Citaat:
"De Vlaming moet zelfbewuster worden. Op de buhne gaan staan!" En onze Franstalige zuiderburen worden vaak, doch steeds vanuit hetzelfde hoekje, verweten zichzelf superieur te voelen. In mijn nachtmerries zie ik dolle honden achter de eigen staart aanhollen. Mijn dom vermoeden situeren hier maar weinig mensen die Franstalig Belgica weten liggen. Mij probeert men aldaar soms te helpen in het Nederlands. De idioten. Dat deed men in Ter Hulpen ofte La Hulpe hoe treffend kan iets zijn.. Men (probeerde) het in Saint Ghislain. Ik ben gewoon mezelf. Glimlach oep m'n zuur bakkes. Een schijn van optimisme. Een goeie dag als eerste daad. Gewoon normaal gewoon, denk ik. Het minachtende volkje? Dat zijn zij die er het hardst over wanken. Mijn excuus. Ge moet just nikske ni van u afbijten. Ge moet gewoon laten zien dat het waard zijt, dat plaatske in de wereld waar ge zo naarstig naar op zoek lijkt. Datgene wat in Flamingantië benijd wordt. Of veroordeeld. Kiezen jullie zelf maar. Zo zijn we dat gewoon? Wees gewoon jezelf het vraagt niets meer. Ge kunt natuurlijk ook met een vlag in uw gat en een toeter op uw muil een vlaams half rond binnen hollen. Daar ga je ssnel meer me bereiken in Saint Ghislain. Ik zie Vlaanderen niet als een top regio vol met top gasten. Ik zie haar als een fortuinlijke regio vol met verzuurde boterkontjes. Jammer ook hoe deze in alles een bedreiging zien, zichzelf terugplooiende achter de eigen 'grenzen'. De horizon niet langer dan een neuslengte.. Citaat:
Zoals ik aangaf en Godbetert mij dit zo te laten zeggen maar ik ben hier de Vlaming. Of toch iemand die probeert hen tegen zichzelf te beschermen.
![]() |
![]() |
#599 |
Schepen
|
![]() oops, double trouble (srry)
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|