Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2013, 09:10   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je moet wel weten dat ze vrij krijgen op werk of school als ze meedoen (maar ze worden natuurlijk niet verplicht). Daarmee kun je de houding van de gemiddelde Cubaan ten opzichte van het regime samenvatten: niet erg geestdriftig en kritisch, maar toch blijven ze het steunen en verkiezen boven opnieuw Amerikaanse marionetten aan de macht.

Overigens was de levensstandaard in de Sovjet-Unie veel hoger dan op Cuba, hoewel het land in het Westen altijd negatief afgebeeld werd/wordt.
Cuba wordt nog altijd in het Westen negatief voorgesteld.
Wie in het land zélf was, weet beter.
Gelukkig heeft Cuba de sympathie van veel andere landen, o.a. Canada !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 11:40   #62
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Cuba wordt nog altijd in het Westen negatief voorgesteld.
Wie in het land zélf was, weet beter.
Gelukkig heeft Cuba de sympathie van veel andere landen, o.a. Canada !!!
Ik was lang in Cuba, heb er Spaans geleerd, de zaken zijn wat minder zwart-wit dan jij, of Antoon, ze voorstellen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 09:41   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was lang in Cuba, heb er Spaans geleerd, de zaken zijn wat minder zwart-wit dan jij, of Antoon, ze voorstellen.
Tuurlijk. Een echt paradijs.

Vorige maand meer dan 700 politieke arrestaties in Cuba

... en ook nog dit:

Citaat:
De uittocht uit Cuba, die hoofdzakelijk is gebaseerd op ontevredenheid met de politieke gang van zaken op het eiland, heeft ruim een halve eeuw geduurd. Meer dan een miljoen Cubanen van alle sociale klassen zijn naar de Verenigde Staten vertrokken. Anderen zijn naar Spanje, Canada, Mexico, Zweden en andere landen gegaan. Het is nog steeds standaard dat van de meeste vluchtelingen alle eigendommen door de Cubaanse overheid in beslag worden genomen....
...
Human Rights Watch heeft kritiek geuit op de Cubaanse restricties op emigratie en Cuba beschuldigd kinderen in "gijzeling" te houden om te voorkomen dat Cubanen in het buitenland overlopen.[17][18] In de loop der tijd hebben duizenden Cubanen getracht om via de Straat Florida de Verenigde Staten te bereiken. Een groot aantal is dat gelukt, maar er zijn schattingen dat er tussen de 30.000 en 40.000 Cubanen overleden zijn tijdens een poging het eiland te ontvluchten.[19] Tegenwoordig reist men liever via Mexico....

Bron
Vreemd ook dat niemand de omgekeerde actie onderneemt, op risico van eigen leven met een boot uit een Westers land proberen te vluchten om in een communistisch land te geraken.

Maar ook dat zal wel 'propaganda' zijn.
Oud 24 oktober 2013, 23:09   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tuurlijk. Een echt paradijs.

Vorige maand meer dan 700 politieke arrestaties in Cuba

... en ook nog dit:

Vreemd ook dat niemand de omgekeerde actie onderneemt, op risico van eigen leven met een boot uit een Westers land proberen te vluchten om in een communistisch land te geraken.

Maar ook dat zal wel 'propaganda' zijn.
Jij weet heel goed dat mensen uit heel Latijns-Amerika naar de VS proberen te vluchten, net als mensen uit Noord-Afrika naar Europa proberen te vluchten. Langs de grens met Mexico hebben ze een hoge muur gebouwd om vluchtelingen tegen te houden. De meeste Mexicanen en andere latino's mogen enkele maanden uitgebuit worden in de illegaliteit, en worden vervolgens teruggestuurd, Cubanen krijgen echter onmiddellijk een verblijfsvergunning.

Cuba vergelijken met de VS is als België vergelijken met Tunesië en zeggen dat BelgiË het toch wel erg goed doet. Beide landen hebben al een economische voorsprong sinds eeuwen, en hebben een mondiaal economisch systeem in werking gezet die vooral hun belangen dient, niet die van armere landen.

Maar goed, Cuba staat, ondanks het embargo, wel voor op veel andere latino landen, die het vroeger, in de jaren 50, beter deden dan Cuba, ik denk aan Guatemala. Cubanen worden gemiddeld veel ouder dan al de buurlanden, en hun dokters zijn in heel de wereld gegeerd.

Maar goed, U weet dat allemaal, het is u allemaal om de propagandawaarde te doen, niet om echte discussie.
Oud 25 oktober 2013, 13:59   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij weet heel goed dat mensen uit heel Latijns-Amerika naar de VS proberen te vluchten, net als mensen uit Noord-Afrika naar Europa proberen te vluchten. Langs de grens met Mexico hebben ze een hoge muur gebouwd om vluchtelingen tegen te houden. De meeste Mexicanen en andere latino's mogen enkele maanden uitgebuit worden in de illegaliteit, en worden vervolgens teruggestuurd, Cubanen krijgen echter onmiddellijk een verblijfsvergunning.

Cuba vergelijken met de VS is als België vergelijken met Tunesië en zeggen dat BelgiË het toch wel erg goed doet. Beide landen hebben al een economische voorsprong sinds eeuwen, en hebben een mondiaal economisch systeem in werking gezet die vooral hun belangen dient, niet die van armere landen.

Maar goed, Cuba staat, ondanks het embargo, wel voor op veel andere latino landen, die het vroeger, in de jaren 50, beter deden dan Cuba, ik denk aan Guatemala. Cubanen worden gemiddeld veel ouder dan al de buurlanden, en hun dokters zijn in heel de wereld gegeerd.

Maar goed, U weet dat allemaal, het is u allemaal om de propagandawaarde te doen, niet om echte discussie.
U verkoopt steeds weer dezelfde BS, en telkens u op uw nummer wordt gezet (wat eigenlijk niet moeilijk is) dan gaat het om 'propaganda' en geen discussie. Ter informatie: 'discussie' betekent niet dat we de ware feiten naast ons moeten laten liggen en uw communistisch gebral aanvaarden, hé?

En dan voor de zoveelste keer (ik weet dat het niet past in uw droom, excuses hiervoor) "Vorige maand meer dan 700 politieke arrestaties in Cuba" : dit zijn ook 'Westerse leugens en propaganda' zeker?
Oud 25 oktober 2013, 23:45   #66
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verkoopt steeds weer dezelfde BS, en telkens u op uw nummer wordt gezet (wat eigenlijk niet moeilijk is) dan gaat het om 'propaganda' en geen discussie. Ter informatie: 'discussie' betekent niet dat we de ware feiten naast ons moeten laten liggen en uw communistisch gebral aanvaarden, hé?

En dan voor de zoveelste keer (ik weet dat het niet past in uw droom, excuses hiervoor) "Vorige maand meer dan 700 politieke arrestaties in Cuba" : dit zijn ook 'Westerse leugens en propaganda' zeker?
U gaat niet in op argumenten en feiten, en probeert van onderwerp te veranderen, weeral eens...
Oud 26 oktober 2013, 00:16   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@tomm. :

Citaat:
Wel?
Oud 26 oktober 2013, 14:25   #68
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@tomm. :

Wel?
Als U antwoordt op mijn argumenten en feiten op deze draad zal ik antwoorden op uw argumenten en feiten op die andere draad.
Oud 28 oktober 2013, 01:09   #69
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Een andere communistische hel:

http://www.youtube.com/watch?v=hvDjaIkru3w
Oud 28 oktober 2013, 10:08   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als U antwoordt op mijn argumenten en feiten op deze draad zal ik antwoorden op uw argumenten en feiten op die andere draad.
Ik dacht wel dat u hier geen antwoord op hebt.
Oud 28 oktober 2013, 11:27   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een andere communistische hel:

http://www.youtube.com/watch?v=hvDjaIkru3w
Ebertjes vriendinnetjes. Wow, nu zijn we overtuigd, Cuba is the place to be.
Oud 28 oktober 2013, 12:29   #72
Zieke Jos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De media doen er alles aan om het communisme als hel af te schilderen. Alleen mensen die in een communistisch land gewoond hebben weten dat dat onzin is.
Vreemd, mijn zus heeft 6 maanden in Cuba gewoond, voor haar werk. Veel positiefs heb ik toch niet van haar vernomen over Cuba.
Zieke Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 12:31   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ebertjes vriendinnetjes. Wow, nu zijn we overtuigd, Cuba is the place to be.
je kunt veel over Cuba zeggen, maar het is zeker geen hel, behalve misschien voor puriteinen of geheelonthouders...
Oud 28 oktober 2013, 12:48   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kunt veel over Cuba zeggen, maar het is zeker geen hel, behalve misschien voor puriteinen of geheelonthouders...
Met andere woorden, er is niet veel veranderd sinds de dagen van Gerardo Machado.

Ik hou van een goed glas deftige rum, ik vind vrouwelijk schoon aangenaam om naar te kijken.
Maar om er de nadelen van een verlepte post-communistische economie bij te nemen, neen, laat maar.
Oud 28 oktober 2013, 12:57   #75
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dan dat zo veel Thais Laos als een voorbeeld beschouwen? Laos is een stabiel land dat elk jaar grote socio-economische vooruitgang boekt. Thailand werd jarenlang geplaagd door allerlei conflicten. Vroeger (jaren 70, net na de Vietnam oorlog) was Laos een van de armste landen ter wereld, nu een van de landen met een stijle economische groei. Thailand stijgt ook, maar enkel de happy few in Bangkok merken daar iets van. In Laos zie je dat ook de boeren een veel beter leven hebben dan vroeger. Meer zelfs, de Laotiaanse boeren leven beter dan hun Thaise buren, als je dat 25 jaar geeden had gezegd hadden mensen je zot verklaard.
thai laos als een voorbeeld beschouwen ,ben je van de pot gerukt zouden ze in holland zeggen ,thai kijken neer op laos zoals ze neerkijken op elk buurland ,ze zijn in laos nog een stuk armer dan in thailand,ze komen allen naar thailand om voor een hongerloon te werken en behandeld te worden als een hond ,wsl omdat het zo goed is in laos ,ni zeveren he tomm ,ik kom regelmatig in laos ,trieste boel daar,en hun wetten ,jongens jongens ,je mag niet met je verloofde slapen ,en er staan echt zware straffen op een overtreding ,achterlijk land ,de backpackers houden er van omdat het zo goedkoop is

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 28 oktober 2013 om 12:57.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 13:02   #76
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat kan allemaal perfect zijn, maar dat neemt niet weg dat Laos een dictatuur is.

Je kunt gelukkig zijn in een dictatuur, is mijn overtuiging.

Daar had ik het niet over.
er is geen enkele thai jaloers op laos ,ze kijken daar minachtend op neer ,als ik dat aan mijn thaise vrouw vertel lacht ze zich een kriek ,TOMM JE LIEGT GEWOON

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 28 oktober 2013 om 13:02.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 13:05   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hmm, hoeveel moslims heeft Laos?
Oud 28 oktober 2013, 13:07   #78
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De media doen er alles aan om het communisme als hel af te schilderen. Alleen mensen die in een communistisch land gewoond hebben weten dat dat onzin is.
En jij hebt blijkbaar niet de capaciteiten om in te zien dat dat geen argument is.

Om dat in te zien moet je namelijk kennis hebben over neurologische processen en het sociale wezen "de mens".
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 13:19   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor een echt communisme moet je wel mensen zien als vervangbare onderdeeltjes in een grotere structuur.
Helaas is men tot nu toe vergeten in de proefprojecten die men communistisch noemt het idee van een mens als individue te aanvaarden.
Oud 29 oktober 2013, 02:36   #80
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

ouwe knar

Citaat:
thai laos als een voorbeeld beschouwen ,ben je van de pot gerukt zouden ze in holland zeggen ,thai kijken neer op laos zoals ze neerkijken op elk buurland ,ze zijn in laos nog een stuk armer dan in thailand,ze komen allen naar thailand om voor een hongerloon te werken en behandeld te worden als een hond ,wsl omdat het zo goed is in laos
Ze komen naar Bangkok, maar de lonen in Laos zijn tegenwoordig op hetzelfde niveau als in het Thaise Isan, de grensstreek met Laos.
Laos was in de jaren 70 het armste land ter wereld moet je weten, ze hebben dus wel degelijk een enorme evolutie achter de rug.

Citaat:
,ni zeveren he tomm ,ik kom regelmatig in laos ,trieste boel daar
Ik kom daar ook dikwijls, Vientiane ziet er beter uit dan Brussel op het eerste zicht. Op het platteland zie je wel nog armoede maar dat is in Thailand niet anders.

Citaat:
,en hun wetten ,jongens jongens ,je mag niet met je verloofde slapen ,en er staan echt zware straffen op een overtreding ,achterlijk land ,de backpackers houden er van omdat het zo goedkoop is
Natuurlijk mag je wel met je verloofde slapen, en dat heb ik ook gedaan, 15 jaar geleden als jonge snaak, geen mens die er iets van zei.
Je mag echter geen prostituée's meenemen naar je hotel, er wordt neergekeken op een oude westerse vent met een jonge laotiaanse (anders dan in Thailand geldt ook eer, niet enkel geld), en bordelen en aanverwanten zijn verboden, daarom dat Laos niet in de smaak valt bij sekstoeristen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be