![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk vind ik het onderwerp van dit draadje, en dus het item waar de ruzie over gaat, vele malen erger dan de andere ruzies, die toch maar voortspruiten uit een verschillende maatschappelijke visie.
Maar hier gaat het over de pensioenopbouw van een speciaal soort "zwakkeren": vrouwen die een meertaak opnamen in het gezin (kinderlast ....). Hoe is het mogelijk dat dit item niet beter doorgesproken is intern de meerderheid (met slechts een minderheid aan Vlaamse kant) ? Waarom worden bij echtscheiding de opgebouwde rechten niet "eerlijk" verdeeld onder echtgenoten ???? titel: Vrouwen vragen deel aanvullend pensioen man llink: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131010_054 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 oktober 2013 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie ruzie, omdat ik verwacht dat een regering de zaken op voorhand in eigen schoot uitpraat.
Komen ze er niet uit, dan kan dat door beide kanten behoorlijk gecommuniceerd worden. Zoals het nu gebeurt, is het wel duidelijk. Dat is wat ik bedoelde met de volgende zin uit mijn openingspost: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht ook dat er een verschil was tussen een kamercommissie die doet wat ze moet doen, en de regering. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De ambtenaar bouwt een persoonlijk en eigen pensioen op, dit is wettelijk bepaalt, waar de gescheiden echtgenote/echtgenoot zelfs geen recht op kan uitoefenen, zelfs al heeft zij/hij 30 jaar zijn/haar slavin gespeeld. Neem daar Nederland als voorbeeld, waar dit recht reeds jaren 50/50 is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen eenvoudige materie inderdaad...
In gezinnen waar beiden jarenlang zonder problemen hebben samengeleefd is een "eerlijke" verdeling vanzelfsprekend. Maar er zijn ook "gezinnen" waar de vrouw het leven van de man enkel naar de bliksem heeft geholpen en bij een scheiding dan nog met de helft van de bezittingen (bijeengebracht door de man) wil gaan lopen...+ pensioenrechten erbovenop? Individueel door rechtbanken laten beslissen? Laatst gewijzigd door andev : 11 oktober 2013 om 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() I pity the fool who marries.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie een simpele realiteit: als je samen kunt bouwen, dan bouw je samen in solidariteit. Gaan het samen bouwen niet meer, dan stop je de werf. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zeker dat u niet in ruzie ligt met uzelf? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 oktober 2013 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regering voert haar regeerprogramma uit. M.a.w. , de regering regeert!En dat hoeft niet altijd iets spectaculairs te zijn. Alhoewel er de laatste tijd wel zo een 'iets' was:de uitzetting van de Afghaan. Helaas. Dura lex, sed lex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mogelijks ligt dan de ruzie in de perceptie van de journalist zeker ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Schepen
|
![]() Ik hoor ze in Roeselare juichen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed bezig! Een regering die regeert maar geen realisaties heeft , wel dat is geen regering die regeert, dat is een regering die de verkiezingen afwacht. Laatst gewijzigd door stuyckp : 12 oktober 2013 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd gevraagd naar 3 concrete verwezlijkingen. Wel?
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 12 oktober 2013 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. De staatsschuld gaat omhoog en omhoog: ze hebben geen hoogtevrees; het relance-plan is nog kleiner dan het Higgins-deeltje 3. Er is een eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden, behalve voor die arbeiders voor wie het echt belangrijk is: die hebben allemaal een uitzonderingsregime aan hun been. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste vrouwen kiezen er zelf voor om thuis te blijven en geen rechten op te bouwen. En meer dan 50% van de echtscheidingen worden door vrouwen aangevraagd, gewoon omdat ze denken dat het gras aan de overzijde groener is. Ik vraag mij trouwens af waarom er steeds word aangehaald dat de vrouwen de zakkere zijn in deze maatschappij. In veel gevallen is de man het slachtoffer binnen een echtscheiding. Probeer als man maar eens je rechten af te dwingen bij en na een echtscheiding. Om een eenvoudig voorbeeld aan te halen. Het is wettelijk strafbaar om het omgangsrecht van de vader te verhinderen, er staan daar zelfs straffen tot 2 en 5 jaar op, doch er is tot nu toe nog maar ooit 1 vrouw vervolgd geweest voor dit misdrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en daalt Belgie rustig maar standvastig, langzaam af in alle internationale rangschikkingen, stap voor stap...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Als het risico bestaat dat een pensioenplan waarvoor mijn werkgever betaalt naar mijn echtgenote gaat nadat ik gescheiden ben, zal ik naar mijn werkgever stappen en eisen dat hij dat stopzet en mij het saldo uitkeert + de rest als verloning betaalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er worden hier weer teveel dingen door elkaar gehaald.
ambtenaren : bij echtscheiding en nadien pensioen krijgt de ooit thuisblijvende echtgenote van de ambtenaar géén pensioen uitbetaald op basis van de bijdragen van haar echtgenoot. Overlijdt die echtgenoot echter, dan ontvangt zij het riante ambtenarenpensioen van diezelfde echtgenoot. bij werknemers in de privé zal de echtgescheiden echtgenote weldegelijk haar pensioen ontvangen alvast gedeeltelijk gebaseerd op de bijdragen van de werkende echtgenoot, gedurende de jaren van het huwelijk. Bij overlijden krijgt zij eveneens gewoon het overlevingspensioen van een werknemer (dat in tegenstelling tot de ambtenaar)begrensd is. Dan hebben we de extra legale aanvullende pensioenstelsels. Geldt niet voor amtenaren, enkel voor SOMMIGE werknemers (hangt van bedrijf tot bedrijf af). Me dunkt was het altijd al wet dat bij echtscheiding de andere partner recht kon stellen op de helft van het uit te keren kapitaal (gebaseerd op de jaren huwelijk), maar in praktijk werd daar in tegenstelling tot Nederland niet echt gebruik van gemaakt. Zelf zou ik ontploffen moest mijn ex echtgenoot zijn recht kunnen uitoefen op een deel (duur huwelijk) van de door mij opgebouwde rechten. Ik ga er namelijk van uit dat ikzelf recht heb op mijn eigen inkomen, zoals de wet voorziet. Raar voorstel dus.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |