![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Strooi mij dan maar in de Schelde, dan kom ik nog eens ergens.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Provinciaal Statenlid
|
In de middeleeuwen, toen het kerkhof nog rond de kerk lag, werd het kerkhof wegens volzet af en toe leeg gegraven en de botten werden in het knekelhuis gegooid (ja, op een hoopje) om plaats te maken voor nieuwe lijken. Dan kwamen de kindjes in het knekelhuis botten zoeken om speelgoed van te maken, zoals de vierkantsbeentjes om als bikkels te gebruiken. Dus respect voor het lichaam? lamenielache.
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Als je een lichaam in de grond stopt, dan geef je het prijs aan wilde dieren. Of dat nu op een houten staketsel of onder de grond gebeurt, het resultaat is hetzelfde. Wat trouwens te doen met geamputeerde ledematen? In het oude Egypte werd dat lichaamsdeel vervangen door een houten, want zonder compleet lichaam geen hiernamaals.
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat met de "naar de haaien" toestanden? Is er een katholiek verschil tussen opgegeten worden door de vissen in een zeemansgraf of gecremeerden die uitgestrooid worden op zee? Dit zijn vb. dingen waarbij ik niet begrijp dat gelovigen dit allemaal voor waar aannemen. Wat gaan ze bovendien doen met al die miljarden en miljarden mensen die ooit geleefd hebben en dan "uit het graf" zijn opgestaan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Origineel kwam bij de joden het concept 'leven na de dood' absoluut niet voor. Na de dood was het finito. Zie onder meer de sadduceeën, die enkel de Pentateuch erkenden, en daarin werd niet over hiernamaalsen enz gerept.
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Minister-President
|
Heksenverbranding....Er was een tijd dat de kerk minder vies was van lichaamsverbranding....Hallo Jan!
|
|
|
#108 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Mensen maken de fout om in het onlogische enige logica te proberen zoeken. Bv enkel gedoopten die een begrafenis mogen krijgen. Maar de 'goede' misdadiger naast Jezus op het kruis mocht wél naar het paradijs zonder gedoopt te zijn.
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van den Berghe gaat ons dat allemaal haarfijn uitleggen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2013 om 15:26. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is niet correct. Bij sommige groepen was dit zo (Sadduceeërs bijvoorbeeld) maar niet bij alle joden (Farizeeërs).
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2013 om 15:10. |
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Heeft Jezus ooit eens niet gezegd : ''Waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden'. Maar misschien bedoelde hij hiermee dat iedereen op een bepaald tijdstip in een bepaald gebouw dient samen te komen om beter in de gaten te worden gehouden door zijn zelfbenoemde aardse vertegenwoordigers? Kan ook natuurlijk. Kwestie van interpretatie bijkbaar... Zwarte katholieken zijn minder waard dan blanke katholieken?
|
|
|
|
#112 |
|
Banneling
|
Ja maar toen hadden ze er een doctrinaire reden voor. Zie je, als de doctrine groen licht geeft dan is het in orde. Het draait zuiver om de leer, en niets anders.
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Europees Commissaris
|
Zou je niet liever in de ruimte geschoten worden? Wie weet waar kom je dan uit?
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar hebben ze toch niet een of andere religieuze malloot voor nodig? Integendeel zelfs, lijkt me...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banneling
|
Ook dat zou ik lichtjes overdreven noemen. Pas op hoor, ik begrijp wat je wilt zeggen. Maar als het gaat om ouderen, die hun katholieke opvoeding niet kunnen loslaten, is een overlijden van een naaste niet het moment om ze op die manier te grieven.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
|
|